Zimny drań
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zimny drań
Wczoraj zauważyłem dziwne zachowanie mojego autka na zimnym silniku.
Zdażyło mi się wprowadzić go powyżej 5 krpm na zimnym i ku mojemu zdziwieniu zaczął szarpać. Dziś powtóżyłem obserwacje i stwierdziłem że zaczyna szarpać przy 5 krpm, szarpanie ma charakter łagodnych oscylacji mocy o okresie 1s, w miarę nagżewania się silnika słabnie i przenosi się w wyższy zakres obrotowy. Ciepły silnik pracuje wzorcowo . Nie wiem czy dzieje się tak od niedawna czy od dawna bo zawsze się powstrzymuję przed nękaniem silnika 'na zimno'. Wygląda mi to na kłopoty z zasilaniem w paliwo/powietrze, może kiepskie paliwo lub świece ?
Spotkał się z czymś takim ktoś z was? Macie jakieś pomysły? A może to jest normalne a ja się czepiam?
Pozdrawiam Rafał
Zdażyło mi się wprowadzić go powyżej 5 krpm na zimnym i ku mojemu zdziwieniu zaczął szarpać. Dziś powtóżyłem obserwacje i stwierdziłem że zaczyna szarpać przy 5 krpm, szarpanie ma charakter łagodnych oscylacji mocy o okresie 1s, w miarę nagżewania się silnika słabnie i przenosi się w wyższy zakres obrotowy. Ciepły silnik pracuje wzorcowo . Nie wiem czy dzieje się tak od niedawna czy od dawna bo zawsze się powstrzymuję przed nękaniem silnika 'na zimno'. Wygląda mi to na kłopoty z zasilaniem w paliwo/powietrze, może kiepskie paliwo lub świece ?
Spotkał się z czymś takim ktoś z was? Macie jakieś pomysły? A może to jest normalne a ja się czepiam?
Pozdrawiam Rafał
Re: Zimny drań
Raf pisze:Wczoraj zauważyłem dziwne zachowanie mojego autka na zimnym silniku.
Zdażyło mi się wprowadzić go powyżej 5 krpm na zimnym i ku mojemu zdziwieniu zaczął szarpać. Dziś powtóżyłem obserwacje i stwierdziłem że zaczyna szarpać przy 5 krpm, szarpanie ma charakter łagodnych oscylacji mocy o okresie 1s, w miarę nagżewania się silnika słabnie i przenosi się w wyższy zakres obrotowy. Ciepły silnik pracuje wzorcowo . Nie wiem czy dzieje się tak od niedawna czy od dawna bo zawsze się powstrzymuję przed nękaniem silnika 'na zimno'. Wygląda mi to na kłopoty z zasilaniem w paliwo/powietrze, może kiepskie paliwo lub świece ?
Spotkał się z czymś takim ktoś z was? Macie jakieś pomysły? A może to jest normalne a ja się czepiam?
Pozdrawiam Rafał
obejrzyj wątek pt. szarpanie - miałem podobny objaw, z tymze u mnie przyczyna bylo zle paliwo i chyba brudny filtr powietrza.
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zimny drań
Oglądałem, ale w końcu nie napisałeś czy udało ci się zwalczyć problem, a poza tym u mnie objawia się to tylko na zimnym.sereq pisze:obejrzyj wątek pt. szarpanie - miałem podobny objaw, z tymze u mnie przyczyna bylo zle paliwo i chyba brudny filtr powietrza.
P.S.
Prawdą jest że ostatnio tankowałem na orlenie i zauważyłem podejżanie wysokie zużycie paliwa...
Re: Zimny drań
Może to sprawa kabli wys. napięcia.Raf pisze: Spotkał się z czymś takim ktoś z was? Macie jakieś pomysły? A może to jest normalne a ja się czepiam?
Ile mają lat i w jakim są stanie?
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Artek
Probe GT 2,5 V6
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zimny drań
Raf pisze:Oglądałem, ale w końcu nie napisałeś czy udało ci się zwalczyć problem, a poza tym u mnie objawia się to tylko na zimnym.sereq pisze:obejrzyj wątek pt. szarpanie - miałem podobny objaw, z tymze u mnie przyczyna bylo zle paliwo i chyba brudny filtr powietrza.
P.S.
Prawdą jest że ostatnio tankowałem na orlenie i zauważyłem podejżanie wysokie zużycie paliwa...
Tak problem ustąpił. Przyczyną jak napisałem była w 90% kiepska benzyna - Probek spalił wtedy 20l/100 !!! dodatkowo przedmychałem filtr powietrza kompresorkiem.
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ok !
Problem rozwiązany !
Przyczyna była trywialna - brudny filtr powietrza !
Przy okazji okazało się że wszystkie świece były słabo dokręcone a jedna wręcz NIE dokręcona tak więc jeśli ktoś z was nie wykręcał jeszcze świec w swoim autku to niech to lepiej zrobi...
Pozdrawiam Rafał
Przyczyna była trywialna - brudny filtr powietrza !
Przy okazji okazało się że wszystkie świece były słabo dokręcone a jedna wręcz NIE dokręcona tak więc jeśli ktoś z was nie wykręcał jeszcze świec w swoim autku to niech to lepiej zrobi...
Pozdrawiam Rafał
Ciekawa sprawa, ja też jak kupiłem swojego to miał niedokręcone świece, ale sprawdziłem to od razu. Problem był w tym, że miałem stary klucz i dokręciłem tylko 3 przednie tylne dopiero po przedłużeniu rączki klucza. A co do paliwa to rzeczywiście jest cholernie wrażliwy na jakość owego. Jak byłem w Zgorzelcu (zachodnia granica) to zatankowałem do pełna i przyjechałem do Wrocławia, pisałem zresztą o tym wcześniej i spalił mi 8,3 L/100 byłem zaskoczony a jaki był "żwawy" . Odkąd tankuję na BP(u nas nie ma JET-a) pod domem, nigdy już nie uzyskałem takiego wyniku, pomimo tego, że się starałaem zachować te same warunki jazdy jadąc do Czech (czyli nie przekraczać 150 km/h i gwałtownie nie przyśpieszać) nie zszedłem poniżej 10 (Może shell ma lepsze paliwo?, a może macie jakieś doświadczenia w tej materii?) To co mam we Wrocku to Shell, Aral, Statoil, BP, Orlen był kiedyś 1 JET ale już nie ma