Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Pasek mi piszczy
Pasek mi piszczy
Tagze niewiem czy wymieniac czy nie wymieniac. Jak niewyminie to czy moga byc jakies powiklania? Ile wogule pasek moze kosztowac do probka?
Scheda po sereq -=PROBE II-gen. 2.5l 24V V6 95r.=-
GG: 3034632
GG: 3034632
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Paski to BARDZO WAŻNA SPRAWA w Probe. Szczególnie ten od wspomagania i pompy wody.
LUDZISKA KOMUNIKAT!
Jeżeli coś wyczuwacie na wspomaganiu nie tak to:
1. Spradzić płyn w układzie wspomagania.
2. PILNIE OBSERWOWAC TEMPERATURĘ!
ZA SŁABO NAPIĘTY PASEK KLINOWY MOŻE (NIE MUSI) DOPROWADZAĆ DO GOTOWANIA SIE WODY A CO ZA TYM IDZIE DO PRZEGRZANIA SILNIKA. Jak bardzo jest to groźne dla tej jednostki nie będę pisał.
CO ISTOTNE! Pasek może się bujać na wolnych obrotach, na np. 2 tys. obrotów i np. na 6 tys. a w środku może być dziura 3-4 tys. gdzie będzie się ślizgał. Efekt - raz jest ok, raz się gotuje. Jak się zagotuje to wyrzuci wodę do zbiornika nadmiarowego. Potem wciągnie powietrze i jest "super"!!!
Yen drugi pasek nie jest tak ważny (klima+alternator) ale i naciągnąć go łatwo. kluczem oczkowym poluzowujesz śrubę na kole od naciągu. potem nasadkowym 10 od góry i kręcisz. Potem dokręcasz i jedziesz dlalej. Lepiej zrobić od razu, bo potem się mści (słabe ładowanie - wymiana akumulatora w zimie).
LUDZISKA KOMUNIKAT!
Jeżeli coś wyczuwacie na wspomaganiu nie tak to:
1. Spradzić płyn w układzie wspomagania.
2. PILNIE OBSERWOWAC TEMPERATURĘ!
ZA SŁABO NAPIĘTY PASEK KLINOWY MOŻE (NIE MUSI) DOPROWADZAĆ DO GOTOWANIA SIE WODY A CO ZA TYM IDZIE DO PRZEGRZANIA SILNIKA. Jak bardzo jest to groźne dla tej jednostki nie będę pisał.
CO ISTOTNE! Pasek może się bujać na wolnych obrotach, na np. 2 tys. obrotów i np. na 6 tys. a w środku może być dziura 3-4 tys. gdzie będzie się ślizgał. Efekt - raz jest ok, raz się gotuje. Jak się zagotuje to wyrzuci wodę do zbiornika nadmiarowego. Potem wciągnie powietrze i jest "super"!!!
Yen drugi pasek nie jest tak ważny (klima+alternator) ale i naciągnąć go łatwo. kluczem oczkowym poluzowujesz śrubę na kole od naciągu. potem nasadkowym 10 od góry i kręcisz. Potem dokręcasz i jedziesz dlalej. Lepiej zrobić od razu, bo potem się mści (słabe ładowanie - wymiana akumulatora w zimie).
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- SoTonkA
- Posty: 821
- Rejestracja: 2005-08-28 21:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5770
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pasek mi piszczy
Mam pytanie o wymiary rolek ( a są wiadomo dwie ) od tych napinaczy i czy trzeba wymieniać cały napinacz ,rolkę a może wystarczy wymienić samo łożysko, Jeśli tak to jakie są wymiary tych łożysk . Jak ktoś zna te wymiary to był bym wdzięczny .
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pasek mi piszczy
wymienia się samo łożysko, jak znajde to podam Ci wymiary. całej rolki się nie opłaca , bo rolka to koszt ok 120-150zł a łożysko 10-30zl
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pasek mi piszczy
To super . Ale czy sam to wymienię ?
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pasek mi piszczy
Prasa nie będzie potrzebna?
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pasek mi piszczy
nie, nie będzie, wychodzi dość łatwo 

- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Pasek mi piszczy
Ja to robiłem poprzez przyłożenie deseczki, na deseczce nasadka odpowiadająca średnicy łożyska i delikatnie stuk stuk stuk 

Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pasek mi piszczy
Super, tylko poproszę wymiary tych łożysk 

JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Pasek mi piszczy
Lepiej wykręć od siebie i pójdź do sklepu, będziesz miał 100% gwarancji.
Ja za łożysko SKF płaciłem bodajże 12.50zł
Ja za łożysko SKF płaciłem bodajże 12.50zł

Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- arko
- Klubowicz
- Posty: 589
- Rejestracja: 2009-04-19 23:32
- Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=16280
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pasek mi piszczy
Tak chyba zrobię , będzie pewniej że to ten wymiar .Dzięki KrecioPL
-- dodano środa, 15 lipca 2015, 21:31 --
Łożyska wymienione . Koszt 40zł
-- dodano środa, 15 lipca 2015, 21:31 --
Łożyska wymienione . Koszt 40zł

JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pasek mi piszczy
Napiszę tutaj bo nie znalazłem lepszego tematu w dziale 2.0. Po przygodzie z zerwanym paskiem alternatora (byłem głupi że jeździłem na 20 letnim pasku
) na szybko kupiłem sobie paski bosza i się okazało że to gunwo. Piszczą jak nie powiem co. Już prawie rok na tym jeździłem i mnie szlag trafił bo już nie mogę tego słuchać. Przeczytałem że japońce mają inny kształt rowków to kupiłem sobie dedykowane paski Bando. Mam nadzieję, że się uspokoi to piszczenie. No ale do rzeczy, jakiś czas temu podczas jazdy usłyszałem metaliczny trzask spod maski i teraz jak auto stoi na wolnych to słyszę metaliczne terkotanie. Ustaliłem, że chyba dochodzi to z rolki napinającej pasek co na pompie wspomagania siedzi. Czy te dziadkowskie paski załatwiły mi łożysko ? Przyznam się, że mogły być napięte za bardzo bo myślałem że to piszczenie to wina luźnego paska ale po napięciu nie pomogło nic a nic.

Probe 96' 2.0 EURO
- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Pasek mi piszczy
Jak masz klime to sprawdz czy to nie sprężarka terkocze. Wyłącz nawiew i sprawdź czy ucichło.
Ostatnio zmieniony 2017-04-21 14:23 przez Spider33, łącznie zmieniany 1 raz.
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pasek mi piszczy
To, że jest jakiś beznadziejny kompresor klimatyzacji z wadą fabryczną w Mazdach to jedno
https://www.youtube.com/watch?v=326e5mMdRjY
Takie dźwięki też mam jak mam włączoną klimę. Ale tutaj nawet jak jest nawiew na OFF to mam jakie metaliczne brzdękanie i to nie jest taki trzask jak z klimy tylko takie bardziej dźwięczne.

https://www.youtube.com/watch?v=326e5mMdRjY
Takie dźwięki też mam jak mam włączoną klimę. Ale tutaj nawet jak jest nawiew na OFF to mam jakie metaliczne brzdękanie i to nie jest taki trzask jak z klimy tylko takie bardziej dźwięczne.
Probe 96' 2.0 EURO
- Spider33
- Posty: 1244
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Pasek mi piszczy
To podmień pompę wspomagania i po problemie. Nic innego na tym pasku raczej nie może terkotać. Moglo sie posypać łożysko od zbyt mocnego napięcia paska.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Pasek mi piszczy
Sprawdź stan płynu wspomagania. Ja ostatnio pompę przytarłem i miedzy 2 a 2.5tys obr pompa (najprawdopodobniej, bo jeszcze jej nie wymieniałem) mi hałasuje- grzechocze/terkocze
Ostatnio zmieniony 2017-04-21 14:43 przez mysz, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Pasek mi piszczy
Płynu mam full, nic nie ubywa. Paski wymienione i w końcu błoga cisza. Zupełnie inny kształt rowków miały je japońskie paski. Metaliczne dźwięczenie nadal jest. Co ciekawe im bardziej nagrzany silnik tym bardziej dzwoni, normalnie jakby gdzieś coś było niedokręcone.
Probe 96' 2.0 EURO