Wskaznik temperatury i cisnienia oleju
Wskaznik temperatury i cisnienia oleju
Moje probe jest po wymianie silnika na "nowy" wszystkie podzespoły sa od starego silnika wiec eloktonika sie nie zmieniła.I mam taki objaw.Wskaznik temperatury i cisnienia oleju przy wyłaczonym zapłonie wisia jak ... wiecie co tzn.nie sa w poziomie na białej kresce tylko zwisaja na maksa w dół.Natomiast gdy włącze zapłon i odpale auto to wskaznik cisnienia oleju dziłą poprawnie czyli w pozycji 1/4 normal a co do temperatury to musze go niezle rozgrzac zeby wskaznika minimalnie sie przesunał.Jak sie rozgrzeje to jest tak jak powinien byc przy wyłaczonym zapłonie czyli w poziomie.Robiłem reset kompa i nie pomogło.Moze ktos z was miał podobny problem?
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
W 2.5 masz 2 czujniki temp. cieczy chlodzacej. Oba w poblizu wyjscia plynu z silnika do chlodnicy. Jeden z nich (ten tuz przed rura do chlodnicy) wystepowal tylko w rocznikach 93 i poczatkowych w 94 (PCM KL07).
Do tego dolozylbym jeszcze sprawdzenie termostatu. W swoim silniku mam obecnie zwykly termostat, ale do drugiego mam tzw. podwojny. Jak nie zapomne, to wrzuce fotki jak wyglada. W skrocie ujmujac ma 2 otwarcia, z czego pierwsze jest juz przy dosc niskiej temp. cieczy t.j. okolo 40st. cel. i full otwarcie przy 80st. cel.
Doprowadzic do normy musisz, gdyz jesli zdarzy sie sytuacja, ze zbyt mocno zagrzeje sie silnik PCM bedzie dalej mial sygnal, ze temeratura jest nizsza i nie wylaczy Ci na czas silnika. To jest takie zabezpieczenie w CPM, o ktorym niewielu wie.
Skoro masz czujnik z poprzedniego silnika, to go zaloz i nie kombinuj. Nie kupuj nowego z JC, bo to zbyt duze ryzyko. Dobry czujnik dostaniesz w ASO Mazdy. Moze tez byc tak, ze silnik dlugo lezal na szrocie i masz niezly syf w srodku. Radze dobrze to sprawdzic, bo zajezdzisz ten silnik momentalnie.
Do tego dolozylbym jeszcze sprawdzenie termostatu. W swoim silniku mam obecnie zwykly termostat, ale do drugiego mam tzw. podwojny. Jak nie zapomne, to wrzuce fotki jak wyglada. W skrocie ujmujac ma 2 otwarcia, z czego pierwsze jest juz przy dosc niskiej temp. cieczy t.j. okolo 40st. cel. i full otwarcie przy 80st. cel.
Doprowadzic do normy musisz, gdyz jesli zdarzy sie sytuacja, ze zbyt mocno zagrzeje sie silnik PCM bedzie dalej mial sygnal, ze temeratura jest nizsza i nie wylaczy Ci na czas silnika. To jest takie zabezpieczenie w CPM, o ktorym niewielu wie.
Skoro masz czujnik z poprzedniego silnika, to go zaloz i nie kombinuj. Nie kupuj nowego z JC, bo to zbyt duze ryzyko. Dobry czujnik dostaniesz w ASO Mazdy. Moze tez byc tak, ze silnik dlugo lezal na szrocie i masz niezly syf w srodku. Radze dobrze to sprawdzic, bo zajezdzisz ten silnik momentalnie.
Czujnik temperatury to chyba raczej dziala,bo wskazówka sie wychyla troszke jak sie rozgrzeje.Gdyby byl zwalony to pokazywalby sie bład,a robiłem diagnostyke błedow i nic nie wskazuje.Zagadka tkwi w tym ze te wskazowki wiszą za bardzo w dół.Moze cos w zegarach sie zwaliło?Czujniki odłaczałem i podłaczałem spowrotem i nic sie nie zmieniało.Jestem ciekaw jakie jest polozenie tych wskazówek u was przy odłaczonej desce rozdzielczej.Moze ktos wyjmował i zwrocił uwage na ich polozenie?Równo w poziomie czy maksymalnie w dole czyli tak jak u mnie.Postaram sie zrobic fotke to wam pokaze.
Dzieki Greyg za zainteresowanie
Pozdrawiam.
Dzieki Greyg za zainteresowanie
Pozdrawiam.
Ford Probe II 93' 2.5V6 24v
Moja stoi zawsze w jedym miejscu (oczywiście po rozgrzaniu) i jest to ktreska litery R.
Co do Twojej sytuacji - greyg ma racje - włóż stare czujniki. W szczególności ze roboty z tym 5 minut. AHA! PAMIĘTAJ NIE RÓB TEGO NA ROZGRZANYM SILNIKU!
Co do Twojej sytuacji - greyg ma racje - włóż stare czujniki. W szczególności ze roboty z tym 5 minut. AHA! PAMIĘTAJ NIE RÓB TEGO NA ROZGRZANYM SILNIKU!
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
U mnie też przy wyłączonym zapłonie wskazówki są wychylone kilka stopni poniżej poziomu.
Po rozgrzaniu wskaźnik temperatury podobnie jak u MiH stoi na literce R.
Przy okazji pytanie: Czy to prawidłowe, że po wyłączeniu zapłonu wiatrak nie działa? Przekręcenie kluczyka do pozycji II powoduje, że wiatrak się uruchamia (o ile oczywiście płyn jest na tyle gorący, że wymaga chłodzenia).
Pozdrawiam.
Po rozgrzaniu wskaźnik temperatury podobnie jak u MiH stoi na literce R.
Przy okazji pytanie: Czy to prawidłowe, że po wyłączeniu zapłonu wiatrak nie działa? Przekręcenie kluczyka do pozycji II powoduje, że wiatrak się uruchamia (o ile oczywiście płyn jest na tyle gorący, że wymaga chłodzenia).
Pozdrawiam.
_________________
__94
__94
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
A mi stoi wskazowka na lewej nozce Litery Mkrzysx pisze:Po rozgrzaniu wskaźnik temperatury podobnie jak u MiH stoi na literce R.
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Wskażnik temperatury i ciśnienia
A mnie stoi nie tylko na lewej nóżce, ale też na prawej, na obu, na siedząco i na leżąco - zależnie od potrzeby.
Dużo zadowolenia
_________________________
Probe 24v medici, 96r
Dużo zadowolenia
_________________________
Probe 24v medici, 96r