Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

rysiaczek80
Posty: 23
Rejestracja: 2005-06-12 09:59
Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

Post autor: rysiaczek80 »

Witam wszystkich!

Jak w temacie, niestety 24.05.2006 jadąc w nocy nie wiem jakim sposobem ale zgubiłem korek od wlewu wody, po czym całą wodę mi wywaliło i przegrzałem silnik zorientowałem sie dopiero na pierwszych światłach czyli po jakiś 20km jak zobaczyłem parę wodną z pod maski. Co dziwne temp. wody miałem teoretycznie OK. Po wyłączeniu silnika zostawiłem go do rana by wystygł żeby niepowstały naprężenia termiczne. Lecz niestety było już za puźno :( kiedy wlewam wode wycieka mi gdzieś koło paska rozrządu. Wiec przypuszczam że prawdopodobnie pękł mi blok, lub pompe wody rozsypało :(. Niestety nic tam niewidać wiec chciałbym wyjąć silnik żeby go obejrzeć i ustalić usterkę, w związku z czym mam pytanie czy dysponujecie jakąś instrukcją prostego demontażu silnika, żeby go wyjąc i sie nienatrudzić :), niestety bede robił w warunkach domowych :( wiec proszę o jak najłatwiejsze rozwiązania. Mile widziane foty :) Jak niekt mi niepodrzuci to pewnie ja udostepnie schemat demontażu oparty o moje spostrzeżenia:)

Ewentualnie może jakiś klubowicz mechanior z Wawki by sie tym zajął :/ bo ja nie mam czasu przez prace
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
rysiaczek80
Posty: 23
Rejestracja: 2005-06-12 09:59
Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: rysiaczek80 »

A jest możliwość wymiany pompy wody bez wyjmowania silnika? komuś sie to udało? Bo strasznie tam ciasno :(
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Tak wiąże się to z demontażem rozrządu.
Ostatnio zmieniony 2006-05-25 17:13 przez KALI, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Kalii ja nie wiem , byc moze w Probkach z lewa kierka jest inaczej , ale ja w swoim wymienialem na swieta pompe wody bez demontazu rozrzadu, pamietasz jeszcze dzwonilem do Ciebie o porade, jak zdjac oslony.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

No ok ale pokrywy plastikowe rozrządu zdejmowałeś chyba nie mów że bez zdejmowania plastików to zrobiłeś bo w to nie uwierzę.-- Jakoś sobie nie przypominam żebyśmy gadali chya że jesteś tym kolesiem który nie wiedział jak zablokować koło pasowe na wale . :?
Obrazek
Tu masz fotkę i wideć że będzie przeszkadzała ci rolka od rozrządu :!: jeżeli udało ci się zdjąć na założonym pasku to naprawdę ciekawe..
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

no dokladnie tym kolesiem

wymieniajac pompe, zdjalem oslony plastikowe zakrywajace rozrzad , predzej kolo pasowe walu korbowego , za ktorym jest sróbka láczáca te oslony, mialem tez odkrecona poduszke silnika tak by troche opadl,
I na 1000 proc nie ruszalem nie zdejmowalem paska z jednego glównego powodu-balem sie go ruszac , nie chcialem cie bawic pózniej z napinaczem, wiem ze go musialem odchylic i pompe wyciagnelem, zreszta ona przeciez bardzo plytko wchodzi i nie mialem z jej wyjeciem problemów.

Dodam jeszcze ze zajefajnie utrudnilo mi prace kolo którego nie moglem zdjac - pekla mi nakladka na sróbe zabezpieczajaca na feldze i to mi najwiecej sprawilo problemów , jak i równiez sprawa zblokowania kola pasowego walu korbowego - sprawa z ktora dzwonilem.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Jeżeli tak to tak jak zawsze jak rozbierałem to odkręcałem wszystko może takie przyzwyczajenie że lubie mieć dobry dostęp :) przez to oszczędza się czas bo nic ci nie przeszkadza żeby np.odręcić jakąś śrubkę.
rysiaczek80
Posty: 23
Rejestracja: 2005-06-12 09:59
Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: rysiaczek80 »

Hehe na szczęście to pompa wody :) rozrząd nie rozblokowywałem, ale mam taki zamiar przy okazji skoro mam rozebrany silnik to bym go wymienił, tzn pasek rolki prowadzące i rolkę napinająca.

Drobna uwaga dla tych co chcą to robić samemu! NIE WARTO dajcie mechanikowi i nie zawracajcie sobie gitary. Ja rozebrałem bo chciałem wiedzieć co i jak ale narąbać sie trzeba jak cholera. Jeden kolega mi zaproponował pomoc ale niestety troszkę daleko odemnie ;D (dzieki KALI gdybyś mieszkał nieco bliżej napewno byśmy sie dogadali ) . Na włożonym silniku mordęka.

Mam pytanie ile mniejwięcej czasu (w warunkach warsztatowych) zajmuje wam wyjęcie silnika z PROBA? bo niewiem czy to było opłacalne ja 10H wyjmowałem pompę w poniedziałek przyjeżdzają części i kolejne 10H montażu. Na wyjętym silniku demontaż zajął by 2H.

Druga sprawa przydało by sie na forum temat ustawiania rozrządu czyli znaki itp.

Pomyślałem że też przydała by sie jakaś baza części do proba fotki opisy itp. Bo miałem problemy z kupnem pompy, w sklepach niewiedzieli jaka to jest pokazano mi 3 pompy od mazd 626 :/ i zgłupiałem, a jak by była baza do by było łatwiej tak samo z rolkami napinającymi do rozrządu
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Chcesz, masz:

Obrazek
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
rysiaczek80
Posty: 23
Rejestracja: 2005-06-12 09:59
Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: rysiaczek80 »

hehe Wielkie dzięki !!! odrazu wymienie w takim razie pasek rozrządu :) Fajny Programik. Dzięki za szybką odp.
rysiaczek80
Posty: 23
Rejestracja: 2005-06-12 09:59
Samochód: Ford Probe II 93r 2.5 V6 24V
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: rysiaczek80 »

Panowie mam pytanie ustawiłem rozrząd wg. schematu, bo było poprzestawiane, ale autko niema mocy na tych ustawieniach a jest na 100% OK tylko jedna rzecz mnie zaciekawiła Koło od wałka rozrządu z powyższego schematu CA1 mam oznaczone jako L (lewe) a jest z prawej strony, natomiast to drugie CA2 jako R (prawe) a jest z lewej Wiec mam pytanie to normalne ? bo na schemacie niema tych oznaczeń a co ciekawe po odwróceniu koła nogę mieć nap dwa prawe wiec zgłupiałem Search na google nic niedaje wiec uderzam do centrum informacji :) prosze o szybką odp!
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Ja miałem ten sam problem, okazuje się ,że w naszych silniczkach prawa strona jest lewą a lewa prawą :D. Kupując części do swojego proba spotkałem się z odwrotnym oznaczeniem stron, zawsze się patrzy od czoła silnika czyli od rozrzadu która jest strona, a unas jest dokładnie na odwrót.
Odnośnie kół pasowych to można je założyć na lewą lub prawą strone z tego co zaobserwowałem, ja na początku dostawałem szału ustawiajac na znaki rozrząd, nie wiedząc ,że koła pasowe maja być odwrotnie, dzień kominowałem i nih...ja. Dopiero później poszedłem po rozum do głowy i ustawiłem rozrząd jak w szkole uczą i dopiero auto zagadało :D. Więc, zaczołem przygladać sie kołom pasowym i skapłem się ,że sa na odwrót.
Zresztą tak na marginesie zainteresował mnie fakt, że po ustawieniu u ciebie rozrzadu masz spadek mocy, bo nie ukrywam, że ja też jestem trochę zaskoczony moca mojego autka, sądze, ze tez przymula.
Wiec może ktoś znający temat, wypowie się w tej sprawie??
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

A zapłon ustawiliście poprawnie?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Jak masz źle zapłon ustawiony to auto ci nie zagada, a jak odpali tylko to się ustawia automatycznie.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Pytanie odnośnie wyjęcie silnika V6

Post autor: matix84 »

Witam,
Mam pytanie do użytkowników, którzy wyjmowali z Probe II silnik V6.
Konkretnie chodzi o to czy silnik wychodzi sam czy wraz ze skrzynią biegów?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

Post autor: Ero »

Nie wiem nie wyciagalem go ze skrzynia ale raczej prosciej bedzie oddzielnie wyciagac :D:D:D
Ostatnio zmieniony 2009-09-18 10:06 przez Ero, łącznie zmieniany 1 raz.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

Post autor: Natan »

Witam wyciagałem z skrzynia wychodzi swietnie ale musisz przod podwiesic lub podbudowac wysoko i jest okey wtedy pozdrawoam :o :D :wink:
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

Post autor: matix84 »

a bez skrzyni nie da rady? Obawiam się, że nie będę miał wystarczającej ilości miejsca na bokach, żeby rozkręcić wahacze i wyjąć półosie ze skrzyni.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Probe 2.5 V6 II gen, Demontaż silnika

Post autor: Ero »

Da rady :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”