kod błędów 17 i 24
-
- Posty: 138
- Rejestracja: 2009-05-30 18:33
- Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=18604
- Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD
Re: kod błędów 17 i 24
Odkopię temat, podepnę się, też mam podobny problem, już od kupna samochodu no ale wtedy się nie pojawił a nie myślałem o sprawdzaniu błędów. Ogólnie to nie mam żadnego problemu, samochód zdrowo rwie do przodu, pali dobrze na zimnym i rozgrzanym silniku, spalanie w normie, tylko ten check engine co jakiś czas się świeci i jest to trochę denerwujące, nie wiem czym jest to spowodowane, napięcia też mierzyłem no ale jeśli są to sondy 1V to nie wiem czy wszystko jest oki, max jaki mi pokazywał to bodajże 0,70 i to rzadko, nie powinno być więcej? stuki co nie wymieniam, jak zacznie szwankować zabiorę się za to no ale jestem ciekawski i trapi mnie to, jakieś sugestie? xD
- AliRS
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-06-16 16:08
- Samochód: ProbeII 2.5 v6 93r US
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
ŁYKA PALIWO JAK SMOK
Witam,
Probbe 2.5 v6 automat US 93r , wtyk diagnostyczny OBD 1 . GDZIE MOŻNA DOKONAĆ SPRAWDZENIA KOMPUTOROWEGO W WARSZTACIE ?
Na złączkę komp wskazuje na dwie sondy lambdy, ale to nie znaczy że w stu procentach tak jest.
Co doradzacie koledzy ?
Ryszard
Probbe 2.5 v6 automat US 93r , wtyk diagnostyczny OBD 1 . GDZIE MOŻNA DOKONAĆ SPRAWDZENIA KOMPUTOROWEGO W WARSZTACIE ?
Na złączkę komp wskazuje na dwie sondy lambdy, ale to nie znaczy że w stu procentach tak jest.
Co doradzacie koledzy ?
Ryszard
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kod błędów 17 i 24
Z tego co wiem OBD I po wtyku diagnostycznym nic więcej Ci nie da niż to co pokaże check engine na złączce.
- AliRS
- Posty: 41
- Rejestracja: 2007-06-16 16:08
- Samochód: ProbeII 2.5 v6 93r US
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: kod błędów 17 i 24
Witam,
Mechanik sprawdzał sondy lambdy i stwierdził ze sa dobre, a ja zbaraniałem ! , a komp swoje że to sondy lambdy.
I JAKI Z TEGO WNIOSEK ?
Ryszard
Mechanik sprawdzał sondy lambdy i stwierdził ze sa dobre, a ja zbaraniałem ! , a komp swoje że to sondy lambdy.
I JAKI Z TEGO WNIOSEK ?
Ryszard
Probe II 2,5 24-V V6 USA 93 Automat + LPG
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: kod błędów 17 i 24
Jeśli obecnie kontrolka check engine się nie świeci, to są to zapamiętane błędy.
By je skasować odłącz plus z akumulatora i wciśnij pedał hamulca na co najmniej 5 sekund.
By je skasować odłącz plus z akumulatora i wciśnij pedał hamulca na co najmniej 5 sekund.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: kod błędów 17 i 24
Podpinam się pod temat z pytaniem: w jaki sposób odczytujecie kody błędów?
Z tego co wyszukałem tutaj na forum zrozumiałem, że wchodzę w tryb diagnostyczny (zworka TEN i GND w gnieździe diagnostycznym), następnie włączam zapłon i po chwili świecenia powinna zacząć mi mrugać kontrolka check engine. Dobrze zrozumiałem? Również czytałem coś o wpinaniu diód ale nie bardzo wiem o co chodzi. Posiadam Probe II z silnikiem 2,5 V6 i jak próbuję odczytać kody błędów to kontrolka mi ciągle świeci i nic. Robiłem próbę i odłączałem sondę, odłączyłem TPS i ciągle żadnych kodów błędów. Chyba, że coś źle robię przy próbie odczytania.
W każdym bądź razie sądzę, że coś nie do końca funkcjonuje jak powinno gdyż przy spokojnej jeździe na trasie spalanie mam w granicach 10,5l/100km, na mieście ok. 17,8l/100km
Z tego co wyszukałem tutaj na forum zrozumiałem, że wchodzę w tryb diagnostyczny (zworka TEN i GND w gnieździe diagnostycznym), następnie włączam zapłon i po chwili świecenia powinna zacząć mi mrugać kontrolka check engine. Dobrze zrozumiałem? Również czytałem coś o wpinaniu diód ale nie bardzo wiem o co chodzi. Posiadam Probe II z silnikiem 2,5 V6 i jak próbuję odczytać kody błędów to kontrolka mi ciągle świeci i nic. Robiłem próbę i odłączałem sondę, odłączyłem TPS i ciągle żadnych kodów błędów. Chyba, że coś źle robię przy próbie odczytania.
W każdym bądź razie sądzę, że coś nie do końca funkcjonuje jak powinno gdyż przy spokojnej jeździe na trasie spalanie mam w granicach 10,5l/100km, na mieście ok. 17,8l/100km
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
Re: kod błędów 17 i 24
Upewnij sie że zwierasz napewno TEN i GND włączasz zapłon i powinno mrygać... chyba że masz OBD2 ale raczej wątpie w tym roczniku.
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: kod błędów 17 i 24
zwieram wg. opisu na obudowie złącza więc sądzę, ze to dobre, a poza tym wtedy włączają mi się oba wiatraki.
Nie mam OBD 2.
Nie mam OBD 2.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: kod błędów 17 i 24
jak nie mryga ci check to masz tak jak ja musisz włączyć tą diodę tak jak jest w opisie albo miernik wskazówkowy inaczej nie odczytasz błędów. Nie wiem czemu tak jest, ale też się z tym zmagałem właściwie co śmieszne ;/ to jak coś odłączę i na miernik pokazuje błędy to check się nie zapala ;p czyli w sumie ze wystąpiły błędy dowiaduje się tylko jak sprawdzam je w złączu.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: kod błędów 17 i 24
Może wystarczy wymienić żarówkę?Sam pisze:czyli w sumie ze wystąpiły błędy dowiaduje się tylko jak sprawdzam je w złączu
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: kod błędów 17 i 24
Robert: żarówka jest sprawna (gdy silnik nie pracuje a jest włączony zapłon ciągle świeci), po włączeniu trybu diagnostycznego również świeci i nic więcej
Sam: Jak podłączasz diodę do złącza? Z jakimś opornikiem? Które piny?
Sam: Jak podłączasz diodę do złącza? Z jakimś opornikiem? Które piny?
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: kod błędów 17 i 24
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 proszę bardzo metoda 2 mówi co i jak ja też myślałem że to naprzemienne metody a tu po prostu działa albo jedna albo druga ;/ dziwne trochę ale tak jest.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: kod błędów 17 i 24
dzięki wielkie, w wolnej chwili przetestuję
-- dodano 2009-12-15 14:06 --
sprawdziłem kody błędów diodą - działa
Doliczyłem się błędów: 2, 5, 23, 24 i 28, trochę sporo
Błąd 5 jest błędem czujnika stuków - jeżeli mam ten błąd oznacza to, że od ostatniego resetu kompa wystąpiło spalanie stukowe? Czy oznacza to uszkodzenie czujnika?
Po odczytaniu błędów zresetowałem kompa i znów sprawdziłem (z ciekawości) co pokaże. Wyskoczył mi tylko błąd 28 (EGR) mimo, że po resecie nie odpaliłem silnika.
Błędy jeszcze raz sprawdzę po przejechaniu kilku km.
-- dodano 2009-12-15 14:06 --
sprawdziłem kody błędów diodą - działa
Doliczyłem się błędów: 2, 5, 23, 24 i 28, trochę sporo
Błąd 5 jest błędem czujnika stuków - jeżeli mam ten błąd oznacza to, że od ostatniego resetu kompa wystąpiło spalanie stukowe? Czy oznacza to uszkodzenie czujnika?
Po odczytaniu błędów zresetowałem kompa i znów sprawdziłem (z ciekawości) co pokaże. Wyskoczył mi tylko błąd 28 (EGR) mimo, że po resecie nie odpaliłem silnika.
Błędy jeszcze raz sprawdzę po przejechaniu kilku km.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl