Intercooler-warto czy nie warto?
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Hmm coś pod wiosnę jest jeszcze sporo do zrobienia a wszystko przeplata mi sie ze szkołą i rzecz jasna z pracą A tą fotką sie nie sugeruj To fotka z wakacji
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- mardan_pl
- Posty: 146
- Rejestracja: 2008-06-04 23:09
- Galeria: viewtopic.php?t=13863
- Lokalizacja: Środa Śląska - Wrocław
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
witam.
tak czytam ten temat i dochodze do wniosku ze kazdy chciałby takiego coolera sobie załozyc ale ok pierwsza sprawa jak juz wiemy powstanie tzw turbo dziura natomiast nikt nie napisał jakie korzysci to daje jaki prezyrost mocy na seryjnej turbawce,
tak czytam ten temat i dochodze do wniosku ze kazdy chciałby takiego coolera sobie załozyc ale ok pierwsza sprawa jak juz wiemy powstanie tzw turbo dziura natomiast nikt nie napisał jakie korzysci to daje jaki prezyrost mocy na seryjnej turbawce,
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Większy Cooler = niższa temperatura sprężonego powietrza, głównie chodzi tu o tlen który w niższych temperaturach lepiej się spala (czyli produkowane jest więcej mocy). Co do turbo dziury to ja uważam że na seryjnym dolocie jest ona dość duża, dlatego między innymi robi się cały dolot żeby powietrze miało jak najkrótszą drogę. Druga ważna sprawa to srednica dolotu, bo im więcej powietrza tym lepiej. Ja osobiście jak będe robił dolot to z rur o średnicy 76mm (bo większość IC ma wejścia o takiej średnicy) jest ona wystarczająca żeby dotlenić odpowiednio silnik. Oczywiście wszystko będzie łącznone za pomocą łączników w oplocie. Jeśli chodzi o przyrost mocy to nie dysponuję dokładnymi danymi (i wątpie żeby ktoś dysponował, bo musiałby hamować auto po każdym etapie prac ), ale myślę że ~15kuni i ~20 Nm jest całkiem realnym wynikiem.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
No nie do końca tak, im chłodniejsze powietrze, tym więcej tlenu w tej samej objętości. A co do reszty wypowiedzi to ok. Byleby czasami z ilością i jakością przeróbek nie przegiąć i nie zwiększyć oporów przepływu w dolocie.wojtas89 pisze:Większy Cooler = niższa temperatura sprężonego powietrza, głównie chodzi tu o tlen który w niższych temperaturach lepiej się spala (czyli produkowane jest więcej mocy).
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
hmm a czy po daniu takiej srednicy rur i duzego colera turbo dziura sie nie zwiekszy zbyt mocno ??wojtas89 pisze:Ja osobiście jak będe robił dolot to z rur o średnicy 76mm (bo większość IC ma wejścia o takiej średnicy) jest ona wystarczająca żeby dotlenić odpowiednio silnik.
ja pozostawiam srednice 55mm na chwile obecna od turbo do ic i od ic do kolektora
aha ma ktos moze info o wydajnosci colerow z bmw tds??
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Polecam coocler z Opla Movano, jest dwukrotnie większy od seryjnego i pasuje idealnie w zderzak(oczywiście po wycieciu belki )
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
kurde no niezle wyglada
ciekawe jak bedize z wydajnoscia w gieteku ...
ciekawe jak bedize z wydajnoscia w gieteku ...
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Na ja też jestem ciekaw jak będzie sam myślę o wsadzeniu czegoś większego
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
szkoda ze nie jest caly alu , jakos plastik mnie nie przekonuje na miejscach montazowych
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Jak to nie cały alu
Ten który jest zamontowany w lisiowozie jest caly aluminiowy i na pewno jest od Opla Movano
Ten który jest zamontowany w lisiowozie jest caly aluminiowy i na pewno jest od Opla Movano
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Mi przez główkę przeszła myśl aby zamontować dwa oryginalne probkowe colerki i połączyć je szeregowo ale Bogdan odradzał
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Lepiej kupić używkę wspomnianego BMW. Wymiarami jest identyczny z kratką w zderzaku tak więc jest sporo większy od oryginału i montaż powinien być łatwiejszy bez cięcia belki
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
no ten od bmw tez jest wiekszy jak seryjny a faktycznie plusem jest to ze belka zostaje na swoim miejscu
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Chcecie zobaczyć jak to wygląda bez cięcia belki to zapraszam do mojej galerii. Minusem jest to że klima musi wylecieć...
BEAUTY...POWER...SOUL...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
U mnie klima jest i wszystko jest ok jak dobrze każdy z was pokombinuje wszystko da rade tak przerobić aby sie zmieściło.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
To ja już nie wiem w końcu od czego cooler najlepszy żeby był duży i ładny no i przynajmniej nie pogarszał osiągów
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Przecież są uniwersalene IC, nie są wcale takie drogie. Masz tu przykład:
http://cgi.ebay.pl/HUGE-4-100MM-THICK-F ... 286.c0.m14
Dokładnie taki sam IC w polsce kosztuje 1200zł!
Ostatnio przeglądałem Ebaya i bardzo tanio są graty z UK więc jak będe kupował to pewnie z UK.
http://cgi.ebay.pl/HUGE-4-100MM-THICK-F ... 286.c0.m14
Dokładnie taki sam IC w polsce kosztuje 1200zł!
Ostatnio przeglądałem Ebaya i bardzo tanio są graty z UK więc jak będe kupował to pewnie z UK.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
ja tam kupilem z bmw tds za czopke drobnych
od seri lepszy bedzie napewno
te uni to chyba pogryza sie z belka jak bedzie w aucie
od seri lepszy bedzie napewno
te uni to chyba pogryza sie z belka jak bedzie w aucie
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
500 zł ? za tyle zregeneruje turbine...wojtas89 pisze:Przecież są uniwersalene IC, nie są wcale takie drogie. Masz tu przykład:
http://cgi.ebay.pl/HUGE-4-100MM-THICK-F ... 286.c0.m14
Dokładnie taki sam IC w polsce kosztuje 1200zł!
Ostatnio przeglądałem Ebaya i bardzo tanio są graty z UK więc jak będe kupował to pewnie z UK.
Pokaż foty jak wygląda w probie ten cooler
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Szukaj! W galerii Dzymka ,Bodzia i w wielu tuning projektach. A jeśli wydaje ci się że ten IC jest zbyt wielki to wymierz sobie jaki wejdzie i po sprawie. Nie ze wszystkim trzeba lecieć na forum. Ja wymierzyłem że od jednego do drugiego halogena w zderzaku jest 77cm. Wiec będę szukał czegoś o max takich wymiarach.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Panowie, forum to nie książka kucharska z gotowymi przepisami. Trochę sami pokombinujcie...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
taaa puzniej kupie collera za np ok 200zł i sie okażę ze bryndza
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
to potem po niemiłych doświadczeniach kupisz dobry bo będziesz wiedział jaki błąd popełniłeś
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
jak w moim zawita z bmw to napisze jak sie sprawuje bo to chyba najtansza opcja
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Re: Intercooler-warto czy nie warto?
Cooler od BMW tds ma tą zaletę wykorzystuje maksymalnie kratkę w zderzaku pozostaje belka, klima i lampy czyli mamy łatwy montaż i tanie koszty. Dobre rozwiązanie jak nie chcę się rzeźbić za bardzo. A jak się spisze zobaczymy. Na razie czekamy na paczkę i będzie relacja z montażu.
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie