KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Panowie a więc tak:

Kolektor mam ten co mówiłeś z Krakowa, okazuje się, że był to KLZE, ma na przepustnicy wybite oznaczenia KL31.
Co do kompa to jest problem, nigdzie nie jest opisane czy da się wgrać eprom do tego kompa ( KLE4). Znaczy wgrać to może nie problem ale zeby to jeszcze pracowało ze sobą. Możnaby doświadczalnie sie pobawić, zgrać stary eprom wgrać nowy i jesli by nie biegało to przywrócić do pierwotnej wartości.
Rozmawiałem z takim gościem co tuninguje kompy w dieslach Audi , i twierdzi, że w systemach OBD2 orócz zmiany Epromu, powinno się wszelakie regulacje ustawiać przez interfejs podłączony do kompa samochodowego.
Indii do jakiego scalaka masz tego Eproma?? Co do sum kontrolnych, to nie problem w hex edytorze można wszysto poustawiać.
Martwie się tylko przepływką, bo nie wydaje mi się aby ustawienia do jej pracy były zapisane w Epromie kompa..
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Program kl31 jest ori z klze, inne są poddane modyfikacji tak jak CI pisałem na priwa
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Witam

Okazuje się, ze nasze kompy do probów można flaschować z pod poziomu gniazda diagnostycznego, ale gośc który się tym trudni za nic nie chce powiedzieć które piny do tego służą.
Jak się podłączyć pod kompa już wiem, mamy w naszych Probach interfejs J1850 PWM. A do podłączenia służą te dwa skreslone łącza na zdjeciu niżej oraz , 12V i masa.
Obrazek

Ciekaw jestem , które łącza służą dalej do czego, czy ma ktoś dokładną rozpiskę pinów???
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Które roczniki mają taką możliwość, ten gość który się tym zajmuje, robił to wcześniej w probie :?:
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Robił to w Mazdzie ponoć, na tym samym silniku i kompie z OBD2.
czyli wchodzą w grę Probasy z lat 95-97.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Cisik
Posty: 64
Rejestracja: 2006-05-28 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Cisik »

A czy mialo by jakikolwiek sens montowanie samej przeplywki je50 i kompa od klze bez kolektora? Czy dalo by to jakis przyrost mocy lub momentu?
Probe II 2,5 94r
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Raczej wątpię, z tego co wiem to przepływomierz JE50 tzw. 'goracy drut" jest poprostu bardziej dokładny i aby współgrał z kompem musi być inne sterowanie nim niż w naszym dotychczasowym kompie. ( Oprócz oczywiście innych różnic). Do celowo zauważ , że do pełni szcześcia oprócz kolektora z KLZE brakuje jeszcze sprężania, w silniku KLZE jest 10;1, więc ja naprzykład też nie spodziewam się wielkich cudów. aczkolwiek zmiana ma być zauważalna, przynajmniej według opini wielu kolegów znających temat 8) 8)
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Cisik
Posty: 64
Rejestracja: 2006-05-28 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Cisik »

Mialbym jeszcze jedno pytanie, czy ktos posiada i moglby wrzucic fotke z zaznaczonym chipem ktory trzeba podmienic w oryginalnym kompie aby przerobic na klze?
Probe II 2,5 94r
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

kurcze gdzies to miałem, musze poszukac, wydaje mi sie z jest to tez w jednym z moich postów na forum probe.net
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Rx strone wcześniej zapodał ci linka tam wszystko masz, kwestia jeszcze Ecu jakie posiadasz.

http://www.performanceprobe.com/store/i ... t=PRKLZE25

pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

hmm, nie moge znalesc, miałem dokładne zdjęcia ecu i który scalak wymienic, było pokazane dokładnie co i jak, znalazłem to wtedy gdzies własnie na zagranicznych forach chyba na mx6.com

edit:

sorki, znalazłem :) : http://perso.orange.fr/olivier.p24/boit ... prom01.htm
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: Pitbull »

Witam
Odkopie dinozaura, sorry ale musze :)

Mam Probka z 97 roku z OBD 2 silnik KLZE, swap nie jest jeszcze zakończony bo brakuje przepływki i kompa, Przepływkę będę miał więc pozostaje sprawa ECU, w moim probku jest ECU o oznaczeniu KLE4 który ma inne wtyczki niż KL07 więc nie można podmienić z KL31 a ponadto nie można do niego wlutować tego chipu z ebaya.
Nie bijcie mnie za to ale wpadł mi do głowy pomysł co by wsadzić do mojego probka kompa KL07 wraz z wiązką, to by rozwiązało problem bo do KL07 można bez problemu wlutować eeprom z programem od KL31
Czy taka zamiana jest możliwa?
Czy jeśli jest możliwa to dużo roboty byłoby ze zmianą tej wiązki? Bo zmiana samego kompa to raczej nie problem.

Pozdro.
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: Kocureq »

Wszystko jest możliwe. Niestety wiązka łazi sobie po całym aucie, też musiałbyś rozpruć deskę i podmaszcze.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: RX »

Witam,

To jest jeden z patentów jaki polecają w USA, ale niestety jest to kupa roboty.
Nie wiem czy najlepszym wyjście będzie po prostu strojenie kompem zewnętrznym ... tyle że ktoś dobry to musi zrobić.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: 2Ya »

Dasz rade spokojnie przerzucić wiązkę - samo wyciągnięcie wiązki to kilka/kilkanaście godzin do kilku dni oraz z założeniem to samo jak nie lepiej.
Wszystko zależy jakie masz umiejetności i ile problemu ci to sprawi bądź nie sprawi :)
Wiązka praktycznie jest 1 w całości niestety co nastręcza troche problemów - idealnie było by mieć wywalony silnik (wiązka np, jest zakrecana w korytku na grodzi za silnikiem - kijowe dojscie i dalej leci po stronie pasażera i tamtędy bedziesz musiał ja wyciagac),wtedy juz jest o wiele wiele lepiej ale z założonym silnikiem też dasz radę tylko,że bezie trzeba sie deko namęczyc ;)

Co dalej ,bedziesz musiał na pewno deche wywalic i wsio powychaczac/powypinac spod konsoli itd.

Co ci mogę doradzić - jeśli bedziesz zmieniał wiązkę to kup tylko w stanie idealnym czy bdb (żadnych rzeźbionych,lutowanych czy po dziwnych lpg) albo najlepiej jakbys miał mozliwosc samemu sobie zdemontowac z jakiegos innego probasa - rozkminisz co i jak i z podmianka juz będziesz miał z górki ;)

Jak masz jakies pytania itd, to zapraszam ;)

Ale ogólnie sumując - podejmując sie takiej operacji na spokojnie trzeba liczyc dobrych paru dni albo lepiej - tygodni :P (wszystko zależy kto ma jakie siły na ten motyw ;) )


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: Pitbull »

Mam garaż, jakies narzędzia też się znajdą, cierpliwy też myśle że jestem więc chyba dałbym rade.
Teraz pytanie czy wiązka od OBD1 bedzie pasowała, czy może są inne wtyczki przy czujnikach albo coś?
Co do wysterowania kompem zewnętrznym to niestety ale u mnie w lublinie raczej nie ma takiego speca co miałby jakięś pojęcie w tym temacie nie mówiąc już o przyżądach.
Czyli z chęcią przygarne ECU KL07 razem z wiązką w bardzo dobrym stanie i za przyzwoite pieniądze ;)
U mnie to tylko szyby przyciemniają i srebrne kratki wlotu powietrza go golfa sprzedają he he :twisted:

Pozdro i dzięki za odp.
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: Gturbo »

Mam przeplywke JE50 i ECU KL31. Pisz na kielce@earthlink.net jak by co.
2007 Toyota Camry Hybrid
Trek
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: 2Ya »

Pitbull pisze:Mam garaż, jakies narzędzia też się znajdą, cierpliwy też myśle że jestem więc chyba dałbym rade.
Teraz pytanie czy wiązka od OBD1 bedzie pasowała, czy może są inne wtyczki przy czujnikach albo coś?
Co do wysterowania kompem zewnętrznym to niestety ale u mnie w lublinie raczej nie ma takiego speca co miałby jakięś pojęcie w tym temacie nie mówiąc już o przyżądach.
Czyli z chęcią przygarne ECU KL07 razem z wiązką w bardzo dobrym stanie i za przyzwoite pieniądze ;)
U mnie to tylko szyby przyciemniają i srebrne kratki wlotu powietrza go golfa sprzedają he he :twisted:

Pozdro i dzięki za odp.

No to dasz rade ;D Kurde generalnie wsio powinno pasować - nawet kostki do nowszego aparatu zapł. jak pamietam (tylko 1 kabelek chyba odpada ze względu na brak ckp w aparacie) ale to jeszcze moge tobie zobaczyc jak bede mniał chwile jakie są kostki (w 95,bo 97 na oczy nie widziałem ;) ) ale powinno byc to samo .
Gdybys sie wczesniej odezwał to miałem wiązkę ale kompa powinienem miec chyba jeszcze.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: Pitbull »

Aha jeszcze u mnie jest instalka lpg blos, czy to nie będzie problem? A z kompem to sie jeszcze zastanowie bo Gturbo ma do sprzedania orginał od KLZE chyba w dobrych pieniądzach.
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: Ada »

Z gazem nie będzie żadnych kłopotów bo nie ma tam sterowania elektronicznego tylko jest emulator wtrysków.
Przepływkę mam gdzieś JE50 wiec moge ci ja zbyć. Pytanie tylko czy taka rzeźba jest konieczna, czy nie lepiej podjechać do jakiegoś warsztatu z hamownią jak rozmawialiśmy i zmienić program w ECU, wiem , że takie zmiany w postaci wymiany całej instalacji się czesto mszczą na max.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: totmes (gonciu) »

chyba Indi miał program do ecu pod klze ale juz niepamiętam dokładnie, trza było jego sie spytać, je50 swego czasu moza dostac na allegro, ja płaciłem cos koło 70zł,
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: RX »

Hey,

Je50 ciągle stoją na allegro.
A szczepienie ECU nie działa w 96-97.

Albo strojenie na kompie zewnętrznym albo wiązka.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.

Post autor: Pitbull »

No właśnie chodzi o to że u mnie nie ma takiego speca co mógłby to zestroić, pozostaje wiązka
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Wolnossący projekt RX'a /NIE Astro/

Post autor: Ero »

Ja podobnie jak RX zrobilem autko dla wlasnej przyjemnosci wiec wykresu raczej nie bedzie :/
Ale moge Ci juz powiedziec ze jak mi orginalne ECU nie swiruje to roznica w mocy jest i to znaczna.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Wolnossący projekt RX'a /NIE Astro/

Post autor: Pelot »

ale to nie jest temat o Twoim samochodzie, chcesz się wypowiadać o swoim to załóż osobny temat.

Tia, ciekawe, nie ma przyjemności z udowodnienia mocy na papierze...
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”