Brak zasilania pompy paliwa - problem z przekaźnikiem?

Trasecom
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-02 00:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Trasecom »

W bagarzniku po lewej stonie jak podniesiesz wykładzine jest w takiej " dziurze " (nie wiem jak to fachowo nazwać ) Stycznik uderzeniowy lub jak to inni mówią przechyłowy z czerwonym przyciskiem . Wyjmij go i kostkę sprawdź . Ja z taką pierdołą walczyłem trzy dni . Jak to wygłada masz na fotografi wyrzej.
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Lapeno »

Ciąg dlaszy walki z pompą paliwa...
Jest to wersja '93-'94 nie mam pewnosci czy ma immo czy nie gdyz osoba od kotrej nabylem proba byla tylko posrednikiem... niestety. Odpala tylko z gazu (za kazdym razem odpala z 2giego) Sprawdzilismy pompe paliwa na 12v i nie dziala wiec kupilem druga sprawna... Przed zamontowaniem sprawdzilismy czy dochodzi napiecie do pompy i tu zdiwko nie ma sterowania pompa... Sprawdzilismy czujnik wstrzasowy ale byl ok. Na desce przy obrotomierzu nie pala sie zadne kontrolki pali sie jedynie check engiin ktory po wlozeniu kluczyka po odpalniu (na na gazie bo tylko tak odpala) wszystkie kontrolki gasna... Mechanik zdiagnozowal (spedzil na tym cala sobote) ze z komputera nie wychodzi sterowaine pompa paliwa...
Czy może być to coś jeszcze oprócz tego komputera??? :-k prosze pomożcie na pewno sie jakos odwdziecze :!:
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: 2Ya »

Nie wina komputera tylko jak już pewnie modułu.
Bardzo prosta metoda na sprawdzenie czy pompa paliwa jest sprawna i połączenia ok :

Przekręć zapłon na ON i następnie pod maską wyciągnij wtyczkę/kabelek z automatu,od rozrusznika - pompa musi chodzic bez wzglądu czy masz sprawny moduł czy nie.

Co do immo - masz 94 rok,więc pestka w kluczyku odpada - jedynie mogłeś miec dokładany immo boscha z pilotem.
Brak pilota niekoniecznie świadczy o tym,iz tego immo nie ma - ktoś juz kiedys mógł robic obejście i zmostkował immo,a pilota wypieprzył w pole ;)
Sprawdź czy masz immo fizycznie w aucie .

Edit: nie doczytałem,że chodzi ci na gazie więc de facto moduł odpada ale radziłbym sprawdzić połączenia kostek do aparatu zapłonowego.
Nastepna sprawa - skoro masz gaz proponowałbym sprawdzić komp,od gazu oraz połączenia kompa gazowego z instalacją auta,bo może byc to powodem braku zasilania na pompę paliwa.

Pzdr. & c ya..
Ostatnio zmieniony 2009-05-16 17:28 przez 2Ya, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Lapeno »

immo fizycznie w aucie znajduje sie od strony kierowcy (przy prawej nodze) w panelu środkowym tak? tak jak napisalem...
-pompa nie chodzi
-nie dochodzi do niej zadne napiecie pozatym jest niesprawna,
-sprawnej pompy paliwa w tej sytuacji nie zakladalismy...

EDIT: tutaj jest link z którego wkleiłem zdjęcie, NAPRAWA immo BOSCH tylko że po angielsku...
http://homepage.ntlworld.com/michael.cr ... iliser.htm
Załączniki
daves%20location.jpg
Ostatnio zmieniony 2009-05-16 17:36 przez Lapeno, łącznie zmieniany 2 razy.
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: 2Ya »

Tak 8)

Edit: skoro pompa jest niesprawna i masz gazoline wnioskuję ,iż :
- chodziła bez paliwa i się zjarała,a co za tym idzie mogło się coś uwalić równiez po drodze
- gazolina jest tak zrobiona,że odcina dopływ paliwa i pompa umarła wskutek nieużywania


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Basf_Wrocław »

2ya dobrze prawi, sprawdź też to immo. Możliwe, że zostało wywalone i jedna zworka wyleciała. Komputer raczej nie padł ;)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
mietas95
Posty: 1
Rejestracja: 2009-05-16 21:08
Samochód: ford probe 2.0 94r.

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: mietas95 »

Szanowni koledzy dzisiaj rozwiązałem ten problem we własnym zakresie i chęć podzielenia się doświadczeniem skłoniła mnie do dołączenia do Forum a więc przyczyną padnięcia pompy nie musi być sama pompa ani też brak paliwa ja sam jeżdżę do zera i leje z bańki i musi grać nie powiem komutator na pompie też się zużywa i kiedyś szczotki nie złapią. Już chciałem zwalać bak w pełni przekonany że to pompa bo zdechła na amen ale bez kanału to nawet "wrogowi nie życzę" wszystko przeleciałem i nic posprawdzałem miernikiem na wyczucie bo bez schematu to nie łatwe aż wziąłem żarówkę na kablach by sprawdzić które kable na kostce to pompa a które czujnik poziomu paliwa (ZAZNACZAM że kostka w bagażniku ta obok wyłącznika przeciążeniowego była rozłączona ) bo jak zaiskrzy na pompie to mi bak wywali- no i może do tej pory bym szukał gdybym na krótko ŻARÓWĄ nie złapał styków przekaźnika pompy--- no i coś przepieło przekaźniki seleny też było słychać bo zapłon był włączony złączyłem kostkę i EUREKA pompa działa a już bak chciałem zwalać ,podkreślam kostka od pompy była wypięta. Zobaczymy jak długo pojeżdżę jak zdechnie to będę kombinował lecz nie gwarantuje skuteczności i UWAGA każdy ryzykuje na własną rękę bo bez schematu nie wiem gdzie ten spinol trafił- dla mało domyślnych przedstawiam schemacik tego EPOKOWEGO odkrycia !!
bezpieczniki-pod-maska.jpg
rafantek
Posty: 7
Rejestracja: 2009-05-18 10:05
Samochód: Scorpio '97 2.3 16V

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: rafantek »

Panowie, brakuje sygnału wychodzacego z komputera silnika (PCM) na przekaźnik pompy paliwa. Jedynie fabryczny Immo mogl by byc na tyle integrowany z autem by generowac sygnal odciecia pompy dla komputera. Za komputerem w strone pompy elektrycznie jest juz wszystko ok. Jezeli piszecie ze immo moze byc jedynie dokladane, nie sadze zeby spelnialo powyzszy warunek.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: 2Ya »

A ja sądzę,iż będzie spełniało powyższy warunek :) ,a uściślając jest to jedna z całkiem możliwych przyczyn,którą należy wyeliminować na samym początku w takich przypadkach jak wyżej :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Lapeno »

A ja powiem że jest dokładnie tak samo oraz nie inaczej niż rzekł rafantek bo identycznie też w tym co moim przypadku :D 8) pozdr & hope to see my probe(back) on pb98 shell V-power soon
sonda FS 2.0 16v '94
rafantek
Posty: 7
Rejestracja: 2009-05-18 10:05
Samochód: Scorpio '97 2.3 16V

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: rafantek »

2Ya pisze:A ja sądzę,iż będzie spełniało powyższy warunek :) ,a uściślając jest to jedna z całkiem możliwych przyczyn,którą należy wyeliminować na samym początku w takich przypadkach jak wyżej :wink:

Pzdr. & c ya..
NIestety mylisz sie, uwalony sterownik silnika, jutro mysle bedziemy wiedzieli na 100% czy odpali czy nie. Immo nie ma wogole.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: 2Ya »

Ale skoro wiecie lepiej to po co pytacie i czas innym zabieracie :D Napisałem,iż to jedna z możliwości..skoro nie ma, szukajcie dalej - ja tam nie siedzę w końcu :)
Może i być cokolwiek,więc nie pisz mi ,iż się mylę ponieważ sam nie jestes pewien co i jak (a raczej sami),a dana usterka może być spowodowana przez różne objawy w podzespołach auta.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania :D

Pzdr. & c ya..
Obrazek
rafantek
Posty: 7
Rejestracja: 2009-05-18 10:05
Samochód: Scorpio '97 2.3 16V

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: rafantek »

Pyta sie po to by dostac odpowiedzi. Nie znam auta wiec ide po nitce do klebka, jednak jak kazde auto ma i ono pewne zasady budowy. Wczoraj nie wiedzialem, dzis sprawdzilem immo nie ma, sterownik nie daje sygnału masy do sterowania przekaźnikiem pompy paliwa, tranzystor w sterowniku uszkodzony. Ot poprosu czeprie jakas wiedze nt auta jak wy dajecie, reszte sprawdzam sam. A pewien nie jestem i nie bede dopóki nie zapali na beni :) niemniej skoro immo daje sie obejsc, to nie bedzie przed PCM a za, wiec jw,
Podziele sie rezultatem.
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Lapeno »

btw > [chodziło o immo]
2Ya pisze: (...) a uściślając jest to jedna z całkiem możliwych przyczyn,którą należy wyeliminować na samym początku w takich przypadkach jak wyżej :wink:

Pzdr. & c ya..
2ya nie obrażaj sie tylko, każda rada (zwłaszcza w temacie) zawsze jest pomocna tudzież idąc za głosem twojej sugestii rafantek sprawdził czy jest immo i jw. pisał nie ma.

Czasami problem po prostu jest bardziej złożony niz wskazywałyby na to objawy a najprostsze rozwiązania nie zawsze spełniają założenia problemu. Pozatym już ponadtym, nie ma ludzi nieomylnych a stare przysłowie mówi że "kto pyta nie błądzi" ...
2Ya pisze: Ale skoro wiecie lepiej to po co pytacie i czas innym zabieracie

tak samo jak ja zdajesz sobie sprawę że
2Ya pisze: a dana usterka może być spowodowana przez różne objawy w podzespołach auta.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania

a wyeliminowanie ich w kolejności od najbadziej prawdpodobnego do najmniej to własnie to czym rafantek się własnie zajmuje, :roll: i niech moc oktanów z nim będzie i pozwoli mu wskrzesic dusze w moim probe 8)
Nie chodzi też o to że ktoś zajmuje komukolwiek czas... każdy go poświęca dobrowolnie tak samo jak udziela rad czy udziela pomocy na forum, byc moze opisany przypadek będzie kiedyś komus pomocny (tym samym czytając te posty, zaoszczędzi swój czas)
pozdro!

EDIT: zamiast podkreśleń, poprawiłem cytaty do "cytuj" (Quote) zgodnie z treścią autorską
Ostatnio zmieniony 2009-05-20 08:06 przez Lapeno, łącznie zmieniany 3 razy.
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: 2Ya »

Jeszcze pare postów wstecz prosiłeś o pomoc, teraz nie wiem co wypisujesz i do czego to ma zmierzać :?:
Napisałem możliwe sugestie i tyle..
Podkreślasz zdania - wytykasz mi coś :?: I jak zamierzasz mnie cytować to z łaski swojej nie dopisuj niczego w tych cytatach - mimo,że to rzadka cecha to wielu ludzi umie czytać ze zrozumieniem..
Nie mam naprawdę czasu na jakieś suche gadki :)
Szkoda czasu naprawdę :)

Btw: Nie wiem jak tam wam prace z PCM się udały czy nie ale jesli nie i brniecie w tym kierunku to wspomnę tyle jeśli jeszcze wam to się przyda,iż z ecu 3 piny sa odpowiedzialne za sterowanie przekaźnikiem paliwa,w czym 1 jest załączany przez główny przekaźnik pcm.


Pzdr. & c ya..
Obrazek
rafantek
Posty: 7
Rejestracja: 2009-05-18 10:05
Samochód: Scorpio '97 2.3 16V

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: rafantek »

2Ya pisze: Btw: Nie wiem jak tam wam prace z PCM się udały czy nie ale jesli nie i brniecie w tym kierunku to wspomnę tyle jeśli jeszcze wam to się przyda,iż z ecu 3 piny sa odpowiedzialne za sterowanie przekaźnikiem paliwa,w czym 1 jest załączany przez główny przekaźnik pcm.
Pzdr. & c ya..
Mozesz rozwinąc? bo to jest akurat bardzo interesujące, jakie 3 piny (mumery) dlaczego 3 piny, jaki glowny przekaznik PCM?

Z schematów wynika ze przekaznik pompy paliwa, jest sterowany masą z jednego pinu PCM, tak jak w wiekszości aut, wieć jesli mozesz rozwiń - uścislij swoja wypowiedz.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: 2Ya »

Z jakich schematów korzystasz :?:
Spojrzałem kiedyś na szybko i jakoś tak było,jak właśnie napisałem - może są zbędne w tym przypadku - nie znam się dostatecznie na tyle co by się rozwijać w tej kwestii .
Przekaźnik PCM to główny przekaźnik sterowania silnika - jak będzie uwalony też nie będzie działać pompa itd.
Nie chce mi się zagłębiac w temat i szukać teraz,bo nie mam czasu ale może ktos inny pomoże .
Aha ten przekaźnik(pcm) znajduje się obok przekaźnika paliwa.
I jeszcze mała podpowiedź o ile to podpowiedź,bo sprawdzałeś wszystko - w celu sprawdzenia czy cała linia elektryczna do pompy paliwa jest ok zrób tak:
-przekręć zapłon i zmostkuj piny w złaczu diagnostycznym "gnd +f/p" - pompa musi hulać. (notabene pin F/P to ten sam co wychodzi z ecu na przekaźnik czyli masa)
- tak samo jak wspominałem o odłączeniu wtyczki z automatu rozrusznika i co ta czynność powoduje.
- i jak dobrze pamiętam,a raczej tak masa na pinie z ecu do przekaźnika paliwa powinna się pojawić w momencie kręcenia rozrusznikiem.

Więc jak widzisz wcale nie musi byc ecu przyczyną braku sterowania choć oczywiście może.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Tomasz S »

2Ya pisze:-przekręć zapłon i zmostkuj piny w złaczu diagnostycznym "gnd +f/p" - pompa musi hulać.
http://img42.imageshack.us/img42/5414/zworka.jpg

... i sprawdź czy aby na pewno masz iskrę .
W przeciwnym przypadku możes mieć uwalony też
-immo
-cewkę
-aparat zapłonowy
-rozdzielacz
-kable WN
-komputer
-...itd , itd
:wink:
Obrazek
rafantek
Posty: 7
Rejestracja: 2009-05-18 10:05
Samochód: Scorpio '97 2.3 16V

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: rafantek »

OD konca, po diabła mam dawac te zworke w zlaczu diagnostycznym, skoro ona poda mase (sterujaca) na przekaźnik pompy paliwa? co mi to ma dac niby??

Skoro auto jeździ to sadze ze iskra jest... tak wiec sterownik immo cewka rozdzielacz etc sa ok. W dalszym ciagu pisze ze problemem jest BRAK WYJŚCIA STEROWANIA PRZEKAŹNIKIEM POMPY PALIWA Z PCM nic wiecej. Jezlei immo tego nie odcina, to padniety PCM jest, co jak by sie zgadza poniewaz w PCM upalony układ sterujacy własnie praca przekaźnika pompy paliwa.

Korzystam ze schematów Autodaty Capsa oraz jakis z Hayensa. Zakładam ze "przekaźnik PCM" to poprostu przekaźnik zapłonu, wiec skoro auto pracuje i jeździ normalnie a brakuje tylko tego co wyżej, to jest on ok. I jak wyzej problem nie jest w lini tylko w tym co napisalem, zmostkowac sobie przekaźnik umiem :)

Odłaczenie kabla od automatu rozrusznika, nie bardzo widze/rozumiem co to ma dać i czemu po tym zabiegu pompa paliwa ma chodzic non stop, moze mi ktos to wyjaśnic?

Przy prawidlowej pracy ukladow wtryskowych i ich sterowania masa na pinie z Ecu pojawia sie na 1-2sek po właczeniiu zapłonu i zanika, chyba ze PCM uzyska informacje ze wał silnika sie obraca(silnik zapalił/zapala)

Jezeli nie ma Immo, a wychodzi ze nie ma to raczej nic z tego co wymieniliscie nie wpływa na brak samego sterowania pompy, jedynie co to poszukam tych 3 pinow o ktrych napisales. choc wydaje mi sie to dziwne.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: 2Ya »

A po diabła te pytania etc. - skoro auto jeździ i na całej linii wszystko ok i pompa działa jeśli zmostkować etc,a brak tylko sterowania z ecu i skoro jest upalony układ sterujący pracą przekaźnika jak twierdzisz ,to taki problem wymienic ten układ albo całe ecu albo jeśli ma być oszczędnie ,dorobić zastępczy układ sterujący sama pompą :)
Kupujesz inne ecu,podmieniasz i koniec tematu - pompa działa :)
Myslę,że temat się wyczerpał,a sugestie to nie rozwiązania podane na tacy :)
A co do wtyczki ,od automatu - to może po to,żeby ecu myślał,iż wał się kręci / silnik zapalił :) I zanim znów zapytasz to uprzedzę tylko,iż tak - własnie ta wtyczka i ten kabelek jest ściśle powiązany z ecu :) tak samo zreszą jak wszystko w Probe jest ściśle powiazane z ecu..
W v6 jest 1pin powiązany z pompą,a w R4 jak widziałem do 3 pinów w pcm..czy to jest potrzebne :roll: nie wiem,nie znam się na tyle .

Kup nowego kompa i po sprawie (o ile,bo zjaranie układu w kompie musi mieć jescze przyczyne),a te rzeczy może przydadzą sie komus innemu z podobnym przypadkiem,ot.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Lapeno »

=; Ja uważam że temat nie jest skończony gdyż nie ma jeszcze nowego kompa zatem nie ma jednoznacznej odpowiedzi na problem tu zawrty w tytule tematu, :arrow: trzeba odpalić na beni i wtedy zakończyć ( choć uważam że powinnien być otwarty )

c.U
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Sam »

Witam pozwolicie że się trochę wtrącę co prawda ja mam 2.0 1993 ale problem podobny - auto gada ale wygląda to tak że piłuje go jakieś 5 minut i po 5 minutach chodzi. Jak zgaszę i od razu zapalam to nie ma problemu. No i co odkryłem - miałem kilka aut i przeważnie jest tak że jak włącza się zapłon to przekaźnik od pompy załącza się na chwile i pompuje paliwo, po czym jak zrobi ciśnienie to się wyłącza i załącza znów gdy zaczynamy kręcić. W moim probe sygnał masy na przekaźnik dochodzi dopiero gdy zaczynam kręcić. Jak zwarłem go na krótko tak jak pokazaliście to zapala od razu. Powiedzcie mi czy w probe też po załączeniu zapłonu powinien iść taki impuls na przekaźnik ?? czy może co innego mam zrypane? Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
rafantek
Posty: 7
Rejestracja: 2009-05-18 10:05
Samochód: Scorpio '97 2.3 16V

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: rafantek »

2Ya pisze:A po diabła te pytania etc. - skoro auto jeździ i na całej linii wszystko ok i pompa działa jeśli zmostkować etc,a brak tylko sterowania z ecu i skoro jest upalony układ sterujący pracą przekaźnika jak twierdzisz ,to taki problem wymienic ten układ albo całe ecu albo jeśli ma być oszczędnie ,dorobić zastępczy układ sterujący sama pompą :)
Kupujesz inne ecu,podmieniasz i koniec tematu - pompa działa :)
Myslę,że temat się wyczerpał,a sugestie to nie rozwiązania podane na tacy :)
A co do wtyczki ,od automatu - to może po to,żeby ecu myślał,iż wał się kręci / silnik zapalił :) I zanim znów zapytasz to uprzedzę tylko,iż tak - własnie ta wtyczka i ten kabelek jest ściśle powiązany z ecu :) tak samo zreszą jak wszystko w Probe jest ściśle powiazane z ecu..
W v6 jest 1pin powiązany z pompą,a w R4 jak widziałem do 3 pinów w pcm..czy to jest potrzebne :roll: nie wiem,nie znam się na tyle .

Kup nowego kompa i po sprawie (o ile,bo zjaranie układu w kompie musi mieć jescze przyczyne),a te rzeczy może przydadzą sie komus innemu z podobnym przypadkiem,ot.

Pzdr. & c ya..
Pytania po to bo moze jest cos co pomijam, choc nie widaje mi sie, ale moze wlasniejest uklad immo odcinajacy sterowanie kompem,
Uklad wyminic sie da ale nie ma na co - wymiana kompa zostaje i czekamy na niego
Co do wtyczki do automatu, to niestety dalej nie rozumiem, co da jej odpiecie? czemu odpiecie wtyczki od automatu oszukuje ecu? to skad on bierze impuls obrpotow, nie z czujnika wału? wlasnie po to pytam, pierwszy raz robie takiego probe.
Awatar użytkownika
Lapeno
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-23 20:55
Samochód: 2zero - v16ka + el_pegie
Galeria: viewtopic.php?t=15929
Lokalizacja: Łódź i okolice

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: Lapeno »

no... nie wiem ale na pewno to wiem że jak pocztex się na trasie nie rozbije to jutro ECU będzie na bałutach (thx 2 SHADOW ) :mrgreen: pzdr!

-- dodano 2009-05-29 08:04 --

Proboszcz ma już nową :slon: pompe paliwa i ECU (thx 2 rafantek) a mój konkretnie przypadek te wymiany rozwiązują. :scramble Jest jednak mały chohlik (dlatego z góry przepraszam za małego ofa) który wyszedł po złożeniu autka i dlatego prosiłbym was o opinie... :cry:

Odpala na beni ale tak cięzko pracuje że niemal od razu (pohechła i) gaśnie... Jak odpale z gazu i przełącze na PB to silnik owszem pracuje ale mogę go wkręcic max do 4 tys.obr (na jałowym) a but prawie w podłodze więc powinienem zamykac obrotowmierz właśnie... Silnik nie ma mocy na PB, przy 120km/h jak przełącze z lpg na PB to proboszcz będzie zwalniał, zwalniał, zwalniał, zwalniał (redukcja) zwalniał, zwalniał, aż do kaplicy :newcry:

Dodam jeszcze że zalałem 30 litrów pb98 wraz z dodatkiem do czyszczenia wtrysków i trzymałem go na PB przy 3tys.obr przez około 10 minut bez rezultatu... Zakładając teoretycznie że mój probek nie widział od ponad roku beni a jedynie gaz to czy teraz muszę jechac regulowac jakos dawkę paliwa? Ustawiac niskie obroty? Podejrzewamy zabrudzone wtryski jednak czy takie objawy nie pasują też do zapchanego filtra paliwa?
Czy koledzy znani w temacie mogą zasugerowac coś, zaopiniowac może? Z góry dzięki za waszą pomoc!
sonda FS 2.0 16v '94
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Mi to wygląda na zapieczone wtryski, mozesz jeszcze zmienic filtr paliwa, pompe wymieniles z tego co wyczytalem mozesz sprawdzic jeszcze jakie daje ciśńienie mozliwe ze za male
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”