Parownik-nagrzewnica, równolegle czy szeregowo ?

Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Parownik-nagrzewnica, równolegle czy szeregowo ?

Post autor: M-Pro »

W większości aut grzanie parownika jest wpięte w obieg wodny za pomocą
dwóch trójników.Równolegle do nagrzewnicy. Szybko , łatwo i przyjemnie. Tak sobie wymyśliłem, że jeżeli parownik będzie miał mniejszą przepustowość niż nagrzewnica będzie nagrzewał się wolniej. Wpięcie szeregowe wymusza tą samą ilość wody przeciskanej przez oba elementy. Takie rozwiązanie zastosowałem w swoim vw vento po tym jak po wymianie nagrzewnicy zaczął zamarzać parownik. Teraz jest git. Czy połączenie szeregowe jest zgodne z wytycznymi producentów. Jeżeli tak to co powinno od strony silnika byc podlaczone jako pierwsze? parownik czy nagrzewnica?
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Hmmm.... W połączeniu równoległym przepływ wody rozkłada się na 2 obwody, w którym każdy ma swoją przepustowość. W szeregowym przepustowość całego układu jest taka jak najniższa przepustowość poszczegónego elementu. Zakładam że parownik ma mniejszą prepustowość, tak więc najperawdopodobniej spowoduje to wolniesze nagrzewanie nagrzewnicy. Co do silnika - myślę że nie ma to żadnych skutków. Ewentualne minimalnie szybsze nagrzewanie się auta.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:17 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

OK wiec pytanie zeby jak najlepiej autko grzalo i spisywalo sie OK...
powinno byc szeregowo czy rownolegle??
Pozdrawiam
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

DUKE -> powinno być równolegle, ale nie ma to wielkiego znaczenia, a dla silnika żadnego.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Zalozylem gaz i ...
Przy temp 0 st.C Nie ma wolnych obrotow, przej jakies 5-7 km jazdy, dopiero kiedy silnik zlapie polowe skali jest git. Od poczatku chcialem zrobic szeregowo ,ale sie uparli. Wiec teraz beda przerabiac !!!
IIgen. 2,5 GT, USA-black
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Nic nie wskurasz - ale skoro chcesz.... :P
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”