Zwarcie B+ i GND
Zwarcie B+ i GND
Drodzy forumowicze, potrzebuję waszej pomocy. Wymieniałem jednego vris'a i chciałem sprawdzić czy komputer już nie pokazuje jego błędu. Niestety zgubiła mnie rutyna i zwarłem w gnieździe diagnostycznym B+ oraz GND zamiast TEN i GND. Kontrolki mignęły na krótką chwilę i to tyle na chwilę obecną, nie próbowałem odpalić auta. Probe '93 2.5 V6. Co popaliłem, lub co powinienem teraz sprawdzić?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5242
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zwarcie B+ i GND
Bezpieczniki?
Re: Zwarcie B+ i GND
Sprawdziłem wszystkie jakie są w skrzynce pod maską na nadkolu. Chyba, że są jeszcze jakieś ukryte o których nie wiem. Jak szedłem po wiązce od gniazda diagnostycznego to doszedłem do grodzi silnikowej i wiązka wchodzi do kabiny. Całkiem logiczne jest, że to gniazdo diagnostyczne jest połączone bezpośrednio z ECM. Przekaźników w skrzynce bezpieczników nie sprawdzałem.
Re: Zwarcie B+ i GND
Ok, przynajmniej będzie wiedza dla innych na moim błędzie. Niepotrzebnie zacząłem już kopać w kierunku komputera (ECM). Jeśli zdarzy się wam taka sytuacja sprawdźcie bezpieczniki w kabinie. Znajdują się przy lewej nodze kierowcy, należy zsunąć plastikową obudowę. Bezpiecznik który się spalił to ten na schemacie opisany jako "meter" 15A. Schemat jest na ściągniętej obudowie bezpieczników.