ABS
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: ABS
Może Ci się żaróweczka spaliła i nic nie sygnalizuje.
Diodę można użyć zamiast woltomierza wpiętego w kostkę pod siedzeniem. O innym wykorzystaniu diody do sprawdzania ABS nie słyszałem
Diodę można użyć zamiast woltomierza wpiętego w kostkę pod siedzeniem. O innym wykorzystaniu diody do sprawdzania ABS nie słyszałem
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Ktoś tu jest leniuchemScyzor pisze:Zauważyłem ostatnio, że nie działa mi ABS.
Wczoraj chciałem sprawdzić błędy, ale niestety kontrolka od ABS nie miga
Gdzieś chyba czytałem o sprawdzaniu kodów diodą... można tak I gdzie ją podpiąć
Druga strona tego tematu - użytkownik "york" opisuje jak sprawdzić za pomocą diody LED i opornika
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: ABS
Ktoś mi już to mówił kiedyś chyba Pani w szkole, albo mamaMaxxum pisze:Ktoś tu jest leniuchem
Ok już znalazłem. Dzięki
Żarówka jest ok, bo po zapłonie świeci. Zresztą cały czas świeci wraz z LOW OIL i CHECK ENGINE - typowy objaw małej usterki alternatora.
Ale to raczej nie ma wpływu na wyświetlanie kodów.
Sprawdzę LEDem.
Przy okazji: czy np. usterka jednego czujnika ABS wyłącza całość
Albo:
Może być i któryś z tych powodówRobert pisze: Other
Possibly caused by:
Poor connection of ABS control module 17-pin connector
Insufficient battery capacity
Low alternator voltage output
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
A jak ma działać ABS skoro czujnik będzie uwalony
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
U mnie np. uszkodzona zębatka ABS-u powodowała wyłączanie ABS-u przy danej prędkości.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: ABS
Ok. Dzięki.
Czyli sprawdzę diodą w weekend, jak nic nie pokaże to poczekam na wymianę aku (akurat siada po 8 latach) bo może to być niższe napięcie (tak jest przy SRS w dwójce - wywala błąd).
Przy prawym tylnym kole był niedawno robiony zacisk - może coś z czujnikiem lub zębatką - sprawdzę.
Czyli sprawdzę diodą w weekend, jak nic nie pokaże to poczekam na wymianę aku (akurat siada po 8 latach) bo może to być niższe napięcie (tak jest przy SRS w dwójce - wywala błąd).
Przy prawym tylnym kole był niedawno robiony zacisk - może coś z czujnikiem lub zębatką - sprawdzę.
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Wystarczy że został jeden ząbek w zębatce uszkodzony i będzie błąd/ Albo czujnik ABS podczas prac został przesunięty o 0,5 mm.Scyzor pisze:Ok. Dzięki.
Czyli sprawdzę diodą w weekend, jak nic nie pokaże to poczekam na wymianę aku (akurat siada po 8 latach) bo może to być niższe napięcie (tak jest przy SRS w dwójce - wywala błąd).
Przy prawym tylnym kole był niedawno robiony zacisk - może coś z czujnikiem lub zębatką - sprawdzę.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: ABS
U mnie były lepsze kwiatki. Od korozji pękła zębatka na jednym kole, gołym okiem nawet nie było widać a ABS się wyłączał po przekroczeniu 40km/godz. Po wymianie zębatki wszystko wróciło do normy.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: ABS
-- oryginalny post 2015-12-24 08:21 --
Ja niestety diagnozę "on-line" mam utrudnioną przez tą cholerną usterkę alternatora, ale damy jakoś radę
-- dodano 2016-01-10 13:08 --
Kurczę, w końcu sprawdziłem: mostek na kostce jak należy i dioda pod dwa pozostałe styki, ale nic nie kumam
Miga raz krótko i raz długo. Toć chyba na początku powinno być długo
Ja niestety diagnozę "on-line" mam utrudnioną przez tą cholerną usterkę alternatora, ale damy jakoś radę
-- dodano 2016-01-10 13:08 --
Kurczę, w końcu sprawdziłem: mostek na kostce jak należy i dioda pod dwa pozostałe styki, ale nic nie kumam
Miga raz krótko i raz długo. Toć chyba na początku powinno być długo
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2016-08-15 17:14
Re: ABS podłączenie kostek pod fotelami
Witam wszystkich mam pytanie czy ktoś morze wie lub podrzuci zdjęcia podłączenia kostek pod fotelami kierowcy i pasażera ponieważ mam dylemat pod fotelem kierowcy mam dwie takie same kostki które pasują do jednej wtyczki a od strony pasażera mam nie kompletą wtyczkę po stronie kierowcy to kostki od ABS i mi ciągle świeci ;od strony pasażera nie mam pojęcia morze po kolorach ktoś coś podpowie ;za byle podpowiedzi z góry dziękuje
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Prawdopodobnie masz błędną wtyczkę podłączoną do modułu ABS-u.
Pod fotelem kierowcy masz podobne dwie wtyczki.
Jedna powinna być podłączona do komputerka ABS-u a druga jest do jego testowania.
Z tego zdjęcia wynika,jeżeli dobrze widzę, że ktoś podłączył do komputerka wtyczkę do testowania ABS i wtedy będzie Ci świeciła kontrolka.
Sprawdź to.
Wtyczka do testowania ABS-u ma następujące kolory kabelków:
- zielono-czerwony
- zielono - czarny
- czarny
- niebiesko - żółty
Jeżeli taka właśnie jest podłączona - podłącz tą drugą.
Jeśli chodzi o wtyczkę pod fotelem pasażera.
Niestety nie pamiętam która to jest. Ale są dwie opcje.
Albo to jest wtyczka do komputerka sterowania zawieszenia (jeżeli masz aktywne zawieszenie), albo do podświetlenia gniazda pasa. Bardziej obstawiał bym to drugie.
Poniżej parę schematów dotyczących ABS.
Pod fotelem kierowcy masz podobne dwie wtyczki.
Jedna powinna być podłączona do komputerka ABS-u a druga jest do jego testowania.
Z tego zdjęcia wynika,jeżeli dobrze widzę, że ktoś podłączył do komputerka wtyczkę do testowania ABS i wtedy będzie Ci świeciła kontrolka.
Sprawdź to.
Wtyczka do testowania ABS-u ma następujące kolory kabelków:
- zielono-czerwony
- zielono - czarny
- czarny
- niebiesko - żółty
Jeżeli taka właśnie jest podłączona - podłącz tą drugą.
Jeśli chodzi o wtyczkę pod fotelem pasażera.
Niestety nie pamiętam która to jest. Ale są dwie opcje.
Albo to jest wtyczka do komputerka sterowania zawieszenia (jeżeli masz aktywne zawieszenie), albo do podświetlenia gniazda pasa. Bardziej obstawiał bym to drugie.
Poniżej parę schematów dotyczących ABS.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2016-08-15 17:14
Re: ABS podłączenie kostek pod fotelami
Dzięki Maxxum rozświetliłeś mi umysł jutro testuje ; faktycznie zawieche mam aktywną a do tej pory nie miałem pojęcia od czego te sterowniki
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2016-08-15 17:14
Re: ABS
Koledzy mam znowu problem -- A więc dzięki Maxxumowi doszedłem z podłączeniem ABS-ów >nie świeci działa na śliskim no i koniec sielanki przy dobrej przyczepności nie idzie wy chamowaci twardy hamulec ABS na piepsza im szybciej tym więcej co raczej normalne ale na lodzie --tak wygląda jak by go ABS nie puszczał \\ co morze być przyczyną ?
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Maciej - proszę Cię, napisz jeszcze raz to co wyżej, tylko zrozumiale. Nie mogę się połapać co napisałeś...maciej1206 pisze:Koledzy mam znowu problem -- A więc dzięki Maxxumowi doszedłem z podłączeniem ABS-ów >nie świeci działa na śliskim no i koniec sielanki przy dobrej przyczepności nie idzie wy chamowaci twardy hamulec ABS na piepsza im szybciej tym więcej co raczej normalne ale na lodzie --tak wygląda jak by go ABS nie puszczał \\ co morze być przyczyną ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2016-08-15 17:14
Re: ABS
Witam Cię Najprościej mówiąc hamulce zaczęły mi działać odwrotnie na dobrej nawierzchni nie idzie wy chamowaci pedał twardy abs napieprza \ zaczyna normalnie hamować jak zwolni do okło 20 km \Na lodzie to zachowuje się NIBY normalnie jedzie prosto koła nie blokują się aby nie rozpoznaje dobrej przyczepności tak jakby abs działał non stop . Jak kupiłem probe to abs świecił po sprawdzeniu okazało się że przedni lewy czujnik do wymiany więc go zmieniłem no i się zaczęło ---Pomyślałem że to komputer od abs no i zrobiłem podmiankę bo sprzedający wrzucił mi trochę gratów ale to nic nie zmieniło .No chyba że źle wymieniam bo te dwa sterowniki z pod siedzenia kierowcy bo jest jeszcze po pasażerem ?....Po odłączeniu tego czujnika abs który wymieniłem wszystko wraca do normy no wiadomo że bez abs-a \\\To tak po krutce ---Niestety nie znam jeszcze tego auta dobrze jak go kupiłem to miał straszne problemy z elektryką dość dużo było źle połączone no ale hamulce to prze ciesz osobna bajka
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
W takiej sytuacji nie bardzo wiem, co może być przyczyną - może ktoś podpowie.
A skąd wziąłeś ten czujnik od ABS-u który wymieniłeś - czy na pewno był ok.
Kto go zakładał ? Bo tam odległość od zębatki mierzy się dziesiątymi milimetra.
Kolejna sprawa. Czy ostatnio sczytywałeś kody ABSU ? Może zrób to teraz i coś będzie wiadomo ?
Tylko chodzi mi konkretnie o kody ABS-u a nie o kody ogólne. Czyli wykorzystaj wtyczkę pod siedzeniem kierowcy.
A skąd wziąłeś ten czujnik od ABS-u który wymieniłeś - czy na pewno był ok.
Kto go zakładał ? Bo tam odległość od zębatki mierzy się dziesiątymi milimetra.
Kolejna sprawa. Czy ostatnio sczytywałeś kody ABSU ? Może zrób to teraz i coś będzie wiadomo ?
Tylko chodzi mi konkretnie o kody ABS-u a nie o kody ogólne. Czyli wykorzystaj wtyczkę pod siedzeniem kierowcy.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2016-08-15 17:14
Re: ABS
abs pochodzi z rozbieranej proby \sprawdzałem sam przed założeniem wskazywało 09 OM no zależy jak przełoączyłem omomierz ale w wartości była zawsze 9tka no odległości nie sprawdzałem no i błędów też nie patrzałem bo lampka się nie zapalała ale fakt trzeba od tego zacząć \Jak najszybciej to zrobię i dam znać
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Trochę poczytałem w Internecie i przy takich objawach ludziska piszą że przede wszystkim warto przeczyścić czujniki ABS i koronki (tylko z wyczuciem ).Koronki tez warto obejrzeć czy mają wszystkie zęby i czy są nie powykrzywiane.
Jak auto było tak namodzone jak piszesz to mam nadzieję, że ktoś nie założył jakiejś koronki z inną ilością ząbków a potem jak mu nie działało to przepiął komputerek do innej wtyczki. Wszystko jest możliwe
Jak auto było tak namodzone jak piszesz to mam nadzieję, że ktoś nie założył jakiejś koronki z inną ilością ząbków a potem jak mu nie działało to przepiął komputerek do innej wtyczki. Wszystko jest możliwe
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: ABS
Potrzebuję pomocy w interpretacji kodów ABSu - ja tam widzę długi krótki długi, ale przecież taka kombinacja nie występuje...
https://youtu.be/T3yaVYEFHxM
https://youtu.be/T3yaVYEFHxM
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Zacznijmy od tego co Ty za dziadostwo podpiąłeś narysuj jakiś schemat tego czegoś z tym LED.
Z mojej dedukcji wychodzi, że wpiąłeś odwrotnie LED i w twoim przypadku chwile gdy LED nie świeci to są twoje impulsy czyli masz jeden długi i jeden krótki co pasuje do kodu 11 czyli prawy przedni czujnik ABS masz błąd.
Po za tym napisz coś więcej co się dzieje wtedy można pomyśleć.
PS. strona nr 2 poastu:
Z mojej dedukcji wychodzi, że wpiąłeś odwrotnie LED i w twoim przypadku chwile gdy LED nie świeci to są twoje impulsy czyli masz jeden długi i jeden krótki co pasuje do kodu 11 czyli prawy przedni czujnik ABS masz błąd.
Po za tym napisz coś więcej co się dzieje wtedy można pomyśleć.
PS. strona nr 2 poastu:
york pisze:nie wiem czy ktos wspominal wiec napisze zemu komus nowszemu zmniejszyc ilosc zabawy.otoz nie trzeba koniecznie szukac miernika analogowego gdyz wystarczy dioda LED z opornikiem (czyli przystosowana do 12V) wpieta w to samo miejsce co proponowany miernik natomiast w roczniku 1992 (niech wam juz bedzie ze mam 92) nie trzeba wogole nic podpinac tylko zrobic mostek na kostce bo Anti Lock miga na zmiane z podpieta dioda wiec mozna patrzec na Anti Lock i liczyc ile razy zgasnie i na jak dlugo.
Ostatnio zmieniony 2017-02-05 08:48 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 1 raz.
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: ABS
Połączyłem w kostce żyłę czarną z czarno-czerwoną, następnie włożyłem kabel do żyły czerwono-zielonej i podpiąłem go do diody, a z drugiej strony diodę kablem do karoserii.
Prawy przedni to to czego bym się spodziewał - bo jakiś geniusz przyspawał zębatkę ABS i przy spawie może nie odróżniać zębów od siebie...
Prawy przedni to to czego bym się spodziewał - bo jakiś geniusz przyspawał zębatkę ABS i przy spawie może nie odróżniać zębów od siebie...
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
wymień zębatkę i powinno być po problemie ja gdzieś kupiłem w sklepie internetowym i odrazy wymieniłem obie aby były jednakowe teraz jadę ponad 200 i Abs działa poprawnie
Zębatka (koronka) ABS - MZ014A (90 zębów)
Zębatka (koronka) ABS - MZ014A (90 zębów)
Ostatnio zmieniony 2017-02-07 07:25 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Dokładnie. Ja kupowałem np. W Euro Driveshafts - tam gdzie zaopatrujemy się w przeguby.adrian_seki pisze: Zębatka (koronka) ABS - MZ014A (90 zębów)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: ABS
Oznaczenie koronki to dokładnie MZ014A(90), MZ014A to oznaczenie przegubu, ale on nie pasuje bo ma 26/25 zębów, a prawidłowy ma oznaczenie MZ011A - z tym, że ten chodzi tylko z koronką ABS 44 zęby - trzeba dokupić koronkę ABS 90 zębów i wymienić.
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ