Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
- kicur
 - Posty: 290
 - Rejestracja: 2004-11-08 18:58
 - Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
 - Galeria: viewtopic.php?t=6637
 - Lokalizacja: Bukowno
 
Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Koledzy mam do was male pytanko - orientujecie sie moze czy w probku mozna podpiac laptopa pod glowny komputer sterujacy silnikiem i na bierzaco  za pomoca jakiegos wymyslnego programiku monitorowac prace silnika, dawkowanie paliwa , bledy itp.  
 - bo np kumpel ma taki programik do audi A4 i musze powiedziec ze calkiem fajna sprawa 
 mozna nawet zmieniac dawkowanie paliwa  - wlasnie nie wiem jak jest w probku czy to nie jest  troszke jednak zbyt archaiczna konstrukcja( oczywiscie z calym szacuneczkiem do naszych autek 
 ) - jesli posiadacie jakies info na ten temat to bardzo prosze o wypowiedzi , komentarze i ewentualne wskazowki jesli ktos posiada program czy odpowiednie wtyczki do kompa- dzieki i pozdrawiam serdecznie! 
  
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 2007-01-15 16:03 przez kicur, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. 
 PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT  tel.794560393
			
						- RX
 - Posty: 4099
 - Rejestracja: 2004-10-06 10:15
 - Samochód: '99 Corvette
 - Galeria: viewtopic.php?t=17374
 - Kontakt:
 
- kicur
 - Posty: 290
 - Rejestracja: 2004-11-08 18:58
 - Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
 - Galeria: viewtopic.php?t=6637
 - Lokalizacja: Bukowno
 
ma seryjna wtyczke tylko duzo bardzoej rozbudowana niz u nas  
 - jest gdzies stylu w srodkowym kanale chyba - ma 1,9 TDI 96 rok bodajze - tak czy siak programik na kompie jest dosc rozbudowany i  tak jak pisalem jest szeroka diagnoza wszystkiego ( wlacznie z abs i innymi rzeczami bo wszystko tam podpiete w ta jedna wyczke)  a też moze regulowac dawki paliwa i cos tam jeszcze nie pamietam - fajna sprawa ogolnie a ze kupuje sobie teraz laptopa to mi sie wkrecil taki temacik bo akurat pod laptopa idealna sprawa... 
  
			
			
									
						
							..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. 
 PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT  tel.794560393
			
						- kicur
 - Posty: 290
 - Rejestracja: 2004-11-08 18:58
 - Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
 - Galeria: viewtopic.php?t=6637
 - Lokalizacja: Bukowno
 
- RX
 - Posty: 4099
 - Rejestracja: 2004-10-06 10:15
 - Samochód: '99 Corvette
 - Galeria: viewtopic.php?t=17374
 - Kontakt:
 
Witam,
Nie no nie jest tak źle, zawsze można kupić komputer standalone np. SMT6, ale to bardziej tuningowy gadget i nadaje się raczej do grzebania pod kątem już dokonanych zmian aucie a np. zbyt małej dawki paliwa.
jak to działa (ten gośc ma cholernie drogo, normalna cena to okolice 500zł):
http://moto.allegro.pl/item156192326_pi ... _back.html
Pzdr.
			
			
									
						
										
						Nie no nie jest tak źle, zawsze można kupić komputer standalone np. SMT6, ale to bardziej tuningowy gadget i nadaje się raczej do grzebania pod kątem już dokonanych zmian aucie a np. zbyt małej dawki paliwa.
jak to działa (ten gośc ma cholernie drogo, normalna cena to okolice 500zł):
http://moto.allegro.pl/item156192326_pi ... _back.html
Pzdr.
- kicur
 - Posty: 290
 - Rejestracja: 2004-11-08 18:58
 - Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
 - Galeria: viewtopic.php?t=6637
 - Lokalizacja: Bukowno
 
heh no to by sie nadawalo i to wcale nie jest takie glupie bo pasuje jak mysle do wielu aut :] tylko jedyny mankament to cena 
 ale zobacz na smt7 -bardziej by pasowalo do jedyneczki bo ma kontrole turbo ale cena juz zupelnie wysoka
			
			
									
						
							..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. 
 PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT  tel.794560393
			
						- Sqad
 - Posty: 4078
 - Rejestracja: 2005-08-11 15:35
 - Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
 - Galeria: viewtopic.php?t=6231
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
- kicur
 - Posty: 290
 - Rejestracja: 2004-11-08 18:58
 - Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
 - Galeria: viewtopic.php?t=6637
 - Lokalizacja: Bukowno
 
no dobra a jakkby sie tak wpiac w kable przy samym kompie za pomoca tego urzadzonka co pisze RX? przeciez kazdy kabelek to sygnal z jakiego czujnika -wpinasz sie w odpowiednie kable i laczysz wszystkie w kostke i juz ja zostwiasz tam na stale i jak bedziesz sie wchcial wpiac po raz drugi to juz do tej kosteczki 
- tylko trzeba miec to urzadzonko o ktorym pisze rx -  
			
			
									
						
							..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. 
 PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT  tel.794560393
			
						- Sqad
 - Posty: 4078
 - Rejestracja: 2005-08-11 15:35
 - Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
 - Galeria: viewtopic.php?t=6231
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Popieram! Można założyć sekwencję i przy okazji mieć to wszystko (no może bez ABSu 
 ).
			
			
									
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgradeInteresuję się już od jakiegoś czasu tym tematem i ostatnio natrafiłem na ten filmik:
probe gt (http://www.youtube.com/watch?v=u1myq10F ... ed&search=)
Co o tym sądzicie?
			
			
									
						
							probe gt (http://www.youtube.com/watch?v=u1myq10F ... ed&search=)
Co o tym sądzicie?
Red 2.2 GT '91
			
						- RX
 - Posty: 4099
 - Rejestracja: 2004-10-06 10:15
 - Samochód: '99 Corvette
 - Galeria: viewtopic.php?t=17374
 - Kontakt:
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
Przecież to Probe zamyka budzik w kilka sekundpureopium pisze:Interesuję się już od jakiegoś czasu tym tematem i ostatnio natrafiłem na ten filmik:
probe gt (http://www.youtube.com/watch?v=u1myq10F ... ed&search=)
Co o tym sądzicie?
Tu tez jest filmik z laptopem wpiętym do Probka:
http://www.youtube.com/watch?v=5VmFxWPk ... ed&search=
BEAUTY...POWER...SOUL...
			
						- kicur
 - Posty: 290
 - Rejestracja: 2004-11-08 18:58
 - Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
 - Galeria: viewtopic.php?t=6637
 - Lokalizacja: Bukowno
 
- Lipex
 - Posty: 135
 - Rejestracja: 2007-10-24 02:28
 - Galeria: viewtopic.php?t=13455
 - Lokalizacja: Dębica
 
SMT6 , SMT7 , Komputer stand alone XMS
Czyktoś myslał założyć sobie takiw coś w swoim aucie 
 
SMT6 kosztuje w granicach 700zł...
Wie ktoś ile kosztowało by podłączenie tego ustrojstwa i zaprogramowanie powiedzmy 2 lub 3 map paliwowych
 
Najuboższe urządzenie w wymienionych w temacie, czyli SMT6 potrafi:
Podstawowe możliwości SMT6:
-nauka sygnału przepustnicy,
-tuning mapy paliwa w 128 komórkach,
-tuning mapy zapłonu w 128 komórkach,
-kalibracja rpm,
-wysoki zakres obrotowy,
-zakres analogowy od 0 do 10 Volt,
-wyjście do sterowania dodatkowego wtrysku wody lub paliwa do 6 Amp (np. 6 wtrysków po 16 ohm),
-programowalna ilość cylindrów,
-różna polaryzacja sygnałów,
-limitowanie korekcji paliwa aby ECU nie wchodzi w awaryjny tryb pracy,
-limitowanie korekcji zapłonu,
-autotestowanie,
-sygnał z koła zamachowego (przyspiesza/opóźnia max do 2 zębów),
-sterowanie dodatkowym wtryskiem/wtryskami za pomocą mapy z 128 komórkami,
-sterowanie dodatkowymi urządzeniami jak wiatraki pompy paliwa, pompy wody, Shift Light,
-przełączanie pomiędzy mapami w czasie jazdy,
-tuning sygnału lambda liniowo i nie liniowo,
-tuning czasu ładowania cewek zapłonowych,
-przełączanie faz rozrządu w zależności od rpm, temp., przepływu powietrza,
-sterowanie progresywnym wtryskiem podtlenku azotu,
-wejścia na czujnik temperatury oraz przepływu powietrza – każde ma swoją mapę którą można wpływać na paliwo, zapłon lub dodatkowy wtryskiwacz/nitro.
Ciekawe urządzenie...
Tylko jak to podpiąć i obsłużyć
			
			
									
						
							SMT6 kosztuje w granicach 700zł...
Wie ktoś ile kosztowało by podłączenie tego ustrojstwa i zaprogramowanie powiedzmy 2 lub 3 map paliwowych
Najuboższe urządzenie w wymienionych w temacie, czyli SMT6 potrafi:
Podstawowe możliwości SMT6:
-nauka sygnału przepustnicy,
-tuning mapy paliwa w 128 komórkach,
-tuning mapy zapłonu w 128 komórkach,
-kalibracja rpm,
-wysoki zakres obrotowy,
-zakres analogowy od 0 do 10 Volt,
-wyjście do sterowania dodatkowego wtrysku wody lub paliwa do 6 Amp (np. 6 wtrysków po 16 ohm),
-programowalna ilość cylindrów,
-różna polaryzacja sygnałów,
-limitowanie korekcji paliwa aby ECU nie wchodzi w awaryjny tryb pracy,
-limitowanie korekcji zapłonu,
-autotestowanie,
-sygnał z koła zamachowego (przyspiesza/opóźnia max do 2 zębów),
-sterowanie dodatkowym wtryskiem/wtryskami za pomocą mapy z 128 komórkami,
-sterowanie dodatkowymi urządzeniami jak wiatraki pompy paliwa, pompy wody, Shift Light,
-przełączanie pomiędzy mapami w czasie jazdy,
-tuning sygnału lambda liniowo i nie liniowo,
-tuning czasu ładowania cewek zapłonowych,
-przełączanie faz rozrządu w zależności od rpm, temp., przepływu powietrza,
-sterowanie progresywnym wtryskiem podtlenku azotu,
-wejścia na czujnik temperatury oraz przepływu powietrza – każde ma swoją mapę którą można wpływać na paliwo, zapłon lub dodatkowy wtryskiwacz/nitro.
Ciekawe urządzenie...
Tylko jak to podpiąć i obsłużyć
Lulu

			
						
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
"Czyktoś" myślał - gdybyś spróbował poszukać, to znalazłbyś może info kto i z jakim skutkiem zdecydował się założyć coś więcej, niż tylko kolejny temat z przeklejonym tekstem z aledrogo. 
			
			
									
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade- mika_vixen
 - Posty: 140
 - Rejestracja: 2005-11-18 18:58
 - Samochód: brak
 - Lokalizacja: Strzyżów
 
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Miałem SMT6,i sprzedałem on jest za trudny do ogarnięcia dla przeciętnego zjadacza chleba.Lepszy jest Ecumaster det2,jest tańszy i jest to rodzima produkcja.Możesz sam sobie go podpiąć i możliwie dobrze autko wystroić z pomocą autorów tego wynalazku.
			
			
									
						
							FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
			
						- RX
 - Posty: 4099
 - Rejestracja: 2004-10-06 10:15
 - Samochód: '99 Corvette
 - Galeria: viewtopic.php?t=17374
 - Kontakt:
 
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Witam,
Moje Kilze
 było strojone SMT6 i wszystko chodziło super - dwie mapki. Warunkek - musisz do strojenia oddać komuś kto wie co robi i ma do tego sprzęt (szerokopasmówka) bo na oko bez żadnych odczytów nie ma co robić za dużo. Innych piggybacków nie przerabiałem to nie jestem w stanie porównać.
5,
			
			
									
						
										
						Moje Kilze
5,
- Mr. Cynk
 - Posty: 3325
 - Rejestracja: 2003-09-14 22:41
 - Samochód: Pontiac TransAM 350'
 - Lokalizacja: W-M UE
 
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
a w mojej garażowej szufladzie już z półtora roku leży jedno SMT6 i się sezonuje 
:):)
zawsze można sobie conieco wysterować ale często apetyt na efekt jest kosztem żywotności silnika
 
Lipex, F1 z tego nie zrobisz
  jak dla mnie to zbliżyłeś się do punktu gdzie najsłabszym ogniwem staje się skrzynia biegów i raczej bym się nie forsował zbytnio juz do przodu. 
Masz bardzo szerokie i megaprzyczepne koła, kawał dobrego momentu obrotowego oraz pokaźną stadninę koni pod maską więc lepiej pobawić się chyba w śmiganie tym autkiem, może jeszcze sobie zmodyfikuj halogeny żeby zrobiły się przydatne (może przerobić je na system doświetlania zakrętów...) może przerobić wydech na jakiś głośniejszy (chociaż w sumie masz nowy cały wydech
 ) a może po prostu zabrać się za wnętrze i przebudować fotele na jakieś skórzane czy coś.
			
			
									
						
										
						zawsze można sobie conieco wysterować ale często apetyt na efekt jest kosztem żywotności silnika
Lipex, F1 z tego nie zrobisz
Masz bardzo szerokie i megaprzyczepne koła, kawał dobrego momentu obrotowego oraz pokaźną stadninę koni pod maską więc lepiej pobawić się chyba w śmiganie tym autkiem, może jeszcze sobie zmodyfikuj halogeny żeby zrobiły się przydatne (może przerobić je na system doświetlania zakrętów...) może przerobić wydech na jakiś głośniejszy (chociaż w sumie masz nowy cały wydech
- Lipex
 - Posty: 135
 - Rejestracja: 2007-10-24 02:28
 - Galeria: viewtopic.php?t=13455
 - Lokalizacja: Dębica
 
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
No masz racje... Tylko chciałbym jakoś wyeliminować to wpadanie silnika w serwisówke a nie wiem bardzo jak...
Teraz jeszcze doszedł problem, ze na zimnym silniku przy dodawaniu gazu nim szarpie strasznie...
Myśle, że to wina układu zaplonowego. kopółke też mam w planach wymienić...
Tylko co z tym wpadaniem w serwisówke??
			
			
									
						
							Teraz jeszcze doszedł problem, ze na zimnym silniku przy dodawaniu gazu nim szarpie strasznie...
Myśle, że to wina układu zaplonowego. kopółke też mam w planach wymienić...
Tylko co z tym wpadaniem w serwisówke??
Lulu

			
						
- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Szarpie ci nim jak sie wkręca na obroty czy dopiero jak z nich zchodzi ??
			
			
									
						
							PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4
			
						Sportage FE3N 4X4
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Czy musimy o szarpaniu na zimnym, wymianie kabli, tajemnej kontrolce "check engine", itp. dyskutować w dziale Tuning? Czy każdy, byle g...ny problem Lipexa, musi się pojawiać właśnie tutaj? Jeśli naprawdę musi, to może niech się to nie rozprzestrzenia poza "Lipexny tuning project".
			
			
									
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
Re: Komputerowa diagnoza jedyneczki...???
Nie tylko Lipex po modach ma ten problem 
 Wiec podejżewam ze nie ostatni.
			
			
									
						
							PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4
			
						Sportage FE3N 4X4