LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 2011-09-13 13:18
- Samochód: Ford Probe II gen. '94 r. 2.5 V6
- Lokalizacja: Śląsk
LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
Witam! jestem na forum, nowy, i nie znalazłem tematu który by mi pomógł rozwiązać mój problem, dlatego założyłem nowy.
Od miesiąca jestem posiadaczem Forda PROBE II 2.5 V6 (od ponad poł roku chorowałem na to auto) i pierwsze co chce zrobić, to oczywiscie wrzucic gaz, bo nie stac mnie tankowac benzyny (ok12l/100km) jeszcze sie ucze i dorabiam tylko w weekendy. Więc mam 2 pytania:
Nie wiem jaką instalacje wybrać, najpierw chciałem sekwencje, ale gdy to przemyslałem, zmieniłem chyba zdanie, bo do szkoły mam 3 km, a zanim w zime silnik sie rozgrzeje, to bd pod szkołą zanim zdazy sie przełączyc na gaz. a 2 gen odradza mi mechanik, bo straci moc, bedzie wiecej palił, no i beda wystrzały. (a na forum tez nie moge znalesc opinii o 2 gen w tym silniku)
w drugie pytanie-wazniejsze to: fordzik bardzo kopci, ale tylko na postoju, gdy przygazuje do 5-8 tys obr. mozliwe ze bierze olej, mechanik mi powiedział, ze pierscienie tłokowe do wymiany, uszczelniacze zaworów i jakies uszczelki, ale nie wiem czy mówił prawde, czy poprostu dlatego ze chce zarobic, i powiedział ze jesli wrzuce teraz gaz, to wypłuczze on silnik i bedzie kopcił jeszcze bardziej, brał wiecej oleju i moge nim pojezdzic rok a moge miesiąc i zebym najpierw zrobił to. Szukam porady na forum, bo u mnie w poblizu (mieszkam w małym miescie) nie ma zadnego fachowca który by sie podja takiego czegos, ani nawet zeby powiedział mi co naprawde jest grane. Tamten policzył, że 1000 robocizna i drugie tyle czesci. to tyle ile zarobiłem przez wakacje na instalacje... :/
bardzo proszę o pomoc, bo jestem bezradny, a nie chce sie pozbyć tego auta, bo je "kocham"
pozdrawiam!
Od miesiąca jestem posiadaczem Forda PROBE II 2.5 V6 (od ponad poł roku chorowałem na to auto) i pierwsze co chce zrobić, to oczywiscie wrzucic gaz, bo nie stac mnie tankowac benzyny (ok12l/100km) jeszcze sie ucze i dorabiam tylko w weekendy. Więc mam 2 pytania:
Nie wiem jaką instalacje wybrać, najpierw chciałem sekwencje, ale gdy to przemyslałem, zmieniłem chyba zdanie, bo do szkoły mam 3 km, a zanim w zime silnik sie rozgrzeje, to bd pod szkołą zanim zdazy sie przełączyc na gaz. a 2 gen odradza mi mechanik, bo straci moc, bedzie wiecej palił, no i beda wystrzały. (a na forum tez nie moge znalesc opinii o 2 gen w tym silniku)
w drugie pytanie-wazniejsze to: fordzik bardzo kopci, ale tylko na postoju, gdy przygazuje do 5-8 tys obr. mozliwe ze bierze olej, mechanik mi powiedział, ze pierscienie tłokowe do wymiany, uszczelniacze zaworów i jakies uszczelki, ale nie wiem czy mówił prawde, czy poprostu dlatego ze chce zarobic, i powiedział ze jesli wrzuce teraz gaz, to wypłuczze on silnik i bedzie kopcił jeszcze bardziej, brał wiecej oleju i moge nim pojezdzic rok a moge miesiąc i zebym najpierw zrobił to. Szukam porady na forum, bo u mnie w poblizu (mieszkam w małym miescie) nie ma zadnego fachowca który by sie podja takiego czegos, ani nawet zeby powiedział mi co naprawde jest grane. Tamten policzył, że 1000 robocizna i drugie tyle czesci. to tyle ile zarobiłem przez wakacje na instalacje... :/
bardzo proszę o pomoc, bo jestem bezradny, a nie chce sie pozbyć tego auta, bo je "kocham"
pozdrawiam!
- helcio
- Posty: 86
- Rejestracja: 2010-11-02 20:50
- Samochód: Ford Probe 1997, v6 2.5
- Galeria: viewtopic.php?t=18448
- Lokalizacja: Białystok
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
Zależy na jaki kolor Ci kopci, jeśli kopci na kolor podchodzący pod niebieski to oznaka,że faktycznie silnik bierze olej,normalną rzeczą jest,że teraz może kopcić przy odpalaniu z rana siwym dymem, w prostych tłumikach zbiera się woda,rosa tak jak na trawie itp,nagrzewanie tłumika i ciepłe spaliny wychodzące z silnika powoduje odparowywanie tych wszystkich związków, więc zaobserwuj jaki kolor ma dym i czy jest on cały czas czy tylko przez pierwsze chwile po odpaleniu.Sprawdź tez czy nie ubywa ci oleju na bagnecie i płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym.Co do instalacji to nie wiem bo nie mam
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
Olej tak czy inaczej będzie Ci ubywał - praktycznie każde auto z większym przebiegiem będzie brać trochę oleju. Proponuję zaobserwować ile musisz dolać oleju na ok. 1000km, żeby mniej więcej określić stan silnika. Z płynem chłodzącym to już CI kolega opisał. Proponuję CI jeszcze dogadać się z jakimś mechanikiem i przy nagrzanym silniku (proponuję żebyś przejechał przynajmniej 10km) zmierzyć ciśnienie sprężania na wszystkich garach. Koszt to w okolicy 80zł a dużo CI powie o stanie pierścieni i cylindrów.
Odnośnie gazu to polecam Ci sekwencję - choć jeśli dojeżdżasz autem tylko do szkoły (3km) to żadna instalacja nie zmniejszy Ci kosztów gdyż silnik nie zdąży się nagrzać.
Odnośnie gazu to polecam Ci sekwencję - choć jeśli dojeżdżasz autem tylko do szkoły (3km) to żadna instalacja nie zmniejszy Ci kosztów gdyż silnik nie zdąży się nagrzać.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
A ja tak zacznę od początku.
Kopci ci przy tych partiach obrotów bo silnik ma juz swoje lata i na dodatek to V-ka. instalacja gazowa raczej nie zaingeruje w silniki to spalanie oleju.
Widze ze jesteś młody i jeszcze bardzo mało wiesz o tym samochodzie i drzemiącym w nim silniku
po pierwsze jeśli zainstalujesz w nim zwykłą instalacje gazową i bedziesz jeździł na zimnym silniku to go ukatrupisz,
2. nie powinieneś pałować go do 8k jesli nie znasz ego motorku i świeżo nabyłeś to zacne autko.
3. jeśli chcesz zadbać o ten silnik to powinieneś chociąż raz w tygodniu sprawdzać stan oleju i płynu chłodniczego, przez co obserwować czego ubywa i w jakiej ilości.
4. kolejnym punktem prawidłowego zadbania o ten silnik jest rozgrzanie go przed jazdą do ok 30-40 C latem i 70-80C zimą i jak jest zimny nie pałować go od razu [ a z tego co widze jak piszesz to u Ciebie jest że silnik brum i wio w droge]
Co do ceny wymiany uszczelniaczy,pierścieni i z czym sie to wiąże uszczelek pod głowicą i itp. to to nie jest wygórowana cena a nawet dość mała jak na warsztat (pytanie jeszcze czy wiecej nie narobią ci biedy jak naprawią)
Jeśli chodzi o spalanie to pali Ci tyle przez Twoją "szybką" a nie dynamiczną jazdę. jak byś jezdził w miare dynamicznie to spalanie by wynosiło 10/100
A nawet jeśli jezdzisz do szkoły 3 km to wiele Ci on nie spali i nie ma sensu montować gazu bo będzie ci palił x2 a mianowicie do rozgrzania silnika i droge 3km przy czym tak krutki odcinek to i gazu by ci spalał pewnie z 15-17/100 przy takiej jeździe.
Mam nadzieję że ci wszystko jasno wytłumaczyłem i przemyślisz jeszcze raz całą tę sprawę
Kopci ci przy tych partiach obrotów bo silnik ma juz swoje lata i na dodatek to V-ka. instalacja gazowa raczej nie zaingeruje w silniki to spalanie oleju.
Widze ze jesteś młody i jeszcze bardzo mało wiesz o tym samochodzie i drzemiącym w nim silniku
po pierwsze jeśli zainstalujesz w nim zwykłą instalacje gazową i bedziesz jeździł na zimnym silniku to go ukatrupisz,
2. nie powinieneś pałować go do 8k jesli nie znasz ego motorku i świeżo nabyłeś to zacne autko.
3. jeśli chcesz zadbać o ten silnik to powinieneś chociąż raz w tygodniu sprawdzać stan oleju i płynu chłodniczego, przez co obserwować czego ubywa i w jakiej ilości.
4. kolejnym punktem prawidłowego zadbania o ten silnik jest rozgrzanie go przed jazdą do ok 30-40 C latem i 70-80C zimą i jak jest zimny nie pałować go od razu [ a z tego co widze jak piszesz to u Ciebie jest że silnik brum i wio w droge]
Co do ceny wymiany uszczelniaczy,pierścieni i z czym sie to wiąże uszczelek pod głowicą i itp. to to nie jest wygórowana cena a nawet dość mała jak na warsztat (pytanie jeszcze czy wiecej nie narobią ci biedy jak naprawią)
Jeśli chodzi o spalanie to pali Ci tyle przez Twoją "szybką" a nie dynamiczną jazdę. jak byś jezdził w miare dynamicznie to spalanie by wynosiło 10/100
A nawet jeśli jezdzisz do szkoły 3 km to wiele Ci on nie spali i nie ma sensu montować gazu bo będzie ci palił x2 a mianowicie do rozgrzania silnika i droge 3km przy czym tak krutki odcinek to i gazu by ci spalał pewnie z 15-17/100 przy takiej jeździe.
Mam nadzieję że ci wszystko jasno wytłumaczyłem i przemyślisz jeszcze raz całą tę sprawę
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
Podepnę się trochę pod temat.
A u mnie są takie jaja, że przeważnie jeżdżę na gazie i w związku z tym na benzynie zapalam, przejeżdżam parę kilosów i przełączam na gaz tak jak to ma być.
I jeżdżąc na gazie bierze mi trochę oleju, powiedzmy litra na 1000 km ale nie kopci nawet przy zapaleniu tak jak to w przypadku walniętych uszczelniaczy zaworów. Ale ostatnio z uwagi na ograniczoną dostępność lpg w Austrii przejechałem dość sporo kilosów na benzynie i się okazuje, że jak jeżdżę tylko na benzynie to oleju mi nie wzięło.
I co to może być?
A u mnie są takie jaja, że przeważnie jeżdżę na gazie i w związku z tym na benzynie zapalam, przejeżdżam parę kilosów i przełączam na gaz tak jak to ma być.
I jeżdżąc na gazie bierze mi trochę oleju, powiedzmy litra na 1000 km ale nie kopci nawet przy zapaleniu tak jak to w przypadku walniętych uszczelniaczy zaworów. Ale ostatnio z uwagi na ograniczoną dostępność lpg w Austrii przejechałem dość sporo kilosów na benzynie i się okazuje, że jak jeżdżę tylko na benzynie to oleju mi nie wzięło.
I co to może być?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
Możliwe że to barziej chodzi pewnie o to że LPG ma wyższą temperaturę spalania i zachodzi jakaś ingerencja w silniku
A co do przepalenia 1l/100km to sie nie martw, bo to akurat normalne w leciwej V-ce
A co do przepalenia 1l/100km to sie nie martw, bo to akurat normalne w leciwej V-ce
Ostatnio zmieniony 2011-10-25 23:15 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Spider33
- Posty: 1241
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
Z takim spalaniem oleju jakie podałeś to trzeba by chyba mieć hurtownie olejową, albo beczke od razu kupićRomas pisze: A co do przemalenia 1l/100km to sie nie martw, bo to akurat normalne w leciwej V-ce
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
Fakt już poprawiam
1l/1000km
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
za niedlugo beda tak wysokie ceny gazu ze nie bedzie sie oplacalo go zakladac, jak kupilem mojego Probe 3 lata temu to gaz byc po 1.36 zl to zawsze tankowalem z usmechem, teraz jest prawie 2.9zl a ma dojsc do 3.5
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- cacek
- Posty: 1378
- Rejestracja: 2006-01-12 16:54
- Samochód: Wołowina
- Galeria: viewtopic.php?t=8555
- Lokalizacja: Police
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
Chyba troszkę się za bardzo rozpędziłeś z tym 1,36zl ... w takiej cenie LPG kosztowało ale z 10 lat temu .tom87dg pisze:za niedlugo beda tak wysokie ceny gazu ze nie bedzie sie oplacalo go zakladac, jak kupilem mojego Probe 3 lata temu to gaz byc po 1.36 zl to zawsze tankowalem z usmechem, teraz jest prawie 2.9zl a ma dojsc do 3.5
Ale fakt gaz drożeje bo mniej więcej 3 lata temu oscylował w cenie 2,00-2,20zł a teraz zbliżamy się do 3zł...
P.S chociaż faktycznie trafiłeś na lekki dołek cenowy http://magu89.pl/wp-content/uploads/201 ... 10-lpg.png
pozdr
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
- matix84
- Posty: 218
- Rejestracja: 2009-09-10 21:24
- Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
- Galeria: viewtopic.php?t=16857
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
Gaz drożeje ale benzyna również więc jeśli jedna podwyżka będzie szła z drugą w parze to nadal będzie się opłacało.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
www.klima-systems.pl
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
jestem tego pewny, gaz trzymal cene dlugo 1.4z l- 1.5zl a 10 lat temu to chodzil jeszcze nizejcacek pisze:Chyba troszkę się za bardzo rozpędziłeś z tym 1,36zl ... w takiej cenie LPG kosztowało ale z 10 lat temu .tom87dg pisze:za niedlugo beda tak wysokie ceny gazu ze nie bedzie sie oplacalo go zakladac, jak kupilem mojego Probe 3 lata temu to gaz byc po 1.36 zl to zawsze tankowalem z usmechem, teraz jest prawie 2.9zl a ma dojsc do 3.5
Ale fakt gaz drożeje bo mniej więcej 3 lata temu oscylował w cenie 2,00-2,20zł a teraz zbliżamy się do 3zł...
P.S chociaż faktycznie trafiłeś na lekki dołek cenowy http://magu89.pl/wp-content/uploads/201 ... 10-lpg.png
pozdr
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
Tom ma racje a wiem bo sąsiad miał stacje gazową, a ja jeżdże na gazie od 9lat i jestem na bieżąco
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
hehhe no wlasnie wiedzialem ze mam racje:) a czytalem na interrii ze do 2013 gaz bedzie kosztowal 3.5 bo takie sa normy w uni a do 2018 gaz siegnie nawet 4.8zl a benzyna dojdzie do 6zl , ale miejmy nadzieje ze do 2018 place w polsce wzrosna do norm uni.
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- bogdano
- Posty: 469
- Rejestracja: 2010-07-01 13:02
- Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=19509
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: LPG do forda probe / Problem z silnikiem...
We Włoszech litr gazu kosztuje 70 euro centów co po kursie 4,30 dale cenę 3 zł za litra więc już teraz cena jest taka jak w Polsce praktycznie. Pajace niech zarobki porobią 4 razy większe to nie będę narzekał że gaz taki drogi. Bo akurat w Unii 70 centów za litr gazu to jest śmiech.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu