BRAK ISKRY

Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: bany0072 »

Ja miałem podobny problem w 2.0 też 95r. Poczytaj tutaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 0&start=75 Wg mnie to moduł, jeśli cewka jest w porządku. A nie przegrzałeś go??
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Sam »

Ja się tak wtrącę bo nie bardzo wiem napisałeś
sprawdzil czy jest prad w cewce i jest wiec cewka odpada samochud kreci iskry niema??

co to znaczy że jest prąd w cewce ?? prąd to se może tam być a cewka i tak może być spalona. Może mieć przebicie, może mieć szereg różnych przypadłości. Najlepiej jest ją wyjąć i zmierzyć - chociaż to tylko pół prawdy. Poczytaj ten wątek pisałem wcześniej jak pomierzyć cewkę ktoś pisał jak ją można sprawdzić.

Co do twojego ostatniego pytania - komputer analizuje o ile się nie mylę sprawność czujników położenia wału. Poczytaj istniejące wątki bo ludzie pisali o tych czujnikach w 2.5 całkiem sporo.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
lukasz1981
Posty: 6
Rejestracja: 2009-12-20 14:16

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: lukasz1981 »

w aparacie prąd płynie w ilu miejscacch kolego mam taki problem tez
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: bany0072 »

Sprecyzuj swoją wypowiedź.
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Kocureq »

I przestań zakładać nowe wątki o tym samym
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: 2Ya »

lukasz1981 pisze:w aparacie prąd płynie w ilu miejscacch kolego mam taki problem tez
tak prąd płynie 8) ale skoro tak,to płynie stale niezmiennie z Natężeniem Napięcia 12V :twisted: w tylu miejscach ile odbiorników zasila 8)

Ale żeby nie było,że ja taki cham i burak prostak i złośliwiec to przyswój sobie podstawy takie jak :

Prąd to prąd i jest mierzony w Amperach :idea:
Napięcie to napięcie i jest mierzone w Voltach :idea:

I jak już ma coś płynąć to napięcie ... o natężeniu ...

Bo nawet nie masz pojęcia co piszesz,a za aparat zapłonowy chcesz się brać :wink:
A w aparacie masz zasilaną cewkę + moduł zespolony i wszystko to jest pod kontrolą ecu.

Zobacz sobie jak to w ogóle wygląda,żebyś miał jakąkolwiek wyobraźnię na ten temat :

http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42


Więc najpierw warto poszukać,poczytać i potem zadawać mądrzejsze pytania,a nie na odpierdal :idea: :!:


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Kocureq »

2Ya pisze:Prąd to prąd i jest mierzony w Amperach :idea:
Napięcie to napięcie i jest mierzone w Voltach :idea:

I jak już ma coś płynąć to napięcie ... o natężeniu ...
:twisted: :lol: :twisted:
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: 2Ya »

No co :P :lol: :twisted: dalej rzuć swoja teorię,bo na to tylko czekasz :wink:
Może w końcu ktoś tu coś mądrego napisze :twisted:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Kocureq »

Prąd ma natężenie, nie napięcie :) Dałeś ładny wywód uświadamiający koledze, że się nie zna, a sam się wyłożyłeś :)
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: 2Ya »

No tak mój samonokaut :oops: miało tam być "i prąd" :oops: :twisted: ale niezmiernie mnie cieszy ten fakt ;)

dzięki :idea:


pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: bany0072 »

W każdym bądź razie kolega Lukasz1981 radzi sobie z problemem na swój sposób. Jeśli chodzi o aparat zapłonowy to przerabiałem to X razy. Nie ma jasnego pytania, nie ma jasnej odpowiedzi, proste.
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Sam »

aparaty zapłonowe są fajne ;) jak ja miałem z nim problem odnalazłem na forum linka do jakiejś firmy która zaoferowała mi nowy :) oczywiście zaśpiewali sobie cenę 5k zł ;D co w sumie jest absurdem bo za tą sumę kupiłbym drugi samochód :) no ale wracając do tematu większość z nas przerabiała temat aparatu. Każdy coś nie coś wie ale na pytanie tak chaotyczne odpowiedzieć się nie da.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

2.5 V6 Całkowity brak iskry. Prawdopodobnie padnięta cewka.

Post autor: crupek »

Siemanko chłopaki ;)

Mam silnik 96 z mojego czarnucha, a aparat 94, instalacja auta 94,
paliwo jest! Brak tylko iskry, pamiętam jak padł moduł była słaba iskra, teraz jej brak.
Moduł mam podpięty zewnętrzny.

Błędy:
- 28 EGR Control (EGRC) Solenoid (czyli nic nieznaczący w tym przypadku).

1. Sprawdziłem rezystancję na kostce (samica) od czujnika położenia wału.
pomiędzy podanymi pinami wartość wynosi 519 Ohm czyli czujnik jest w porządku.

2. Sprawdziłem cewke:
Uzwojenie pierwotne 1.4 Ohm czyli nie mieści się w zakresie !!
Uzwojenie wtórne 9.49 kOhm czyli OK .

3. Immo wywalone.

4. Sprawdzałem rezystancję dla porównania w aparacie KF-34 czyli tego z 95-97 (który na bank jest OK)
i tam wyszło uzwojenie pierwotne 1.2 Ohm.
uzwojenie wtórne 13 KOhm.

A jakie powinno być ?

Macie jakieś pomysły ?? W jaki sposób jeszcze można sprawdzić cewkę ? Możliwe to, że cewki padają ? Żebym sobie nie kupił niepotrzebnej rzeczy ...

Pozdro ;)
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: matix84 »

W 94 roku były montowane dwa czujniki położenia wału. Jeden w aparacie zapłonowym, drugi przy kole pasowym wału.
Jeżeli cewka ma podobną rezystancję do tej sprawnej to chwilowo bym inne rzeczy sprawdzał ale pamiętaj o tym, że w cewce może pojawić się przebicie gdy pojawi się większe napięcie (czyli podczas pracy).
Polecam zdjąć kopułkę z aparatu zapłonowego i oczyścić styki z węgla (na palcu oraz te, które są połączone z przewodami WN).
I na wszelki wypadek warto również sprawdzić czy przewody w instalacji masz ok. Kiedyś miałem błąd czujnika położenia wału - wymieniłem go na inny i nadal lipa. Powodem błędu okazał się uszkodzony przewód tuż przy złączu (izolacja była nie ruszona ale żyła była przerwana). Na szczęście mam dwa czujniki położenia wału więc auto mogło dalej jeździć :) Dodatkowo polecam prysnąć WD-40 w kostki i styki również w ECU. Czasami mogą nie kontaktować.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: crupek »

O czujnikach wiem, ale sprawdziłem na zapas. Jeden mam przy rozrządzie drugi w aparacie.
Kopułkę mam nową, palec też.
WD-40 psikałem w kostki.
Auto padło podczas jazdy więc na chłopski rozum coś się musiało zjarać. Bo potem już w ogóle nie odpalił a kręcił do rozładowania aku.

JA MAM TYLKO JEDNO PYTANIE!!!!

Czy pomiar cewki jest miarodajny, bo uzwojenie pierwotne mi wyszło ZŁE czyli tak jakby CEWKA była padnięta. Tylko czy te dane z serwisówki są wiarygodne ?? Tam gdzie jest podane że uzwojenie pierwotne powinno wynosić : 0,5-0,8 Ω a u mnie jest 1.4 Ω

Obrazek
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Sam »

cewka w 2,5 i 2,0 różni się tylko wyglądem mianowicie w 2.5 piny wyprowadzeń bardziej odstają. Jakbyś czytał cały temat to byś wiedział jakie powinny być rezystancje
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 50#p248950
bo o tym pisałem
na mój gust na wtórnym jest za mała rezystancja będzie to skutkować słabszą iskrą a nawet brakiem oczywiście najlepiej sprawdzić cewkę o ile pamiętam chyba pisałem tam jak to można zrobić ;/ domowym sposobem
dodatkowo w cewce jest rezystor ok 1k na 3 pinie w poście jest to opisane - powiem że u mnie bez niego iskry też nie było mimo że cewka była sprawna. POzdro poczytaj mam nadzieję że to pomoże

Ps w nowej cewce miałem dokładnie 1ohm na pierwotnym wiec sam widzisz że to chyba jest spora różnica miedzy danymi książkowymi ;P
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: crupek »

Sam pisze: na mój gust na wtórnym jest za mała rezystancja będzie to skutkować słabszą iskrą a nawet brakiem oczywiście najlepiej sprawdzić cewkę o ile pamiętam chyba pisałem tam jak to można zrobić ;/ domowym sposobem
No przecież widziałeś, że sprawdziłem na wszystkie możliwe sposoby ;P
Sam pisze:Ps w nowej cewce miałem dokładnie 1ohm na pierwotnym wiec sam widzisz że to chyba jest spora różnica miedzy danymi książkowymi ;P
No właśnie ... pieprzone serwisówki (czyli może się jeszcze okazać że cewka jest OK) ;/
Sam pisze:dodatkowo w cewce jest rezystor ok 1k na 3 pinie w poście jest to opisane - powiem że u mnie bez niego iskry też nie było mimo że cewka była sprawna.
Gdzie on jest ? Albo może inaczej gdzie go ewentualnie wlutować ?

Dzięki za konkretną odpowiedź !
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Sam »

specjalnie ci wkleiłem link bo nie chce mi się jeszcze raz dokładnie opisywać http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 50#p248950 otwórz go myślę że ci to coś pomoże jest tam zdjęcie cewki i nawet kawałek schematu na którym jest zaznaczony ten rezystor - nie wiem do czego on jest bo do tego nie doszedłem w każdym bądź razie bez niego moje 2.0 nie odpalało jak go wlutowałem na zewnątrz do dziś śmiga ;/

co do cewki nie sugeruj się pierwotnym - na pierwotnym napięcie nie przekracza napięcia z akumulatora przy takim napięciu nie występują przebicia. W linku pisałem też jaką rezystancję ma nowa cewka - i na wtórnym miała 23kohm na tym uzwojeniu szansa na przebicia jest większa ponieważ napięcia są dużo dużo większe - nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się że ja albo ktoś pisał że w cewkach z czasem rezystancja uzwojenia wtórnego maleje ;/ i wówczas iskra jest coraz słabsza wiąże się to z tym z czasem izolacja miedzy zwojami po prostu się utlenia i niszczy robią się zwarcia. I teraz powiem ci tak w nowej cewce miałem na wtórnym 23kohm w starej 15kohm i iskra była tak słaba że jak zapalił to chodził ale nie chciał się na obroty wkręcać a ty piszesz że twoja ma 9k - jest ok ;/ proszę odpowiedz sobie sam czy twoja cewka jest dobra skoro na mojej ledwo chodził ;/ ?

i naprawdę wierz lub nie ale jak masz problem czasem warto przeczytać cały wątek na ten temat ;/ ja walczyłem z moim silnikiem kilka miesięcy zanim wszystkie usterki zlikwidowałem ;/ i w tym czasie przeczytałem pół forum ;/ żeby dowiedzieć się co może być do kitu.

jakbyś chciał tanio kupić to masz inny link ;) chyba nie ma nigdzie taniej http://www.wegasklep.net/product.php?pr ... t=0&page=1 - jest to zamiennik do 2.5 ale zawsze możesz sprawdzić na cewce jest numer wpisz go tu i powinno znaleźć ci zamiennik . pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
wlodeks
Posty: 8
Rejestracja: 2010-03-17 17:58
Samochód: fORD PROBE 2 1994 2.0 16V
Lokalizacja: Pruszków

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: wlodeks »

Witam mam dziwny problem ,mam probe 2 ,2.0 16 v 94 rok
Przy zimnym silniku odpalam samochód na dotyk ,po nagrzaniu do normalnej temperatury nagle tak jak by coś odcinało zapłon .Elektryk twierdzi że iskry nie ma jak się rozgrzeje ,aparat sprawdzany nic nie wyszło ,pompa podaje paliwo .
Aparat po przeróbce ,cewka na zewnątrz ,samochód ma sekwencyjny gaz ale to się dzieje na benzynie .
Dziękuje za pomoc .
Pzdr Włodek .
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: matix84 »

Witaj,

spotkałem się kiedyś z podobnym problemem tzn. zimne auto ładnie chodziło a po nagrzaniu zaczynały się schody.
Było to w Roverze. Zacznij od wyczyszczenia palca i kopułki (miejsca gdzie przeskakuje iskra) w aparacie zapłonowym. W tamtym roverze to wystarczyło.
I przy okazji warto zrobić test przy odkręconym korku wlewu paliwa - może brakuje mu powietrza i nie może zassać benzyny ze zbiornika.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: Sam »

hym kolega pisze że ma przerobioną cewkę na zewnątrz ja bym właśnie - zapytał jak jest przerobiona kopułka - widziałem gdzieś w necie zdjęcia takiej przeróbki i obawiam się że tu może być problem - po prostu jeżeli było to zrobione niedawno - to może niedokładnie jeżeli dawno to może się coś poluzowało oddaliło czy coś i robią się przebicia albo coś. Co do faktu że na gazie chodzi - no gaz ma inną gęstość(łatwiej się zapala) pisano w tym wątku już że pod ciśnieniem jeśli iskra jest słaba może zanikać. Biorąc to pod uwagę możliwe że po prostu na gazie ta słaba iskra wystarcza na benzynie nie koniecznie. Ale to są moje przypuszczenia. Proponuje dokładnie obejrzeć tę przerabianą kopułkę .
Ostatnio zmieniony 2010-03-19 12:56 przez Sam, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
wlodeks
Posty: 8
Rejestracja: 2010-03-17 17:58
Samochód: fORD PROBE 2 1994 2.0 16V
Lokalizacja: Pruszków

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: wlodeks »

Dopiszę że kopułka ,palec,świece nowe, przewody sprawdzone ,oporność przewodów też ,aparat był sprawdzany i jest sprawny ,przerabiany był fachowo w renomowanej firmie, na rynku od bardzo dawna znana na całą Polskę .
Czy faktycznie może być to przepływomierz ? Odcina zapłon ? Było tak że po nagrzaniu wciskałem gaz a on nawet nie wchodząc na obroty od razu gasł jak bym wyłączył z kluczyka , i nie chciał odpalić ,dodam że z po pychu odpalał i szybko znowu gasł .
Pzdr WłodekS
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: matix84 »

kolego, mieszkasz pod Wawą. Dogadaj się z którymś z klubowiczów z 2 litrówką z Wawy lub okolic i podmieńcie u Ciebie na próbę przepływkę. Będziesz miał wtedy pewność.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: crupek »

Witki opadają ;/

Po wymianie cewki na nową:

- Iskra jest
- Paliwo na listwie wtryskowej jest

Auto nie pali

Jak odłączyć całkowicie sekwencje gazu, bo wydaje mi się, że mi nie odpala przez gaz.
KME Diego G3
Awatar użytkownika
exit
Posty: 504
Rejestracja: 2008-03-15 01:09
Samochód: Doblo i Tipo 2019, 1.4 LPG :)
Galeria: viewtopic.php?t=14203
Lokalizacja: Choszczno, Barlinek, Myślibórz
Kontakt:

Re: POMOCY !!! BRAK ISKRY

Post autor: exit »

gaz odłączasz po prostu odłączając zasilanie gazu, albo wyjmij bezpiecznik i masz jeszcze szybciej. U mnie to działa ;)
http://www.konkretshop.pl - internetowy sklep erotyczny!
http://www.konkretpizza.pl - Konkret Pizza
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”