Dymi jak z komina

Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Bartek Bielan pisze:Dymi na kolor szaro-niebieski
Uszczelka, pierścienie?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

Ronin pisze:
Bartek Bielan pisze:Dymi na kolor szaro-niebieski
Uszczelka, pierścienie?
w wersjach 1.6 to niewiadomo 8) :twisted:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

Bartek Bielan pisze:.......ubywa płynu ze zbiorniczka
to wskazywałoby tylko i wyłącznie na uszczelkę pod głowicą a to z kolei na przegrzanie a z tym to już różne problemy mogą wyniknąć ale tego się nie dowiesz nie rozbierając silnika ,wykręcałeś świece?(jaki mają kolor?) ,sprawdzałeś olej?
MJ#23
Posty: 27
Rejestracja: 2006-05-21 17:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MJ#23 »

Dzieki wszystkim za podpowiedzi.Oddałem samochod i okazalo sie ze jest to uszczelka pod głowica.
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

...gdzie robisz i ile ta imprezka będzie Ciebie kosztowała :wink:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
alwaro
Klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 2011-01-24 19:51
Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
Galeria: viewtopic.php?t=19769
Lokalizacja: zachodniopomorskie

dymi ford probe II

Post autor: alwaro »

witam mam taki problem kupiłem probe auto dymi i bierze 2lit oleju na 100km co to moze byc.somochod ładnie pali nie szarpie rowno pracuje spalanie 10lit gazu
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Re: dymi ford probe II

Post autor: crupek »

zapieczone pierścienie, opcje:
1 - remont 2 500 zł
2 - taniej wymienić silnik pod warunkiem, że nie trafisz na taki sam złom po raz drugi
3 - jeździć aż się silnik rozsypie! i dopiero kupić drugi, w ten sposób możesz pojeździć jeszcze z rok dwa, dolewając olej i kopcąc jak papa mobile :P
Awatar użytkownika
alwaro
Klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 2011-01-24 19:51
Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
Galeria: viewtopic.php?t=19769
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: dymi ford probe II

Post autor: alwaro »

tak tylko na 1000km 20lit oleju dzisiaj rozbiore zobacze co jest grane
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Sam »

Tak jak ci pisali że to najprawdopodobniej pierścienie - > ja bym jeszcze sprawdził czy uszczelniacze zaworów ci nie siadają też będzie brał olej i kopcił chociaż nie wiem czy tak mocno.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dymi jak z komina

Post autor: wujeksex »

Możesz spróbować nalać nafty w cylindry - jak zapieczone pierścienie to puszczą. Jak po 2-3 dniach nafta zginie z cylindrów, a nadal będzie kopcił i brał tyle samo oleju, to pierścienie do wymiany.
Jak nie spłynie, to być może pierścienie były zapieczone i odpuściły, albo uszczelniacze zaworowe przepuszczają.

Oczywiście po takim zabiegu zanim odpalisz silnik musisz koniecznie wymienić olej z oczywistych powodów :wink: .
Z cylindrów, w których została nafta musisz ją wyssać. Duża strzykawa i kawałek węża.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
helcio
Posty: 86
Rejestracja: 2010-11-02 20:50
Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=18448
Lokalizacja: Białystok

Re: Dymi jak z komina

Post autor: helcio »

najpierw się sprawdza głowice,okręcając ją i nalewając do niej od spodu benzyny , jak benzyna szybko zniknie to zawory i ich gniazda do remontu..
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Sam »

ale tak nie sprawdzisz uszczelnień zaworów tylko szczelność zaworów ;) uszczelnienia zaworowe są montowane na trzpień zaworu właśnie po to żeby się olej smarujący prowadniki nie dostawał pod zawory. To tak w dużym skrócie
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dymi jak z komina

Post autor: wujeksex »

helcio pisze:najpierw się sprawdza głowice,okręcając ją i nalewając do niej od spodu benzyny , jak benzyna szybko zniknie to zawory i ich gniazda do remontu..
Sam pisze:ale tak nie sprawdzisz uszczelnień zaworów tylko szczelność zaworów
Dokładnie.

Bez zdejmowania głowicy też się da sprawdzić szczelność zaworów (ale nie uszczelniaczy zaworowych).

Mierzysz kompresję na cylindrach. Jak jest niska, to wlewasz trochę oleju w cylinder. Mierzysz kompresję jeszcze raz, jak się poprawiła, to pierścienie puszczają, jak jest bez zmian, to zaworami ucieka.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Przemek-83 »

Jak Ty kupiłeś ten samochód ? miałeś grupę i nic nie czułeś ? w dodatku zakropione oczy i nic nie widziałeś ?
Sprzedawca Ci powiedział o tym ? czy po prostu kupiłeś wiedząc o tym ?
mój na 1000km spala około 100-150 ml oleju a jak wysiądę z auta to i tak to czuje i widzę więc wyobrażam sobie jak jest u Ciebie ?!
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Sam »

Biało ;D może wynajmować auto do kręcenia filmów z efektami specjalnymi ;p
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Dymi jak z komina

Post autor: CBR »

Przemek-83 pisze: mój na 1000km spala około 100-150 ml oleju a jak wysiądę z auta to i tak to czuje i widzę więc wyobrażam sobie jak jest u Ciebie ?!
Tak :)
Czujesz jak wysiadasz że auto pali ci olej przy normie 1000km/100-150ml :?:

To dla mnie jesteś mistrzem :)
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Przemek-83 »

jak podejdziesz do wydechu to lekko frytkami daje :)
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Dymi jak z komina

Post autor: CBR »

Miałem tak jak jeździłem u niezbyt sprytnego pracodawcy który lał olej słonecznikowy do ducato 8)
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Glowas
Posty: 13
Rejestracja: 2009-01-17 10:06
Samochód: Ford Probe 2.0 93r USA

Re: Dymi jak z komina

Post autor: Glowas »

Tak sobie czytam i sie zastanawiam nad co 2 postem piszecie ze dymi tylko jaki kolor tego dymu?
powiem tak miałem juz 3 probki z silnikiem 2.0 jeden euro i reszta USA i walczyłem z tym ostatnim właśnie z dymieniem szczególnie w zimie na biało i tylko do momentu rozgrzania i co? pewien mechanik stwierdził zeby najpierw przeanalizowac spaliny? a ze zbliżał mi sie przeglad postanowiłem to zrobic okazało sie ze przedostaje sie płyn chłodzacy tak mi powiedział diagnosta pomyslalem sobie ze chce mnie naciagnac olalem go bo nie zauważyłem znaczacego ubytku płynu po pol roku przyszło wymienic uszczelniacze i za razem uszczelke pod głowica okazało sie ze jednym z kanalików chłodzenia silnika pomiedzy 2 a 3 tłokiem uszczelka była lekko nadpalona jak silnik był goracy to głowica sama sie doszczelniała poprzez rozszerzalność cieplna po wymianie wszystko spoko nic nie dymi:) :D
Ostatnio zmieniony 2011-02-01 17:31 przez Glowas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
alwaro
Klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 2011-01-24 19:51
Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
Galeria: viewtopic.php?t=19769
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dymi jak z komina

Post autor: alwaro »

z tym dymieniem jak kupowałem byłem pewien ze uszczelniacze zaworowe czułem spalony olej ale nie spodziewałem sie ze wracajac z torunia spali mi 5lit oleju głowica zwalona tłoki jeszcze nie wyjełem ale jak patrze od gory to dekle czyste ale głowica cała zaje..... nagarem ze ledwie widac zawory powiedzcie mi panowie jak dobiera sie pierscienie tłokowe nigdy nie wymieniałem a musi byc pierwszy raz. cylinder ma delikatny prog ledwie co wyczuwalny wiem ze sa specjalne przyżądy do mierzenia cylindra ale nie posiadam czegos takiego somochod nie by słaby tylko kopcił aż dusiło od spalin a propo głowicy proponujecie planowanie i sprawdzenie głowicy czekam na odp pozdrawiam
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dymi jak z komina

Post autor: wujeksex »

Ja zawiozłem blok i wał do szlifierni Motortech na Chopina w Szczecinie. Blok sprawdzili i tylko umyli, bo był w dobrym stanie. Wał zeszlifowali i dobrali panewki.
alwaro pisze:cylinder ma delikatny prog ledwie co wyczuwalny wiem ze sa specjalne przyżądy do mierzenia cylindra ale nie posiadam czegos takiego
Na 99% będzie konieczny szlif. Nie wiem czy ta szlifiernia dobierze Ci nadmiarowe pierścienie, czy tylko poda wymiary. Tak czy inaczej jedź z blokiem, głowicą i wałem do nich, i zapytaj co i jak.

Pisałeś, że jesteś ze Stargardu. Na PW dam Ci mój numer. Jak będę miał czas to wpadnę i pogadamy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
bany0072
Posty: 104
Rejestracja: 2009-05-09 00:17
Samochód: pRoBe II 95 2.0 16v HIGHLIGHT
Galeria: viewtopic.php?t=16573
Lokalizacja: Krasnystaw

Re: Dymi jak z komina

Post autor: bany0072 »

Jeśli chodzi o dymienie, znam ten problem i próbowałem go rozwiązać na wszystkie możliwe sposoby, TJ: wymiana hydro popychaczy, razy kilka, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana pierścieni, szlif głowicy, wymiana uszczelki pod głowicą. ODRADZAM GRZEBANIA PRZY TYM SILNIKU!!! Usłyszałem gdzieś że silników Japończyków nie opłaca się naprawiać bo nigdy nie będzie tak jak być powinno, okazało się że to prawda, wreszcie kupiłem silnik z mazdy 626 po dachowaniu, wymieniłem i śmigam. Zapłaciłem 700zł a silnik miał jakieś 60 tyś przebiegu. Za pieniądze przeznaczone wcześniej na remont starej jednostki miałbym 3 takie silniczki:) Śmieszne, ale prawdziwe. Nauczyłem się tego na własnych błędach. Wy ich nie powtarzajcie!
PROBE STYLE by BANY
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Dymi jak z komina

Post autor: wujeksex »

bany0072 nie pisz takich herezji.
Każdy silnik da radę wyremontować.
bany0072 pisze:Jeśli chodzi o dymienie, znam ten problem i próbowałem go rozwiązać na wszystkie możliwe sposoby, TJ: wymiana hydro popychaczy, razy kilka, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana pierścieni, szlif głowicy, wymiana uszczelki pod głowicą. ODRADZAM GRZEBANIA PRZY TYM SILNIKU!!!
O ile wymieniłeś to wszystko, a nadal kopcił, to oznacza, że cylindry były mocno porysowane, lub nawet pościerane i ich średnica się zwiększyła. Jak dedykowane pierścienie miały to uszczelnić :?:
Czy rowki w tłokach były dokładnie oczyszczone z nagaru :?:
Od góry też mogło cieknąć. Jak prowadnice zaworowe, lub trzonki zaworów były wytarte, to uszczelniacze tego nie uszczelniły.
Wymieniając uszczelkę pod głowicą nie wystarczy starą zdjąć i założyć nową. Resztki starej uszczelki należy zdrapać dokładnie z bloku. Powierzchnia bloku musi być gładka jak lustro.

Właśnie takie "drobiazgi" w znaczącym stopniu wpływają na szczelność silnika.


A teraz jeszcze jedno pytanie - sam robiłeś remont, czy dałeś auto do warsztatu :?:
Jak dałeś auto do warsztatu, to bardzo prawdopodobne jest to, że mechanik nie wymienił połowy części jakie miały być wymienione.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
helcio
Posty: 86
Rejestracja: 2010-11-02 20:50
Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=18448
Lokalizacja: Białystok

Re: Dymi jak z komina

Post autor: helcio »

Usłyszałem gdzieś że silników Japończyków nie opłaca się naprawiać bo nigdy nie będzie tak jak być powinno, okazało się że to prawda,
widać nie zrobiłeś tych swoich napraw jak należy , tak jak kiedyś chodził pogłoski,że rozłożony silnik Jawy 350ts nigdy nie będzie już tak chodził jak wcześniej , lecz jak miałem jawe i obaliłem ten głupi mit, może i w twoim probku był robiony remont ale pewnie z brakiem profesjonalizmu i zaniedbaniem tak jak to kolega wyżej napisał.
jimmie
Posty: 38
Rejestracja: 2011-04-05 20:09
Samochód: Probe 93 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18905
Lokalizacja: Środa Śląska

Re: Dymi jak z komina

Post autor: jimmie »

Ja mam podobny problem i nie wiem co począć, dlatego proszę o dobrą radę, mam silnik 2.5, bierze trochę oleju, podłączałem pod analizator spalin i wychodzi 0,5-0,6 % CO, czyli w normie, wymieniłem w nim wydech na nowy, środkowy i końcowy i już po paruset przejechanych kilometrach wydech był czarny, śmierdziało trochę spalonym olejem, ale to jak ciekł z pokryw zaworów jak wymieniłem już nie czuć, na wolnych obrotach praktycznie nie kopci, ale tak powyżej 4tys zaczyna już trochę, może nie jest to jakieś makabryczne kopcenie ale jednak i teraz nie wiem co robić wymieniać uszczelniacze zaworów, bo wymiana pierścieni w V6 mnie trochę przeraża, wiem, że przez internet (nie widząc silnika) nie da się zbyt dużo powiedzieć, ale czy wymiana uszczelniaczy zaworów zmniejszy kopcenie i branie oleju chociaż do przyzwoitych wartości, można powiedzieć ze pali około 0,5 litra oleju na 400-500km.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”