Klucz (nasadka) patentowy do kół
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Klucz (nasadka) patentowy do kół
Witam, mam prośbę. Potrzebny jest mi klucz patentowy do odkręcania śruby koła. Chciałbym odkupić, albo pożyczyć. Stary po prostu pękł. Jeżeli ktoś z Klubowiczów, szczególnie ze Śląska mógłby taki klucz pożyczyć, będę wdzięczny. Nr klucza- Ford 950920. Rocznik auta '93.Mam nadzieję, że te zabezpieczenia są fabryczne i taki klucz będzie można zdobyć. A na przyszłość- nie dokręcajcie zbyt mocno tej patentowej śruby na alufeldze, bo może Was spotkać to samo. Pozdr. ER
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Nie mam patentowego, ale kiedyś w Makro za dwadzieścia kilka złotych kupiłem cudo - klucz , który sam dostosowywał się do rozmiaru nakrętki. Było to kilkadziesiąt sześciokątnych bloków o przekątnej coś koło 3 mm zamocowanych każdy na sprężynie wewnątrz klucza nasadowego. Nakładało się całość na dowolną nakrętkę, część bloków się cofała a reszta obejmowała sześciokąt dowolnego rozmiaru (powiedzmy dowolnego, bo nie było to takie duże). Użyteczność tegoż ustrojstwa była dyskusyjna, bo pomiędzy blokami był lekki luz i się wichrowały, ale rewelacyjnie odkręcało wszystkie śruby patentowe, do których to przymierzyłem (zarówno z nieregularnym kształtem obwodu, jak i okrągłym obwodem z dziurami na "czole" łba śruby). Może gdzieś taki dostaniesz, a powinien zadziałać.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Daleko nie trzeba szukać, Telezakupy MangoRobert pisze:Nie mam patentowego, ale kiedyś w Makro za dwadzieścia kilka złotych kupiłem cudo - klucz , który sam dostosowywał się do rozmiaru nakrętki. Było to kilkadziesiąt sześciokątnych bloków o przekątnej coś koło 3 mm zamocowanych każdy na sprężynie wewnątrz klucza nasadowego. Nakładało się całość na dowolną nakrętkę, część bloków się cofała a reszta obejmowała sześciokąt dowolnego rozmiaru (powiedzmy dowolnego, bo nie było to takie duże). Użyteczność tegoż ustrojstwa była dyskusyjna, bo pomiędzy blokami był lekki luz i się wichrowały, ale rewelacyjnie odkręcało wszystkie śruby patentowe, do których to przymierzyłem (zarówno z nieregularnym kształtem obwodu, jak i okrągłym obwodem z dziurami na "czole" łba śruby). Może gdzieś taki dostaniesz, a powinien zadziałać.
Reklamowali to jako cud techniki.
Niestety nie pamiętam ceny.
PS. Co zimóweczki zakładamy
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Ivaho
- Posty: 316
- Rejestracja: 2005-01-20 18:55
- Galeria: viewtopic.php?t=6336
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Nakładka na klucz do kół
Witam !
Może komus kiedyś ukruszyła się w/w nakładka ?
Standardowa , taka jak w każdym oryginalnym Probe 2
Pytanie brzmi :
Co dalej ?
Jak odkręcic ?
Czy jest jakaś inna metoda po za spawaniem ?
- mam fele w dobrym stanie i obawę , że spawając mógłbym ją "nadwyrężyć (felgę) "
Może ktoś miał podobny kłopot ? Jeśli tak , to jak rozwiązał ?
ew: Jest jakieś miejsce gdzie dorabiają takie zabezpieczenia ?
PZDR
Tomek
Może komus kiedyś ukruszyła się w/w nakładka ?
Standardowa , taka jak w każdym oryginalnym Probe 2
Pytanie brzmi :
Co dalej ?
Jak odkręcic ?
Czy jest jakaś inna metoda po za spawaniem ?
- mam fele w dobrym stanie i obawę , że spawając mógłbym ją "nadwyrężyć (felgę) "
Może ktoś miał podobny kłopot ? Jeśli tak , to jak rozwiązał ?
ew: Jest jakieś miejsce gdzie dorabiają takie zabezpieczenia ?
PZDR
Tomek
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Klucz (nasadka) patentowy do kół
[o]O proszę.
Tomasz przypomniał sobie o forum.
Tomku podpiąłem Twój temat do podobnego.
Co się ostatnio tak mało odzywasz?
Pozdrowionka.[/o]
Tomasz przypomniał sobie o forum.
Tomku podpiąłem Twój temat do podobnego.
Co się ostatnio tak mało odzywasz?
Pozdrowionka.[/o]
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- cacek
- Posty: 1378
- Rejestracja: 2006-01-12 16:54
- Samochód: Wołowina
- Galeria: viewtopic.php?t=8555
- Lokalizacja: Police
Re: Nakładka na klucz do kół
Niestety ja mialem takie szczęście i to jeszcze w dwóch kolach z przodu... jedna się ukruszyla a druga pękla . Sluchaj pojechalem do wulkanizatora, on zalozyl taką nietypową nakladke (nie wiem co to bylo), nalożyl to na śrubę i obroty w lewo... kręcilo kręcilo aż się "odkręcilo" . Z lewej strony prawie od razu, natomiast z prawej trochę to trwalo... Efekt? nakrętki "uwolnione", ale zjechany totalnie gwint na obydwu szpilkach, obydwie do wymiany ale felgi cale .Tomasz S pisze:Witam !
Może komus kiedyś ukruszyła się w/w nakładka ?
Standardowa , taka jak w każdym oryginalnym Probe 2
Pytanie brzmi :
Co dalej ?
Jak odkręcic ?
Czy jest jakaś inna metoda po za spawaniem ?
- mam fele w dobrym stanie i obawę , że spawając mógłbym ją "nadwyrężyć (felgę) "
Może ktoś miał podobny kłopot ? Jeśli tak , to jak rozwiązał ?
ew: Jest jakieś miejsce gdzie dorabiają takie zabezpieczenia ?
PZDR
Tomek
Aha to byl chyba czwarty wulkanizator z kolei, który się tego podjąl, w trzech powiedzieli że nie pomogą i jest problem... To spróbować możesz i popytaj , powodzonka .
pozdr
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
- Edyta
- Klubowicz
- Posty: 366
- Rejestracja: 2007-11-01 16:15
- Samochód: Było cudne Probe, teraz jest następca:-)
- Galeria: viewtopic.php?t=12656
- Lokalizacja: Raszyn
Re: Klucz (nasadka) patentowy do kół
Hej,
Też miałam taki problem i niestety wulkanizator mi nie pomógł. Pojechałam do ślusarza który dospawał na te dziwne śróby takie końcówki jak normalnie. i nie trzeba końcówki patentowej. Ważne żeby były zrobione z czegoś twardego, bo mi za pierwszym razem zrobił z jakiegoś miękkiego metalu i się pogięły przy odkręcaniu.
Powodzenia
Też miałam taki problem i niestety wulkanizator mi nie pomógł. Pojechałam do ślusarza który dospawał na te dziwne śróby takie końcówki jak normalnie. i nie trzeba końcówki patentowej. Ważne żeby były zrobione z czegoś twardego, bo mi za pierwszym razem zrobił z jakiegoś miękkiego metalu i się pogięły przy odkręcaniu.
Powodzenia
Probe 2.0 16V - Tęskno.
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Re: Klucz (nasadka) patentowy do kół
Najlepsza metoda to dospawanie nakredki. Felgi nie uszkodzisz jezeli zabezpieczysz odpowiednio wystarczy tasma i szmatki troszke lub papieru Bzyyk bzyyk i po sprawie
Z racji ze mam o 2 cm dluzsze szpilki czesta dzieje sie tak ze albo gadzina ktoras peknie (maly problem) lub ukreci sie na radlkach(bardzo duzy problem). W drugim przypadku jedyna rada na to jest taka ze na kanal autko, odginasz blache chroniaca tarcze od wody, i spawamy denatce od tylu jaks kontre w poprzek tak zeby zablokowala sie o piaste
Z racji ze mam o 2 cm dluzsze szpilki czesta dzieje sie tak ze albo gadzina ktoras peknie (maly problem) lub ukreci sie na radlkach(bardzo duzy problem). W drugim przypadku jedyna rada na to jest taka ze na kanal autko, odginasz blache chroniaca tarcze od wody, i spawamy denatce od tylu jaks kontre w poprzek tak zeby zablokowala sie o piaste
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
Re: Klucz (nasadka) patentowy do kół
Witam posłuchaj Cacka on ma racje nic nie spawaj dobry wulkanizator Ci to zrobi ja miałem to samo i bez problemu odkrecil nasadka z lewym frezem odkreci bez uszkodzenia czegokolwiek bez pospiechu tylko z głowa pospawac zawsze zdarzysz to ostatecznosc mnie tez chyba z czwarty to odkrecał bo pozostali chcieli mnie przekrecic ze to teraz nie da rady yrzeba auto zostawic na dwie - trzy godziny bo teraz nie maja czasu ten co mi to odkrecał zrobił to w ciagu 45 sekund bez zadnego problemu bo to był fachowiec a nie złodziej i partacz
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Re: Klucz (nasadka) patentowy do kół
Dzięki za podpowiedzi !!!
Za moment zaczynam obchód (objazd) po okolicnych zakładach wulkanizacyjnych i ślusarskich
Choć osobiście nie wierzę w fachowość pobliskich "fahofcuf" , ale spróbować trzeba
Teraz przynajmniej wiem jak gadać i o co pytać .
Robert !
Dzięki za ustawienie/przestawienie tematu !
Chyba powinienem iść na kurs obsługi szukajki
- za żadne skarby nie mogłem odnaleźć tego tematu
(ani żadnego pod który mógłbym się podpiąć ) ...
Aż głupio się przyznać , ale na dzień dzisiejszy , głównym użytkownikiem internetu stała sie Danusia
Długo by było można pisać o tym "dlaczego" ale najprościej chyba - lenistwo
Mam nadzieję , że po przeprowadzce (emigruję) sprawy przyjmą normalny obrót
a ja jeszcze na tyle będę miał sprawne oczy by móc nieco popisać .
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki !
Tomek
ps. Relację z tego jak załatwiłem temat napiszę zaraz jak wrócę (mam nadzieje , że juz z wszystkimi kołami wymienionymi) .
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
No to już jestem w domu ...
Autko oczywiście w garażu - zrobione
Obyło się bez spawania
Kto ma wiedzę ten ma kase
Pan zarobił za niecałe 5 minut pracy młotkiem i "magicznym" narzędziem 100zł
Nie wiem czy ktoś pamięta ale kilka lat temu , jak jeszcze Rosjanie uprawiali w Polsce turystykę handlową , przywozili m.in. wietnamskie "klucze udarowe"
Sprzedawali je za 1-1,50 żł na rynku .
Gdyby Tomus wiedzał to by wtedy sobie z mendel tych kluczy kupił i samemu by 4 (cztery) razy pier_olnął młotkiem w taki kluczyk .
Plusem "magicznego narzędzia" jest to , że felga z zabiegu wyszła nie tknięta i niebawem będzie wystawiona na sprzedaż
PZDR
Tomek
Za moment zaczynam obchód (objazd) po okolicnych zakładach wulkanizacyjnych i ślusarskich
Choć osobiście nie wierzę w fachowość pobliskich "fahofcuf" , ale spróbować trzeba
Teraz przynajmniej wiem jak gadać i o co pytać .
Oley pisze:O proszę.
Tomasz przypomniał sobie o forum.
Tomku podpiąłem Twój temat do podobnego...
Pozdrowionka.
Robert !
Dzięki za ustawienie/przestawienie tematu !
Chyba powinienem iść na kurs obsługi szukajki
- za żadne skarby nie mogłem odnaleźć tego tematu
(ani żadnego pod który mógłbym się podpiąć ) ...
Ahh , wpadłem chyba w jakiś emerycki zastójOley pisze:...Co się ostatnio tak mało odzywasz?
Aż głupio się przyznać , ale na dzień dzisiejszy , głównym użytkownikiem internetu stała sie Danusia
Długo by było można pisać o tym "dlaczego" ale najprościej chyba - lenistwo
Mam nadzieję , że po przeprowadzce (emigruję) sprawy przyjmą normalny obrót
a ja jeszcze na tyle będę miał sprawne oczy by móc nieco popisać .
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki !
Tomek
ps. Relację z tego jak załatwiłem temat napiszę zaraz jak wrócę (mam nadzieje , że juz z wszystkimi kołami wymienionymi) .
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
No to już jestem w domu ...
Autko oczywiście w garażu - zrobione
Obyło się bez spawania
Kto ma wiedzę ten ma kase
Pan zarobił za niecałe 5 minut pracy młotkiem i "magicznym" narzędziem 100zł
Nie wiem czy ktoś pamięta ale kilka lat temu , jak jeszcze Rosjanie uprawiali w Polsce turystykę handlową , przywozili m.in. wietnamskie "klucze udarowe"
Sprzedawali je za 1-1,50 żł na rynku .
Gdyby Tomus wiedzał to by wtedy sobie z mendel tych kluczy kupił i samemu by 4 (cztery) razy pier_olnął młotkiem w taki kluczyk .
Plusem "magicznego narzędzia" jest to , że felga z zabiegu wyszła nie tknięta i niebawem będzie wystawiona na sprzedaż
PZDR
Tomek
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-01-06 12:13
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
- Galeria: viewtopic.php?t=17158
- Lokalizacja: świecie
- Kontakt:
kłopoty z kołami
witam mam problem z odkreceniem wszystkich 4 koł chodzi mi o te dziwne srobki na kazdym kole. mam nakłdke na klucz ale to i tak nic nie daje nakładka sie slizga albo spada ze sruby jak chce mocniej przekrecic miał ktos podobny problem?? jesli tak to jak sobie z tym poradziliscie ??
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: kłopoty z kołami
Przyspawaj coś, odkręć i wyrzuć...
Re: kłopoty z kołami
Ja nie dawno walczyłem z odkręceniem tych cholernych śrub też miałem tą śmieszną nakładkę w kształcie gwiazdki na klucz ale troszkę się połamała i wziąłem szlifierkę kątową i zakończyłem żywot tych że nakrętek
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-01-06 12:13
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
- Galeria: viewtopic.php?t=17158
- Lokalizacja: świecie
- Kontakt:
Re: kłopoty z kołami
zrobiłem dokładnie to samo hehe
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
- fly_man
- Posty: 86
- Rejestracja: 2008-05-20 02:43
- Samochód: Ford Probe 2.0 97'
- Galeria: viewtopic.php?t=13781
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Klucz (nasadka) patentowy do kół
Taką nasadkę może spokojnie wykonać jakiś frezer. Wydaje mi się że koszt naprawdę niewielki. A przy niewielkich zdolnościach można coś takiego samemu wykonać.