regulacja wspomagania
Z zapowietrzeniem jest zazwyczaj tak, ze objawia sie w postaci piany w wlewie oleju. Po prostu podczas pracy ukl. wspomagania i obiegu oleju uwalniania sie powietrze i efekt jak przy dmuchaniu przes slomke w napojach. Warunkiem jest tu prawidlowe dzialanie pompy. Napisales, ze sa to raczej przeskoki. Czy sa luzy w ukl. kierowniczym? Jesli tak, szukaj najpier awari w kolumnie. Jesli nie, sprawdz przewod dochodzacy do pompy wspomagania, a jesli ten jest ok, czeka cie test cisnienia oleju. Robisz to, podlaczajac sie z miernikiem cisnienia oleju w uklad w odleglosci ok. 20cm od wejscia przewodu do kolumny - jest tam laczenie. Cisnienie powino byc w granicach 8340-8820kPa (1210-1270psi). Jesli zbyt male, to istnieje kilka mozliwosci: 1. slabo naciagniety pasek, 2. zatkane lub niedrozne przewody (n.p. zalamana rurka), 3. przegzany olej - charakterystycznie smierdzi, 4. brudny olej - czysty ma zazwyczaj kolor czerwony lub miodowy, 5. padla pompa (lub na wykonczeniu) - zazwyczaj przez olej, a w zasadzie jego brak lub zabrudzenie; stad filtr przy wlewie.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
MOKRY--- miałeś racje z tymi łożyskami, to one są przyczyną"przeskakiwania". Byłem w serwisie i mechanik stwierdził, że to one są przyczyną. Jedno łożysko ślizgowe kosztuje w serwisie Mazdy w Chorzowie 50,- zł +120 zł za wymianę(robocizna bez faktury). Czy ktoś wie gdzie można takie łożyska kupić? Jeżeli chodzi o olej w układzie wspomagania serwis twierdzi, że oleju się nie wymienia ER
ER - zmien serwis. Jesli twierdza, ze oleju w ukl. wspomagania nie wymienia sie, to zapytaj sie co zrobic jak smierdzi spalenizna. Taki efekt powstaje jesli olej nie bedzie odpowiednio schladzany, przez n.p. zgiecie rurek ukladu, biegnacych przed chlodnicami, a olej ATF nie lubi temeratur powyzej 110st.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Mozesz spokojnie dolac dowolny ATF Dextron II, oznaczany czasami ATF DII. Rownie dobrze mozesz wlac zwykly ATF, ale musisz sie liczyc z tym, ze w zimie wspomaganie moze ciezej chodzi na poczatku. W zadnym wypadku nie lej D III, gdyz jest to olej syntetyczny, a pompa wspomagania w 2.5 nie jest do niego dostosowana.
Oleje ATF i ATF DII mozna mieszac, chociaz trzeba z tym troche uwazac. Nie wolno natomiast dolewac DIII do pozostalych, bo beda cyrki.
Osobiscie preferuje do wspomagania oleje Ravenol rekomendowane przez Forda.
P.S. Czesc z tego nie tyczy sie skrzyn automatycznych.
Oleje ATF i ATF DII mozna mieszac, chociaz trzeba z tym troche uwazac. Nie wolno natomiast dolewac DIII do pozostalych, bo beda cyrki.
Osobiscie preferuje do wspomagania oleje Ravenol rekomendowane przez Forda.
P.S. Czesc z tego nie tyczy sie skrzyn automatycznych.
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów