Silnik przebiera, nierówna praca
- Romas
 - Klubowicz
 - Posty: 5262
 - Rejestracja: 2009-12-23 22:35
 - Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
 - Galeria: viewtopic.php?t=19226
 - Lokalizacja: Warszawa
 
- BomberMAX
 - Posty: 416
 - Rejestracja: 2014-04-11 15:05
 - Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
 - Galeria: viewtopic.php?t=22899
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Kable Sencor. Auto stalo niedługo pójdzie do mechanika. Zastanawiam sie dlaczego kontrolka ABS ciagle swieci.... Nie bylo tego przedtem!
Pytanie do posiadaczy 2.0 z 96r, jak czytaliscie bledy???
			
			
									
						
										
						Pytanie do posiadaczy 2.0 z 96r, jak czytaliscie bledy???
- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Diodą, normalnie. Tylko trzeba wiedzieć jak je interpretować, bo są 4cyfrowe.
			
			
									
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- BomberMAX
 - Posty: 416
 - Rejestracja: 2014-04-11 15:05
 - Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
 - Galeria: viewtopic.php?t=22899
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
4 cyfrowe? Dałem diode, 1 raz dlugo 6 razy krotko też 16 a to oznacza... EGR?
Gdzie w FSach znajduje sie EGR?
https://youtu.be/_BqlhV-rrOU
jakie to kody? na moje 08 i 16....
			
			
									
						
										
						Gdzie w FSach znajduje sie EGR?
https://youtu.be/_BqlhV-rrOU
jakie to kody? na moje 08 i 16....
- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Filmiku się nie da obejrzeć.
			
			
									
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- BomberMAX
 - Posty: 416
 - Rejestracja: 2014-04-11 15:05
 - Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
 - Galeria: viewtopic.php?t=22899
 
- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Jest to błąd - jak dla mnie 0806 lub 0816
			
			
									
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						Re: Silnik przebiera, nierówna praca
08 i 16 
Pewnie nie będzie to ani przepływka ani EGR ale coś na dolocie czego komp nie jest w stanie określić inaczej niż takimi błędami.
			
			
									
						
							Pewnie nie będzie to ani przepływka ani EGR ale coś na dolocie czego komp nie jest w stanie określić inaczej niż takimi błędami.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
			
						- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Robert, pamietaj, że Bomber ma 96 - jak się przekonałeś na moim przykładzie (sugerując kody 4 cyfrowe) polifty to wredne w diagnostyce bestie.
			
			
									
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- Benet
 - Posty: 471
 - Rejestracja: 2016-07-25 17:14
 - Samochód: Ford Probe 96' 2.0
 - Galeria: viewtopic.php?t=23694
 - Lokalizacja: Szczecin
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Dzisiaj spędziłem pół dnia w garażu próbując pomóc koledze BomberMAX ale nic konstruktywnego z tego nie wyszło. Zaopatrzyłem się w elm327 i adapter z gniazda diagnosis na normalne obd2. Zainstalowałem na laptopie program forscan i podpiąłem się do samochodu. Skończyło się tak, że program wykrył sterownik silnika ale nie potrafił się z nim połączyć. Próbowałem wszystkiego, też aplikacji na telefonie jednak żadna nie była w stanie połączyć się z komputerem samochodu. Każda aplikacja potrafiła wykryć, że komunikacja odbywa się poprzez protokół iso 9141-2 ale dalej już połączenie nie szło. Nie mam już siły na to ani nie wiem dlaczego to nie działa biorąc pod uwagę, że ludzie podłączają stare mazdy 96,97,98 w ten sposób i to działa. Tak samo metoda z diodą chyba nic nie daje w modelach 96+. Jak ktoś jest mądry to niech rozwiąże zagadkę co mój samochód pragnie mi przekazać 
https://www.youtube.com/watch?v=iE4yb97Gp_c tutaj filmik. Błędy na pewno są 4 cyfrowe ale jak to interpretować to cholera wie. Chyba tylko komputer jest w stanie to zrobić.
Jak widać powtarzają się cztery długie pulsy i następnie jest bardzo długa przerwa i tak w kółko.
			
			
													https://www.youtube.com/watch?v=iE4yb97Gp_c tutaj filmik. Błędy na pewno są 4 cyfrowe ale jak to interpretować to cholera wie. Chyba tylko komputer jest w stanie to zrobić.
Jak widać powtarzają się cztery długie pulsy i następnie jest bardzo długa przerwa i tak w kółko.
					Ostatnio zmieniony 2018-10-04 19:29 przez Benet, łącznie zmieniany 3 razy.
									
			
						
							Probe 96' 2.0 EURO
			
						- cuba27
 - Klubowicz
 - Posty: 512
 - Rejestracja: 2012-02-12 17:47
 - Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
 - Galeria: viewtopic.php?t=19969
 - Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Może to być wina samego elm327 z tego co się orientowałem klony Elma dostępne w sprzedaży są zbudowane na jakimś tanim chipsecie który jest za wolny do gadania z kompem mazdy/Forda. Trzebaby spróbować innego interfejsu zbudowanego na lepszych częściachBenet pisze: 2018-10-04 19:25 Dzisiaj spędziłem pół dnia w garażu próbując pomóc koledze BomberMAX ale nic konstruktywnego z tego nie wyszło. Zaopatrzyłem się w elm327 i adapter z gniazda diagnosis na normalne obd2. Zainstalowałem na laptopie program forscan i podpiąłem się do samochodu. Skończyło się tak, że program wykrył sterownik silnika ale nie potrafił się z nim połączyć. Próbowałem wszystkiego, też aplikacji na telefonie jednak żadna nie była w stanie połączyć się z komputerem samochodu. Każda aplikacja potrafiła wykryć, że komunikacja odbywa się poprzez protokół iso 9141-2 ale dalej już połączenie nie szło. Nie mam już siły na to ani nie wiem dlaczego to nie działa biorąc pod uwagę, że ludzie podłączają stare mazdy 96,97,98 w ten sposób i to działa. Tak samo metoda z diodą chyba nic nie daje w modelach 96+. Jak ktoś jest mądry to niech rozwiąże zagadkę co mój samochód pragnie mi przekazać
https://www.youtube.com/watch?v=iE4yb97Gp_c tutaj filmik. Błędy na pewno są 4 cyfrowe ale jak to interpretować to cholera wie. Chyba tylko komputer jest w stanie to zrobić.
Jak widać powtarzają się cztery długie pulsy i następnie jest bardzo długa przerwa i tak w kółko.
- Benet
 - Posty: 471
 - Rejestracja: 2016-07-25 17:14
 - Samochód: Ford Probe 96' 2.0
 - Galeria: viewtopic.php?t=23694
 - Lokalizacja: Szczecin
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Kupiłem taki sam co miał gościu na mazdaspeedzie a poza tym nasze fordy jeszcze nie mają CAN więc to nie powinno mieć mieć znaczenia 
			
			
									
						
							Probe 96' 2.0 EURO
			
						- mysz
 - Klubowicz
 - Posty: 1941
 - Rejestracja: 2010-04-03 15:02
 - Galeria: viewtopic.php?t=18115
 - Lokalizacja: wwa
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Elm elmowi nie równy. Kumpel kupił identycznego jak ja mam i nie działa.
			
			
									
						
							Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
			
						Jest: ST220 2005r
- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Zamiast adaptera na OBDII spróbujcie wg schematu który przesłałem do Bombera. Słyszałem kiedyś, że adaptery nie pomagają, a jedyna opcja to odpowiednimi kabelkami bezpośrednio w urządzenie.
			
			
									
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- Benet
 - Posty: 471
 - Rejestracja: 2016-07-25 17:14
 - Samochód: Ford Probe 96' 2.0
 - Galeria: viewtopic.php?t=23694
 - Lokalizacja: Szczecin
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Też mnie to zastanawiało i sprawdziłem na schemacie tego adaptera i pokrywa się z tym o którym mówisz Krecio. Co prawda nie rozcinałem przewodów aby się upewnić.

			
			
													
					Ostatnio zmieniony 2018-10-05 12:18 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							Probe 96' 2.0 EURO
			
						- KrecioPL
 - Klubowicz
 - Posty: 3440
 - Rejestracja: 2012-02-27 16:00
 - Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
 - Galeria: viewtopic.php?t=21787
 - Lokalizacja: Na wsi.
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Weźcie kilka przewodów, wsuwek i zróbcie coś takiego jak w tym schemacie co dostał Bomber - wtedy się przekonamy.
			
			
									
						
							Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- BomberMAX
 - Posty: 416
 - Rejestracja: 2014-04-11 15:05
 - Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
 - Galeria: viewtopic.php?t=22899
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Dzięki za wszelką pomoc. Auto jest u mechaniora pewnie za chwilę dowiem się co i jak i z pewnością napiszę dla potomnych tutaj.
			
			
									
						
										
						- BomberMAX
 - Posty: 416
 - Rejestracja: 2014-04-11 15:05
 - Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
 - Galeria: viewtopic.php?t=22899
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Eureka. Płyn spieprza do tętnic 
 naprawa w t(ł)oku!
			
			
									
						
										
						- BomberMAX
 - Posty: 416
 - Rejestracja: 2014-04-11 15:05
 - Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
 - Galeria: viewtopic.php?t=22899
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
https://youtu.be/ltC_JvHpSTA lipa, autko po złożeniu silnika robi to co przedtem.... Osprzet uwalony tylko gdzie?
W oparciu o wiedze z forum podejrzewam przepływkę lub czujnik halla - gdzzie ten ostatni sie znajduje?
			
			
													W oparciu o wiedze z forum podejrzewam przepływkę lub czujnik halla - gdzzie ten ostatni sie znajduje?
					Ostatnio zmieniony 2019-06-13 09:45 przez BomberMAX, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						- mysz
 - Klubowicz
 - Posty: 1941
 - Rejestracja: 2010-04-03 15:02
 - Galeria: viewtopic.php?t=18115
 - Lokalizacja: wwa
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Film jest niedostępny. 
Czujnik halla jest w aparacie zapłonowym
			
			
									
						
							Czujnik halla jest w aparacie zapłonowym
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
			
						Jest: ST220 2005r
- BomberMAX
 - Posty: 416
 - Rejestracja: 2014-04-11 15:05
 - Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
 - Galeria: viewtopic.php?t=22899
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Mysz już powinno być ok z tamtym video. Przepływka wymieniona i uwaga, znikł błąd 08 czyli dura dobrze czytasz kody! Pozostał 16, silnik działa lepiej, o jakieś 1/3 mniej szarpie ale nadal lipa. Czy coś może być z dolotem? Jak obstawiacie? Przepustnica? EGR?
https://youtu.be/94ucenWyl6Q
			
			
									
						
										
						https://youtu.be/94ucenWyl6Q
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
EGR na razie nie ruszaj, ale zdejmij wężyk podciśnienia idący z niego, zresetuj kompa i odpal. W razie  jakby było na lepiej to regulujesz tylko bypassem na przepustnicy. 
Na samej przepustnicy sprawdzasz tylko oporność cewki IAC ,
Na zimnym silniku mam mieć kilka Ohm, nie pamiętam ile,- musisz sam poszukać. Na gorącym około 100.
Wogóle czy jest reakcja na wypięcie wtyczki IAC podczas pracy silnika?
			
			
									
						
							Na samej przepustnicy sprawdzasz tylko oporność cewki IAC ,
Na zimnym silniku mam mieć kilka Ohm, nie pamiętam ile,- musisz sam poszukać. Na gorącym około 100.
Wogóle czy jest reakcja na wypięcie wtyczki IAC podczas pracy silnika?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
			
						- BomberMAX
 - Posty: 416
 - Rejestracja: 2014-04-11 15:05
 - Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
 - Galeria: viewtopic.php?t=22899
 
Re: Silnik przebiera, nierówna praca
Dzięki wszystkim za pomoc - przepływka + nieszczelność na przepustnicy i EGR .... Samochód jak nowy z salonu (silnik 
) ! Temat do zamknięcia!
			
			
									
						
										
						