250KM w 2,2GT???

Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Drzymek »

Ja tak jeżdżę cały czas. Turbo zaczyna startować od ok 2300obr. Spalanie przy takim samym stylu jazdy raczej się nie zmienia (piszę raczej bo nigdy dokładnie nie sprawdzam i nie przeliczam). Minusem jest natomiast bardzo mały zakres operowania gazem bez uchylania drugiej przepustnicy.
BEAUTY...POWER...SOUL...
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: adrian_seki »

Fakt :D

Ja nie wiem chyba mam fabrycznie ustawione czyli wciskam gaz ok 2-3cm bez turbiny i pali mi na trasie 8-8,5L przy 110 km/h a miasto wiadomo cały czas powyżej 3 tyś to tak 13-14 L
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: archeolog »

Nie powoduje to żadnych skutków ujemnych ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Fadroma
Posty: 11
Rejestracja: 2008-12-12 19:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Krotoszyn

Turbo-pytanie

Post autor: Fadroma »

Witam...

Przeszukałem sobie calą pierwszą generacje Fordzika Probe i nie znalazłem tego co szukam, otóż mam pytanie w związku z tym, mianowicie czy jest możliwość aby Turbo we Fordziku załaczało sie np. przy tys obrotów?, a nie tak jak to jest 2.500tys. Ewentualnie instrukcje jak ustawić żeby auto Turbo szybciej sie włączało i tym samym było bardziej zrywne. Za odpowiedź bardzo dziękuje
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: adrian_seki »

Według mnie (podobno się nie znam i nic nie wiem, ale zawsze to jakaś teoria więcej) raczej nie robisz aby turbina załączała się (poprawnie dała użyteczne duże ciśnienie) przy 1tyś obr.

Turbina to taki wiatrak jak byś nie wiedział. Coś musi ją napędzić. W aucie napędzają ją spaliny. Każdy chyba się zgodzi że przy 1 tyś obr spalin jest znacznie mniej niż 2,5 tyś obr. Ogólnie utarte jest że turbina jest odpowiednio napędzana przy 2,5 tyś. Audi VW ma turbo ze zmienną geometrą łopatek dlatego ciągną od 1,2-1,5 tyś obr ale dieasel. Turbinę musisz rozbujać aby działała (depniesz w pedał pójdą spaliny i ją rozkręcą) pedałem pod nogą otwierasz przesłonę i turbo zaczyna pompować.

Chcesz mieć pompowanie od 1 tyś. Wciśnij wcześniej gaz do dechy wróć bieg i puść sprzęgło najlepiej wszystko w tej samej sekundzie (turbina będzie rozhulana więc może i przy 1 tyś coś ci tam podpompuje zanim wyhamuje).

Przecież jak będziesz jechał 60km/h na 5 biegu i wciśniesz pedał w podłogę to turbo pompuje ale za wolno się kręci więc nic nie napompuje aby cie w fotel wcisnęło... Dlatego w takiej sytuacji 60km/h 5 bieg turbo nie napompuje ci 6psi (zgaduję tutaj bo nie wiem jakie są obroty przy 60 na 5 biegu no ale załóżmy że nie osiąga 1tyś). Ciśnienie będzie rosło ze wzrostem obrotów i przy 2-2,5 tyś powinno być już 6psi.

Ja w swoim jak jadę 110 na 5 biegu i wcisnę pedał w podłogę to pokazuje ok 8psi (równo z końcem białej skali)
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: wojtas89 »

Turbo zaczyna pompować od ok 1800 obr. , wydaje mi się że raczej nie ma sposobu na to żeby pompowło ok 1000 obr, poprostu jest to fizycznie nie możliwe. Przy 1000obr turbina dostaje za mało spalin aby wytworzyć nadciśnienie. Jeśli się myle to mnie poprawcie :wink: .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: archeolog »

Ja bym sie nie zgodził pamiętajcie Panowie że turbo jest napędzane nie pędem spalin a temperaturą Termo dynamika czy jakoś tak :D i turbo coś tam by dmuchało ale chyba zawór nie pozwala tego małego ciśnienia wpakować w silnik bo ma ustaloną dolną granice i juz
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Kocureq »

A nie ciśnieniem spalin? :)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: adrian_seki »

Pewnie że by wpakował bo go to nie rusza on dostaje sygnał z kompa (chyba z kompa przynajmniej VW tak ma) i otwiera przesłonę. Nazywamy to włączeniem sie turbiny które odczuwamy przyrostem mocy. Ale My odczuwamy wtedy ten przyrost gdy w dolocie już jest parę psi a turbo zaczęło pompować ułamki sekund wcześniej. Ten mały defekt zwany jest turbodziurą chyba... Brak przyrostu mocy po wdepnięciu w pedał. Tym dłuższy czas im objętość rur za turbo jest większy. Dasz większy intercooler o jakieś 5x to poczujesz różnicę - nie będzie z 1s tylko z 2 lub i może 3 nie wiem.

Ciśnienie spalin prędkość spalin co to za różnica spaliny muszą wyjść im szybciej wychodzą tym większe tworzą ciśnienie turbo się zaczyna kręcić ciśnienie spada ale prędkość spalin ta sama tyle że wirnik się rozbuja. Chyba

-- dodano 2009-09-30 21:51 --

Wiem o co mi chodzi ale jakoś nie mogę sobie poradzić z tłumaczeniem - polecam wikipedie, google lub youtube
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Bogdan9999 »

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/ ... uller.html

Tu jest fajny projekt. To dla tych co kocza im sie plany na przeróbki :P
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: archeolog »

kocureq pisze:A nie ciśnieniem spalin? :)
a jakie spaliny mają ciśnienie ? to temperatura powoduje różnice ciśnień przed i za wirnikiem co powoduje niezłe wianie przynajmniej tak mi tlumaczyli
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Eli »

chcesz zobaczyc jakie spaliny maja cisnienie to przystaw leb do wydechu i kaz komus przegazowac... A jak nadal masz watpliwosci zrzuc kolektor wydechowy i zobacz co sie stanie jak tam przystawisz morduchne :lol:

Jesli chodzi o wytrzymalosc silnikow, prosty przyklad 2,2 wolnossace i 2,2 na turbawce. Roznica 30 kucy, w budowie odbija sie jedynie drobnym odprezeniem, zadnych kutych elementow tam nie widzialem. A 2,2 gt troche dmucha
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Pelot »

2.2 Gt ma kute korbowody.
Obrazek
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Eli »

o :shock: a jak z ich wymiarami, blizniacze do wolnossaka ?
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: 250KM w 2,2GT???

Post autor: Pelot »

Nie mam zielonego pojęcia jak z wymiarem, mogą być krótsze. Ale nie mam porównania.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”