Witam wszystkich na wstępie - ogromnie podziękowania dla Maxxuma - za czas poświecony w niedzielne przedpołudnie:).
Chapter One [1]
Jakiś czas temu postanowiłem zmienić oświetlenie wnętrza probika - i dodatkowo naprawić tu i ówdzie. Wiadomo czasami nie działała jakaś krańcówka ,a to żarówka spalona itd. Rozkręciłem wszystkie źródła światła - obejrzałem i dokładnie kupiłem odpowiedniki tylko, że ledowe. A czemu ledowe? no nie dlatego że robie agro tunning - bo jak niektórzy wiedzą doprowadzam samochód do oryginału (żółte blachy in progress). Po prostu lubie jak jest jasno i przy okazji niedomknięcie drzwi nie spowoduje porannego zdziwienia. Oczywiście ledy zakupiłem tam gdzie zawsze , w dobrze znanym mi punkcie. Nie kupuje ledów za
"czy-pińcdziesiąt" tylko faktycznie dobrze zrobione odpowiedniki z radiatorami - nie rzadko z "symulantem" canu . Do rzeczy...
Chapter Two [2]
Skoro pogoda do dupy proboszcz w garażu - można lutować - no i właśnie zapach kalafonii cyny wszechobecny...- troche dziwnych spraw trzeba ponaprawiać - gdzies ISO zalutowane na kablach...a ma być oryginalnie - wiec ori radio i mała modyfikacja...w postaci AUX - uruchamianego poprzez wciśniecie AM. Dla ciekawskich radio oryginalne z papierami sie zgadza , naklejka z kodem i nr seryjnym w schowku. Ale nie będe sie biczował do tego stopnia żeby słuchać radia - w którym gówno jest , no może normalna muzyka po 23 - o tej godzinie prob śpi.
Chapter Three [3]
Pogoda sie poprawia jest na tyle słońca, że można jechać po nowe opony i felgi. - Jadę....czuje smród - eh kalafonia i cyna. Samochód zamknięty.
Jadę dalej..... Historia zapachowa trwa około 3-4 dni....coraz mniej czuć.... Jeżdźę w dzień więc nie zauważam braku podświetlenia nóg i wnętrza.
Buzzer działa...podwświetlenie stacyjki też , przyciski UNLOCK , LOCK również....Zero jakichś niepokojących błędów...
FINAL COUNTDOWN [4]
Wesele w sobotę...jako ze z moja wybranką jedziemy probim - musi być perfekcyjnie - więc garaż i diagnozowanie problemu - pierw bezpiecznik - skrzynka pod nogami kierowcy z lewej strony - jeden wystający 10A - ROOM - oswietlenie wnętrza - bezpiecznik sprawny tak jak myślałem bo dało sie zaświecić lampke na podsufitówce w polozeniu ON...nie dzialalo DOOR. - tak w tym momencie poczułem ból dupy.
Po wertowaniu forum - nie mam info gdzie jest ten pier*** CPU - zresztą nazwa masakrycznie kretyńska... To gówno tylko steruje swiatlem poszczegolnych innych gówien i je ściemnia - wiec jakie CPU.
Biore telefon dzwonie do Krecia , "Krecio dej numer do Maxxuma" Krecio Daje numer dzwonie w obawie że maxxum mnie zapi*** że niedziela , ze rodzina , ze wlasnie grila robi... - wrecz przeciwnie - pomoga...
Wiem już gdzie jest to gówno - Prosty dostęp
1) lewa strona pod nogami kierowcy lekko do góry po słupku. Nad bezpiecznikami - Biała puszka z zatrzaskiem.
Hmm moja sugestia - nie trzeba nic rozbierać żeby ją wyjąć - jedynie ta półka maskująca z lampką nad nogami - 4 zatrzaski plastikowe - spuszczamy ją na dół. Potem latarka - kładziemy sie na plecach i delikatnie zwalniamy zatrzask modułu oświetlenia (tfu CPU?!?!) I manewrujemy między kablami tak żeby niczego nie urwać - nie musze dodawać że ODPINAMY WCZEŚNIEJ KLEME !!!!!!!! KLEMĘ !
2) Ja już moduł mam , może czas na wyjęcie wszystkich źródeł światła - może gdzieś sie robi zwarcie.....Wyjmuje wszystkie żarówki które sam włożyłem...
Kur**** zdejmuje podsufitke(osłone plastikową) czuje smród spalenizny....
Już mam winowajcę.
Patrzę i nie wierzę - spalone tak jakby ktoś pod palnikiem trzymał - w sumie cieszę sie ze nie zajarało sie - potem zdziwienie jak to mozliwe ze 10A z ROOM nie wywaliło...aaaaaa no tak wywaliło pewnie w Module OŚwietlenia tranzystor....
Faktycznie otwieram puszke CPU :
I mierze tranzystory - zgodnie z opiską na forum...mam...tylko że nie typowo... u mnie padł największy NEC NPN.
Szukamy odpowiednika...coś co można wsadzić - wkładamy 7A , 80W - ori 30W.
TUtaj rodzi sie pomysł .....a może by tak poprawić fabrykę ....To bezpiecznik polimerowy - temperaturowy. Jeśli temp. zwiekszy sie ponad 60st. rozłącza sie , gdy sie schłodzi wlacza sie znów - jakie proste - a uratowałoby moduł (200mA-900mA). Niestety - żarówka ledowa zrobiła zwarcie - lekko zwierała przez długi okres...smrodząc trochę - niestety nie zaczaiłem o co chodzi.
Efekt oczywisty....
PO CO TO PISZĘ? Żeby was ostrzec przed ledem - zawsze sprawdzajcie i kontrolujcie stan żarówek niestety nasze samochody nie mają CAN'u nie odetną prądu przy jakichś podejrzanych sytuacjach...tak jak w moim przypadku - ori instalacja , nowy aku , dobre masy , bezpieczniki wszystko super....o mało włos mój samochód sie nie spalił... Dlatego polecam jeśli już montujecie coś nie stockowego - zabezpieczenia dodatkowe np. bezpieczniki polimerowe.
Mam nadzieje że komuś sie to przyda....
[naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU
- zacanaheim
- Posty: 118
- Rejestracja: 2011-07-16 12:38
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92' (biały)/ Subaru Impreza MY07 2.5 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=23411
[naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU
"nie ma ludzi niewinnych są tylko źle przesłuchani..."
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU
ostatnio przerabiam temat mercedesa, który się trochę sfajczył od ledowej żarówki
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- zacanaheim
- Posty: 118
- Rejestracja: 2011-07-16 12:38
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92' (biały)/ Subaru Impreza MY07 2.5 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=23411
Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU
No temat robi sie dość popularny ostatnio ...co mnie nie dziwi.. Ale jak widać niektórzy ludzie dalej wypierają sprawę
"nie ma ludzi niewinnych są tylko źle przesłuchani..."
- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 677
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU
Nawet mnie nie strasz... ja u siebie mam wszystko podświetlone zimnobiałym led...zacanaheim pisze:PO CO TO PISZĘ? Żeby was ostrzec przed ledem - zawsze sprawdzajcie i kontrolujcie stan żarówek niestety nasze samochody nie mają CAN'u nie odetną prądu przy jakichś podejrzanych sytuacjach...tak jak w moim przypadku - ori instalacja , nowy aku , dobre masy , bezpieczniki wszystko super....o mało włos mój samochód sie nie spalił...
- zacanaheim
- Posty: 118
- Rejestracja: 2011-07-16 12:38
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92' (biały)/ Subaru Impreza MY07 2.5 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=23411
Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU
Daleki jestem od siania paniki , ale opisałem prawdziwą sytuację. Póki co też mam nogi podświetlone na bialo...ale bez radiatorów takie malo agresywne...Nawet mnie nie strasz... ja u siebie mam wszystko podświetlone zimnobiałym led...
"nie ma ludzi niewinnych są tylko źle przesłuchani..."
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU
Prawda jest taka, Mateusz, że głównym problemem palących się LEDów jest ... rynek pochodzenia (CHRL)
Miałem 5 LEDów w ręce (od tej sprawy z Mercedesem), każdy niby taki sam, ta sama seria, ten sam producent, te same parametry...
A każdy jest tak naprawdę inny. Nie dziwię się, że dochodzi do zwarć i zapłonów skoro one są tak fatalnie wykonane.
Miałem 5 LEDów w ręce (od tej sprawy z Mercedesem), każdy niby taki sam, ta sama seria, ten sam producent, te same parametry...
A każdy jest tak naprawdę inny. Nie dziwię się, że dochodzi do zwarć i zapłonów skoro one są tak fatalnie wykonane.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- zacanaheim
- Posty: 118
- Rejestracja: 2011-07-16 12:38
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92' (biały)/ Subaru Impreza MY07 2.5 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=23411
Re: [naprawa] Moduł Oświetlenia wnętrza tzw CPU
Otóż to !....allegro odradzam najlepiej samemu pomacać zobaczyć jakość wykonania i zbadać pobór prądu miernikiem.... rynek pochodzenia (CHRL)
Odpalić leda na 24h pod prostownikiem/baterią i sprawdzić jakie osiągnie temperatury.
EOT. Może wkońcu ktoś się zajmie tym badziewiem które pchają na rynek...
"nie ma ludzi niewinnych są tylko źle przesłuchani..."