250KM w 2,2GT???

Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Samochód: sluzbowy
Galeria: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: karolo »

na postoju max dmuchniecie jakie udalo mi sie uzyskac to 0.5 bara ;)
ale ta wartosc pokazywal zegar gdy obrotomierz juz przekraczal 4tys rpm:) tyle ze trzeba mocno wcisnac gaz :)
chlopie lapie klimat 8) tyle ze ja sie sugeruje zegarem turbo dodatkowym a nie tym ori z auta co mozna go o tylek potluc 8)
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: adrian_seki »

Grunt że już zrozumiałeś. Mi seryjny drgnął lekko i wątpię aby ci więcej napompowało :D
Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Samochód: sluzbowy
Galeria: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: karolo »

zaloz sobie dodatkowy to zobaczysz jakie sa rozbieznosci :lol:
dodam ze mam ustawione tera doladowanie na 0.7 bara max ;)
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: adrian_seki »

ja nie wiem mi niby pokazuje 8 psi i szczerze to mi to lata lekko. Jak mam przykręcić jakiś badziew w słupek na dwa wkręty to weź. Nie podoba mi się to.

Wkurza mnie jak ktoś z silnikiem 1,8 montuje jakieś wskaźniki coś tylko po to aby było że niby tuning. Wolę mieć potwora pod maską i niech wygląda zwyczajnie a na trasie pokazuje swój ogień a nie na parkingu pod sklepem. Dla mnie tuning tylko mechaniczny a visualnie ma być zwyczajny. Ewentualnie lotkę na tylną klapę bym dał i przedni zderzak zmienił na bardziej agresywny i lekko obniżył przód
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Dee Jay »

Ja też montuje dodatkowe zegary nie dla szpanu ale dlatego że seryjne i precyzja to dwie różne rzeczy.

Wolę wiedzieć dokładnie co dzieje się pod maską
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Samochód: sluzbowy
Galeria: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: karolo »

lotka na tylna klape i plug z przodu ma zrobic niepozorne auto na trase ??? :lol: :lol: :lol: :lol:
dodatkowe wskazniki przy modach przy silniku sa niezbedne a podejscie ze na 2 wkrety sie montuje slupek to okazuje Twoja wiedze o podstawowych przerobkach :wink:
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Dee Jay »

Hehe dobre podejście dodatkowe wskaźniki pokazujące prace silnika to pseudo tuning dla szpanu a lotka i pług to prawdziwy tuning :mrgreen:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Patryk- »

a myślisz Dee Jay że wskaźnik w środku auta poinformuję Cię że masz zbyt blisko krawężnik?? chyba pług montuje się właśnie po to żeby mieć kontrole, gdy usłyszysz szuranie poprostu zatrzymujesz się.... :wink:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: wojtas89 »

Ja uważam że dodatkowe wskaźniki to bardzo przydatna rzecz, i nie chodzi tu o kolejny fajny bajer tylko o kontrole parametrów silnika, szczególnie jak w aucie jest coś dłubnięte. :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Bogdan9999 »

adrian_seki pisze:ja nie wiem mi niby pokazuje 8 psi i szczerze to mi to lata lekko. Jak mam przykręcić jakiś badziew w słupek na dwa wkręty to weź. Nie podoba mi się to.

Wkurza mnie jak ktoś z silnikiem 1,8 montuje jakieś wskaźniki coś tylko po to aby było że niby tuning. Wolę mieć potwora pod maską i niech wygląda zwyczajnie a na trasie pokazuje swój ogień a nie na parkingu pod sklepem. Dla mnie tuning tylko mechaniczny a visualnie ma być zwyczajny. Ewentualnie lotkę na tylną klapę bym dał i przedni zderzak zmienił na bardziej agresywny i lekko obniżył przód

Dobry wskaźnik to nie wieś przynajmniej wiesz że ci tłoki nie popłyną na trasie albo ciśnienie oleju gdzieś znikło. Mam wskaźniki dodatkowe i wiem co one pokazują i po jakim czasie gdy coś sie zmienia a co seryjne masakra.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Drzymek »

Tak fatktycznie to przydają się tylko 3 wskaźniki. EGT, dodatkowy BOOST i AFR szerokopasmowy. Resztę przecież mamy w desce rozdzielczej...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Samochód: sluzbowy
Galeria: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: karolo »

Drzymek pisze: Resztę przecież mamy w desce rozdzielczej..
ta reszta lubi pokazywac jaja :D mi usmazyloi silnik a temp nie podskoczyla na wskazniku :lol:
fakt te co podales sa potrzebne podczas modzenia silnika ale dla swietego spokoju warto zaopatrzyc sie w temp wody i cisn oliwy ;)
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Drzymek »

Panowie, idąc takim tokiem rozumowania, to załóżmy sobie jeszcze jeden obrotomierz, dodatkowy prędkościomierz i dodatkowy wskaźnik poziomu paliwa w baku, no i oczywiście wskaźnik poziomu oleju - też dodatkowy. W tej wypowiedzi jest trochę ironii, trochę prawdy. Ja sam pozakładałem pełno tych wskaźników, ale patrzę przeważnie tylko na EGT i BOOST a reszta po prostu cieszy oko.

p.s. wskaźnikiem naprawdę przydatnym jest SHIFT LIGHT - wygodne i bezpieczne, bo nie trzeba patrzeć na obrotomierz.
Ostatnio zmieniony 2009-08-31 08:15 przez Drzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Kocureq »

Jaka druga przepustnica? Macie coś takiego w jedynkach? :shock:

Z tego co wiem to bez obciążenia jest po prostu za małe ciśnienie spalin w wydechu żeby napędzić turbinę.

Porównajcie sobie "wdepnięcie" w gaz na całkowitym luzie, a na 1. biegu, ręcznym i półsprzęgle - za drugim razem turbina powinna napompować sporo wyżej, bo jest większe obciążenie, komputer podaje więcej paliwa i jest większe ciśnienie spalin, które to przechodząc przez muszlę napędzają turbinę...
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: adrian_seki »

dobre :D (wyżej pisałem)
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: wojtas89 »

Kocur looknij jak to jest w jedynce. :wink:
Obrazek
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: archeolog »

W sumie troszke skromnie ale cóż :lol: :wink: polonez też miał dwa gardła
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Drzymek »

Moment otwarcia tej drugiej mniejszej przepustnicy, można regulować ręcznie wkręcając śrubkę. Ciekawe mnie tylko co to daje... szybsze załączanie się turbo? :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: adrian_seki »

Według mnie to daje szybsze "załączenie" się turbo. Mniej gazu musisz dodać aby turbina dostała pozwolenie na swą pracę a nie tylko była aby być :D
Awatar użytkownika
karolo
Posty: 1071
Rejestracja: 2008-01-10 19:12
Samochód: sluzbowy
Galeria: viewtopic.php?t=13872
Lokalizacja: Opatów
Kontakt:

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: karolo »

ale turbina sama z siebie tym ze tylko jest nie dmucha :P
przeciez musza byc obroty okreslone zeby ilosc spalin napedzila turbinke ;)
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa

Bylo GSX-R 1100 oil cooled :twisted: jest Gsx 1300R :twisted: :twisted:

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: adrian_seki »

Turbina dmucha zawsze ale dopiero od 2,5 tyś czy jakoś tak ciśnienie zaczyna się wytwarzać gdyż niżej turbina kręci się za słabo. na biegu jałowym na luzie pod garażem turbo się kręci cały czas (tak mi się wydaje).

Tam jest gdzieś przesłona (w audi/VW 1,9 TDI) sterowana ciśnieniowo jakoś taka zapadka w turbinie, że spaliny omijają turbinę lub powietrze dolotowe jakoś jest blokowane i się nie spręża. Ale wydaje mi się że opcja pierwsza by była lepsza z blokadą spalin. Weź schemat turbiny poszukaj i zobacz ale zapadka jest na bank i ona się zacina często jak jeździ się na czerwonej ropie albo auto ma duży przebieg. Wtedy auto wchodzi w tryb awaryjny a komp notuje błąd że nieprawidłowe ciśnienie w dolocie.

chyba sam sobie zaprzeczyłem ale blokada spalin będzie bardziej wykonalna i turbo na postoju się nie kręci - nie wiem trzeba by popatrzeć w schemat
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: davidlive »

no kolego mistrzowsko opisałeś sprawę . :lol: :lol: :wink:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: archeolog »

No dobra teraz konkrety ktoś prubował majstrować z drugim gardłem ? i jakie efekty ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Drzymek »

Ja majstrowałem. Wkręciłem tą śrubkę na max i efekt jest taki że delikatny skok pedału gazu ma może 2cm, a później jest już większy opór i załącza się turbo.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: OLEY »

Przy jakich obrotach załączało Ci się turbo Drzymku, gdy wkręciłeś śrubę do końca?

Jak wygląda wtedy spalanie?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”