Mam chipa wstawionego :)

Kurkurior
Posty: 27
Rejestracja: 2004-06-08 01:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Mam chipa wstawionego :)

Post autor: Kurkurior »

Witam wszystkich.

Przedwczoraj otrzymalem z Niemiec paczke z zakupionym na Ebayu chipem do GT.
Wczoraj go wlutowalem i dzisiaj wszystko zalozylem. Zwezke wykonalem z oryginalnej. Po prostu zalalem ja cyna, przygrzalem na palniku zeby sie dobrze cyna rozeszla i nawiercilem po ostygnieciu wiertlem 0.6 mm. Wszystko elegancko.

Po zmontowaniu odpalilem autko i troche silnik pochodzil, nagrzal sie, jeszcze leciutko pojezdzilem az nabierze normalnej temperatury. Przysrtapilem do testow. Gaz do dechy. Na dwojce przy okolo 3800 obrotow osiagnal 12 psi i wtedy leciuskio poszarpujac obroty szly dalej. Trojka , czworka podobnie. Wjechalem w nowa ulice i jade dalej. I tu zdziwienie. Auto zaczelo sie znow zachowywac jak dawniej. Ciagle 8psi, gora do 12 i nic dalej :(
Nie iwiem co mu strzelilo. Podejrzewam ze cyna puscila ze zwezki i otworzylo sie. Jutro zdejme przewod i obejrze. Chyba bede musial dorobic nowa zwezke. Jeszcze sprobuje dobrac sie do srubki na elektrozaworze ale tam jest slabiutkie dojscie.

Jak macie jakies sugestie, lub zdanie na ten temat to podzielcie sie :)
Gość

Post autor: Gość »

Ja bym powiedzial ze z cyna ta zabawa tak sie musiala skonczyc.
Ciekawi mnie tylko gdzie ta cyna sie podziala jak sie uplynnila i sciekla.. ;)

Pozdro
Gość

Post autor: Gość »

a czy koniecznie musi być założony ten chip?? bez niego nie ruszy??
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

cyna jak wiesz topi się w stosunkowo niskiej temp. Silnik bywa czasem b.gorącym miejscem w samochodzie. Ale gratuluje inwencji twórczej. Jak już wszelkie przeróbki przetestujesz dokładnie, to opisz co i jak, może też skorzystam. Powoli 150KM robi się za mało. Naturą człowieka jest że wciąż chce więcej...
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Kurkurior
Posty: 27
Rejestracja: 2004-06-08 01:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Kurkurior »

To znaczy napewno sie nie rozpuscila. Mysle ze pod wplywem cisnienia odpadla od zwezki. Wydmuchalo ja. Pewnie jest w przewodzie. Nie zapominajcie ze tam jest przewod gumowy i nie ma nie wiem jakich temperatur.

Co do pytania czy chip musi byc, otoz jezeli go nie ma to jest odciecie paliwa przy 12 psi, a z chipem mozna przekroczyc ta granice.
Gość

Post autor: Gość »

Kurkurior pisze: Co do pytania czy chip musi byc, otoz jezeli go nie ma to jest odciecie paliwa przy 12 psi, a z chipem mozna przekroczyc ta granice.
No tak ale jest też odcięcie paliwa na prędkość 220 i basta ja tego nie mam
Kurkurior
Posty: 27
Rejestracja: 2004-06-08 01:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Kurkurior »

Tego jeszcze nie testowalem, poniewaz glownie po miescie sie poruszam.

Pare lat temu kolega mial probe z regulacja HKS i jak zamocno podkrecil to mu odcinalo, ale zamykal licznik na 220 i jechal dalej. Byla to wersja Kanadyjska i tam tez oryginalnie montowany byl zawor HKS z kontrola w kabinie, Dodatkowy wskaznik Turbo chyba do 15 psi.
Gość

Post autor: Gość »

nie zamyka mi ciśnienia powyżej 12 testowałe dzisiaj ładnie chodzi
Kurkurior
Posty: 27
Rejestracja: 2004-06-08 01:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Kurkurior »

Sqad pisze:nie zamyka mi ciśnienia powyżej 12 testowałe dzisiaj ładnie chodzi
A jaka masz zwezke? Czy moze regulowales srubka na zaworze? Bo ja mam 0.6 mm i mi cos dziwnie chodzi. Czasami kreci ladnie powyzej 12 a czasami dojdzie do 12 szarpnie i odbije na 8-10. Dziwne to jest. Musze ze srubka pokombinowac.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

usuniete przez autora
Ostatnio zmieniony 2008-03-05 19:09 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Quaki pisze:Sqauad najprawdaopodobniej ktos wczesniej dokonal w twoim autku zmiany chipa sterujacego. A teraz apel do kolegow co maja 2.2 turbo moze sie dogadacie z kolega squad i da sie wyciagnac zawartosc chipa z jego komputera dalo by to mozliwosc zmainy komputerow w nieporownywalnie nizszej cenie niz zwykly chip tuning (placicie za program a nie za chip ktory jest relatywnie duzo tanszy niz gotowy do zamontowania )
pozdrawiam
ps. to tylko taki pomysl :)
Tja tylko w tym samochodzie na 100% nic nie było robione ja w nim nawet ostatnio orginalne świece wykręciłem. A co do zgrania to nie ma problemu tylko czy ktoś to potrafi??
Kurkurior
Posty: 27
Rejestracja: 2004-06-08 01:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Kurkurior »

Sqad pisze:
Tja tylko w tym samochodzie na 100% nic nie było robione ja w nim nawet ostatnio orginalne świece wykręciłem. A co do zgrania to nie ma problemu tylko czy ktoś to potrafi??
Trzeba wyjac komputer, pozniej wyjac flash i zgrac program w odpowiednim programatorze na komputerze.
Niby proste ale trzeba kupic sobie taki programator. Poza tym, jezeli flash jest wlutowany, a nie w podstawce to jeszce trzeba sie pieprzyc z wylutowaniem go.
Gość

Post autor: Gość »

Kurkurior pisze:A jaka masz zwezke? Czy moze regulowales srubka na zaworze? Bo ja mam 0.6 mm i mi cos dziwnie chodzi. Czasami kreci ladnie powyzej 12 a czasami dojdzie do 12 szarpnie i odbije na 8-10. Dziwne to jest. Musze ze srubka pokombinowac.
Nie mam jeszcze zwężki poprostu kupiłem bardzo dobry filtr powietrza i nie mam końcowego tłumika fika po czerwonym. Z założonym tłumikiem dochodzi tuż pod czerwone
Gość

Post autor: Gość »

Sqad pisze:
Nie mam jeszcze zwężki poprostu kupiłem bardzo dobry filtr powietrza i nie mam końcowego tłumika fika po czerwonym. Z założonym tłumikiem dochodzi tuż pod czerwone
A to sie nie zrozumielismy :) Kazdy probe tak ma jak u Ciebie.
Chodzi o to ze jak wszadzisz zwezke np. 0.6mm to dochodzisz do konca skali czerwonej i turbina zaper****la dalej az do np. 16 PSI. A wskazowka jako ze jest na maksie siedzi jak przyklejona na czerwonym.
A u Ciebie tylko zachacza o czerwona skale.

I teraz jak nie masz chipa to przy zainstalowanej zwezce, po przekroczeniu czerwonego pola silnik "deba staje" co sie objawia tym ze odcina zaplon jakbys stacyjke wylaczyl.
U mnie co ciekawe przy tym chipie co mam, cos sie ... bo raz mi odcina, a raz nie. Np przed chwila wrocilem do domu i wracajac dalem mu ostro po zaworach 3-ka, 4-ka do konca obrotow. Pozniej przestal mi wogole odcinac. Gwizdal ponad 12 psi az milo.
Ciekawe jaki jutro bedzie mial kaprys.

PS. Nawiasem mowiac to po przekroczeniu 12 PSI dopiero auto ma porzadne przyspieszenie :)
Kurkurior
Posty: 27
Rejestracja: 2004-06-08 01:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Kurkurior »

To wyzej, to ja pisalem :)
Gość

Post autor: Gość »

w tym tygodniu założe zwężke i ci powiem czy na sto procent mi odcine czy nie.

Mała ciekawostka z założonym tłumikiem komorowym turbo dochodzi pod czerwoną kreske bez tłumika końcowego turbo wchodzi na czerwoną kreske.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 15:09 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Kurkurior
Posty: 27
Rejestracja: 2004-06-08 01:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Kurkurior »

Ale naprawde nie widze problemu. Mam druga turbine w zapasie. Po za tym kupilem te auto zeby podkrecic maksymalnie i licze sie z konsekwencjami. Jest to drugie auto i nie jezdze nim na codzien.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”