AWARIA !!! po myciu na myjni autko nie chce zapalic
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
AWARIA !!! po myciu na myjni autko nie chce zapalic
hejka,
jest problem, Probe 2.0 II gen. EU wersja.
po myciu na myjni (ale z zewnątrz) autko nie chce zapalić.
macie jakieś sugestie? bo nasz klubowy kolega stoi teraz gdzieś w czasoprzestrzeni i liczy że coś się w końcu stanie i odpali....
paliwo jest.
jest problem, Probe 2.0 II gen. EU wersja.
po myciu na myjni (ale z zewnątrz) autko nie chce zapalić.
macie jakieś sugestie? bo nasz klubowy kolega stoi teraz gdzieś w czasoprzestrzeni i liczy że coś się w końcu stanie i odpali....
paliwo jest.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: AWARIA !!!
Zapytam tak:
- rozrusznik kręci?
- jest iskra na świecy?
- czy woda jakoś mogła dostać się pod maskę i zalać aparat zapłonowy?
- czy masz fabryczne immo? z dodatkowym pilotem, czy z pestką w kluczu?
Sugestie:
- jak immo to może do poprawienia luty w centralce.
- może odkręć kopułkę aparatu, sprawdź czy nie ma tam wody i ewentualnie osusz.
- jak to nie pomaga prawdopodobnie moduł, a jak tak to zaraz coś się z tym zrobi , no może nie zaraz ale jest sposób.
- rozrusznik kręci?
- jest iskra na świecy?
- czy woda jakoś mogła dostać się pod maskę i zalać aparat zapłonowy?
- czy masz fabryczne immo? z dodatkowym pilotem, czy z pestką w kluczu?
Sugestie:
- jak immo to może do poprawienia luty w centralce.
- może odkręć kopułkę aparatu, sprawdź czy nie ma tam wody i ewentualnie osusz.
- jak to nie pomaga prawdopodobnie moduł, a jak tak to zaraz coś się z tym zrobi , no może nie zaraz ale jest sposób.
Ford Probe 2.0 '94r.
Muszę Wam powiedzieć, że czuję się jak zbity pies! Bo to o moim auteczku chyba...
Na szczęście Leoul uratował je przed lawetą. Leszku! Dzięki i ukłony!
Jeszcze nie wiem co jest. Mechanik mówi, że to może być aparat zapłonowy, bo silnikiem kręci ale iskry na świecach nie ma.
Czy przy zablokowanym immo też tak jest, że kręci i nie ma iskry?
Woda mogła się dostać bo to była myjnia bezdotykowa i ta mgiełka mogła coś zewrzeć - później na pewno miała szansę wielokrotnie wyparować, ale może tamto zwarcie coś uszkodziło?
Będę wdzięczny za podpowiedzi co mogę i co powinienem zrobić...
Na szczęście Leoul uratował je przed lawetą. Leszku! Dzięki i ukłony!
Jeszcze nie wiem co jest. Mechanik mówi, że to może być aparat zapłonowy, bo silnikiem kręci ale iskry na świecach nie ma.
Czy przy zablokowanym immo też tak jest, że kręci i nie ma iskry?
Woda mogła się dostać bo to była myjnia bezdotykowa i ta mgiełka mogła coś zewrzeć - później na pewno miała szansę wielokrotnie wyparować, ale może tamto zwarcie coś uszkodziło?
Będę wdzięczny za podpowiedzi co mogę i co powinienem zrobić...
_________________
__94
__94
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Wpierw powiedz jakie masz immo i czy w ogóle je posiadasz.
Efekt walniętego immo jest identyczny jak padnięty moduł zapłonowy. Brak iskry na świecy!
Jeśli wykluczymy ten element, zostaje sam moduł.
Jeśli to on, to albo mogę go zregenerować (pod warunkiem, że czujniki są dobre) lub zrobić pewien układ który montujesz w banalny sposób i jedziesz.
No, zostaje ewentualnie cewka, ale to rzadkość.
Efekt walniętego immo jest identyczny jak padnięty moduł zapłonowy. Brak iskry na świecy!
Jeśli wykluczymy ten element, zostaje sam moduł.
Jeśli to on, to albo mogę go zregenerować (pod warunkiem, że czujniki są dobre) lub zrobić pewien układ który montujesz w banalny sposób i jedziesz.
No, zostaje ewentualnie cewka, ale to rzadkość.
Ford Probe 2.0 '94r.
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
rzeczywiście na pierwszy ogień trzeba sprawdzić zabezpieczenia typu alarmy immo itp. drugi krok chyba to juz tylko płyta serwisowa i jedeziemy p okolei... a może jest na płycie jakiś pin-point test???? bo do wielu rzeczy tak jest: objaw i po kolei kroki co robić i w zależności od sytuacji kolejne kroki...
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Cynki, już napisałem na PW do krzysx'a i dałem wskazówki od czego ma zacząć.
Zobaczymy jak dale się to potoczy.
Jestem dobrej myśli.
Poradzimy sobie z tym fantem, a z czasem usiądę i wydziergam temacik dla ciebie na stronkę www, jak naprawić samemu moduł zapłonowy.
I jak naprawić padające immo.
Zobaczymy jak dale się to potoczy.
Jestem dobrej myśli.
Poradzimy sobie z tym fantem, a z czasem usiądę i wydziergam temacik dla ciebie na stronkę www, jak naprawić samemu moduł zapłonowy.
I jak naprawić padające immo.
Ford Probe 2.0 '94r.
Jutro rano coś może się wyjaśni... Jakby co będę szukał serwisówki.
No właśnie! Chyba jestem jedynym klubowiczem, który nie ma tego ze wszech miar użytecznego zestawu procedur Nawet windows ma service packa...
A poza tym będę pewnie jeszcze prosił o pomoc, ale to już jutro, bo dziś czuję się jakby mi się sufit na głowę zawalił więc pewnie zaraz zlegnę.
Jeszcze jedno niewinne pytanko mi się ciśnie pod palce... Czy nie warto spróbować auto-testu (nie wiem jak to się nazywa, ale polega na zwarciu stacyjki z czymś tam i liczeniu sygnałów) - pamiętam, że kiedyś o tym czytałem na forum. Oświećcie proszę, bo nawet nie wiem czego szukać w archiwum...
No właśnie! Chyba jestem jedynym klubowiczem, który nie ma tego ze wszech miar użytecznego zestawu procedur Nawet windows ma service packa...
A poza tym będę pewnie jeszcze prosił o pomoc, ale to już jutro, bo dziś czuję się jakby mi się sufit na głowę zawalił więc pewnie zaraz zlegnę.
Jeszcze jedno niewinne pytanko mi się ciśnie pod palce... Czy nie warto spróbować auto-testu (nie wiem jak to się nazywa, ale polega na zwarciu stacyjki z czymś tam i liczeniu sygnałów) - pamiętam, że kiedyś o tym czytałem na forum. Oświećcie proszę, bo nawet nie wiem czego szukać w archiwum...
_________________
__94
__94
- Ivaho
- Posty: 316
- Rejestracja: 2005-01-20 18:55
- Galeria: viewtopic.php?t=6336
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Voodoo, rób ten układ od razu lepiej....
albo chociaż schemacik narysuj jakoś i prześlij Krzysiowi....
kody błędów pokazać conieco mogą aczkolwiek dopóki sie nie sprawdzi to się nie upewnimy... Krzysiu, przetestuj, to nie zaszkodzi. Profilaktyka, może coś podpowie, może zmyli trop i w maliny nas poniesie... ale warto sprawdzić.
Czy ktoś może pomóc Krzysiowi i opisać tutaj jak dokładnie robimy test błędów w II gen 2.0 EU ???
bo ja tylko w Igen umiem..
albo chociaż schemacik narysuj jakoś i prześlij Krzysiowi....
kody błędów pokazać conieco mogą aczkolwiek dopóki sie nie sprawdzi to się nie upewnimy... Krzysiu, przetestuj, to nie zaszkodzi. Profilaktyka, może coś podpowie, może zmyli trop i w maliny nas poniesie... ale warto sprawdzić.
Czy ktoś może pomóc Krzysiowi i opisać tutaj jak dokładnie robimy test błędów w II gen 2.0 EU ???
bo ja tylko w Igen umiem..
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Cynki, jeśli macie dostęp do tych części elektronicznych co są pod tym linkiem, to do dzieła, a jak nie to już leoul na PW ma napisane co i jak możemy z tym fantem zrobić.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=42
Zapożyczyłem linka od kolegów, ale mogę to zapodać, bo dokładałem tam rękę.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=42
Zapożyczyłem linka od kolegów, ale mogę to zapodać, bo dokładałem tam rękę.
Ford Probe 2.0 '94r.
- Ivaho
- Posty: 316
- Rejestracja: 2005-01-20 18:55
- Galeria: viewtopic.php?t=6336
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Na forum .net jest to dokladnie opisane. Jednakże miałem identyczny problem z probasem jak krzys i kody nic nie wykazały.
Krzys. Nie wiem czy juz ci to ktos pisal bo nie chce mi sie czytac calego tematu ale...
Po pierwsze musisz odpiąć i zmostkować immo zeby miec pewnosc ze to nie ono nawaliło. Można tez zmostkować je wewnątrz bez odpinania lub tylko człon odpowiedzialny za zaplon. Wtedy immo sostaje ale dzial tylko na rozrusznik i pompke.
Jeżeli juz to zrobisz a dalej iskry nie masz to na 99% moduł w aparacie.
Skontaktuj sie z Miśkiem. Nie wiem czy in na tym forum jest tez czy tylko na .net. W domu ma zmontowany juz elegancki na radiatorze postawiony układ zastepczy modułu ktory zmontował dla mnie, niestety zanim go dostałem juz moduł naprawiłem u elektronika za ciężką kase. Miśkowy to na prawde tania sprawa.
Taki moduł podłączysz i bedziesz wiedział czy to to.
Jeżeli nie to juz na bank cewka. Przykra sprawa.
Jakby co to jestem w sumie cały czas na GG.
Pozdro.
Krzys. Nie wiem czy juz ci to ktos pisal bo nie chce mi sie czytac calego tematu ale...
Po pierwsze musisz odpiąć i zmostkować immo zeby miec pewnosc ze to nie ono nawaliło. Można tez zmostkować je wewnątrz bez odpinania lub tylko człon odpowiedzialny za zaplon. Wtedy immo sostaje ale dzial tylko na rozrusznik i pompke.
Jeżeli juz to zrobisz a dalej iskry nie masz to na 99% moduł w aparacie.
Skontaktuj sie z Miśkiem. Nie wiem czy in na tym forum jest tez czy tylko na .net. W domu ma zmontowany juz elegancki na radiatorze postawiony układ zastepczy modułu ktory zmontował dla mnie, niestety zanim go dostałem juz moduł naprawiłem u elektronika za ciężką kase. Miśkowy to na prawde tania sprawa.
Taki moduł podłączysz i bedziesz wiedział czy to to.
Jeżeli nie to juz na bank cewka. Przykra sprawa.
Jakby co to jestem w sumie cały czas na GG.
Pozdro.
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
- Ivaho
- Posty: 316
- Rejestracja: 2005-01-20 18:55
- Galeria: viewtopic.php?t=6336
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Przepraszam, że się nie odzywałem, ale nic mądrego nie miałem do powiedzenia. Ale czytałem posty wielokrotnie i bardzo Wam dziękuję
Był dziś voodoo-doll i ożywił mojego Probka.
Dzięki leoul
Dzięki voodoo-doll
Wszystko byłoby git gdyby nie to, że jeszcze się dławi i rzuca na wysokich obrotach, a później gaśnie. Ale powoli już daje się jeździć. Prawdopodobnie nałożyły się różne awarie.
W poniedziałek albo wtorek zamówię kable wysokiego napięcia i kupię świece. Podejrzewam też, że może to mieć coś wspólnego z filtrem powietrza. Bo przyczyną może być niekoniecznie słaba iskra ale na przykład zły skład mieszanki. Tym bardziej że wydech mam okopcony od dawna jakbym jeździł na smole zamiast benzyny.
Jeszcze raz dzięki za dobre słowa Będę informował o postępach.
Był dziś voodoo-doll i ożywił mojego Probka.
Dzięki leoul
Dzięki voodoo-doll
Wszystko byłoby git gdyby nie to, że jeszcze się dławi i rzuca na wysokich obrotach, a później gaśnie. Ale powoli już daje się jeździć. Prawdopodobnie nałożyły się różne awarie.
W poniedziałek albo wtorek zamówię kable wysokiego napięcia i kupię świece. Podejrzewam też, że może to mieć coś wspólnego z filtrem powietrza. Bo przyczyną może być niekoniecznie słaba iskra ale na przykład zły skład mieszanki. Tym bardziej że wydech mam okopcony od dawna jakbym jeździł na smole zamiast benzyny.
Jeszcze raz dzięki za dobre słowa Będę informował o postępach.
_________________
__94
__94
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Sorki Sqadziu wiesz, że nie zapomniałbym o Tobie ale niestety byłem tam tylko przejazdem bo jak pamiętasz wspominałem, że lecę na weekend nad morze, więc zgalaliśmy się.Sqad pisze: z drugiej strony to jest śfffffinja że nic nie powiedział. Też bym podjechał z nim.
A, że było po drodze to tak wyszło.
Żaden kłopot, jakoś trzeba sobie pomagać.krzysx pisze:Był dziś voodoo-doll i ożywił mojego Probka.
Dzięki voodoo-doll
No to mam już na koncie drugie klubowe Probe reanimowane.
Panowie, ale jestem z siebie dumny skromność przeze mnie przemawia, tak wiem
Ford Probe 2.0 '94r.
No i wciąż mam ten problem, że nie wiem co tak naprawdę się dzieje.
Od naprawy zauważyłem, że wyższe jest wskazanie ciśnienia oleju - niby wciąż w normie ale znacznie wyżej niż poprzednio.
Co pewien czas samochód zaczyna szarpać i gaśnie, zwłaszcza na wysokich obrotach.
A dzisiaj w ogóle nie dał się odpalić.
Kupiłem świece NGK V-line i kable NGK ale jeszcze nie założyłem.
Tu pytanie: Czy mogę samodzielnie wymienić kable? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem czy to wymaga jakichś dodatkowych manipulacji, czy wystarczy wysunąć stare z gniazd w kopułce i włożyć w to miejsce nowe...
Od naprawy zauważyłem, że wyższe jest wskazanie ciśnienia oleju - niby wciąż w normie ale znacznie wyżej niż poprzednio.
Co pewien czas samochód zaczyna szarpać i gaśnie, zwłaszcza na wysokich obrotach.
A dzisiaj w ogóle nie dał się odpalić.
Kupiłem świece NGK V-line i kable NGK ale jeszcze nie założyłem.
Tu pytanie: Czy mogę samodzielnie wymienić kable? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem czy to wymaga jakichś dodatkowych manipulacji, czy wystarczy wysunąć stare z gniazd w kopułce i włożyć w to miejsce nowe...
_________________
__94
__94
Masz klucz do wymiany świec? Byłoby super! A może wyrwiesz się rano?leoul pisze:Auto stoi pod domem ??
Jeśli coś to pomoże to podjadę jutro po pracy do ciebie...
Myślę jeszcze o jednej rzeczy... Sqad ostatnio zauważył, że mam cieknącą uszczelkę pod deklem - niby nic nie przeszkadza, ale jeżeli nie jest szczelna, to nie trzyma ciśnienia, a więc działa jak odkręcony korek wlewu oleju - może tu jest jakaś przyczyna?
Sorry wiem, że zaczynam rzeźbić... Może wymiana świec i przewodów coś da...
_________________
__94
__94
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
to już tylko kosmetyka w zasadzie bo pod korkiem ciśnienia specjalnie nie ma.. wyciek to po prostu słabe trzymanie uszczelki plus temperatury....
normalna sprawa ale wpływu na pracę silnika to nie ma.
Pierwszą sprawą jest znaleźć przyczynę tego twojego kłopotu, potem pomyśłisz o uszczelnieniu silnika.
ech, ciekawy przypadek.... bardzo jestem ciekaw finału, o co w końcu chodziło....
też obstawiałem moduł albo immo ale w obecnej sytuacji to już konkretna zagadka.
mam nadzieję, że wymiana przewodów da cokolwiek.
normalna sprawa ale wpływu na pracę silnika to nie ma.
Pierwszą sprawą jest znaleźć przyczynę tego twojego kłopotu, potem pomyśłisz o uszczelnieniu silnika.
ech, ciekawy przypadek.... bardzo jestem ciekaw finału, o co w końcu chodziło....
też obstawiałem moduł albo immo ale w obecnej sytuacji to już konkretna zagadka.
mam nadzieję, że wymiana przewodów da cokolwiek.