Prędkość a obroty silnika
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Re: Prędkość a obroty silnika
4tys obr - 160km/h na GPS
opony 205/60/15
opony 205/60/15
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Prędkość a obroty silnika
Ja proponuje zeby wszyscy pisali obroty dla predkosci 100km/h, bedzie najlatwiej zobrazowac
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Prędkość a obroty silnika
Chcesz , żebym namieszał moimi pomiarami? Wiesz jak duża jest różnica po zmianie felg na inną średnicę?pene_czw pisze:Ja proponuje zeby wszyscy pisali obroty dla predkosci 100km/h, bedzie najlatwiej zobrazowac
Moje 18calowe felgi z oponami mają mniejszą średnicę niż seryjne 205/60R15
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Prędkość a obroty silnika
proponuje uzywac nawigacji do pomiaru predkosci:D
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- MaryooSh89
- Klubowicz
- Posty: 612
- Rejestracja: 2006-01-23 22:54
- Samochód: Mazda 6 GG 2.3
- Galeria: viewtopic.php?t=15279
- Lokalizacja: Łódź
Re: Prędkość a obroty silnika
Wczoraj sprawdzałem GPS'em prędkość w probku i okazuje się że jadąc wg licznika 110 to wg gps'a jadę 100 no i komu teraz wierzyć ?? Z dokładnością gps też różnie bywa jedni mówią że to najdokładniejszy pomiar drudzy że bardzo przekłamuje...
A wg przelicznika opon na oponach 225/45//17 prędkość powinna być wyższa o 1,2% niż na seryjnych oponach.
Natomiast w maździe 626 prędkość na budziku idealnie pokrywa się z prędkością GPS (mazda na seryjnych kapciach i felgach)
A wg przelicznika opon na oponach 225/45//17 prędkość powinna być wyższa o 1,2% niż na seryjnych oponach.
Natomiast w maździe 626 prędkość na budziku idealnie pokrywa się z prędkością GPS (mazda na seryjnych kapciach i felgach)
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Prędkość a obroty silnika
Moj fordunio na seryjnych kolach zawyza predkosc.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prędkość a obroty silnika
GPS jest bardzo dokładny, jeśli jedziesz ze stałą prędkością przez kilka sekund. Przy zmianie prędkości ma dużego laga.
A liczniki zawyżają w chyba każdym samochodzie osobowym.
A liczniki zawyżają w chyba każdym samochodzie osobowym.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Prędkość a obroty silnika
Tak. Liczniki zawyżają ogólnie taki jest zamiar producenta auta chyba. Przeważnie zawyżają 5km/h w stosunku z GPS - już tak miałem z 3 autami - w probe nie patrzyłem jeszcze ale zerknę z czystej ciekawości
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-01-06 12:13
- Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
- Galeria: viewtopic.php?t=17158
- Lokalizacja: świecie
- Kontakt:
Re: Prędkość a obroty silnika
ja mam 100 przy ok 2300 obr /min
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: Prędkość a obroty silnika
U mnie podobnie tzn. jak jechałem z GPS i na liczniku było 100 to pokazywało mi 90 czyli zawsze o 10 mniej. A jak 200 to prędkośc wg. automapy 184. Czyli im większa prędkośc tym gorsza dokładnośc licznika. Też jestem za tym, że jednak zawyżają prędkości.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Prędkość a obroty silnika
Masz kolego najprawdopodobniej zbyt małe gumy założone. Miałem letnie 205/55/15 i mi zawyżał licznik dużo bardziej niż na zimowych 205/60/15.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Prędkość a obroty silnika
oczywista oczywistość im mniejszy profil opony tym wskazana prędkość większa bo promień koła mniejszy czyli więcej obrotów w jednostce długości... Tylko dlaczego producent podaje 205/60/15 (mam na progu/słupku taką naklejkę)pene_czw pisze: Miałem letnie 205/55/15 i mi zawyżał licznik dużo bardziej niż na zimowych 205/60/15.
ja mam wszystkie 4 koła (2przednie decydują) o rozmiarze producenta i licznik przekłamuje w stosunku do nawigacji też o ok 10km/h
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: Prędkość a obroty silnika
Potwierdzam! Od ok. 60 km/h w górę licznik wskazuje 6-10 km/h mniej względem nawigacji.
A że rozmiar opon fabryczny... to nic. Nie wygląda na niedokładność danego licznika bo u każdego chyba tak się dzieje, więc jednak pewnie to jest celowe i "fabryczne" zawyżenie
A że rozmiar opon fabryczny... to nic. Nie wygląda na niedokładność danego licznika bo u każdego chyba tak się dzieje, więc jednak pewnie to jest celowe i "fabryczne" zawyżenie
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Prędkość a obroty silnika
To ja pozwolę się sobie Tobie zaprzeczyćScyzor pisze:Potwierdzam! Od ok. 60 km/h w górę licznik wskazuje 6-10 km/h mniej względem nawigacji.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: Prędkość a obroty silnika
Cholerka.. No tak
Odwrotnie: licznik pokazuje więcej o te 6-10 km/h względem nawigacji
Przemęczony pracą jestem
Odwrotnie: licznik pokazuje więcej o te 6-10 km/h względem nawigacji
Przemęczony pracą jestem
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: Prędkość a obroty silnika
No dobra, teraz mam pytanie. Jechałem dzisiaj z trasy i tak sobie pomyslałem "sprawdze ile moj probek ma do setki"...jechalem z moja dziewczyna i zmierzylismy. Wyszlo 10.3 od 0-100km/h ! a od 1-100km/h (czyli od powolnego toczenia) wyszlo 10sek. U was też jest tak słabo ?? ;O Zdziwiłem sie ze tyle czasu mu to zajmuje, bylem przekonany ze wynik bedzie lepszy.
paliwo - PB 95
opony przod zima - 195/65/15 2.2bar
opony tyl zima - 205/60/15 2.2bar
asfalt prosty
krecony do ok 4.7-5.2 obrotów
światła podniesione
radio wyłączone
nawiew na szybe 1 (ciepły)
temp.powietrza 7*C
2ludzi (kierowca 75kg, pasażerka 50kg)
pelna butla z gazem
benzyny ok 25l
Pomiar przyspieszenia przy wyzej wymienionych parametrach.
paliwo - PB 95
opony przod zima - 195/65/15 2.2bar
opony tyl zima - 205/60/15 2.2bar
asfalt prosty
krecony do ok 4.7-5.2 obrotów
światła podniesione
radio wyłączone
nawiew na szybe 1 (ciepły)
temp.powietrza 7*C
2ludzi (kierowca 75kg, pasażerka 50kg)
pelna butla z gazem
benzyny ok 25l
Pomiar przyspieszenia przy wyzej wymienionych parametrach.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła