silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Jeśli trochę wolniej się podnosi to delikatnie wyciągnij te 2 ramiona (a może 1 przegubowe?) - tylko żebyś nie uszkodził plastikowych łączników - rozłącz i nasmaruj te plastiki jakimś gęstym smarem.
Inaczej będzie coraz wolniej, aż stanie.
I później Pelot-reanimacja!
Inaczej będzie coraz wolniej, aż stanie.
I później Pelot-reanimacja!
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- guciek
- Posty: 365
- Rejestracja: 2006-05-16 23:19
- Galeria: viewtopic.php?t=9590
- Lokalizacja: Trzebinia
Mam mały problem .Mianowicie u mnie jedna lampka podnosi się wyżej a druga z 3cm niżej. Jak moge je wyregulować żeby podnosiły się na ta sama wysokość.Ktorymi dokładnie srubkami.Obojętnie mi czy jedna troche podniose czy obniże (denerwuje mnie to ze nie sa równo).
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Może masz zamienione cięgna.guciek pisze:Mam mały problem .Mianowicie u mnie jedna lampka podnosi się wyżej a druga z 3cm niżej. Jak moge je wyregulować żeby podnosiły się na ta sama wysokość.Ktorymi dokładnie srubkami.Obojętnie mi czy jedna troche podniose czy obniże (denerwuje mnie to ze nie sa równo).
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- guciek
- Posty: 365
- Rejestracja: 2006-05-16 23:19
- Galeria: viewtopic.php?t=9590
- Lokalizacja: Trzebinia
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No pewnie, że da.guciek pisze:Wiec da sie to jakos wyregulowac czy nie ??
Z silniczka wychodzi sworzeń na którym jest na frezie płaskownik do którego z kolei przychodzi cięgno.
Reguluje się na tym frazie, przy czym tak jak mówiłem sprawdź sobie czy nie masz cięgna zamienionego.
Może być jeszcze, że masz rozwalony plastikowy kapturek na cięgnie.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- guciek
- Posty: 365
- Rejestracja: 2006-05-16 23:19
- Galeria: viewtopic.php?t=9590
- Lokalizacja: Trzebinia
może ktos tu wkleic jakoms fotke z zaznaczonymi punktami gdzie sie swiatełko rguluje w pionie poziomie i wysokosc podnoszenia.
Bo jestem kompletnym laikiem w tej sprawie a juz chyba za bardzo poprzestawiałem swoje swiatła .
Taka instrukcje krok po kroku (pozniej by mozna to umiescic w dziale FAQ)
Z góry dzieki.
Bo jestem kompletnym laikiem w tej sprawie a juz chyba za bardzo poprzestawiałem swoje swiatła .
Taka instrukcje krok po kroku (pozniej by mozna to umiescic w dziale FAQ)
Z góry dzieki.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
- guciek
- Posty: 365
- Rejestracja: 2006-05-16 23:19
- Galeria: viewtopic.php?t=9590
- Lokalizacja: Trzebinia
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re:
I teraz moje pytanie: Czy ktoś wie skąd taki kapturek wziąść? bo mój uległ samo-destrukcji i lampa mi lataJedrek pisze: Może być jeszcze, że masz rozwalony plastikowy kapturek na cięgnie.
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?
Najprościej wymienić cięgno, bo te kapturki są praktycznie niezdejmowalne...
Ja sobie poradziłem w inny sposób, ale to bardziej skomplikowane.
Ponieważ w pracy mam do czynienia z topionym plastikiem, wziąłem taki kawałek,
który był już dość twardy, ale na tyle jeszcze miękki, że dał się formować.
Zrobiłem (ulepiłem) taki jakby sworzeń i jedną stroną nałożyłem na kulkę cięgna wciąż
obracając, aby nie przykleił się do kulki i miał delikatny luz.
Gdy zastygł całkowicie musiałem na siłę zdjąć z kulki. Nie było to proste.
Potem do obróbki. Szlifierką wyrównać i obrobić tak, żeby element wszedł w otwór po
poprzednim kapturku.
Następnie zgrzałem zaciskając z obu stron na cięgnie i poszerzyłem wiertłem otwór w plastiku, żeby łatwiej było wkładać i wyciągać z kulki.
Podchodziłem do tego z pięć razy zanim udało mi się zrobić to w miarę przyzwoicie.
Wiem, że niektórzy ratują się też jakimś dwuskładnikowym klejem. (Distal itp.)
Ja sobie poradziłem w inny sposób, ale to bardziej skomplikowane.
Ponieważ w pracy mam do czynienia z topionym plastikiem, wziąłem taki kawałek,
który był już dość twardy, ale na tyle jeszcze miękki, że dał się formować.
Zrobiłem (ulepiłem) taki jakby sworzeń i jedną stroną nałożyłem na kulkę cięgna wciąż
obracając, aby nie przykleił się do kulki i miał delikatny luz.
Gdy zastygł całkowicie musiałem na siłę zdjąć z kulki. Nie było to proste.
Potem do obróbki. Szlifierką wyrównać i obrobić tak, żeby element wszedł w otwór po
poprzednim kapturku.
Następnie zgrzałem zaciskając z obu stron na cięgnie i poszerzyłem wiertłem otwór w plastiku, żeby łatwiej było wkładać i wyciągać z kulki.
Podchodziłem do tego z pięć razy zanim udało mi się zrobić to w miarę przyzwoicie.
Wiem, że niektórzy ratują się też jakimś dwuskładnikowym klejem. (Distal itp.)
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re: silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?
Są przecież na wstrzaski te kapturki więc niby można wymienić ale jak widać nie dostanę nowych więc trzeba o jakimś zamienniku pomyśleć,
tylko nie o takim rzeźbieniu jak napisałeś Oley... dzięki za radę Pozdro.
tylko nie o takim rzeźbieniu jak napisałeś Oley... dzięki za radę Pozdro.
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Re: silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?
Zawsze możesz obciąć i na sztywno przyspawać łożyska.
Nie wiem tylko czy spaw nie zniszczy łożyska, ale przecież ono nie będzie pracować na wysokich obrotach
Nie wiem tylko czy spaw nie zniszczy łożyska, ale przecież ono nie będzie pracować na wysokich obrotach
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- K4mil
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-12-13 11:10
- Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
- Galeria: viewtopic.php?t=15213
- Lokalizacja: Legnica/Głogów
Re: silniczek od napędu świateł - jak wyciągnąć?
Na razie udało mi się zreanimować ten kapturek kropelką wiem że nie zbyt profesjonalnie ale cóż...
Podjadę do jakiegoś motoryzacyjnego lub na giełdę do Lubina (tam prawie wszystko można kupić ) i poszukam czegoś co by się na dało do zaadaptowania jako kapturek Jak coś znajdę odpowiedniego to na pewno poinformuję na forum... dzięki za rady pozdrawiam
Podjadę do jakiegoś motoryzacyjnego lub na giełdę do Lubina (tam prawie wszystko można kupić ) i poszukam czegoś co by się na dało do zaadaptowania jako kapturek Jak coś znajdę odpowiedniego to na pewno poinformuję na forum... dzięki za rady pozdrawiam
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED