Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Bogdan9999 »

Kompresor nie wiem czy taki tani. Jeśli jedziemy po kosztach to kupujemy turbinkę od 1 generacji turbo + intercoler od iveco + blow- off
regulator ciśnienia paliwa + wtryski od 2.2 gt 330cc starczy + ECU master DET 3 do tego łączniki rury niekoniecznie kwas bo niby po co jeśli chodzi aby taniej = rury aluminizowane, kolana i na początek styka Potem ewentualnie odprężyć i zrobić remont silnika mały albo większy to zależy od zasobności portfela. Ogólnie myślę ze 5000 zł to starcza w zupełności ale oczywiście nie szalejemy :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Taxon »

JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
mar3inez
Posty: 411
Rejestracja: 2009-01-04 17:54
Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
Galeria: viewtopic.php?t=16758
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: mar3inez »

z tego co wiem to napędzenia kompresora bardzo obciąża silnik. Żeby osiągnąć moc V trzeba byłoby podnieść moc o 50 km + obciążenie kompresora. Wydaje mi się że silnik w takim wypadku musi zostać wzmocniony. Jeśli już miałbym podnosić moc w FS to tylko tradycyjne turbo, ale bardziej opłacalne będzie kupno 2.5 i jeszcze zostanie na mały remont.
No ale temat tego wątku nie nazywa się uturbienie 2.0... :D
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: kremat0r »

Taxon

Myślisz że montaż kompresora to takie chop ?

Z założenia wydaje się łatwiej, ale to tylko pozory. Najtrudniejsza rzeczą jest montaż do silnika , musi by idealnie wyosiowany, trzeba dobrać kółko o odpowiedniej wielkości. Potem problemem jest odprowadzanie nadmiaru powietrza na wolnych jak kompresor nie ma sprzęgła , trzeba montować 2x blow off. Następnym minusem jest potencjał , z takiego eatona nie dmuchniesz wiele w 2.0 , a jak zachcesz więcej , będziesz musiał zmieniac na m90.

Plusem jest brak spawania kolektora wydechowego, brak spływu do miski, własne smarowanie kompresora i łatwy powrót do stanu fabrycznego przy sprzedaży auta.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Bogdan9999 »

Dla mnie jeśli doładowanie to tylko turbo.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: archeolog »

Wcale nie ma wielkiego problemu z montazem wyosiowanie tez w dzisiejszych czasach nie stanowi problemu a napewno jest latwiej wstawic kompresor niz turbo do silnika w ktorym wogole nie ma przewidzianego doladowania .Tak na marginesie zastanawiam sie ile taki kompik mesiowy dmuchnie w maxie w psi .Wypowiedz opieram o doswiadczenia kolegi z polo g40 :D ktore do 80km/h bierze probusia
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: kremat0r »

Tak kompresor jest łatwiej zamontować i jest zdecydowanie łagodniejszy dla silnika , szczególnie korb które nie lubią nagłego boostu. Ile taki kompresor dmuchanie to już zależy od pojemności silnika. W bawarskich 2.5L m50b25 dmuchają z niego bez problemu 0,8B.

Myślę że 1B dało by radę dmuchnąc w 2.0L , przy odpowiednim IC, tyle że dla 1B tylko po kanapce w 2.0.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: archeolog »

Jest jakis wzor na wzrost mocy przy zwiekszeniu doladowania dla silnikow benzynowych ??Moze Bogdan cos wiesz??
Trzeba pamietac ze kompresor zabiera ok30% mocy z walu napedowego i jak dlamnie to troszke utrudnia sprawe bo sie mapa paliwka zmienia ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Bogdan9999 »

Tak na prawdę to nie wierze w żadne wzory moc jaką silnik uzyskuje przy doładowaniu. Nie da rady moim zdaniem przewidzieć bo silnik silnikowi nie równy a już dłubnięty każdy jest inny. Panowie moim zdaniem co tu gdybać jak i tak nikt tego w klubie nie robi są tylko ciągłe dyskusje na te tematy. Niestety nic darmo nie jest i czy wkładał by ktoś kompresor czy turbo koszta są ogromne i biorąc po uwagę ceny naszych aut modyfikacje kilkakrotnie przewyższają ich wartość lub kilkadziesiąt. Wiec jeśli ktoś decyduje sie to tylko z zamiłowania i chęci bycia oryginalnym. Tu o opłacalności nie ma co mówić. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: archeolog »

Nie no mozna kupic kompresorek od polo albo golfa regeneracja to grosze i sie bawic w garazu koszta beda male efekt sredni wszystko zalerzy kto ma jakie wymagania :D przy wolnossaku nawet 6 psi daaaaje na moj gust duzo
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Bogdan9999 »

Aha i tylko tyle wiesz o modyfikacjach jak tak to 30 % sukcesu założenie kompresora i 30% kosztów.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Drzymek »

archeolog pisze:Nie no mozna kupic kompresorek od polo albo golfa regeneracja to grosze i sie bawic w garazu koszta beda male
A strojenie to koszt min 1000zł
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: kremat0r »

Wystroić można samemu bez problemu, bez jakiejkolwiek wcześniejszej wiedzy. Na ecumasterze, Colin i Jadźwin zawsze Ci pomogą przez tel.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Taxon »

Zamieściłem link do projektu z doładowanym Civikiem, więc chyba da się to zrobić bez większych trudności, a przyrost mocy na prawdę duży. Problemów z wyosiowaniem i tp. nie skomentuje. Turbinę pewnie wystarczy przywiązać na sznurku za autem i będzie działać :roll:
Co do wzmacniania (zakucia)silnika - powtórzę to, co powiedział koleś z Auto-Jaksy, a chyba na mazdach zna się jak mało kto:
Silnik 2.0 mazdy ma duży zapas.

Wystarczy porównać moc przy podobnych pojemnościach. Weźcie pod uwagę, ze większość 2-litrówek na 16 zaworach osiąga ok 150KM, a mazda ma tylko 116. Uważacie, ze silnik w Cali 16V jest fabrycznie zakuty :?: Mało tego Michalczyk (Auto-Jaksa) powiedział, że to jeden z najtrwalszych i najmniej awaryjnych silników Mazdy :!:
Kiedy po wypadku pierwszym Probkiem zapytałem go co sądzi o 2.5 V6 Mazdy, skomentował to ironicznym uśmiechem i słowami, których nie będę powtarzał, by znów nie wywoływać burzy. Dlatego powtórnie kupiłem 2.0.
Reasumując: jeżeli stary technologicznie silnik np w Cali 2.0 16 V chodzi bezproblemowo generując 150KM, to o wiele lepszy, nowszy i trwalszy silnik mazdy bezproblemowo zniesie ok 170 KM.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: kremat0r »

Powinien znieść , przy dobrym wystrojeniu każdy silnik zniesie małe doładowanie, no może oprócz tych co maja CR 14:1 :D
2.0 ma 9:1, ja bym to odprężył do 7,5 i ładował z 1,5B :D. A jak bez odprężania to m62 i 0,8B.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Kocureq »

Tylko zauważ, że nawet ten Civik ma intercooler, więc przestań już pisać, że odpada koszt intercoolera i dolotu pod niego :)
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Taxon »

kocureq pisze:Tylko zauważ, że nawet ten Civik ma intercooler, więc przestań już pisać, że odpada koszt intercoolera i dolotu pod niego :)
kocureq pisze:Silnik będzie dostawał zimniejsze powietrze? Czekaj...

Ty chcesz chłodzić powietrze, które wpada przez dolot, tym samym powietrzem które jest na zewnątrz? Hm...

A, racja, intercooler ci spowolni obieg powietrza w dolocie, też będzie mniej palił, bo będzie wolniej jeździł :twisted:
Hmmm....to jest jednak potrzebny, czy nie jest....oto jest pytanie :wink:
Wpadłeś Kocurze. W wątku o Turbo w 2.0 twierdziłeś,że to głupota instalować intercooler, bo przecież w przypadku kompresora powietrze nie jest gorące jak przy turbo i nic to nie da.
Różnica pomiędzy tubriną a kompresorem jest taka, ze w przypadku tej pierwszej intercooler jest elementem praktycznie niezbędnym, tymczasem w przypadku kompresora jest co najwyżej wskazany. Oczywiście dobrze jest go mieć, ale sądzę, ze nawet gdyby go sobie odpuścić, to różnica nie będzie raczej zbyt odczuwalna. W przypadku turbiny nie da się tego samego powiedzieć. Ponadto weź pod uwagę, że w przypadku turbo intercooler musi być na prawdę wydajny, tymczasem w kompresorze każdy da sobie radę.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Drzymek »

kremat0r pisze:Wystroić można samemu bez problemu, bez jakiejkolwiek wcześniejszej wiedzy.

:shock: :shock: :shock: To inżynierowie z AUDI, BMW, BUGATTI, MERCEDESA i wszystkich innych fabryk stracą pracę.

Ja uważam że nigdy auto nie zostanie tak dobrze wystrojone jak fabryczne, a już tym bardziej przez kogoś kto nie posiada wiedzy i praktyki.



p.s. pisząc "strojenie", mam nadzieję że nie miałeś na myśli dodawania jednakowych wartości do wszystkich istniejących pozycji na mapie paliwowej...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Taxon »

Może trochę uprościł, ale wystrojenie to nie jest już w tej chwili taki problem, jak kilka lat temu. A co fabryki - niby masz racje, a.e w takim razie takich modów jak dolot, czy wydech też należałoby nie tykać, a jednak każdy to zmienia i chwali.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Kocureq »

A jak zainwestował 500 zł i kilka godzin czasu to ma się przyznać, że wtopił? :twisted: Daj jakiś wykres z hamowni po tym dolocie i pokaż przyrost momentu. Sam chciałem jechać i to zmierzyć, ale przez lenistwo nigdy nie pojechałem a potem rozwaliłem auto.

-- dodano 2009-10-12 19:45 --

Sam wpadłeś, bo zacytowany tekst dotyczy montażu tylko intercoolera 8)

Powiadasz więc, że powietrze nie nagrzewa się od sprężania, a przez to, że w turbinie znajduje się blisko gorących spalin (część ciepła)? Ciekawe...
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Taxon »

Nie kłam, bo Ci nos urośnie - rozmawialiśmy o tym tez w Route i twierdziłeś, że to bez sensu. A Co do nagrzewania się powietrza od części goroącej - to proponuję Ci dotknąć nawet tzw. części zimnej turbiny. Będzie remake "Kotki na gorącym, blaszanym dachu" :lol:
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Kocureq »

Wejdź w tamten wątek i przeczytaj o czym pisałem.
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Taxon »

kocureq pisze:A jak zainwestował 500 zł i kilka godzin czasu to ma się przyznać, że wtopił? :twisted: Daj jakiś wykres z hamowni po tym dolocie i pokaż przyrost momentu. Sam chciałem jechać i to zmierzyć, ale przez lenistwo nigdy nie pojechałem a potem rozwaliłem auto.
Proszę

http://www.tuning.info.pl/artykul-437-T ... _rury.html
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
kremat0r
Posty: 147
Rejestracja: 2008-07-15 20:40
Samochód: Igen 2.2T Czerwień
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: kremat0r »

Drzymek znam parę osób co po 3 tygodniach siedzenia na necie i czytaniu know how strojenia i obsługi Det2 już wystroili parę aut które śmigają znakomicie przy optymalnych AFR i niskim EGR. Zaczynało się od konwersji na Map. Każdy się uczył, w razie problemów dzwonisz do Colina/Jadźwina i po kłopocie.

Jak Ci się nie chcę uczyć to wchodzisz na racingforum szukasz kogoś z Poznania kto Ci wystroi o wieeeeeeeeele taniej niż firmy tunerskie.

Co do intercoolera to przy 0,5B będzie raczej zbędny, byle zobaczyć jaka jest temp w dolocie. Ja osobiście bym zainstalował chociaż coś takiego jak w 1gen.
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM

Post autor: Kocureq »

Ekstra
Aby nie podniecać się za bardzo tym wzrostem mocy i momentu, dodamy, że pierwsze pomiary odbywały się w temperaturze ok. 25 stopni Celsjusza, natomiast pomiar z power rurą odbył się w temperaturze 9 stopni
Dolot zimnego powietrza zapewniony przez zmierzenie w zimie
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”