Wentylator w chłodnicy
Wentylator w chłodnicy
Witam, mam następujący problem, podczas włączenia stacyjki, uruchamia sie pompa paliwa i jest ok, a nastepnie Wentylatot po czym gasnie po 2 sekundach i włącza się znów pompa paliwa. Po uruchomieniu samochodu do 2 min auto samo gasnie i nie ma ciepłych rur w chłodnicy. Termostat wymieniony. Check engine zapala się podczas pracy silnika. Uszczelka pod głowica robiona.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wentylator w chłodnicy
sprawdź czujnik, i ustawienie tps
Re: Wentylator w chłodnicy
Czujnik nowy, co to tps?
Re: Wentylator w chłodnicy
W 2.0 TPS nic nie ma do rzeczy, wentylator załącza się na czujniku z prawej strony przepustnicy- taki z jednym kabelkiem. Ale, jest jedno małe ale, działa to tylko w trybie awaryjnym
Ustaw przełącznik nawiewów na off i sprawdź czy nie załącza się wentylator.
Odpowietrz przepustnicę bo skoro wymieniałeś termostat to może nie odpowietrzyłeś układu.
Odpowietrzenie najlepiej na zimnym- odkręcasz korek chłodnicy, zdejmujesz wężyk od wody na przepustnicy - taki o średnicy około 1cm i dolewasz tyle wody do chłodnicy żeby tam zaczęło się przelewać, cały czas ugniatasz prawy wąż na chłodnicy żeby pchnąć wodę do przepustnicy.
Sprawdź oporność na IAC na przepustnicy- powinna być 7-9 Ohm na zimnym silniku.
Jeśli te zabiegi nie pomogą to niestety czeka Cię rozbiórka auta na części, ale się nie przejmuj bo kupisz se drugiego i nie będziesz sobie nerw szarpał
Ustaw przełącznik nawiewów na off i sprawdź czy nie załącza się wentylator.
Odpowietrz przepustnicę bo skoro wymieniałeś termostat to może nie odpowietrzyłeś układu.
Odpowietrzenie najlepiej na zimnym- odkręcasz korek chłodnicy, zdejmujesz wężyk od wody na przepustnicy - taki o średnicy około 1cm i dolewasz tyle wody do chłodnicy żeby tam zaczęło się przelewać, cały czas ugniatasz prawy wąż na chłodnicy żeby pchnąć wodę do przepustnicy.
Sprawdź oporność na IAC na przepustnicy- powinna być 7-9 Ohm na zimnym silniku.
Jeśli te zabiegi nie pomogą to niestety czeka Cię rozbiórka auta na części, ale się nie przejmuj bo kupisz se drugiego i nie będziesz sobie nerw szarpał
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wentylator w chłodnicy
Durasku, jak tps będzie źle ustawiony to może wariować wentylator
Co do zapowietrzenia to tak jak Dura pisze,odpowietrz układ chłodzenia
Co do zapowietrzenia to tak jak Dura pisze,odpowietrz układ chłodzenia
Re: Wentylator w chłodnicy
Czemu takie stwierdzenie że autko na części?
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Wentylator w chłodnicy
-- oryginalny post 2015-10-20 10:33 --
-- dodano 2015-10-20 10:33 --
Bo ten typ tak ma i wiecznie mu części małoKuli94 pisze:Czemu takie stwierdzenie że autko na części?
-- dodano 2015-10-20 10:33 --
Bo ten typ tak ma i wiecznie mu części małoKuli94 pisze:Czemu takie stwierdzenie że autko na części?
Re: Wentylator w chłodnicy
Lepiej zawsze wybrać z 10 ofert niż z jednej trzeba ograniczać monopolSpider33 pisze:Bo ten typ tak ma i wiecznie mu części mało
W 2.0 TPS ma inną budowę i inaczej się go ustawia niż 2.5, nie ma potrzeby używania szczelinomierzy z zegarmistrzowską precyzją. Jeśli TPS nie był dotykany to go nie ruszaj bo on w 2.0 nie ma związku z załączaniem wentylatora. TPS ustawiasz na napięcie lub oporność i to tyle.
W fałce ten czujnik od wentylatora jest sprzężony w jednej obudowie razem z TPS i temu procedura regulacji jest inna.
Pan Haynes też o tym pisze:
Chapter 6-8
(...)
4 The throttle position sensor on 1993
four-cylinder engines is a permanent part of
the throttle body and can't be adjusted if it's
out of range (the entire throttle body must be
replaced). The TPS on all other engines can
be adjusted. If the readings are incorrect, try
adjusting the TPS. If that doesn't help,
replace the TPS.
Problem jest w innym miejscu niż TPS i tyle.
- Załączniki
-
- tps 2.5.jpg (9 KiB) Przejrzano 17598 razy
-
- tps 2.0.jpg (5.25 KiB) Przejrzano 17598 razy
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Re: Wentylator w chłodnicy
Zaczęło sie tak dziać po wymianie filtru paliwa, termostat i naruszylem caly filtr powietrza i przeplywowierz. Teraz w ten weekend umowilem sie z kolesiem co ma ford probe z Bielska: -)
Re: Wentylator w chłodnicy
Pewnie przepływkę dorobiłeś przy braku wody wchodził by na wysokie obroty w miarę nagrzewania silnika a później by falował. A bez przepływki zwłaszcza przy średnio dobrze ustawionej przepustnicy ma prawo gasnąć.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Re: Wentylator w chłodnicy
Żadnej przeplyewki nie robilem.
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Wentylator w chłodnicy
Wkręca Ci sie na obroty normalnie? Leci czarny dym z rury?
Re: Wentylator w chłodnicy
Teraz juz odpalic nie chce.... mozliwe ze pompa paliwa... nie leciał czarny dym, wszystko fajnie chodzilo, teraz jak pale silnik, kreci się, wszystko super lecz jak by mu brakowało czegos. To moze byc kazda pierdołka...
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Wentylator w chłodnicy
No to nie ma iskry albo paliwa, innej możliwości nie ma.Kuli94 pisze:Teraz juz odpalic nie chce....
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Wentylator w chłodnicy
Napisz konkretnie co jest albo zaprowadź auto do kogoś kto sie zna. W tym momencie to jest jak wróżenie z fusów. Mówisz niewiele konkretów wiec ciezko Ci będzie pomóc. Jest kilkanaście powodów które mogły unieruchomić twojego probasa.