Zakładam nowy temat związany z rozbiórką i składaniem skrzyni oraz wymianą jej podzespołów .
Potrzebuję rad , instrukcji , zdjęć - jakichkolwiek wskazówek od ludzi znających temat , dotyczących jak powinien być poskładany zamek wodzików zaznaczony na zdjęciu . Przy rozbieraniu nie zwróciłem uwagi w jakim położeniu powinien być założony. O samej skrzyni wiem dużo ale nie wszystko . Poznałem jej słabe ogniwa i wiem dlaczego nasze girboxy pracują jak pracują. Liczę na pomoc starych wyjadaczy i mam nadzieję uzyskać dobre rady od Romusia skoro rozebrał ich kilka
Nie chcę eksperymentować ,tracić i czasu i nerwów na zakładanie i demontaż skrzyni
Rozbiórka skrzyni
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Rozbiórka skrzyni
Ostatnio zmieniony 2017-01-29 09:41 przez vitek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Rozbiurka skrzyni
To ja zadam pytanie może głupie a może mądre, skoro poznałeś tajniki tej skrzyni Wsteczny bieg jest synchronizowany czy nie?
Probe 96' 2.0 EURO
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Rozbiurka skrzyni
Zakładam, że nie, widać na zdjęciu
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Rozbiurka skrzyni
Nie . Nie jest . Patrząc na działanie tej skrzyni nazwałbym to ,,pół synchronizacja ''
Niebawem wyjaśnię dlaczego i jakie kroki poczyniłem żeby to zmienić. Nie będę ukrywał że tylko dlatego rozebrałem skrzynie żeby się dowiedzieć czemu wsteczny szwankuje.
Na zdjęciu nie widać kółka wstecznego
Niebawem wyjaśnię dlaczego i jakie kroki poczyniłem żeby to zmienić. Nie będę ukrywał że tylko dlatego rozebrałem skrzynie żeby się dowiedzieć czemu wsteczny szwankuje.
Na zdjęciu nie widać kółka wstecznego
Ostatnio zmieniony 2017-01-28 23:11 przez Prezes5G19, łącznie zmieniany 1 raz.
- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Rozbiurka skrzyni
Jak wymienię w końcu te poduszki skrzyni na poliuretan (niech się cieplej w końcu zrobi) to dam znać czy wsteczny będzie wchodził za każdym razem Jak będzie trochę sztywniej skrzynia spięta to możliwe że będzie wchodził jak w masełko. Faktycznie ten wsteczny to ciekawa sprawa bo nieważne w jakim stanie się ma skrzynie i ile przebiegu to raz na jakiś czas się zdarzy, że nie wbija za pierwszym.
Probe 96' 2.0 EURO
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Rozbiurka skrzyni
Jest widoczny pomiędzy wałkiem atakującym a widełkami, tak mi się wydajePrezes5G19 pisze: Na zdjęciu nie widać kółka wstecznego
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: Rozbiórka skrzyni
Ołkej Złożyłem dziś skrzynię na sucho , wszystko się kręci , przesuwa i obraca . Mogę się podzielić uwagami dotyczącymi rozbiórki i składania jeśli kiedyś ktoś będzie to robił .
Teraz kilka rzeczy które rzuciły mi się w oczy po dokładnym umyciu wszystkich elementów .
1 to syf osadzony na każdej powierzchni . Mimo że olej wymieniany był całkiem niedawno to wewnątrz osadzony był szlam . Nie sprzyjał on pracy synchronizatorów , przesuwając przesuwką zacinała się ona lub ciężko pracowała . Po rozebraniu samego synchronizatora , dokładnym wyczyszczeniu w benzynie i ponownym złożeniu pracował o niebo lepiej . W tym momencie gdybym wymieniał olej w skrzyni to przepókałbym ją solidną dawką benzyny pod ciśnieniem . Teraz wiem że sama wymiana oleju to taki pół środek . No chyba że robi się to regularnie od nowości , no ale takich członków tutaj raczej niema , który miał by salonowego proba.
2 to '' stępiona '' powierzchnia koła biegu wstecznego , wałka głównego i synchronizatora biegu pierwszego i drugiego . Jako że wsteczny nie jest synchronizowany ma to ogromne znaczenie w czasie załączania biegu . Stan tychże kół przedstawiają fotki niestety niezbyt dobrej jakości . Kroki jakie poczyniłem aby to zmienić to naostrzenie zębów na każdym kole mini szlifierką . Podczas ręcznej zabawy wstecznym po tym zabiegu wskakiwał za każdym razem bez problemu . Zobaczymy jak to będzie wyglądało podczas pracy już w samochodzie .
3 to wytarta powierzchnia widełek w miejscu styku z kołem synchronizatora . Powstaje tam niewielki luz który na pewno nie będzie sprzyjał komfortowi przełożeń .
W skrzyni zostały wymienione wszystkie uszczelnienia tj.
- uszczelniacze półosi
- O-ringi sworznia wybieraka i czujnika prędkości
- Simmering wałka sprzęgłowego
- Uszczelniacz trzonka wybieraka - Ten mi dziś wypadł podczas zabawy biegami na sucho. Został osadzony na uszczelniaczu do silników.
Reasumując nie jest to idealna konstrukcja , wykonana jest z niskiej jakości materiałów jak na tą część samochodu która pracuje pod dużymi obciążeniami .
Teraz kilka rzeczy które rzuciły mi się w oczy po dokładnym umyciu wszystkich elementów .
1 to syf osadzony na każdej powierzchni . Mimo że olej wymieniany był całkiem niedawno to wewnątrz osadzony był szlam . Nie sprzyjał on pracy synchronizatorów , przesuwając przesuwką zacinała się ona lub ciężko pracowała . Po rozebraniu samego synchronizatora , dokładnym wyczyszczeniu w benzynie i ponownym złożeniu pracował o niebo lepiej . W tym momencie gdybym wymieniał olej w skrzyni to przepókałbym ją solidną dawką benzyny pod ciśnieniem . Teraz wiem że sama wymiana oleju to taki pół środek . No chyba że robi się to regularnie od nowości , no ale takich członków tutaj raczej niema , który miał by salonowego proba.
2 to '' stępiona '' powierzchnia koła biegu wstecznego , wałka głównego i synchronizatora biegu pierwszego i drugiego . Jako że wsteczny nie jest synchronizowany ma to ogromne znaczenie w czasie załączania biegu . Stan tychże kół przedstawiają fotki niestety niezbyt dobrej jakości . Kroki jakie poczyniłem aby to zmienić to naostrzenie zębów na każdym kole mini szlifierką . Podczas ręcznej zabawy wstecznym po tym zabiegu wskakiwał za każdym razem bez problemu . Zobaczymy jak to będzie wyglądało podczas pracy już w samochodzie .
3 to wytarta powierzchnia widełek w miejscu styku z kołem synchronizatora . Powstaje tam niewielki luz który na pewno nie będzie sprzyjał komfortowi przełożeń .
W skrzyni zostały wymienione wszystkie uszczelnienia tj.
- uszczelniacze półosi
- O-ringi sworznia wybieraka i czujnika prędkości
- Simmering wałka sprzęgłowego
- Uszczelniacz trzonka wybieraka - Ten mi dziś wypadł podczas zabawy biegami na sucho. Został osadzony na uszczelniaczu do silników.
Reasumując nie jest to idealna konstrukcja , wykonana jest z niskiej jakości materiałów jak na tą część samochodu która pracuje pod dużymi obciążeniami .