Wreszcie dobrze działa!

Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

No dobra.. chwileczkę... skoro mój kolega na nowym Chevrolecie Lancetti 1,6 ma spalanie ok. 12l /100 km benzyny w trasie/mieście(on tak jeździ), to twierdzicie że Probe 2,5l nie spali więcej jak 12l/100 km w mieście przy podobnej jeździe?
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
Jerry
Posty: 92
Rejestracja: 2004-06-22 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: Jerry »

Cześć chłopaki,

Propaganda, gratulacje, śledziłem twoje kłopoty i między innymi dlatego zdecydowałem się na trochę droższą instalację do Dreama, Elisa firmy Elpigaz.Wczoraj wieczorem zamontowana, jeszcze nie mam żadnych wyliczeń, przy testach na drodze nie odczuwałem żadnej różnicy, nawet kiedy gazownik przełączał na benzynkę w czasie jazdy przy prędkości 140km/h. Chodzi jak narazie idealnie. Poza tym długo szukałem odpowiedniego fachowca i powiem wam, że znalazłem.

Auto Serwis
Roman Popławski
ul. Cegielińska 5
62-550 WILCZYN / woj. konińskie
tel: 063 268 30 55
www.autoservice-bis.com.pl

Fachowa robota, autka robią z całej Polski, widziałem sporo wielkich fur amerykańskich V8, BMW 7, Chryslery, Dodge, Alfy. Jednym słowem SGI robią codziennie, poprawiają bardzo dużo instalek spieprzonych przez innych "fachowców". Polecam.

Jerry
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

propaganda pisze:No dobra.. chwileczkę... skoro mój kolega na nowym Chevrolecie Lancetti 1,6 ma spalanie ok. 12l /100 km benzyny w trasie/mieście(on tak jeździ), to twierdzicie że Probe 2,5l nie spali więcej jak 12l/100 km w mieście przy podobnej jeździe?
Robiąc rachunek energii rozpraszanej to w ruchu miejskim (ruszanie i hamowanie) spalanie będzie wprost proporcjonalne do masy samochodu i 'stylu jazdy' bo paliwo jest zużywane do rozpędzania samochodu. W trasie zaś (jazda ze stałą prędkością), paliwo jest zużywane na pokonywanie oporu powietrza i oporów toczenia. Siła oporu powietrza jest proporcjonalna do drugiej potęgi prędkości a opory toczenia są mniej więcej stałe. Na koniec oczywiście sprawność silnika. Tak więc pojemność czy moc silnika nie przekłada się bezpośrednio na spalanie (pośrednio przekłada się na 'styl jazdy' ale to inna sprawa :twisted: ). Oczywiście duży silnik będzie miał większe opory niż mały, ale wpływ tych strat na spalanie nie będzie decydujący.

Na 'spalanie w trasie' mają też wpływ opony, im szersze i lepsze tym większe opory, im węższe i (ekologiczne czyli kiepskie) tym mniejsze spalanie.
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 15:05 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Greyg proponujesz w trybie diagnostycznym przestawić kąt zapłonu?
Gazol wcześniej się tym bawił, ale wtedy były sondy do d... , więc wartoby zrobić to jeszcze raz na dobrych sondach? I jeśli możesz przypomnij jak to się robi, chyba miałeś to na stronie.... tylko, że www.greyg.com coś mi nie działa.
Raf co do spalania w trasie, to jeszcze zobaczę, ale raz(kiedyś) zatankowałem gaz jakiejś niemieckiej firmy i spalił mi 11,5l / 100 km , jazda nie była ekonomiczna, bo cały czas wyprzedzałem ciężarówki. Tylko, że innym razem już spalił 15l , więc nie wiem.... zobaczę ile wyjdzie jak gdzieś będę się wybierał.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Gość

Post autor: Gość »

propaganda pisze:Greyg proponujesz w trybie diagnostycznym przestawić kąt zapłonu?
Hehe, naprawde mnie to rozbawilo. Zmien mechanika i gazola.

WAZNE...

1.
Nie ma mozliwosci prawidlowego ustawienia wolnych obrotow i kata zaplonu, jak w trybie diagnostycznym - sa to po prostu zwarte styki TEN i GND w gniezdzie Diagnose (to obok akumulatora). Dotyczy to wszystkich 2.5 - w 2.0 jest troche inaczej, ale nie w kazdym.

2.
Nie da sie prawidlowo ustawic silnika, jesli nie usunie sie usterek wskazanych przez testy:
- KOEO (Key On, Engine Off)
- KOER (Key On, Engine Running)

3.
Pomiar kata zaplonu bez trybu diagnostycznego to jak sprawdzanie czy woda jest mokra. :D :D :D
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

OK... może źle to napisałem(przynajmniej się pośmiałeś), ale chodziło mi o to właśnie, że zwierasz te przewody i on sobie coś tam ustawia. Szczerze mówiąc nie wiem za bardzo o co chodzi, ale rozumiem, że jak nie wyeliminuje się błędów(i nie tylko chodzi o to, żeby ich akurat nie wskazywał), to nie ma to większego sensu.
Zatem czy zrobić to jeszcze raz? Tzn. były wcześniej błedy EGR i sond lambda, a EGR jest odłączony. Zatem powinienem podłączyć EGR, zresetować błędy i przestawić kąt zapłonu?
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Pozdrawiam, Rafał.
Gość

Post autor: Gość »

A co ma ten tekst wspolego z tym co napisalem???

olac to, swiat idzie do przodu... i doswiadczenia nad probe tez :D

Jesli wykazywane sa jakies bledy w testach j.w., to dopiero po ich usunieciu mozna prawidlowo ustawic wolne obroty i kat zaplonu. Nie ma innej mozliwosci - wyklucza to "program" w PCM.

Temat po czesci tyczy sie tego co napisalem w dziale LPG.

Nie mam dzis sil opisywac tego w calosci. :D
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

GREYG pisze:A co ma ten tekst wspolego z tym co napisalem???
Propaganda pytał o regulację więc mu podałem gdzie jest opis.
Pozdrawiam, Rafał.
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”