Ciśnienie w cylindrach 2.2GT
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Ciśnienie w cylindrach 2.2GT
Po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach wyszło że poszły zawory i pierścienie dziś przed sprawdzaniem nawet nie zapalił Koniec A ciśnienie w garach wynosiło od lewej do prawej
1- 4
2- 3,5
3- 8
4- 6
Sami widzicie Do naprawy jest tak skrzynia do wglądu sprzęgło do wymiany i silnik do kapitalki
Teraz coś dla moderatorów.
JAK SIĘ SPRAWDZA CO JEST ZUŻYTE W SILNIKU
Czyli tak jeśli chcemy sprawdzić czy silnik ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą to najprostrzym sposobem jest zapalić silnik i odkręcić korek wlewy oleju jeśli będzie tamtędy wydobywał sie dym to znaczy że jest uszkodzona. Drugim przypadkiem uszkodzone uszczelki może być pojawienie się oleju t układzie chłodzenia tak zwany kisiel lub pojawienie się płynu chłodzenia w silniku efekt ten sam. Jeśli chcemy sprawdzić czy uszkodzone (zużyte) są pierścienie lub zawory to sposób jest następujący.
Do tego są nam potrzebne takie przyrządy nanometr do sprawdzania ciśnienia w tłokach, olej silnikowy(najlepiej taki jaki macie w silniku), strzykawka 10 cm3. Do badania przystępujemy na zimnym silniku, odkręcamy wszystkie świece przy tym można sprawdzić czy nie są opkopcone jeśli tak to nie dobrze. Dalej do testowania ciśnienia potrzebne są janlepiej 2 osoby. Po odkręceniu świec wkręcamy przyrząd w jeden z otworów na swiece np od lewej do prawej. Po wkręceniu wsiadamy do samochodu albo prosimy kogoś aby zaczął kręcić(dla mniej kapujących prubował zapalić) i uwaga robimy to z pedałem gazu wciśniętym do deski.
I powinien nam się wyświetlić wynik. Robimy to to samo z każdym garem.
Jeśli wyszło nam około 12 barów to jest ok. Jeśli nie to musimy ustalić co pada czy głowica czy pierścienie. Do tego użyjemy właśnie oleju nabieramy w strzykawkę około 4 cm3 oleju i wstrzykujemy olej w każdy gar przed badaniem nie we wszystkie odrazu. Jeśli sprężanie się podniesie to znaczy że poszły pierścienie jeśli nie to znaczy że głowica ewentualnie uszczelka ale to wykluczmy wcześniejszym badaniem co opisywałem. W głowicy moga się wypalić zawory i moga nie trzymać ciśnienia.
U mnie po takim badaniu wyskoczyło:
1- 6
2- 6
3- 8
4- 9
Więc jak widac poszły mi pierścienie i głowica. Uszczelka jest dobra jeszcze sprwadze jutro po rozebraniu silnika co dokładnie poszło. Pozdrawiam i życzę wysokiego ciśnienia. Mam nadzieję że moderator trochę to oprawi i wstawi do działu FAQ bo to się może komuś przydać.
1- 4
2- 3,5
3- 8
4- 6
Sami widzicie Do naprawy jest tak skrzynia do wglądu sprzęgło do wymiany i silnik do kapitalki
Teraz coś dla moderatorów.
JAK SIĘ SPRAWDZA CO JEST ZUŻYTE W SILNIKU
Czyli tak jeśli chcemy sprawdzić czy silnik ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą to najprostrzym sposobem jest zapalić silnik i odkręcić korek wlewy oleju jeśli będzie tamtędy wydobywał sie dym to znaczy że jest uszkodzona. Drugim przypadkiem uszkodzone uszczelki może być pojawienie się oleju t układzie chłodzenia tak zwany kisiel lub pojawienie się płynu chłodzenia w silniku efekt ten sam. Jeśli chcemy sprawdzić czy uszkodzone (zużyte) są pierścienie lub zawory to sposób jest następujący.
Do tego są nam potrzebne takie przyrządy nanometr do sprawdzania ciśnienia w tłokach, olej silnikowy(najlepiej taki jaki macie w silniku), strzykawka 10 cm3. Do badania przystępujemy na zimnym silniku, odkręcamy wszystkie świece przy tym można sprawdzić czy nie są opkopcone jeśli tak to nie dobrze. Dalej do testowania ciśnienia potrzebne są janlepiej 2 osoby. Po odkręceniu świec wkręcamy przyrząd w jeden z otworów na swiece np od lewej do prawej. Po wkręceniu wsiadamy do samochodu albo prosimy kogoś aby zaczął kręcić(dla mniej kapujących prubował zapalić) i uwaga robimy to z pedałem gazu wciśniętym do deski.
I powinien nam się wyświetlić wynik. Robimy to to samo z każdym garem.
Jeśli wyszło nam około 12 barów to jest ok. Jeśli nie to musimy ustalić co pada czy głowica czy pierścienie. Do tego użyjemy właśnie oleju nabieramy w strzykawkę około 4 cm3 oleju i wstrzykujemy olej w każdy gar przed badaniem nie we wszystkie odrazu. Jeśli sprężanie się podniesie to znaczy że poszły pierścienie jeśli nie to znaczy że głowica ewentualnie uszczelka ale to wykluczmy wcześniejszym badaniem co opisywałem. W głowicy moga się wypalić zawory i moga nie trzymać ciśnienia.
U mnie po takim badaniu wyskoczyło:
1- 6
2- 6
3- 8
4- 9
Więc jak widac poszły mi pierścienie i głowica. Uszczelka jest dobra jeszcze sprwadze jutro po rozebraniu silnika co dokładnie poszło. Pozdrawiam i życzę wysokiego ciśnienia. Mam nadzieję że moderator trochę to oprawi i wstawi do działu FAQ bo to się może komuś przydać.
Ostatnio zmieniony 2006-05-13 11:25 przez Bogdan9999, łącznie zmieniany 1 raz.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Drzymek pisze:Przykro mi Boguś...
Ale mi się wydaje że przeginałeś trochę z mocą na nieodprężonym silniku.
Nic się nie martw - naprawisz silniczek i będzie jeszcze szybszy i przystosowany do większych szaleństw
POWODZENIA!
Sqad pisze:O ile mnie pamięć nie myli to GT ma 8,6 na gar.
pond 12 to mają GL.
skorik pisze:A to ciekawe bo w moim GT wyszło po 10,5, więc te 8 z kawałkiem to chyba coś nie tak...
Bogdan9999 pisze:No właśnie i jak z tym jest naprawdę Czy probki GT miały odprężone silniki ?? Bo różnie słyszę Jak nie miały to zastosuję taką metodę jak Kalii. A i dzwoniłem do gościa który robi sprzęgła do tego ze stronki www.sprzegła.com gościu powiedział ze sprzęgełko bedzie kosztowało 1100 zł jak myślicie opłaca sie ??
KALII pisze: Są odprężone jak zdejmiesz głowicę to zobaczysz kształt tłoka
Sqad pisze:Jeśli silnik masz sprawny, szczelną głowice, i nigdy nic nie było robione to nagar też robi swoje, stąd ten wynikskorik pisze:A to ciekawe bo w moim GT wyszło po 10,5, więc te 8 z kawałkiem to chyba coś nie tak...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Chyba podczas zmian i cytowania "wcięło" Ci pytanie, które tu wcześniej zadałeś.
[url]http://www.performanceprobe.com/info/specs/table_eng.htm[/url] pisze:<pre> First Generation Second Generation
4-Cylinder 4-Cyl. Turbo V-6 4-Cylinder V6
Engine Code 99C 99L 99U 99A 99B
Displacement (Liters) 2.2 liter 2.2 liter 3.0 liter 2.0 liter 2.5 liter
Displacement (CID) 133 CID 133 CID 182 CID 122 CID 152 CID
Displacement (CC) 2189cc 2189cc 2971cc 1991cc 2496cc
Manufacturer Mazda Mazda Ford Mazda Mazda
Engine Type OHC OHC OHV DOHC DOHC
Valves/Per Cylinder 12/3 12/3 12/2 16/4 24/4
Aspiration Normal Turbocharged Normal Normal Normal
Turbocharger Manufacturer N/A IHI N/A N/A N/A
Turbocharger Pressure N/A 7.3psi(1) N/A N/A N/A
Compression Ratio 8.6:1 7.8:1 9.3:1 9.0:1 9.2:1
Bore X Stroke 3.39 x 3.70 3.39 x 3.70 3.50 x 3.14 3.27 x 3.62 3.33 x 2.92
Engine Control MECS MECS EEC-IV MECS MECS
Firing Order 1-3-4-2 1-3-4-2 1-4-2-5-3-6 1-3-4-2 1-2-3-4-5-6
Engine Block Material Cast Iron Cast Iron Cast Iron Cast Iron Aluminum
Engine Weight 458 lbs.(2) 500 lbs.(3) 409.4 lbs. 390.2 lbs. 474.0 lbs.
Cylinder Head Material Aluminum Aluminum Cast Iron Aluminum Aluminum
Intake Manifold Material Aluminum Aluminum Aluminum Aluminum Aluminum
Intake Manifold Weight 8.2 lbs. 8.2 lbs. 9.2 lbs. N/A 13.2 lbs.
Exhaust Manifold Material Cast Iron Cast Iron Cast Iron Stainless Steel Cast Iron
Exhaust Manifold Weight 15.9 lbs. 8.6 lbs. 6.8/7.4 lbs. N/A 8.8 lbs.
Connecting Rod Material Forged Steel Forged Steel Forged Steel Carbon Steel Carbon Steel
Crankshaft Material Cast Iron Cast Iron NG Cast Iron(4) NG Cast Iron(4) Carbon Steel
Idle Speed 750+-25 750+-25 N/A 700+-50 650+-50
Ignition Timing 6°+-1° 9°+-1° 10° 10°+-1°(5) 10°+-1°
Oil Pressure @ 3000rpm 43-57 psi 43-57 psi 40-60 psi 57-71 psi 49-71 psi
(1) 9.3psi @ 3000rpm overboost
(2) 436 lbs. for engines with automatic transaxles
(3) 478 lbs. for engines with automatic transaxles
(4) Nodular Graphite Cast Iron Alloy
(5) 12°+-1° for 1993 with automatic transaxle</pre>
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Tabela podaje stopień sprężania, a Ty przecież mierzyłeś ciśnienie sprężania na tłoku.
Poczytaj tu: http://www.fs.isy.liu.se/~frisk/ISIS/Se ... MKlein.pdf
A może nie będę aż taka świnia: http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio
Poczytaj tu: http://www.fs.isy.liu.se/~frisk/ISIS/Se ... MKlein.pdf
A może nie będę aż taka świnia: http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Bo nie liczy się myślenie, tylko podstawiania pod gotowe formułki, byle szybciej od tego w sąsiedniej ławce.
Proporcje liniowe są naturalne i wałkowane w szkołach tyle lat w kolejnych klasach...
Proporcje liniowe są naturalne i wałkowane w szkołach tyle lat w kolejnych klasach...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Widzisz, angielskiego za naszych czasów nie uczono, a teraz to jakoś sił i czasu brak na obce jęzory. Gdybym wiedział co jest napisane w pozycji "stopień sprężania", to pewnie gafy bym nie strzelił.
Nic to. Jestem ambitny i jakoś sobie poradziłem z przeliczeniem.
Znalazłem jednak inny (że tak powiem) wzorek.
Dla potomności:
Pamiętajcie, że stopień sprężania, to nie to samo co ciśnienie sprężania!
Jak przeliczać.:
1 Bar to w zaokrągleniu 1 Atm lub 0.1 MPa,
Najszybciej można przeliczyć to wg. poniższego wzoru:
ciśnienie spr. [MPa] = 0.12 x stopień spr.
Przykładowo, gdy stopień spr. = 10, to ciśnienie w cylindrze powinno wynosić 1.2 MPa (czyli 12 Bara lub prawie 12 Atm).
Na moim przykładzie:
Ciśnienie w moim aucie (koniecznie rozgrzany silnik!!!) = 9.0
A więc:
0.12 (współczynnik) x 7.8 (stopień spr. dla I Gen. GT) = 0.93 MPa, czyli 9.3 Bara lub prawie 9.3 Atm.
Prawie że idealnie.
No chyba, że coś popierdzieliłem.
Ja jednak proponowałbym wszystkim próbę olejową. Jest dokładniejsza.
Cytat:
Próba olejowa
Często diagności nie uwzględniają tego rodzaju pomiaru i popełniają błędy.
Cel pomiaru:
Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym większe prawdopodobieństwo, że nieszczelności istnieją poza pierścieniami (zawory lub uszczelka) ale nie zawze - właśnie w przypadku podaży oleju do cylindra, występują wyjątkowo wysokie ciśnienia zarówno przed jak i po wlaniu oleju, przy znikomej ich różnicy.
Pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy wykonać wg metodyki:
Warunki graniczne:
1. temperatura silnika co najmniej 70 oC. przez cały czas pomiaru
2. odłączony układ zapłonowy
3. nieczynny (wyłączony) układ wtryskowy - ważne!
4. sprawdzone luzy zaworowe
5. w pełni naładowany akumulator
Technika pomiaru:
1. Wykonać pomiar ciśnienia sprężania na sucho, kolejno dla każdego cylindra, obracając wał rozrusznikiem (ok. 200 obr/min), z wyłączonym zapłonem i wtryskiwaczami (podłączyć kabelek do cewki rozrusznika, zamiast istniejącego połączenia ze stacyjką - nie używać stacyjki). Przepustnica powinna być otwarta na 50% (nie zmieniać jej położenia przez cały czas pomiaru).
2. Powtórzyć pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego).
Trzeba się mocno spieszyć, żeby silnik zbytnio nie wystygł.
Ważne jest utrzymanie powtarzalności przez m.inn. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość oleju (z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej strzykawką), ale trzeba też przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. Najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem (jeśli czas na to pozwoli i ma się wprawę). Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej).
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Ciśnienie w cylindrach 2.2GT
A od ilu należy spodziewać się problemów? U mnie patrząc od lewej strony mam 9 - 8 - 9 - 8,5 tyle że na zimnym silniku bez świec ale z wtryskami paliwa.
Re: Ciśnienie w cylindrach 2.2GT
ja mam 2.2 bez turbo mierzyłem cisnienie i mam we wszystkich cylindrach jednakowe po 12.5
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-12-03 19:21
- Samochód: FORD PROBE 2.2GT 92
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Ciśnienie w cylindrach 2.2GT
Witam,na kazdym po 12.5? to jest wrecz nie mozliwe, cos mi sie nie chce wierzyc
najszybszy smakosz piwa, zwycięzca Biegu o kufel-Niechorze 2011