Szyba
Szyba
Witam, Odkryłem, że szyba od kierowcy nie do końca przylega do drzwi i jak jade słychać świsty i najprawdopodobniej jest to powód wilgoci w moim Proboszczu, co w takiej sytuacji zrobić? Kupić drzwi, samą szybę, bądź da się jakoś to wyregulować ?
Probe 2.0 16v
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Szyba
W ostatnim poście dałem załącznik jak to regulować
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 2&start=50
Gdzie ta wilgoć? za przednimi fotelami? jak tak to jest to wina przepuszczających szyb karoseryjnych z tyłu (prawdopodobnie znajdziesz tez jeziorko pod siedzeniem na tyle)
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 2&start=50
Gdzie ta wilgoć? za przednimi fotelami? jak tak to jest to wina przepuszczających szyb karoseryjnych z tyłu (prawdopodobnie znajdziesz tez jeziorko pod siedzeniem na tyle)
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szyba
Da się ją wyregulować, ale mimo wszystko w zależności od uszczelki świsty będą, u mnie świst pojawia się dopiero przy 160km/h
Da sie wyregulować, kąt, odchylenie i przechył( na odbojach). więc jedyne co to kombinacja, jak kupisz drugie to tez
będziesz musiał wyregulować
Da sie wyregulować, kąt, odchylenie i przechył( na odbojach). więc jedyne co to kombinacja, jak kupisz drugie to tez
będziesz musiał wyregulować
Re: Szyba
Ta wilgoć jest na kanale na tyle, ten taki co pośrodku jest ponieważ jest on wyłożony gąbką ( poprzedni właściciel pewnie wyciszał ) i jest przecięcie w wykładzinie i właśnie ta gąbką jest morka i wilgotna. Dziury od spodu nie ma na bank bo sprawdzaliśmy na podnośniku. Sprawdzałem też lejąc wodą lub jak deszcz padał i nigdzie nie przeciekało.
Co do regulacji, samemu można taką regulacje wykonać czy trzeba udać się do specjalisty, zwykły mechanior da rade?
Co do regulacji, samemu można taką regulacje wykonać czy trzeba udać się do specjalisty, zwykły mechanior da rade?
Probe 2.0 16v
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szyba
To nie koniecznie musi być szyba - mogą być i same drzwi opuszczone ( tak jest w większości probków - u mnie też)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: Szyba
Mhm, fakt faktem drzwi trzeba mocniej trzapnąć żeby się domknęły, bynajmniej w porównaniu drzwi od pasażera, tak, że najpierw zacznę od regulacji drzwi.
Co do kanap z tyłu, mam zamiar je zdjąć i sprawdzić co i jak, czy jest coś tam. Ewentualnie rdza mi zjadła trochę szyber i też jest to najprawdopodobniej powód wilgoci, aczkolwiek drugi szyber się robi
Co do kanap z tyłu, mam zamiar je zdjąć i sprawdzić co i jak, czy jest coś tam. Ewentualnie rdza mi zjadła trochę szyber i też jest to najprawdopodobniej powód wilgoci, aczkolwiek drugi szyber się robi
Probe 2.0 16v
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szyba
Woda w aucie to może być:
1. Przeżarty profil pod uszczelką nad drzwiami kierowcy
2. Odklejające się szyby tylne
3. Zatkane kanaliki odpływowe szyberdachu
4. Niedociągnięte/opuszczone drzwi i szyby
Sprawdź też pod wykładziną w bagażniku i w kole zapasowym.
Diagnoza opuszczonych drzwi:
1. Złap za drzwi i powoli zamykaj. W momencie, kiedy drzwi nachodzą na zamek usłyszysz, że się o niego obijają.
2. Złap rękami za drzwi i spróbuj nimi poruszać góra-dół. Jeśli się opuściły, będzie wyczuwalny luz.
1. Przeżarty profil pod uszczelką nad drzwiami kierowcy
2. Odklejające się szyby tylne
3. Zatkane kanaliki odpływowe szyberdachu
4. Niedociągnięte/opuszczone drzwi i szyby
Sprawdź też pod wykładziną w bagażniku i w kole zapasowym.
Diagnoza opuszczonych drzwi:
1. Złap za drzwi i powoli zamykaj. W momencie, kiedy drzwi nachodzą na zamek usłyszysz, że się o niego obijają.
2. Złap rękami za drzwi i spróbuj nimi poruszać góra-dół. Jeśli się opuściły, będzie wyczuwalny luz.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- avel
- Posty: 466
- Rejestracja: 2009-04-26 17:16
- Samochód: Probe II 2.0 1994
- Galeria: viewtopic.php?t=20438
- Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie
Re: Szyba
Chodzi o tunel środkowy? Podnieś siedzisko tylnej kanapy, (ma takie dwa zaczepy u dołu które trzeba odchylić i wyskoczy) i sprawdź czy tam jest woda. Jeżeli ciekną tylne szyby to niekoniecznie musi być widać, woda ścieka za plastikami.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szyba
nie koniecznie panie Krecik, nie musi być wcale luz.KrecioPL pisze:2. Złap rękami za drzwi i spróbuj nimi poruszać góra-dół. Jeśli się opuściły, będzie wyczuwalny luz.
A co do wilgoci pod tylną kanapą to też bym na 99% obstawiał nieszczelne tylne szyby, bo od przednich bocznych raczej by tam nie nalecialo.
Jeśli chodzi o ustawienie szyby to nawet mechanior tego nie zrobi jak nie bedzie miał pojęcia o tym. a bardzo łatwo jest tak nakręcić że przy regulacji szyba trzaśnie. Musisz obadać wszystkie punkty regulacji przy szybie, troszkę pomyślunku technicznego i po paru dniach prób może Ci się uda
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szyba
Tak jest Romas, zgodzę się - w zależności jak bardzo drzwi się opuściły.
U mnie zaczyna świszczeć przy ok. 140kmh i niestety luz na drzwiach jest - czekam na wiosenne, pogodne dni, żeby podjechać z tym romansem do Ciebie
U mnie zaczyna świszczeć przy ok. 140kmh i niestety luz na drzwiach jest - czekam na wiosenne, pogodne dni, żeby podjechać z tym romansem do Ciebie
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- pawlacz
- Posty: 376
- Rejestracja: 2012-07-24 23:41
- Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
- Galeria: viewtopic.php?t=22222
Re: Szyba
Zmieniłem szybę w swoim samochodzie i zaczęły się kłopoty. Świst przy 60km/h+, po umyciu karcherem widać, że woda leje się do środka. Próbowałem regulować tak jak na stronie:
http://probefaq.org/probemx/p_p13.htm
lecz mało to dało. Nie mogę uzyskać szczeliny na uszczelce między szybą drzwi a szybą tylną na poziomie 14-19mm. Zawsze jest 10mm. Jak już wspomniałem, świst się zaczyna wcześniej niż przed wymianą, przed wymianą też nie lała się woda do środka.
http://probefaq.org/probemx/p_p13.htm
lecz mało to dało. Nie mogę uzyskać szczeliny na uszczelce między szybą drzwi a szybą tylną na poziomie 14-19mm. Zawsze jest 10mm. Jak już wspomniałem, świst się zaczyna wcześniej niż przed wymianą, przed wymianą też nie lała się woda do środka.
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Szyba
Możliwe, że miałeś tylną szybę wklejaną i nigdy nie dojdziesz w ten sposób do ładu. Spróbuj ją ustawić pomijając ten współczynnik. Ja zawsze ustawiam na oko i nic nie gwiżdże i się nie wlewa do środka
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest