Światła mijania / długie...

Jacklon
Posty: 10
Rejestracja: 2005-07-27 00:57

Światła mijania / długie...

Post autor: Jacklon »

Witam Szanownych Grupowiczów!
Ja z góry informuje, że laik jestem straszny w temacie motoryzacji, więc możliwe, że nie zabłysnę tym pytaniem swą wiedzą.
Posiadam Probka II-edycji w wersji USA. Światła przednie mam oryginalne (synchroniczne). Nie wiem czy to coś zmienia, ale wole nadmienić.
Gdy mam włączone światła krótkie (to chyba techniczna nazwa: mijania) jeden reflektor się nie pali. Jak przełączę na długie to świecą się oba. Czy to oznacza, że żarówka w jednym jest do wymiany, czy też coś jest nie tak w innym miejscu? Rozkręciłem reflektor zgodnie ze wskazówkami ze strony (wersja z bezpiecznikiem RETRA), ale tam nie ma żadnej możliwości wymienienia żarówki. Jak to zrobić? Gdzie takową żarówkę dostanę (mieszkam we Wrocławiu) i ile to mnie może wynieść?

Pozdrawiam
Marcin
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Masz na 100% przepalone włókno światła mijania. są tam żarówki typu H4, więc z zakupem nie ma najmniejszego problemu.
A żeby ją wymienić włącz światła (niech lampy się podniosą), wyjmij bezpiecznik RETRA, odkręć czarny plastik osłaniający lampę i masz wszystko jak na dłoni.
Licz się niestety z tym, że musisz mieć małe i bardzo wygimnastykowane dłonie aby się do żaróweczki dobrać :twisted: :wink:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Jacklon
Posty: 10
Rejestracja: 2005-07-27 00:57

Post autor: Jacklon »

Właśnie tak zrobiłem, ale na końcu było coś takiego: biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem). Gdzie się dokładniej dobierać: od tyłu czy starać się otworzyć klosz? Ja jestem użytkownikiem Probka od 5 tygodni a w ogole kierowca auta od 2 miesiecy (choc prawko mam kilka lat).

Marcin
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Jacklon pisze:Właśnie tak zrobiłem, ale na końcu było coś takiego: biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem). Gdzie się dokładniej dobierać: od tyłu czy starać się otworzyć klosz? Ja jestem użytkownikiem Probka od 5 tygodni a w ogole kierowca auta od 2 miesiecy (choc prawko mam kilka lat).

Marcin
Masz wersjię USA - żarówka jest integralną częścią reflektora i nie da się tego rozebrać. Najkorzystniej będzie wymienić oba reflektory na wersję europejską. Pewnie któryś z klubowiczów będzie miał takie na zbyciu.
Ostatnio zmieniony 2005-09-14 18:48 przez Maciucha, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Jacklon
Posty: 10
Rejestracja: 2005-07-27 00:57

Post autor: Jacklon »

Mam mam, właśnie to pisałem! Czyli jednak dobrze zauważyłem :) Cieszę się, ze taki tuman nie jestem. No ok, a mogę zrobić tak, że jeden reflektor będę miał USA, a drugi euro? Czy to na drodze utrudnić innym kierowcom życie?

Marcin
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Jacklon pisze:Mam mam, właśnie to pisałem! Czyli jednak dobrze zauważyłem :) Cieszę się, ze taki tuman nie jestem. No ok, a mogę zrobić tak, że jeden reflektor będę miał USA, a drugi euro? Czy to na drodze utrudnić innym kierowcom życie?

Marcin
Lepiej tak nie kombinuj. Utrudnisz życie i sobie i innym :twisted:
Jakiś bardziej rozgarnięty niebieski może zgarnąć Ci dowód rejestracyjny
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Maciucha to znaczy, że w II-gen jest tak samo jak w I-ej. :?: :?
To, że tak jest w jedynkach to dobrze wiedziałem, bo widziałem taką lampę u Roberta (zintegrowana żarówka z kloszem), ale o tym, że w dwójkach to pierwsze słyszę.
Aga i Ger mają USA (Kanada) i mieli normalne z wymienialną żarówką.

Hehehe... czego to się człowiek jeszcze dowiaduje. :P :wink: :D
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Voodoo pisze:Maciucha to znaczy, że w II-gen jest tak samo jak w I-ej. :?: :?
To, że tak jest w jedynkach to dobrze wiedziałem, bo widziałem taką lampę u Roberta, ale o tym, że w dwójkach to pierwsze słyszę.
Aga i Ger mają USA (Kanada) i mieli normalne z wymienialną żarówką.

Hehehe... czego to się człowiek jeszcze dowiaduje. :P :wink: :D
Też o tym nie wiedziałem, ale wiedząc, że tak było w pierwszej i...
Jacklon pisze:[...] biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem) [...]
...to założyłem, że i w drugiej też coś takiego może się zdarzyć.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Ja też mam światła typu amerykańskiego i zobiłem tak:
-włącz światła
-odepnij kleme żeby sie nie zamknęły
-odkręć obedowę(górną osłone - tą metalową - po bokach masz wkręty - jak dobrze pamietam po dwa)
-i po zdjęciu masz H4 jak na dloni, wymieniasz i wsio bedzie ok
-montaż na odwrót
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Maciucha pisze: ...to założyłem, że i w drugiej też coś takiego może się zdarzyć.
Wiecie co :!: Chciałbym zobaczyć fotkę takiej lampy z II-ki.

Jacklon jak masz możliwość to pstryknij nam z jedną sztukę, tak dla pewności. :lol:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Jacklon
Posty: 10
Rejestracja: 2005-07-27 00:57

Post autor: Jacklon »

Nie ma sprawy (biorąc pod uwagę, że zajmuje się fotografią :) ), ale dziś niestety jest trochę ciemno na zabawy w szukanie śrubek po parkingu, albo wewnątrz Probka.
Jutro wyślę zdjęcia. Ale nie mogę powiedzieć bym "H4" miał jak na dłoni. Byłem w sklepie, poprosiłem H4, zapytałem się czy do mojego autka będzie pasować. I zaraz po zwrocie "wersja USA", Pan świecidełko włożył na półkę tam gdzie stało. Czyli wiem jak ta żarówka wygląda i naprawdę, nie było jej tam widocznej.
Jestem umówiony na wizytę w serwisie samochodów amerykańskich jutro. Ponoć od ręki mi to zrobią, ale ja w to wątpię jeśli trzeba cały klosz wymienić.
Jacklon
Posty: 10
Rejestracja: 2005-07-27 00:57

Post autor: Jacklon »

Dowiedziałem się, że nowe (fabrycznie klosze) do Probka kosztują 50 zł/sztuka. Tylko Pan coś mówił, że przy pozycyjnych będą mi się od razu podnosiły światła. No, ale ja lubię jeździć na pomarańczowych pozycyjnych z opuszczonymi klapami... Czy da się tylko wymienić na asynchroniczne reflektory i nic tam już nie zmieniać?
Czy ta cena jest wysoka?
Jak Wy robiliście przy przeróbce swoich perełek USA na Euro-mode :) ?
Probe II GT, USA version, morski perła metallic
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Panowie nie mają podłączać Ci pozycyjnych do reflektorów, tylko pozostawić nieobsadzone gniazda zaślepione (ja mam fabryczne gumowe kapturki). Pozycyjne mają zostać jak są i będzie dobrze. Krajowe wkłady do jedynki kosztowały mnie w sklepie 19zł/szt. Niestety - sklep się zlikwidował (sorry Nataniahu - spróbuję jeszcze gdzieś namierzyć).

edit: ch -> h w nicku :shock:
Ostatnio zmieniony 2005-09-16 09:40 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Mav
Posty: 73
Rejestracja: 2004-09-07 13:24
Samochód: Ford Mondeo ST220
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mav »

Voodoo pisze:Masz na 100% przepalone włókno światła mijania.
Nie prawda :wink: Na 99%:-) Mialem kiedys odentyczne obawy, tzn. w jednym reflektorze nie palilo mi sie krotkie, a dlugie bylo ok... Myslalem, ze zarowka... Ale podnioslem maske, poruszalem wiazka przewodow dochodzaca do reflektora i dziala do dzis:D A zdarzylo mi sie to jakie 2 miechy temu:-)
Pozdrawiam
:twisted: Mav :twisted:

byl srebrny Probe GT II generacji (V6/24V) - wersja europejska :arrow: teraz Duke go ujezdza
teraz jest Mondeo ST220 Performance Blue kombi :twisted:
Jacklon
Posty: 10
Rejestracja: 2005-07-27 00:57

Post autor: Jacklon »

Ooo Panie Mav! Zaraz spróbuje Pana patent. Fajnie by było, gdyby u mnie też wydarzył się taki "niestyk elektryczny" :) Choć wątpię w to szczerze, bo chyba "merdałem" kabelkami... Takie nawyki ze starszych komputerów :)

No cóż, mimo wszystko dzięki.

Pozdrawiam
Probe II GT, USA version, morski perła metallic
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

sprawdź jeszcze czy wtyczka ci się nie nadtopiła. ja właśnie miałem tak że się "siusiak" zatopił w plastiku (jakieś zwarcie musiało być) i nie łączył. jechałem sobie i mrugałem jednym okiem do ludzi na dziurach ;)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
nerVous
Posty: 238
Rejestracja: 2003-08-13 12:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: nerVous »

:twisted: mam wersje USA i przednie lampy byly tam oczywiscie orginalne tzn. żarówka zintagrowana z kloszem i jak sie przepalila pozycja to niestety trzeba bylo caly klosz wymieniac a że bylo to upierdliwe i kosztowniejsze od wymiany samej żarówki to zmienilem klosze na europejskie,koszt 35 zl sztuka :wink:
Teraz chcąc wymienić żarówke nie musze niczego odkręcać,dojście jest do wew.
:twisted:
kom. 504308665
reddi28@wp.pl
II gen.2.0 93'USA
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Robert pisze:Panowie nie mają podłączać Ci pozycyjnych do reflektorów, tylko pozostawić nieobsadzone gniazda zaślepione (ja mam fabryczne gumowe kapturki). Pozycyjne mają zostać jak są i będzie dobrze. Krajowe wkłady do jedynki kosztowały mnie w sklepie 19zł/szt. Niestety - sklep się zlikwidował (sorry Nataniachu - spróbuję jeszcze gdzieś namierzyć).
Ale kolega pisał że lubi jeździć z niepodniesionymi, wobec tego gdyby halogeny przerzucić tam gdzie pozycyjne, to otwierał by tylko na długie
można to zamienić tak
http://www.probe.org.ru/album_pic.php?pic_id=1093
http://www.probe.org.ru/album_pic.php?pic_id=1094
:D :D :D
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

I jak zrobiłeś fotki? Ciekaw jestem jak ta lampa wygląda.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

problem ze światłami mijania 2 gen.

Post autor: pe3lwroc »

Witam mam problem ze swiatlami mijania.Żarowki są nówki ,a opis gdy stoi sie nazewnatrz auta:podczas swiatel mijania prawa otwierana lampa swieci mocniej od lewej.Lecz gdy wlacze długie lewe świeci mocniej a prawe słabiej.Zauwazylem przy wymianie żarówek ,ze prawa żarówka jest podlaczona za pomocą trzech kabelków, a lewa za pomocą kostki.Proszę o szybką pomoc,gdyż wszyscy mi mrugaja myśląc ze jadę na swiatlach długich...
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: problem ze światłami mijania 2 gen.

Post autor: bogdano »

W tej lampie co masz podłączone kabelkami pewnie masz zamienione piny i przewód co ma ci lecieć na pin od świateł mijania leci ci na długie i odwrotnie ten co ma ci lecieć na długie leci na mijania. :) Mrugają ci bo jedna lampa świeci na długich i daje po oczach.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: problem ze światłami mijania 2 gen.

Post autor: pe3lwroc »

Ok ,czyli światła z kostką nie ruszać, zająć sie tylko pinami w drugim świetle,tzn zamienić kabelki ?
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: problem ze światłami mijania 2 gen.

Post autor: bogdano »

Światła mijania świecą niżej długie wyżej. Zakładam, że tą lampę co masz kostkę masz ok. Mogłeś pomylić kabelki jak wymieniałeś żarówkę bo w kostce raczej nie da się inaczej wpiąć :) Zobacz sobie jak w tej lampie na kostkę przychodzą kabelki (jakie lolory na jaki styk w żarówce) bo pewnie takie same są w drugiej lampie tylko kostkę ktoś uciął bo się styki wypaliły i zaprawił konektory na oryginalnych kabelkach.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: problem ze światłami mijania 2 gen.

Post autor: Przemek-83 »

ale masz tam namodzone w tym aucie :p
Popatrz najpierw na kostkę (nawet ją rozepnij bo jest na takiej przedłużce) a pózniej na te kabelki i podłącz w ten sam sposób a czy jest kostka czy kabelki nie ma znaczenia...kostki nie ma bo się już dawno stopiła :)
Włącz mijania i ta co daje po gałach lampa jest żle podłączona ale to oczywiste chyba :)
Ostatnio zmieniony 2010-12-31 11:04 przez Przemek-83, łącznie zmieniany 1 raz.
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Światła mijania / długie...

Post autor: pe3lwroc »

ok sprawdze te kabelki :) tam jest bodajże czerwony czarny i ....TRZECI :P ,a że namodzone to ja wiem,porażka żarówki niebieskie tuningówki siedziały :shock:
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”