swiatla - problem z otwieraniem / zamykaniem

Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

ale panowie tam naprawde nie ma zadnej logiki przy tych lampach :lol: -po wykreceniu silniczka sprawdzcie jak chodzi ten mechanizm podnoszenia lamp czy ma jakies opory i czy wydaje jakies nieprzyjemne dzwieki-jesli nie to oznacza ze silniczek halasuje-czyli to beda magnesy-tylko aby sprawdzic czy sa oderwane to trzeba nimi mocno poruszac bo ona przyciagaja sie do obudowy i na pierwszy rzut oka beda wygladaly ok.--pozatym przypominam o sprawdzeniu stanu szczotek i przesmarowaniu smarem miejsca gdzie dociskaja szczotki(komutatora)-no i moze byc jeszcze jeden powod- oodkrecajac obudowe silnika sprawdzcie czy jest tam u szczelka--jesli jej nie ma to wtedy srubki zabardzo przyciagaja obudowe i wirnik moze o cos haczyc i wydawac nieprzyjemne dzwieki---po tych czynnosciach najlepiej podlaczyc silnik "na krotko" i zobaczyc czy nie halasuje-pozdrawiam! 8) :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Witam
Kicur mi sie wydaje ze Vicki to kobieta :roll:

[quote=''Vicky'']musiałam czekać na trasie [/quote]
Obrazek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

kicur pisze:ale panowie tam naprawde nie ma zadnej logiki przy tych lampach :lol: -po wykreceniu silniczka sprawdzcie jak chodzi ten mechanizm podnoszenia lamp czy ma jakies opory i czy wydaje jakies nieprzyjemne dzwieki-jesli nie to oznacza ze silniczek halasuje-czyli to beda magnesy-tylko aby sprawdzic czy sa oderwane to trzeba nimi mocno poruszac bo ona przyciagaja sie do obudowy i na pierwszy rzut oka beda wygladaly ok.--pozatym przypominam o sprawdzeniu stanu szczotek i przesmarowaniu smarem miejsca gdzie dociskaja szczotki(komutatora)-no i moze byc jeszcze jeden powod- oodkrecajac obudowe silnika sprawdzcie czy jest tam u szczelka--jesli jej nie ma to wtedy srubki zabardzo przyciagaja obudowe i wirnik moze o cos haczyc i wydawac nieprzyjemne dzwieki---po tych czynnosciach najlepiej podlaczyc silnik "na krotko" i zobaczyc czy nie halasuje-pozdrawiam! 8) :D
i tu Cie zaskocze cala niedziele zbalamucilem na to i....lampa dziala ale cos jednak ......poniewaz chodzi jak traktor znowu mnie czeka meczarnia :cry:
Obrazek
Awatar użytkownika
Vicky
Posty: 56
Rejestracja: 2003-09-15 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Baranowo

Post autor: Vicky »

pelot pisze:Witam
Kicur mi sie wydaje ze Vicki to kobieta :roll:

[quote=''Vicky'']musiałam czekać na trasie
[/quote]

no kobietą jestem :D
muszę się wziąść za rozkręcanie tego i owego w moim autku, ale najpierw muszę się uporać kolokwiami w budzie... potem będę myśleć. Myślę że Wasze rady mi się bordzo przydadzą :D
Pozdro!
89 rok 2.2 GT
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a na zlocik nie jedziesz?? :?:
Obrazek
Awatar użytkownika
Vicky
Posty: 56
Rejestracja: 2003-09-15 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Baranowo

Post autor: Vicky »

Niestety nie dam rady tym razem dotrzeć na zlot, bo mam szkołę w ten weekend i muszę się uczyć :cry:
Nauka niestety przodem bo jak sobie narobie zaległości to nie będę miała czasu dla mojego autka jak się ociepli klimat... :D
Pozdro!
89 rok 2.2 GT
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

o qrcze w takim razie sory vicky :lol: 8) ....Qrcze i ty sie za takie rzeczy łapiesz?? musze powiedziec ze dzielna z ciebie dzieffczynka :D -jakby co to sluze wszelka pomoca 8) telefonik masz na dole-...ehmmm ...a tak swoja droga to ile jest jeszcze kobitek wlascicielek 1 gen????....poprosze foteczki... :D 8) -pozdrawiam!!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Vicky
Posty: 56
Rejestracja: 2003-09-15 21:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Baranowo

Post autor: Vicky »

spoko kicur :D
Lubie moje autko i staram się sama o nie dbać, naturalnie wszystkiego nie jestem w stanie sama zrobić, ale daje rade jak narazie... :)
Jak się dorobie aparatu to rzuce zdjęcia, swojego samochodu oczywiście :D
Pozdro!
89 rok 2.2 GT
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

nie otwieraja sie swiatla

Post autor: tomek7 »

hej, mam pytanie gdyz podczas pierwszych mrozow w zime zaczelo mi sie nie otwierac jedno swiatlo., oczywiscie nie jezdzilem na jednym zeby nie spalic silniczka.Otworzylo sie kilka razy po podgrzaniu od spodu suszarka, wtedy przekrecilem galke od eterowania i poszlo do gory.Poznej sie spiepszylo i musialem wystawic recznie i tak juz zostalo.Gdzie mam szykac usterki? bo nie che mi sie tego wszystkiego wymontowywac , dzikuje :D
Awatar użytkownika
Jookerr
Posty: 111
Rejestracja: 2004-10-23 20:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jookerr »

Witam.
Ja mialem podobna sytuacje tej zimy, ale u mnie wystarczylo posmarowac ramiona ktore podnosza lub opuszczaja lampe i wszystko wrocilo do normy. Posmarowalem to olejem pomieszanym z hydrolem.
Ja mialem problem tylko z lewa lampa. Nie wiem czy u ciebie to pomorze ale sprobowac mozesz.
Pozdrawiam. :)

Cóż za ortografia na wysokim poziomie :[
Ostatnio zmieniony 2005-03-16 18:19 przez Jookerr, łącznie zmieniany 2 razy.
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990 ;)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jookerr pisze:Nie wiem czy u ciebie to pomorze ale sprobowac mozesz.
No właśnie, nie wiemy skąd jesteś, ale jeśli z Pomorza, to spróbować możesz :D (jeśli skądinąd to próba też nie zaszkodzi)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Amigo!!!

Jak najszybciej poświęć dwie godziny twemu autu bo inaczej będziesz miał finansowo sporo w plecy... koniecznie rozbierz ramiona i przesmaruj taki łączniczek ramion (blaszka z dwoma cyckami do zakładania ramion poruszająca się obrotowo na sworzniu)
Ten sworzeń się po prostu zapieka, zaręczam, że retraktory (silniczki) maja nieziemski power i jeśli one już tam nie potrafią sobie tego podnieść to sworzeń jest zapieczony konkretnie.

A! Dodam, że jeśli silnik nie podniósł lampy do góry to nawet jak opuścisz na dół drugą i zamkniesz auto to prąd katuje retraktor nada.... więc im dłużej czekasz tym mocniej każesz mu się po prostu spalić w holerę...


ludziska, smarujcie to profilaktycznie kiedy tylko zauważycieże lampy nie podnoszą się jednakowo równo i jednocześnie.
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

WD40 to pomaga!!! Mi sie tez przedostatniej zimy lewe wolniej otwieraly, potem otwieraly sie do pół (hehehehe spiacy probe) pociagnalem ja do gory i puscila. Pojechalem od razu na stacje nie chowalem swiatel. Kupilem wd40 spryskalem i bylo ok. Do dzisiaj mam spokoj. Otwieraja sie rowniotko.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

DENAT pisze:WD40 to pomaga!!!
Pomaga ale tymczasowo, zwłaszcza zimą. Zrób tak jak pisał Cynki, bo ja też już to przerabiałem i nie takim g....m jak WD40!


Pozdro! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Najlepszy będzie smar WD-40 po pewnym czasie się ulotni ja napi....smaru i jest ok.cięgna chodzą jak rączki memowlaczka 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
TOMEK
Posty: 69
Rejestracja: 2005-01-08 10:05
Galeria: viewtopic.php?t=15028
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

i musialem wystawic recznie i tak juz zostalo

Post autor: TOMEK »

PANOWIE ALE KOLEGA PISZE ZE WYSUNOL LAMPE RECZNIE WIEC CHYBA AZ TAK CIEZKO NIE CHODZILa..JA MIALEM TEZ TAKI PRZYPADEK..Zerknij na wyloncznik termiczny,jest kolo szczotek takie dwie blaszki jak platynki moglo sie napchac tam brudu.przeczysc je papierem sciernym najlepiej wodnym 2000.
Tomek- Ford-Probe- 2.2- TURBO -USA--Siła Marki--
Awatar użytkownika
Night
Posty: 54
Rejestracja: 2004-04-19 09:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Night »

Cynki dobrze gada !! :)

Warto poświęcić troszkę czasu i dobrać się do całego mechanizmu. Wyjmij lampę i odkręć obudowę żeby mieć dobre dojście. To żaden problem - kilka śrubek. Silniczki tak jak Cynki pisał są bardzo mocne i wytrzymałe, mój po zapieczeniu się sworznia pchał mechanizm chyba z 2 dni aż był tak gorący że karoseria się nagrzewała.. (to uświadomiło mnie wtedy że nie poszedł mi silniczek tylko właśnie coś nie tak z mechanizmem jest nie halo).
Sprawdź właśnie sworzeń, rozbierz i dobrze przesmaruj.

Pozdro
PROBE II 2.0 16V

< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza :) >>>
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sprawdz też,czy silniczki są dobrze przykręcone do "budy".
Czasami śruby lubią się poluzować i silniczek podczas pracy
zmienia kąt.To też może być przyczyną.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

OLEY pisze:Sprawdz też,czy silniczki są dobrze przykręcone do "budy".
Czasami śruby lubią się poluzować i silniczek podczas pracy
zmienia kąt.To też może być przyczyną.
U mnie z lewej strony trzymał sie na jednej śrubie :shock:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

cóż mnie się nie równo podnoszą ale ja mam przytarty silnik :( musze poświęcić trochę czasu i go wydobyć mam tylko jeno pytanko czy musze w tym celu odkręcić zderzak czy wystarczy ze wyjmę lampę ?? [/code]
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Silniczek lampy jest zamocowany(z tego co pamiętam)dwoma śrubami.
Nie są one takie łatwe do odkręcenia.Zwłaszcza jedna (na każdej lampie)
Ta,która jest niżej.Dojście do niej jest bardzo trudne aczkolwiek nie niemożliwe.Można to zrobić bez ściągania zderzaka,z tym,że będzie to bardzo uciążliwe(mały ruch odpowiednim kluczem).
Jak wyjmiesz lampę(bo bez tego się nie obędzie) to sam ocenisz sytuację.
Powodzonka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Ja ostatni wykręcałem cały przedni zderzak, ale można dojść przez wykręcenie lampy,przy czym musisz wykręcić całą konstrukcję na której trzyma się silniczek. Śruby są od strony komory silnika 2 po wewn. stronie i jedna od strony błotnika. Jakbyś maił problemy to od strony kierowcy radzę wyciągnąć akumulator i podstawkę od niego (5 śrub) a od strony pasażera wyciągnąć zbiorniczek na płyn.

Miłej zabawy w poznawaniu autka :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Oley są 3 śrubecje :P od silniczka
ale u mnie one wszystkie były przykręcone od strony zderzaka :roll:
i jeszcz jedna rada jak bedziesz miał owe śrubeczki tak jak ja to jeszcze jest dobrze wykrecic kierunkowskaz to tez Ci ułatwi
Pozdrawiam

P.S.pierwszy raz jak to rozbierałem zajeło mi ponad 2.5 godz. a po kilku razach zaprawiłem się w bojach i w 15 minutek wykonywałem w/w czynność :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

Nom odkręciłem lampę i udało mi się odkręcić te 3 śruby od strony zderzaka. Obeszło się bez wyjmowania zbiorniczka. Zrobiłem mu ogólne smarowanie - okazało się jeszcze ze ośka wirnika troszkę jest krzywa i dlatego się trzaskał niemiłosiernie. Bawiłem się z nim ponad 2 godziny :( i znów zaczął się lżej kręcić;p
dziekuje za pomoc
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Lampy niechcą się otwierać ani zamykać !!!

Post autor: Bogdan9999 »

Od kiedy kupiłem Probe nie działały mi lampy tz. nie chciały się chować nie było żadnej reakcji. Gościu mi powiedział że nie wiem co się stało więc proszę was o pomoc. Lampy mam cały czas otwarte facet od którego kupowałem powiedział że to jakieś bezpieczniki więc sprawdziłem i nic mówił też coś o tym że właściciel w niemczech wyłączał lampy na zimę bo mu przymarzały czy coś takiego nie wiem czy istnieje jakiś wyłącznik i dlatego jeszcze nie dobrałem się do sedna. A jeśli nic z tych rzeczy to co mogło się stać podkreślam że obie lampy ani drgną. Jak ktoś wie coś na ten temat to proszę pisać !!!!! :( :( :( :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”