Problem z czujnikiem AirBag

Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

-- oryginalny post 2012-11-10 19:38 --

zgodnie z tą instrukcją jutro sprawdzę miernikiem co jest nie tak i wszystko będzie wiadomo, mam przynajmniej taką nadzieję ;) nie mam skąd wziąć drugiego modułu żeby sprawdzić czy to on ale jakoś dam radę ;) dzięki wielkie za pomoc ;)

-- dodano 2012-11-11 13:30 --

tak więc: dziś się wziąłem za zmierzenie tej rezystancji i nie wiem co zrobiłem źle bo wszystko zgodnie z instrukcją i rysunkami od Roberta i czy auto jest zapalone, czy na zapłonie, czy tylko raz przekręcony czy w ogóle jak go nie ma w stacyjce za każdym razem w każdym kroku rozwiązywania problemu pokazuje to samo czyli NIC. Sprawdzałem na każdym zakresie multimetru i na każdym pokazuje "1" ale stwierdziłem że skoro kod 52 ma dużo wspólnego z tymi czterema dużymi kondensatorami w module to zmierzę je i wyszło(na zapalonym silniku) że każdy ma taką samą rezystancje(6,5-6Ohm`a) i napięcie(13-14Volt) więc z nie wiadomych przyczyn nie dochodzi te min 16V ale mimo wszystko coś dochodzi więc raczej uszkodzenie przewodu nie wchodzi w grę. I w sumie nie wiem co dalej, ok wtorku lub środy powinienem mieć drugi moduł, niby sprawny więc jeżeli nic nie znajdę wcześniej to zobaczymy wtedy...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: wujeksex »

A więc po kolei:
MatiLP640 pisze:wziąłem za zmierzenie tej rezystancji i nie wiem co zrobiłem źle bo wszystko zgodnie z instrukcją i rysunkami od Roberta i czy auto jest zapalone, czy na zapłonie, czy tylko raz przekręcony czy w ogóle jak go nie ma w stacyjce za każdym razem w każdym kroku rozwiązywania problemu pokazuje to samo czyli NIC. Sprawdzałem na każdym zakresie multimetru i na każdym pokazuje "1"
Rezystancję przewodu powinieneś sprawdzić na odpiętym module poduch. Sprawdzasz między przewodem 15, a masą. Jak miernik nie pokarze nic to jest ok, ale jak pokazał 1 (Ohm?), to jest czysta zwara do masy.

MatiLP640 pisze:stwierdziłem że skoro kod 52 ma dużo wspólnego z tymi czterema dużymi kondensatorami w module to zmierzę je i wyszło(na zapalonym silniku) że każdy ma taką samą rezystancje(6,5-6Ohm`a)
Jak sprawdzałeś rezystancję pod napięciem, to po pierwsze masz szczęście, że nie sfajczyłeś miernika, a po drugie miernik zawsze pokaże wartość zupełnie inną niż dany element posiada.
Rezystancja mierzona jest poprzez spadek napięcia na badanym elemencie, ale napięcie odniesienia wystawia miernik - element badany powinien być najlepiej wylutowany, aby nie zmierzyć rezystancji pozostałych elementów w układzie.
Kondensatorów nie zmierzysz omomierzem - okładziny w żadnym punkcie nie stykają się ze sobą (nie powinny) i rezystancja jest różna w zależności od pojemności kondensatora, typu, jakości elektrolitu*, okładzin*, izolacji przekładki* (*w elektrolitycznych) i jego stopnia naładowania. Po przyłożeniu przewodów omomierza do kondensatora rezystancja w ciągu 1-2 sekund od 0 Ohm wzrośnie do kilku M Ohmów (M - MEGA - milion), czyli większej niż rezystancja ludzkiego ciała.
W skrócie kondensator to taki akumulator, tylko ładuje się do pełnej pojemności w ułamkach sekund i potrafi cały zgromadzony ładunek oddać tak samo szybko.


MatiLP640 pisze:każdy ma taką samą rezystancje(6,5-6Ohm`a) i napięcie(13-14Volt)
Jeśli w module układem zwiększania napięcia jest powielacz napięcia, to na każdym kondensatorze będzie takie samo napięcie, ale napięcie między początkiem pierwszego kondensatora, a końcem następnych będzie wzrastać (teoretycznie powinno się podwajać, ale to tylko przy napięciu przemiennym i bez poboru prądu). Między kondensatorami muszą być diody prostownicze (jeśli jest to powielacz napięcia), jak któraś z diód będzie uszkodzona, to powielacz będzie "działać" do uszkodzonej diody.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

wujeksex pisze: Rezystancję przewodu powinieneś sprawdzić na odpiętym module poduch. Sprawdzasz między przewodem 15, a masą. Jak miernik nie pokarze nic to jest ok, ale jak pokazał 1 (Ohm?), to jest czysta zwara do masy.
,

1 czyli że właśnie nic nie pokazał, tak jakby nie było jej nie było(taki miernik) ;)
wujeksex pisze: Jeśli w module układem zwiększania napięcia jest powielacz napięcia, to na każdym kondensatorze będzie takie samo napięcie, ale napięcie między początkiem pierwszego kondensatora, a końcem następnych będzie wzrastać (teoretycznie powinno się podwajać, ale to tylko przy napięciu przemiennym i bez poboru prądu). Między kondensatorami muszą być diody prostownicze (jeśli jest to powielacz napięcia), jak któraś z diód będzie uszkodzona, to powielacz będzie "działać" do uszkodzonej diody.
Czyli mierzenie kondensatorów nic nie daje w ogóle, dobrze wiedzieć, ja z elektryki/elektroniki jestem ciemna masa :/ czyli w skrócie wychodzi na to że moduł jest uszkodzony. No nic dostane inny to wszystko będę wiedział ;) dzięki za tak obszerne odpowiedzi i informacje na ten temat ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: wujeksex »

Wrzuć fotki modułu z góry (widok elementów) i spodu (widok płytki ze ścieżkami). Fotki powinny być na tyle dobre, abym widział wszelkie opisy elementów i połączenia między nimi.
Może wtedy uda mi się dokładnie powiedzieć Ci, co i jak sprawdzić, bo nie widząc układu mogę się tylko domyślać jak to działa.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

-- oryginalny post 2012-11-11 22:04 --

ok to jutro zrobię i wrzucę ;)

-- dodano 2012-11-12 11:10 --

Proszę bardzo ;) dodam że przy otworzeniu puszki uderzył mnie intensywny zapach tak jakby (jakkolwiek to zabrzmi) opony (podobny jak się wchodzi do składu opon) :D wcześniej on w sumie też był ale nie aż tak intensywny...

http://imageshack.us/photo/my-images/5/ ... v1080.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... v1080.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... v1080.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... v1080.jpg/
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: Pajda16v »

Sorki że się wtrącę ale ja miałem jaja z poduszkami i mam nadal :) przed wybuchem poduszek od roku wyrzucało mi błąd 44 i tak migało migało aż do dzika :) Poduszki i wszystkie czujniki powyrzucane po złożeniu miga dalej 44 :d hehe
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

44 prawy czujnik zderzeniowy zamontowany nieprawidłowo

Czyli gdzieś coś jest nie tak, skoro zamontowałeś nowy(inny) to może gdzieś z drugiej strony coś jest nie tak, któraś wtyczka zaśniedziała albo gdzieś uszkodzony kabel jest. Skoro dałeś inny czujnik i dalej jest to samo to ja bym stawiał na jakieś uszkodzenie mechaniczne ;) posprawdzaj wiązki i może coś znajdziesz ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: Pajda16v »

Mati ja nie mam poduszek, czujniki wyrzuciłem i dalej błąd 44 hehe :d
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

no to dziwi cie to że ci błędy wyskakują? ja się dziwie że tylko jeden :P normalne że ci będzie świecić ;) ale nie wiem czy w takiej sytuacji nie powinna ciągle świecić...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: Pajda16v »

komputer od poduszek wyleci i mam spokój :D
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

wtedy ci będzie cały czas świecić, bez migania. Wiem bo ja teraz tak śmigam :D czekam na nowy moduł i mam nadzieję że będzie to wszystko działać ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: Pajda16v »

heheh żaróweczkę maczasz w farbie czarnej :D heheh
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

-- oryginalny post 2012-11-13 23:56 --

zawsze jakieś rozwiązanie ;)

-- dodano 2012-11-15 17:06 --

i jak wujek? Ogarnąłeś to jakoś co trzeba by było wymienić? ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: wujeksex »

Niestety przy laminacie co najmniej dwuwarstwowym bez modułu i miernika w ręku ciężko dojść, co z czym jest połączone i jak ma działać.

Ja na początek wymieniłbym kondensatory(te 4 duże), bo jest to prawdopodobna przyczyna, a i koszta bardzo niskie - około 2 złote sztuka.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

to tak, kondensatory zmienilem i dalej to samo, mialem inny modul w ktorym byl bezpiecznik strzelony wiec przelutowalem z mojego do tamtego, ktory powinien zadzialac i dalej sie swieci, jeszcze nie podlaczylem pewnego modulu bo nie mialem jak ale raczej dwa nie byly by walniete, chyba zeby ale inne pytanie, jak jest szansa ze to bedzie safing sensor? i ewentualnie czy mozna go jakos naprawic czy tylko wymiana? Tyle ze wedlug serwisowki nigdzie nie ma rezystancji wiekszej niz te 100k Ohm wiec niby to modul jest... I jeszcze jedno pytanie, modul byl we wszystkich rocznikach taki sam? Bo od 95 byly 2 poduchy wiec pytanie czy modul tez byl inny?
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”