Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tu jest jakiś tekst o przechodzeniu z R12 na R134a, nie o naszych systemach ale zawsze warto przeczytać.
http://www.sanden.com/support/RETRO.html
http://www.sanden.com/support/RETRO.html
Pozdrawiam, Rafał.
Raf ma rację niestety - również nie polecam stosowania R134 zamiast R12. Rick u mnie w Opolu też się o tym przekonał jak w serwisie powiedzieli mu że nie podejmują się napełnienia takim płynem starszej klimy.
No i zamiast 160PLN zapłacił 200 a i tak utłukłem tą "atrakcyjną" cenę z 330 wyjściowej jaką kolo wołał za R12 ...
No i zamiast 160PLN zapłacił 200 a i tak utłukłem tą "atrakcyjną" cenę z 330 wyjściowej jaką kolo wołał za R12 ...
Jak sprawdziłeś, że otwiera się prawidłowo? Powinien, sie nagrzać do połowy i otworzy obieg zewnętrzyny.
Jest jeszcze jedna sprawa. O ile pamiętam masz instalację gazową. Sprawdź, czy parownik nie jest nad chłodnicą. Jeżeli tak jest to może się zapowietrzać. Wtedy bombel powietrza mógł się dostać do nagrzewnicy i kicha... Jak tak miałem u siebie... Co zrobić?
1. Sprawdź, czy możesz przesunąć parownik niżej
2. Wymień trójnik w przewodach do ogrzewania parownika na metalowy
3. załóż metalowe obejmy na ten trójnik i mocno skręć.
4. następnie przepłócz układ z węża (odkręć termostat, włóż wąż do chłodnicy i pełna moc! )
5. Oczywiście nie muszę przypominać, że silnik powinien być zimny przy tej operacji
Jeżeli to nie pomoże, to raczej nagrzewnicę będziesz musiał rozebrać i zobaczyć, czy nie skorodowała...
PS> Możesz też użyć preparatu do czyszczenia układów chłodzenia (kupisz na stacji).
Jest jeszcze jedna sprawa. O ile pamiętam masz instalację gazową. Sprawdź, czy parownik nie jest nad chłodnicą. Jeżeli tak jest to może się zapowietrzać. Wtedy bombel powietrza mógł się dostać do nagrzewnicy i kicha... Jak tak miałem u siebie... Co zrobić?
1. Sprawdź, czy możesz przesunąć parownik niżej
2. Wymień trójnik w przewodach do ogrzewania parownika na metalowy
3. załóż metalowe obejmy na ten trójnik i mocno skręć.
4. następnie przepłócz układ z węża (odkręć termostat, włóż wąż do chłodnicy i pełna moc! )
5. Oczywiście nie muszę przypominać, że silnik powinien być zimny przy tej operacji
Jeżeli to nie pomoże, to raczej nagrzewnicę będziesz musiał rozebrać i zobaczyć, czy nie skorodowała...
PS> Możesz też użyć preparatu do czyszczenia układów chłodzenia (kupisz na stacji).
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Na www.performanceprobe.com znalazlem info o jakims chyba reduktorze, ktory pozwala zalac 134a
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Konkretnie rzecz ujmujac w II gen. tylko rocznik 93 mial instalacje starego typu na gaz R12. Od 94 montowane byly instalacje na R134a. Jedyny wspolny element do 95r., to zbiornik (accumulator), ale to tez zalezalo czy wersja euro czy US. Mam 2 rozne klimy, wiec mowiac krotko, widze czym sie roznia. Swoja droga wiele osob do starej klimy laduje R134 i jakos to chodzi. Faktem jest, ze latwiej wtedy sprezarke zatrzec.
witam jestem ciekaw gdzie wy takie ceny macie w lublinie jest firma ktora r12 do probaska 2 gen z 93 liczy sobie 150 zl i to z wymiana jakiegos zaworka czy czegos takiego ale bez kwitka a moze goscio ma jakis sentyment do tego samochodu cholerka wie ale cena jest cena i jak narazie klimka dziala az czasami jest zbyt zimno do tego stopnia ze marzne ale co tam fajnie popatrzec z za zamnknietych okienek jak inni sie mecza i wdychaja smorody z ulicy a w probasku jest tak przyjemnie chlodno
Lublin rosnie w sile
2gen.2.5gt93r
2gen.2.5gt93r
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Coś w tym jest, u mnie od czasu napełnienia R134 sprężarka po załączeniu klimy pracuje prawie non stop, wyłącza się tylko na krótko.myślałem, że winny jest temu presostat, ale skoro piszesz , że r12 i r134 pracują pod innym cisnieniem? Może to jest przyczyna? U Ricka sprężarka zachowuje się zupełnie inaczej ER
jakim gazem napelnic klime w probe 1?
hej prosze o jakies wiadomosci na temat napelnienia klimy w probe 1, jakim gazem? czy tylko wystarczy napelnic zeby dzialala? uklad podobno szczelny, dzieki czekam na odpowiedzi
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
cześć
mam MAZDE 626 2.5 92 i dopadł mnie ten sam problem.
Oficjalnie jest zakaz napełniania instalacji freonem R12.
Podstawowa różnica to ciśnienia R12-12 a R134-22,poza tym R12 pracuje z olejem mineralnym a R134 z olejem syntetycznym i nie wolno ich mieszać.Podobno te instalacje nie chcą chodzić na zamienniku.Najlepszy magik z Częstochowy zaproponował mi przeróbkę tj.wymianę akumulatora ,płukanie ze starego oleju i napełnienie dostępnym gazem za około 550-600zł
pozdrawiam ZBYSZEK
mam MAZDE 626 2.5 92 i dopadł mnie ten sam problem.
Oficjalnie jest zakaz napełniania instalacji freonem R12.
Podstawowa różnica to ciśnienia R12-12 a R134-22,poza tym R12 pracuje z olejem mineralnym a R134 z olejem syntetycznym i nie wolno ich mieszać.Podobno te instalacje nie chcą chodzić na zamienniku.Najlepszy magik z Częstochowy zaproponował mi przeróbkę tj.wymianę akumulatora ,płukanie ze starego oleju i napełnienie dostępnym gazem za około 550-600zł
pozdrawiam ZBYSZEK
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
czynnik R-12...
Chcę przeczyścić klimę i wymienić przy okazji czynnik chłodzący i tu powstał problem - nie mogę nigdzie w Tarnowie znaleźć kogoś kto by napełnił tym czynnikiem klimę. Wiem że R-12 jest już wycofany
(z wiadomych względów), ale może ktoś wie gdzie w okolicach Tarnowa można to zrobić. Nie chcę przerabiać klimy na R-134.
(z wiadomych względów), ale może ktoś wie gdzie w okolicach Tarnowa można to zrobić. Nie chcę przerabiać klimy na R-134.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
he..he - do Warszawki to mam trochę daleko, szczególnie że nie mam gazu w probku.
Jeśli chodzi o czynnik to znajomy mówił że zamiennikiem R-12 jest MP 35,
w jednym zakładzie to potwierdzili, natomiast tego też nie mają
Ogólnie to klima działa dość dobrze, tyle że grzybki dają mi po oczach a chciałbym zrobić od razu wszystko.
Jeśli chodzi o czynnik to znajomy mówił że zamiennikiem R-12 jest MP 35,
w jednym zakładzie to potwierdzili, natomiast tego też nie mają
Ogólnie to klima działa dość dobrze, tyle że grzybki dają mi po oczach a chciałbym zrobić od razu wszystko.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Zamiennikiem dla R12 jest R409AAndrzej pisze:Ja słyszałem,że jest zamiennik R-12x
gdzie x to jakaś liczba bliżej mi nie znana
R409A wystepuje też pod nazwa FORANE FX56
Maxxum ja tez miałem problem z nabiciem klimy R12. Objechałem wszystkie warsztaty samochodowe w mojej okolicy gdzie nabijaja klime i nic nikt nie miał R12.
Znajomy poradził mi skontaktować się z magikami co zajmuja sie hłodnictwem przemysłowym a ci nabili mi bezproblemu
Poszukaj u siebie napewno maja R12 .. tym bardziej że do ruskich nasz blisko