problem z chłodnicą
problem z chłodnicą
witam, sprawa wygląda tak ze jak na zimyn silniku otworze maske to ten gruby wąz po lewej stronie jest nieco zassany-wciągniety a jak troche pojeżdżę i otworze maske to ten wąż jest wręcz napompowany - i bardzo twardy.
Co może byc tego powodem?
pozdrawiam
Co może byc tego powodem?
pozdrawiam
probe II gen. 2,5l 1994rok czerwony
- Przemek-83
- Posty: 203
- Rejestracja: 2009-12-01 17:38
- Samochód: B5 "00 1.8 20V
- Galeria: viewtopic.php?t=16910
- Lokalizacja: bombaj :)
Re: problem z chłodnicą
zassany to troche dziwne ale jak po jakims czasie jest bardzo twardy do znaczy ,że do układu dostaje sie powietrze a to praktycznie na bank uszczelka pod głowica
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: problem z chłodnicą
z latwiejszych rzeczy i podstawowych sprawdz termostat, pozniej chlodnice, przeplucz najlepiej uklad, dobrze odpowietrz caly uklad, jezeli to nie pomoze to zostaje uszczelka pod glowica po opisie twoich objawow bardzo prawdopodobne sprawdz jeszcze pasek od pompy wody moze jest luzny albo pompa juz konczy swoja kariere? czy bierze ci plyn chlodniczy?
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- Chizar
- Klubowicz
- Posty: 1390
- Rejestracja: 2009-02-07 14:17
- Samochód: Biemdablju 528 Touring
- Galeria: viewtopic.php?t=17057
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z chłodnicą
Uszczelka raczej nie.
Miałem podobnie,i po pewnym czasie okazało się że pompa wody i termostat do wymiany.
Nie musi być tak u Ciebie,ale może przydatne się to okazać.
Miałem podobnie,i po pewnym czasie okazało się że pompa wody i termostat do wymiany.
Nie musi być tak u Ciebie,ale może przydatne się to okazać.
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
Re: problem z chłodnicą
aha zapomnialem napisac ze jakis miesiąc temu poszedł mi jeden węzyk doprowadzajacy chłodziwo do przepustnicy i woda wyleciała-wyparowała z układu. Węzyk wymienilem i zalalem chłodziwem - układ odpowietrzylem. I to sie dzieje raczej od tego momentu - tzn wczesniej moglem tego nie zauwarzyc. Aha auto mam na gaz i zimą przełączao sie tak po 2-3 km teraz temperatura jest wyższa w nocy a i tak musze prawie 2 km przejechac zeby sie przelaczylo. Czy obajwem uszkodzonej uszczelki pod glowica nie jest "majonez" pod nakretka wlewu oleju albo na bagnecie - u mnie nie ma "majonezu"
probe II gen. 2,5l 1994rok czerwony
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: problem z chłodnicą
dobrze odpowietrz uklad i sprawdz termostat tez tak mialem, wezyk pekl przy przepustnicy wymienilem na nowy ale nadal sie przegrzewal, sprawdz tez korek cisnienowy od chlodnicy po prawej stronie moze nie odpowietrza ci ukladu, jak nie widac "majonezu" w oleju to musisz miec zapowietrzony uklad. Kazdy ma inny sposob na odpowietrzenie a inni mowia ze robi sie sam bo to prawda ale nie zawsze wszystko dziala. Moj sposob to zalanie plynem az pod sam korek oczywiscie ten z lewej bo jest w wyzszym punkcie i naciskanie powoli wezami od chlodnicy bedzie widac ze plyn opada wiec dolewamy i powtarzamy czynnosc az plyn bedzie caly czas w tym samym stanie, pozniej zakrecamy korek i powinno wszystkop byc ok. Mialem taki sam przypadek i bylem u mechanikow i mowili ze pompa ze glowica ze uszczelka a wystarczy dobrze odpowietrzyc i jest git.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: problem z chłodnicą
Górny wąż twardy po nagrzaniu oznacza właśnie, że dobrze odpowietrzył.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Re: problem z chłodnicą
hmmm czyli wszystko ok? tylko ze po jezdzie ten wąz jest mega twardy a po nocy jest nieco zassany
to normalne?
to normalne?
probe II gen. 2,5l 1994rok czerwony
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: problem z chłodnicą
jak jest zapowietrzony uklad to bedzie twardy waz lewy od chlodnicy, korek cisnienowy ten po prawej stronie dziala odpowietrzajaco i powoduje ze nadmiar plynu wlewa do zbiornicza wyrownawczego gdy silnik jest cieply gdy zgasisz silnik i stygnie powrotnie zasysa plyn ze zbiornicza zeby uzupelnic stan i dlatego sam sie odpowietrza i mozesz miec taki efekt zassanego weza ale powinno to byc raczej malo widoczne na wezu, postaraj sie dobrze odpowietrzyc sam uklad i sprawdz tez korek moze nie odpowietrza ukladu koszt korka 30 zl a jak nie pomoze to rozbierz termostat 20 min roboty, musisz zdemontowac puszke od filtra powietrza kolo aparatu zaplonowego 2 sruby na klucz 12.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Re: problem z chłodnicą
hehe ok wyciaganie puchy filtra mam juz opanowane dzieki wymianie filtra paliwa i cewki zaplonowej ;p dzsiaj cos tam odpowietrzylem i dolalem plynu jutro zobacze czy cos sie zmienilo
pozdrawiam
pozdrawiam
probe II gen. 2,5l 1994rok czerwony
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: problem z chłodnicą
to dolewaj codziennie az bedzie caly czas po sam korek plynu, jezeli nie pomoze o sprawdz to co pisalem wyzej albo korek cisnieniowy albo termostat, ja mialem podobny problem tylko ze jak jezdzilem to wszystko bylo ok temp w normie a jak zatrzymalem sie na swiatlach temp od razu rosla szukalem rozwiazania dlugo, odkrecilem termostat wymienilem i nic nie pomoglo, wiedzialem ze zle jest odpowietrzony uklad bo brakowalo zawsze plynu wiec odkrecilem ponownie termostat i wywiercilem w nim 1 mala dziurke 3 wiertlo, teraz to temp zawsze jest w normie i nie zapowietrza sie uklad.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: problem z chłodnicą
ja stawiam na korek zasysa węża przeważnie wtedy gdy korek jest zrypany - korek ma za zadanie odpowietrzać układ czyli jak silnik stygnie i woda się kurczy ma zaciągnąć z zbiorniczka wyrównawczego jeżeli będzie zatkany to woda zmniejszy objętość ale nie naciągnie nowej i węże się ściągną. Wymień korek a potem kombinuj dalej.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Re: problem z chłodnicą
ok, a miał kots okazje kupic taki korek? gdzie go mozna kupic tak zeby pasowal cisnienie itd... bo ja widzialem w necie tylko ten korek po lewej czyli nie ten cisnieniowy.
probe II gen. 2,5l 1994rok czerwony
- sawmaster
- Posty: 726
- Rejestracja: 2007-06-27 15:54
- Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
- Galeria: viewtopic.php?t=11616
- Lokalizacja: Białystok
Re: problem z chłodnicą
0.9 jest w 2.0, ja kupiłem w sklepie z częściami do japońcówdeeler pisze:ok, a miał kots okazje kupic taki korek? gdzie go mozna kupic tak zeby pasowal cisnienie itd... bo ja widzialem w necie tylko ten korek po lewej czyli nie ten cisnieniowy.
- Chizar
- Klubowicz
- Posty: 1390
- Rejestracja: 2009-02-07 14:17
- Samochód: Biemdablju 528 Touring
- Galeria: viewtopic.php?t=17057
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problem z chłodnicą
Hej.
Ciśnieniowy pasuje od Tico:)
Tańszy będzie,a pasuje i też jest git
Ciśnieniowy pasuje od Tico:)
Tańszy będzie,a pasuje i też jest git
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ
Najlepszy sport to transport!
Re: problem z chłodnicą
Na podstawie tego, że gaz włącza Ci się teraz dłużej niż w zimię sądzę że termostat. Zacina się albo w ogóle nie otwiera. Wymiana.
Wymieniłbym również korek ciśnieniowy i sprawdziłbym szczelność przewodu pomiędzy zbiornikiem wyrównawczym (tym pod aku) a zbiorniczkiem na chłodnicy. Jeśli nieszczelny - zasysa powietrze zamiast płynu ze zbiornika.
Wymieniłbym również korek ciśnieniowy i sprawdziłbym szczelność przewodu pomiędzy zbiornikiem wyrównawczym (tym pod aku) a zbiorniczkiem na chłodnicy. Jeśli nieszczelny - zasysa powietrze zamiast płynu ze zbiornika.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: problem z chłodnicą
O jasna cholera!
Czy mnie oczy nie mylą?
Wojtuś? To naprawdę TY?
Jeju...
Nie wiem co napisać Brachu.
Sorki za offa...ale taka niespodzianka...
Czy mnie oczy nie mylą?
Wojtuś? To naprawdę TY?
Jeju...
Nie wiem co napisać Brachu.
Sorki za offa...ale taka niespodzianka...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Re: problem z chłodnicą
a tak mnie coś naszło
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Sam
- Posty: 471
- Rejestracja: 2004-05-27 22:04
- Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=17752
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: problem z chłodnicą
zgadza się pasuje z Tico - tylko starajcie się kupić okrągły - bo są takie z wypustkami żeby było łatwiej nim kręcić - i jak go założyłem w 2.0 to mi porysował plastik od lampy - bo tam strasznie ciasno jest. W 2.5 chyba nie ma takich problemów.Chizar pisze:Hej.
Ciśnieniowy pasuje od Tico:)
Tańszy będzie,a pasuje i też jest git
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: problem z chłodnicą
Dawaj na chat, albo lepiej w nasze spoty cykliczne:MiH pisze:a tak mnie coś naszło
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 06#p266106
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- MAcieja87
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-08-02 14:20
- Samochód: Probe 2.5 v6 95r
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn
Re: problem z chłodnicą
-- oryginalny post 2012-05-11 14:06 --
Cześć. Mam problem z chłodnicą.
Moja jakiś czas temu zaczęła przepuszczać (dolny róg od strony pasażera), jako, że kupowałem w tym okresie sporo części do remontu silnika kupiłem używaną z forum. Włożyłem ją i po kilku dniach znowu zaczęła przepuszczać w tym samym miejscu z tym, że bardziej niż moja. Oglądaliśmy ją przed włożeniem, może nie była idealna ale źle nie wyglądała. Czyżby mógł być to zbieg okoliczności?
Może jesteście w stanie podpowiedzieć gdzie mogę dostać nową?
-- dodano 2012-06-15 18:23 --
nikt nie jest w stanie podpowiedzieć gdzie można dostać nowa?
ewentualnie czy ta od mazdy mx-5 dużo się różni, bo słyszałem że tylko jedno wyjście od odmy jest pod innym kontem lecz nie jest to potwierdzone. Nie chce kupować ponownie używanej, bo już raz kupiłem i były to zmarnowane pieniądze gdyż nie wytrzymała nawet jednego miesiąca
Cześć. Mam problem z chłodnicą.
Moja jakiś czas temu zaczęła przepuszczać (dolny róg od strony pasażera), jako, że kupowałem w tym okresie sporo części do remontu silnika kupiłem używaną z forum. Włożyłem ją i po kilku dniach znowu zaczęła przepuszczać w tym samym miejscu z tym, że bardziej niż moja. Oglądaliśmy ją przed włożeniem, może nie była idealna ale źle nie wyglądała. Czyżby mógł być to zbieg okoliczności?
Może jesteście w stanie podpowiedzieć gdzie mogę dostać nową?
-- dodano 2012-06-15 18:23 --
nikt nie jest w stanie podpowiedzieć gdzie można dostać nowa?
ewentualnie czy ta od mazdy mx-5 dużo się różni, bo słyszałem że tylko jedno wyjście od odmy jest pod innym kontem lecz nie jest to potwierdzone. Nie chce kupować ponownie używanej, bo już raz kupiłem i były to zmarnowane pieniądze gdyż nie wytrzymała nawet jednego miesiąca
Re: problem z chłodnicą
Gdzie ci przepuszcza-na zbiorniku czyli łączeniu tego czarnego plastiku z rdzeniem, czy na rdzeniu czy może na wężu? Jak mała usterka to idzie zrobić i naprawić samodzielnie zupełnie.
Nowa np:
http://czesci.4cars.pl/samochodowe/FORD ... wody,0.php
Nr ref:
NISSENS 62059
NRF 50329
VALEO 731771
VAN WEZEL 18002181
Pzdr.
Nowa np:
http://czesci.4cars.pl/samochodowe/FORD ... wody,0.php
Nr ref:
NISSENS 62059
NRF 50329
VALEO 731771
VAN WEZEL 18002181
Pzdr.
- MAcieja87
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-08-02 14:20
- Samochód: Probe 2.5 v6 95r
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn
Re: problem z chłodnicą
Niestety dzwoniłem tam i nie mają tych chłodnic, ogólnie kilka sklepów obdzwoniłem i nikt jej nie miał i nie ma możliwości mieć.
Moja puściła na łączeniu z plastikiem.
Moja puściła na łączeniu z plastikiem.
- Stig
- Klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 2012-01-27 13:41
- Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=19937
- Lokalizacja: Będków .. Łódź