Brak zasilania pompy paliwa - problem z przekaźnikiem?

zetmarcin
Posty: 11
Rejestracja: 2007-05-22 21:32
Samochód: Probe GT V6 USA 94
Lokalizacja: Wrocek-Legnica

Brak zasilania pompy paliwa - problem z przekaźnikiem?

Post autor: zetmarcin »

Witam

Mam taki problem z probe 2,5V6 GT USA 1994
Po pzekręceniu stacyjki nie załącza sie pompa paliwa
Sprawdziłem przekaźnik jest dobry, natomiast nie dochodzi sterowanie masą (przekaźnika) ze sterownika slnika moze ktoś spotkał się z takim przypadkiem i wie co jest przyczyną??
Przewód sterownik-przekaźnik jest dobry.
Dodam że po zwarciu przekażnika na "krótko" wszystko chodzi bez problemu.
Czy winny jest uszkodzony sterownik czy zupełnie jakis inny element??

pozdrawiam wszystkich
Marcin
probe II GT USA 1994 2,5V6
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

daj drugi przekażnik załączany po stacyjce. :D
Obrazek
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo »

Witam. Zajrzyj do wyłącznika ,taki czerwony,w bagażniku,po prawej stronie.Pozdrawiam :wink:
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
zetmarcin
Posty: 11
Rejestracja: 2007-05-22 21:32
Samochód: Probe GT V6 USA 94
Lokalizacja: Wrocek-Legnica

Post autor: zetmarcin »

Włącznik zderzeniowy w bagażniku jest też ok
probe II GT USA 1994 2,5V6
Awatar użytkownika
swider
Posty: 155
Rejestracja: 2005-09-17 19:11
Galeria: viewtopic.php?t=8393
Lokalizacja: Nowy Sącz Wielogłowy

Pompa paliwa

Post autor: swider »

Witam. od jakiegos czasu jedzilem tylko na gazie gdyz myslalem ze siadla mi pompa paliwa-wszystko na to wskazywalo, dzies kupilem nowa pompe i ja wymienilem i okazalo sie stara jest dobra a przyczyna ze nie dziala jest brak zasilania na niej.Gdzie mam szukac przyczyny braku zasilania na pompie?
Probe 2.2 GL & 2,5 V6 KLZE :D

obydwa RED:D
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

przekażnik pompy ,czujnik uderzeniowy te hasła powinny Ci pomóc :)
Awatar użytkownika
swider
Posty: 155
Rejestracja: 2005-09-17 19:11
Galeria: viewtopic.php?t=8393
Lokalizacja: Nowy Sącz Wielogłowy

Post autor: swider »

gdzie tego szukac :D gdzie sie znajduja?
Probe 2.2 GL & 2,5 V6 KLZE :D

obydwa RED:D
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

czujnik uderzeniowy znajduje sie w bagażniku po lewej stronie, trzeba ściagnąc boczek i na samym dole bedzie takie pudełko z czerwonym gumowym kółkiem, trzeba to wcisnąc
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
swider
Posty: 155
Rejestracja: 2005-09-17 19:11
Galeria: viewtopic.php?t=8393
Lokalizacja: Nowy Sącz Wielogłowy

Post autor: swider »

Czujnik uderzeniowy sprawdzony-jest ok! Jakies inne propozycje??pozdro
Probe 2.2 GL & 2,5 V6 KLZE :D

obydwa RED:D
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

sprawdz przekazniki , sa pod maska po stronie kierowcy nad zbiorniczkiem na plyn hamulcowy zdejmij taka plastikowa obudowe i pierwszy przekaznik od lewej jesli nie masz nic namieszane jest od pompy paliwa.


EDIT : SORRY NIE ZAUWAZYLEM ZE TO II GEN :)) ale i tak sprawdz przekaznik :D
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

swider pisze:gdzie tego szukac gdzie sie znajduja?
Heh Swiderku, najlepiej tutaj:

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/search.php

:wink:

Wystarczy wpisać dwa słowa z Twojego tematu czyli "pompa paliwa"
i już masz trzy strony lektury:


I po co nowy temat zakładać? :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

pompa paliwa

Post autor: rabull »

witam , mam problem ze wskaznikiem paliwa może ktoś mi powie jak wyjać pompe paliwa w probe 96r 2.5l euro bo napewno nie mam dojścia pod tylna kanapa ani w bagazniku . z góry dzieki POZDRO
probeII(96r) 2.5 24v
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Po pierwsze kolega powyżej podał w jaki sposób znaleźć odpowiednie informacje korzystając z wyszukiwarki.
A po drugie, o ile wiem to już założyłeś swój własny temat dotyczący takiego zagadnienia.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No to poleciały wszelakie "mądrości".

Rabull - proszę o utrzymanie poziomu.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

A co gdy auto jest jakieś inne ?

Post autor: Tomasz S »

A co gdy auto jest jakieś inne ?
... i nie chodzi mi o orientację seksualną :lol:

Zaczęło się jakiś tydzień temu ...
Przy próbie odpalania wszystko na pozór jak zawsze , tyle , że motorek zagadać nie ma nastroju :evil:
Po głębszym wsłuchaniu doszedłm do wniosku , że gdy tak się dzieje - nie słychać pompy paliwa .
... ale po jakimś czasie (10 - 20 min) odpala .
Przeanalizowałem wypowiedzi na forum/forach i doszedłem do wniosku , że warto sprawdzić przekaźnik C152 ("fuel pump relay")
zgodnie ze schematem/rysunkiem na http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 .
Niestety , w Fuse Box'ie mam najwyraźniej nieco inaczej poukładane :arrow: Nie ma C160 ani żadnego innego przekaźnika na jego miejsce (miejsce jest puste)
a przekaźnik który miałby być od pompy paliwa ma inną nazwę i inne oznaczenie .
Patrząc po nazwach na odwrocie klapki "Fuse Box", a nie ma żadnego napisu kojarzącego się z Full'em czy Pump'em

Moje pytanie :
Gdzie ten qureski przekaźnik ? , bo się %^*$%^&$#R^*((*&^%$ !!! to chyba dziś go @@#@$##$#$@%^@& ! :evil: :lol:
Pewnie w różnych rocznikach jest inaczej , i pewnie akurat w tym co mam "cosik" uległo "modernizacji" .
Panowie !
Jeśli ktoś ma pomysła gdzie szukać tego cholernego przekaźnika (tzn. ani nie w sklepie , ani na szrocie :mrgreen: - tylko w samochodzie) , niechaj z łaski swojej napisze ,
bo autko nadwątla mój i tak rozdygotany stan emocjonalny .
Z góry dzięki
Tomek
Obrazek
Trasecom
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-02 00:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Trasecom »

Cześć . Ja też mam ten sam problem . Wczoraj dałem po raz pierwszy dziewczynie autko bo byłem troszkę po spożyciu . Wszystko było dobrze do stuki jej nie zgasł . Na paliwie nie dało się odpalić . Dopiero na gazie zaskoczył . Myślałem że się zalał a tu niespodzianka rano . Zero reakcji na paliwie . Kręci ale zaskoczyć nie chce . No to padło na alarm . Sprawdzam całą drogę do kostki przy baku paliwa wszystko oki. :x Myślę pompa padła . Podłączyłem na krótko pompę ,słucham pompa chodzi . Sprawdzam kostkę przy baku . Z czterech pinów dwa mają napięcie po włączeniu zapłonu trzy mają . Ale dalej masy nie widzę . Pytanie jest czy to może być ten zielony przekaźnik od pompy NF 02 czy raczej brak masy w kufrze pod plastikiem z prawej strony . Zagadka jest . I gdzie mogę w razie czego kupić ten przekaźnik w warszawie . Z góry dziękuje

Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj :arrow: Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert


A tak nie dodałem że 2,5 V6 rok 93 USA
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Tomasz S »

Trasecom pisze:A tak nie dodałem że 2,5 V6 rok 93 USA
To dodaj to do poprzedniego postu używając funkcję "edit" bo za moment chłopaki dadzą Ci :1111_bicz:
:wink:

Co do pozostałości :
Na dzień dzisiejszy moje autko przestało się dąsać czy obrażać - zapala za każdym razem .
Jeśli chodzi o przekaźnik to jak na fotce : Obrazek
Najlepiej wyjąć , rozebrać , przeczyścić styki (delikatnie - jak by to była twoja nieletnia siostra :lol: ) , sprawdzić czy działa , ew. wymień na nowy .
Warto też zobaczyc co słychać w bagażniku (wyłącznik wstrząsowy)
Gdy już to uczynisz będziemy kombinować dalej...
U mnie podejrzewam , że coś popuściło na jakiejś złączce ; tak , że gdy się ociepli będę miał ubaw :evil:
Chyba , że wcześniej padnie - wtedy będę się hartował w nieogrzewanym garażu :evil: :evil: :evil:
Tomek

ps. może będzie ci to potrzebne . po zwarciu styków pompa powinna zadziałać (jeśli dobrze przetłumaczyłem z angielskiego)Obrazek
Ostatnio zmieniony 2009-02-03 16:46 przez Tomasz S, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Trasecom
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-02 00:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Trasecom »

Dzisiaj dalsze szukanie usterki . Przekaźnik sprawdziłem i jest oki . :newcry: Sprawdzam zasilanie przekaźnika i się okazało że nie dochodzi plus z tego co pamiętam . Zasiliłem go na "lewo" zaskoczył ale probe dalej się dławi jak by wtryski nie podawały . Na gazie oki na paliwie dupa . Padło na to zabezpieczeni w bagażniku . Wcisnąłem i dalej to samo . Trochę tam przy nim morko więc jeżeli mi ręce nie zamarzną to spróbuje go wyjąć i sprawdzić . Może woda się dostała . Pytanie mam następujące czy to zabezpieczenie odłącza układ wtryskowy i pompę czy tylko pompę ?? :shock:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Robert »

Tylko odłącza pompę i zapala kontrolkę odcięcia.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Trasecom
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-02 00:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Trasecom »

Sprawa się wyjaśniła . Dziękuję wszystkim za pomoc . Okazało się że w tym wyłączniku bezpieczeństwa w bagażniku przerdzewiały przewody . Znaczy wypadły przewody z niego :evil: . Wilgoć pokonała Probiaka . Dla tych którzy mają podobny problem kilka porad. Wyjąć przekaźnik od pompy i sprawdzić czy dostaje + . U mnie nie było . Podać na "lewo " plusa do przekaźnika . Jeżeli dalej nie odpala na 200 % zabezpieczenie . Zabezpieczenie odcina i pompę i wtryski . Więc jeżeli pompę uruchomimy na krótko to i tak nie odpalisz auta . :roll: . Tyle mogę poradzić . Mam tylko pytanie do posiadaczy większej wiedzy . Do tego zabezpieczenia idą trzy przewody . Po środku w złączce jest masa . Po jednej stronie przewód który po zwarciu z tym od masy uruchania pompę i wtryski .Ale pozostaje jeszcze jeden . Od czego on jest . W pozycji załączonego zabezpieczenia znaczy po wypadku zwiera masę i ten drugi . Do czego to ma służyć ?? Tak sobie myślę czy przypadkiem nie powoduje zwarcia na głównym bezpieczniku w komorze silnika . Jak rozbiorę zabezpieczenie to fotki zamieszczę . Pozdrowienia
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Tomasz S »

Trasecom pisze:... Jak rozbiorę zabezpieczenie to fotki zamieszczę . Pozdrowienia
Czekamy z niecierpliwością na te fotki !
Własnie po jednodniowym bezawaryjnym działaniu moje Probe znów nie chce zagadać
U mnie też przekaźnik jest sprawny , ale niestety charakterystycznego buczenia pompy paliwa "niet" :(
Zobaczymy gdy zapodam "lewy" plus :arrow: skoro to 200% to pewnie masz rację :?: .
Najgorsze , że stanął pod blokiem - to będzie jego pierwsza noc po za garażem :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Robert »

Trasecom pisze:Do tego zabezpieczenia idą trzy przewody . Po środku w złączce jest masa . Po jednej stronie przewód który po zwarciu z tym od masy uruchania pompę i wtryski .
No patrz - a na schematach pompa jest podłączona na stałe do masy, a zabezpieczenie jest na plusie pomiędzy nią a przekaźnikiem.

Trasecom pisze:Ale pozostaje jeszcze jeden . Od czego on jest . W pozycji załączonego zabezpieczenia znaczy po wypadku zwiera masę i ten drugi . Do czego to ma służyć ??
Patrz tuż nad Twoim postem.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Trasecom
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-02 00:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Trasecom »

Hyyym . Faktycznie tak wynika według schematu . Jeszcze jutro jak będę robił porządki po rozbiurce to sprawdze aby mieć pewność i w błąd nie wprowadzać :roll: . Fotki będą na 100 % . Już rozpołowiłem skurczybyka . Możę coś było wcześniej grzebane . Ale raczej wątpię bo wszystko zalakowane fabrycznie było . Sprawdzę . Ważne że odpala :)
Załączniki
Rysunek1.jpg
Rysunek2.jpg
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Lapeno »

temat jest odnosnie 2.5 v6 a jak będzie w 2.0 16v ???

Kupiłem oryginal używke działa na 100% sprawdzałem, tylko zanim zabraliśmy się do wymiany sprawdzilismy czy jest (działa) sterowanie pompą no i okazuje się że na kablach (do pompy) nie ma żadnego zasilania (padło sterowanie pompą).
Kręciliśmy stacyjką mierzyliśmy czy jest coś na kablach nic...

Sprawdziłem bezpieczniki (w kokpicie i fuse box) wszystkie całe. Co może byc przyczyną braku sterowaia pompą paliwa? Może immo? Na gazie odpala za każdym razem. Gdzie szukac tego zabezpieczenia w bagażniku??
sonda FS 2.0 16v '94
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”