Mały problemik - podskakuje/traci przyczepność gdy hamuję :)
Mały problemik - podskakuje/traci przyczepność gdy hamuję :)
Witam ponownie. Wreszcie dostalem przegub i moglem pobawic sie w kanale. Szczerze mowiac myslalem ze bede mial z tym wszystkim wiekszy problem. O dziwo poszlo super gladko. Autko juz jezdzi i jest fajniutkie. Tylko ze pomimo wymiany przegubu i sworznia w wahaczu problem pozostal. To znaczy przy mocniejszym wcisnieciu gazu na niskim biegu lewe kolo poprostu podskakuje tracac przyczepnosc. Amortyzatory maja 80% sprawnosci w mocowaniu wahacza wedlug mnie nie ma luzuw. W stabilizatorze podobnie. podczas hamowania tez niezle bije w kole ale to pewnie tylko tarcza. Moze ktos domysla sie co to moze byc albo jak sprawdzic czym takie zachowanie jest spowodowane. Z gory dzieki i pozdrawiam!!!
Czerwona jedynka GT 91'
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Jeśli luzów nie ma, przegub i półoś są ok, to ja stawiałbym na geometrię. Dla pewności wyciągnąłbym Macphersona <- tak się pisze? i rozebrał go. Może amortyzator się przycina w pewnym miejscu?
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Jeśli wymieniłeś jeden sworzeń w wahaczu to sprawdź jeszcze drugi. Często one są przyczyną takich stuków. Nie wierz za bardzo wynikom na czepaczkach jeśli chodzi o amory. U mnie też wyszło wszystko OK a się okazuje że prawy amor z przodu leje. Oglądnij jego trzpień czy nie jest zasmarowany olejem. Jeśli będziesz rozbierał McPhersona (?) to sprawdż łożysko McPhersona (?). No a potem to tylko geometria Cię czeka razem z kątami.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Mam jeszcze pytanie czy stuki na kierownicy moga byc od koncowki drazka kierowniczego??? W czasie jazdy kierownica lekko bije a podczas hamowania jest tragedia. A ten amortyzator wedlug mnie poprostu sie zacina. Na badaniach wyszlo ze prawy ma 79% a lewy (ten od ktorego kolo podskakuje) ma 84%. Co o tym myslicie? Kurcze wiosna sie zaczyna a ja nawet gazu nie moge lekko dodac:). Z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam!!!
Czerwona jedynka GT 91'
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Stuki w zawieszeniu Temat rzeka... kiedyś mojemu klientowi stukało - szukali, szukali i..... nie znaleźli. A wiecie co stukało? Miał przy kluczykach breloczek w kształcie żołędzi z drewna i to one mu naparzały . A u Ciebie możę stukać, końcówka, przegub drążka, sama przekładnia na zębatce, sworzeń wahacza, stabilizator, łożysko mocowania amortyzatora, on sam, możesz mieć też wywalone tuleje wahacza. Czasami nawet potrafi stukać łożysko koła gdy ma spory luz albo jest nie dokręcona nakrętka przegubu półosi. Trochę tego jest, ale nie ma innej opcji - jak dokładnie poszukasz to znajdziesz. Zacznij od breloka..
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Powiem inaczej:) To nie sa delikatne stuki. W samochodzie nie mozna poprostu wytrzymac tak nap.....la. Pytam bo moze mial ktos cos podobnego i moze mi poradzic zebym nie tracil kasy na mechanikow. A breloczka nie mam:) Wiem ze przy hamowaniu to moze byc zwichrowana tarcza ale dziwi mnie to ze przy ruszaniu tez sie cuda dzieja. Dlatego pytam czy przy zuzytym drazku kierowniczym moga wystepowac takie objawy.
Czerwona jedynka GT 91'
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
No i u mnie było podobnie.Co ja sie nie napodnosiłem samochodu,co ja się nie najeżdziłem po mechaniorach.Wsiadali ze mną do auta,jeżdzili i nie byli w stanie stwierdzić co to puka.Przeguby,tuleje,końcówki itd.wszystko w normie.A przyczyna była bardzo prosta i w życiu bym nie powiedział,że może być taki efekt.Normalnie waliło mi i w kołach i czułem jak stuka w podwoziu i nawet na kierownicy było pukanie.
Przyczyna - krzywy alusek (puknięty od wewnątrz ,chyba krawężnik albo jakaś większa dziura się do tego przyczyniła)
Przełożyłem koła - przód na tył,tył na przód i przestało pukać.
Przyczyna - krzywy alusek (puknięty od wewnątrz ,chyba krawężnik albo jakaś większa dziura się do tego przyczyniła)
Przełożyłem koła - przód na tył,tył na przód i przestało pukać.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Najpierw niech Ci sprawdzą wszystkie gumy i łączniki, bo jak będziesz miał coś do wymiany to za zbieżność zapłacisz podwójnie.
Ja za sprawdzenie płacę 10-20zł, a za zbieżność 40-70 w zależności co trzeba ustawić (czy tylko zbieżność czy włącznie z kątem pochylenia koła).
Pozdrawiam
Ja za sprawdzenie płacę 10-20zł, a za zbieżność 40-70 w zależności co trzeba ustawić (czy tylko zbieżność czy włącznie z kątem pochylenia koła).
Pozdrawiam
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
(imho) TARCZE
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Ja płacę chociaż 10 za fatygę, że gość sprawdzi.Kula pisze:Za sprawdzenie 10-20zl? W Lubaniu sprawdzaja luzy za darmo:-)
Jak byś miał taką działalność to ciekawe za co być się utrzymywał skoro robiłbyś za darmo każdemu kto do Ciebie przyjedzie na sprawdzenie.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
A wiesz co mi się widzi? Że to może być zapieczony prawy zacisk (Bo lewe koło rwie Ci przyczepność - tak?)
Tłumaczyłoby to ściągnia kierownicy, problemy przy hamowaniu itp.
A stuki? A sprawdziłeś Gumy mocowania stabilizatora? Najczęściej pominięty szczegół zawieszenia - a wali jak cholera w grodź.
Tłumaczyłoby to ściągnia kierownicy, problemy przy hamowaniu itp.
A stuki? A sprawdziłeś Gumy mocowania stabilizatora? Najczęściej pominięty szczegół zawieszenia - a wali jak cholera w grodź.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Wreszcie cos sie ruszylo:). Dostalem troche kasy i moglem wziac sie za te stuki w kole. Wymienilem caly wahacz i poloske z przegubami. Kolko nie podskakuje!!!! Widocznie bylo na niej bicie. Wymienilem tez tarcze i klocki z przodu. Wreszcie moge ruszac i hamowac bez efektow specjalnych:) To naprawda niezla frajda doprowadzac powoli autko do nalezytego stanu! Pozostaja mi tylko teraz klopoty z rzucaniem jak ostro dodam gazu:( Raz autko jedzie w prawo raz w lewo:) Ogolnie to dosc niebezpieczne przy wyprzedzaniu. Ma ktos jakis pomysl????? Czy to moze byc przez zbieznosc? Czuc tez wibracje na pedale sprzegla- lozysko???? Oczywiscie z gory dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam wszystkich!!!!
Czerwona jedynka GT 91'
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
słuchaj piszesz jakbyś pierwszy raz miał auto o sporej mocy i przednim napędzie.
jeśli dajesz mu gazu na 1 czy 2 i ci tańczy po jezdni to trzeba się tego spodziewać... jeżeli jest nierówna, koleiny, jakieś nierówności, piach itp to masz to wręcz murowane że będzie ci tańczył.
jak masz szersze oponki to juz i przy hamowaniu to jest...
zbieżność ustawiaj wtedy dopiero kiedy masz 100% pewność że felgi są proste.
na krzywych felach to ci g. wyjdzie z tego ustawiania.
jeśli dajesz mu gazu na 1 czy 2 i ci tańczy po jezdni to trzeba się tego spodziewać... jeżeli jest nierówna, koleiny, jakieś nierówności, piach itp to masz to wręcz murowane że będzie ci tańczył.
jak masz szersze oponki to juz i przy hamowaniu to jest...
zbieżność ustawiaj wtedy dopiero kiedy masz 100% pewność że felgi są proste.
na krzywych felach to ci g. wyjdzie z tego ustawiania.
Zgadles he he:) Pierwszy raz mam takie auto. Wczesniej mialem BMW E30. Rozumiem ze troche moze "tanczyc" przy ostrym ruszaniu ale nie ma dla mnie takiej opcji zeby mi sportowe auto bujalo przy wyprzedzaniu w dodatku jak zawieszenie ustawione jest na "sport" Bylem na diagnostyce i luzow juz nigdzie nie ma. Wlasnie mialem zamiar oddac felgi do prostowania bo na bank sa krzywe i potem juz tylko zbieznosc. Pytam tylko czym takie rzeczy moga byc spowodowane bo wiem ze jezdzicie tymi autami troche dluzej niz ja i znacie je na wylot.
Czerwona jedynka GT 91'
Musielibyscie chyba sami sie przejechac zeby zobaczyc o co mi chodzi. Ciezko tak na necie wyjasnic. Przy spokojnej jezdzie tez jakos dziwnie rzuca. Napewno sprawdze zbieznosc dla pewnosci. A co myslicie o tych smiesznych wibracjach? Szczegolnie czuc na sprzegle w czasie jazdy. Na luzie nie czuc. Moze sie ktos wypowiedziec na temat lozysk w skrzyni? Pozdrawiam!!!
Czerwona jedynka GT 91'
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Ja stawiam na diagnoze MiH'a, jesli masz zapieczony zacisk a do tego rzywa tarcze, to bedzie bilo nie tylko podczas hamowania ale i podczas ruszania czy jazdy.
Moze to byc takie mocne bicie ze kierownice wyrywa z rak.
Podnies samochod na lewarku, wcisnij mocno hamulec kilka razy i potem przejdz do przednich kol i zobacz czy recznie i z jakim oporem mozesz nimi przekrecac.
Moze to byc takie mocne bicie ze kierownice wyrywa z rak.
Podnies samochod na lewarku, wcisnij mocno hamulec kilka razy i potem przejdz do przednich kol i zobacz czy recznie i z jakim oporem mozesz nimi przekrecac.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Kierownicy juz nie wyrywa odkad zmienilem poloske. przy hamowaniu nie ma bicia bo tarcze sa juz nowe. Kola kreca sie bez oporow. Teraz tylko troche buja autem i sa wibracje jak pisalem:) A moze to wina opon? rozmiar maja taki sam jak oryginalne ale moga nie byc odpowiednio twarde. Moga sie "zawijac" na feldze. Jak oznacza sie twardosc opony i jaka jest zalecana twardosc do Probe. Najchetniej wrzucilbym sobie nizszy profil ale to nie do tych felg:(. PZDR!!!
Czerwona jedynka GT 91'
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Jeśli chodzi o miękkość gumy to masz racje że może być bujny ale pamiętaj że w kołach z przodu nie może być większego ciśnienia niż 2.2 bar a w tylnych 1.8 bar. Również przyczyną mogą być amory. Ja na ten przykład miałem jeden przypadek z oponkami. Myślałem że mam złą zbieżność kół przednich bo mnie ściągało ale okazało się że coś się zwaliło z oponą walneła siatka. nie było guza ale była jedną stroną na całym obwodzie zdeformowana . Ale już po kłopocie. A sprawdzi jeszcze czy nie masz przypadkiem zimówek bo one są strasznie miekkie !!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4