Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Jacyn do I gen 18" to jest wielki hardcore na których strach jeździć po naszych drogach. :wink: Zresztą większe raczej już nie wejdą. Rozglądaj się za 17" do I gen to najlepszy wybór
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
***Jacyn***
Posty: 96
Rejestracja: 2008-01-20 01:58
Galeria: viewtopic.php?t=13980
Lokalizacja: Iława

Post autor: ***Jacyn*** »

wiem wiem, na wiosnę planuje założyć 17" i oponki ze 45 ale po prostu jak przeglądałem felgi i zobaczyłem te to pomyślałem przez chwilę jak by wyglądał probe na 20" ale wiem, że to raczej niewykonalne. :)

A swoją drogą, jak Wam się podobają takie fele, pasowały by do probka ? :)
Black Ford Probe Ist Gen ... 2,2 GT ... '91 :)

*** http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=13980 ***
*** http://pl.youtube.com/watch?v=fWWVU9GkwDc ***
Pamiętaj, nie jesteś naprawdę pijany, jeżeli jesteś w stanie leżeć na podłodze bez trzymania ! :)
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

hmmm ostatnio robilem zawieszenie (tylko drazek kierowniczy byl do wymiany :o) i przy okazji panowie mi wywazyli przednie kola, wczoraj sprawdzalem sobie cisnienie w oponach i sie okazalo ze mam na przedniej osi 2.9 atmosfery, chyba nie ma tragedii biorac pod uwage ze felgi mam 17`` o szerokosci 8.5`` ?? Wczesniej staralem sie jezdzic na 2.5 na kazdym kole
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Astro »

Witam,

Przejdę do sedna: czy ktoś z Was zakładał opony o rozmiarze 215/50R17 do probasa II gen?
Muszę kupić opony jeszcze w tym roku i zastanawiam się nad profilem 50 na feldze 17". Jest jakaś szansa ze wejdzie 225/50r17?


Pozdrawiam.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: dyb »

bez problemu wejdzie :) chyba ze masz jakas glebe ?
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Astro »

No właśnie w nowym aucie nie chce już gleby. Same problemy są chyba ze jakąś regulowaną :mrgreen:
Na 225/45R17 miałem glebe i było ok.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: TYGRYSEX »

Ja się zastanawiam co popycha wielu do zakładania 18'' w dwójce ? Sam chciałbym takie sobie sprawić ale to znaczy , że to będzie wóz drabiniasty ... Jak lecę do Wrocka 200/h nową dwupasmówką lata samochód po każdej najmniejszej koleinie , więc strach w ogóle się rozpędzać na 18 tkach ... Już miałem sobie takie zamawiac ale w ostatniej chwili zrezygnowałem ... Niestety znów chęć posiadania wiekszego kapcia się odezwała. Czytajac opisy że np. lata w koleinach , nie wyobrażam sobie tego przy wielkich felach z naciągniętą na nich gumą / oponą ...
Powiedzcie czy przy wiekszych predkościach jest tragedia ? Czy łatwo gną się takie fele ? Bo wokół wszędzie drogi jak bruk na rynkach wiekszych miast ... :?
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Dee Jay »

Co do latania w koleinach tu wpływ ma szerokość felgi i naciągniętej na niej gumy i nie wysokość. im szerszy kapeć tym gorzej. Takie 16x9 będą zachowywać się gorzej niż np 18x7.

zważywszy że na 18" nie założysz za wysokiego profilu opony fele będą bardziej narażone na dziury ale dużo zależy też od samej felgi. 18" cali dobrej firmy jak Antera, Schmidt, BBS będzie ugiąć dużo ciężej niż jakieś 17" Mangels, Allesio, Exlusive Line i innych tanich budżetówek które potrafią giąć na nawet na małych dziurach. Tak więc nie tylko rozmiar ma wpływ na gięcie.

Ja swego czasu też chciałem 18" ale zrezygnowałem z zupełnie innego powodu i nie żałuje że mam 17" :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Ero »

No zgodze sie z DEE jak kupujecie felgi to nie oszczedzajcie kaski bo oszczednosci wyjda z pierwsza trafiona dziura :D moje 18 byly bardzo drogie ale po roku jezdzenia i 30 tys km sa prosciutkie.A dwie opony rozwalilem na dziurach :wink:

Co do oponek to ja mam 225/40/18 i mieszcza sie spokojnie wiec to co chcesz wsadzic wejdzie na luzie.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Pelot »

Ja mam 215/35ZR18, nie powiem, tam gdzie chce i muszę to jeżdze...nie koniecznie da się wszędzie wjechać(razem z obniżonym przodem) ostatnio nie wjechałem na jeden z parkingów, po prostu zderzakiem zawadziłem na dzień dobry.

Co do kolein, to dużo lepiej się prowadzi, poprzednio miałem 225/45/17, obecne felgi są nie samowicie lekkie i mimo bardzo niskiego profilu zawieszenie wybiera nie które nie równości. Jakość opony też ma duże znaczenie, na tym nie warto oszczędzać...
Obrazek
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Astro »

Panowie/Panie, sprawa prosta: czy jest jakaś szansa upchnięcia w probku II generacji felg 18" z oponą 225/45 bez drastycznego przerabiania czegokolwiek?
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Ero »

zalezy od szerokosci felgi. Ja mam 8.5 cala i bez dystansow na ET 38 sie nie obejdzie.Do tego jak bym dal taki profil opony to bedzie tarlo po nadkolach z tylu(na dolkach) i sprzodu przy skrecie.Wiem bo juz to przerabialem.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Dee Jay »

Orientuje się ktoś czy da radę w II gen zamontować felgi 17x9,5 z przodu na oryginalnym ET
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
TYGRYSEX
Posty: 1713
Rejestracja: 2008-03-19 15:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
Galeria: viewtopic.php?t=14841
Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: TYGRYSEX »

Nie wiem czy już ktoś podawał tę stronkę , ale jest bardzo pomocna w ocenie wielkości nowych felg z oponami ...

KALKULATOR WIELKOŚCI KÓŁ
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95

Obrazek
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Flyke »

Astro pisze:Panowie/Panie, sprawa prosta: czy jest jakaś szansa upchnięcia w probku II generacji felg 18" z oponą 225/45 bez drastycznego przerabiania czegokolwiek?
ja mam tak tzn felgi 18 z rx8 na to kapcie 225/45 i nic nie trze
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: --C-- »

Ja wpadłem na głupi pomysł

ze względu że moje 18 "przepadły" wpadłem na niecny pomysł

żeby pokusić się jednak o 19 na gumie 245x30 a wręcz myślę o małym przegięciu czy nie porwać się na 20 na 225x30 (tylko tutaj same opony będą mnie kosztować dość sporo)

Co sądzicie??

Czy ktoś wie jaka jest szerokość felgi seryjnej w 2-gen
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: CBR »

Cypol jak upchniesz 20'' to pijemy do rana :twisted:

A jak się nie uda to też coś walniemy :mrgreen:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: --C-- »

Na 90% już odpuszczam 18

ale i tak muszę wszystko przemyśleć

A co do picia to przecież ostatnio nie zrobiłem nic w probku a i tak dość długo siedzieliśmy :D
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: CBR »

Ty nie, ale ja wymieniłem świeczki i przewody :twisted:

No a ty później zdeformowałeś jakąś tablicę w Smarcie, kolejny powód się szykuj :mrgreen: :wink:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

dane techniczne: waga alufelgi i opony do probe 2 SE

Post autor: sawmaster »

RX pisze:Chciałem kupić Alessio Super, ale oficjalny dystrybutor powiedział, że felga 16 waży.. 13 kilogramów...

...........................................

Nasza seryjna z V6 waży 10 kilo i to jest BARDZO dużo jak na 16 cali.
Dla porównania 15 cali OZ z serii niskich wag potrafi ważyć 4.5 kilograma.

Chcę OZ HYDRA ale.. nie ma rozmiaru do Proba nigdzie :(
Nie wiem może komuś się przyda. Waga alufelgi seryjnej od wersji SE 15": 9Kg a opona zimowa 205/50r15 8,5Kg

ps. może ktoś wie ile razy masa samochodu się powiększa jeśli zamontuję koła napędowe z przodu cięższe o 2kg? słyszałem że 8x

[r]Przeniosłem z nowego :? wątku w Osobliwościach :shock: i poprzedziłem cytatem RXa
Robert[/r]
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: tom87dg »

witam, chcialbym poradzic sie was bo juz nie rozumiem ile to ET wynosi, chce kupic takie felgi http://allegro.pl/item948281688.html
to sa 18'' ET 40 i nie wiem czy nie bedzie odcierac o amortyzator bo na oryginalnych 16 od probe jest tylko 4 cm do gory luzu i bedzie obcierac o amortyzator opona. Ile musi byc ET zeby cala felga z opona przeszla obok amortyzatora czyli pomiedzy amortyzatorem a nadkolem dodam ze opony 225/45/18'' ET 40
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
resko
Posty: 1440
Rejestracja: 2009-11-09 21:26
Samochód: chrysler 300M 3.5V6.alfa romeo 156

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: resko »

jak jest et=40 to wtedy koło wchodzi głębiej do środka auta,raczej się nie mylę :roll: ,myślę,że możesz mieć problem z takimi laczami 225 rozmiar to kawał opony i będzie drzeć.To jest moje zdanie :D
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: tom87dg »

aha, dzieki czyli im wieksze ET tym bardziej idzie felga do srodka?
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: Robert »

Nie czytałeś wątku, w którym równolegle [r](BTW: skasowałem)[/r] przekleiłeś to samo pytanie? :shock:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne

Post autor: sawmaster »

tom87dg pisze:aha, dzieki czyli im wieksze ET tym bardziej idzie felga do srodka?
tak
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”