Zapach spalin w kabinie

Galat
Posty: 26
Rejestracja: 2004-11-22 11:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Zbąszyń

Zapach spalin w kabinie

Post autor: Galat »

Witam, od jakiegoś czasu podczas jazdy mam niemiły zapach w kabinie, tzn. "śmier...i" spalinami :( . W związku z tym mam pytanko, otóż czy ktoś wie co to może być, koledzy podpowiadają że to może być katalizator, a co wy, szanowni klubowicze, o tym myślicie? :-k
Probe 95' 2,0 16V
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Są 2 możliwości:
1.) spaliny dostają się przez dźwignię zmiany biegów i to może być od katalizatora
2.) spaliny dostają się do wentylacji i to może być rura od kolektora do katalizatora.

Tak czy inaczej musisz podjechać do spawacza niech to obejrzy. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

hehe - a to ani to ani to. Zamknij okna, przestanie śmierdzieć.

Temat wałkowany rok temu. Z tyłu auta pod zderzakiem znajdują się wywietrzniki, umożliwiające krążenie powietrza przy zamkniętych szybach. Powietrze opływające probe przy otwartych oknach wysysa powietrze ze środka co powoduje zasysanie powietrza zza samochodu.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

śmierdzi Ci spalinami czy rozgrzanym olejem?
2.5 24V \95r granatowy
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

MiH pisze:Z tyłu auta pod zderzakiem znajdują się wywietrzniki, umożliwiające krążenie powietrza przy zamkniętych szybach. Powietrze opływające probe przy otwartych oknach wysysa powietrze ze środka co powoduje zasysanie powietrza zza samochodu.
eeeeeee? czyli to normalne że śmierdzi? mi nic nie śmierdzi więc co? mam coś nie halo? przecież nie powinno śmierdzieć! jak w czasie jazdy powietrze zza auta może być zasysane do środka przez przednie szyby? :shock: na postoju też nie powinno nic śmierdzieć bo nawet jak stoję za autkiem na włączonym silniku to nic czuję (musiałbym się chyba sztachnąć prosto z rury żeby coś poczuć ;) ). śmierdzące spaliny to te które jeszcze się do końca nie wypaliły, chyba że ktoś wywalił kata i ma prawie cały wydech przelotowy - to tak, będzie śmierdzieć.

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Galat
Posty: 26
Rejestracja: 2004-11-22 11:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Galat »

Katalizator nie był ruszany, a z tym zamknięciem szyb to spróbuję i jak przetestuję to oczywiście podziele się z wami moimi spostrzeżeniami. To lecę, NARA :P
Probe 95' 2,0 16V
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Spaliny to czesc frajdy jaka daje nam probe, ja lubie sobie niuchac spaliny - na co tu narzekac:)??
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Sorry za off-topic: Ja (w przeciwieństwie do Laptopa) nie lubię wciągać spalin :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

lubie co nieco powąchać:) juz sie przyzwyczailem bo jak mi poprzedni silnik olej wpieprzal to bylo co wąchać, a teraz czysciutkie splinki:)
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Galat
Posty: 26
Rejestracja: 2004-11-22 11:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Galat »

Sprawdziłem i tutaj należą sie uznania dla MiH-a, który prawidłowo "rozwiązał" zagadkę. Faktycznie po zamknięciu okien nie "śmierdzi" w środku :D . Ale i tak nie moge zrozumiec tego jak podczas jazdy mogą powstawać takie zawirowania :-k
Probe 95' 2,0 16V
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

:idea: troche fizyki :-)
zapal se fajke w aucie przy zamkniętych szybach (jadąc) , zobacz co sie będzie działo z dymkiem jak uchylisz szybe....
więc jak ten dymek usadowisz w miejscu tylnych wywietrziików to przy otwartych szybach lub szyberdachu będzie go wciągało do środeczka autka.

:wink:
.....2.0 16V 94'.....
Galat
Posty: 26
Rejestracja: 2004-11-22 11:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Galat »

Hm trochę torii ze szkolnej ławki nie zaszkodzi. Dziękuję bardzo za wykład
Probe 95' 2,0 16V
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

:wink: 8)
.....2.0 16V 94'.....
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

temat wałkowałem 1 rok.
Z tyłu jest jeden wywietrznik (przynajmniej w '93) po lewej stronie przy zbiorniczku na płyn. jeżeli on jest uszkodzony to przy otwartych oknach lub szyberdachu powietrze wraz ze spalinami zza auta zasysane bedzie do wnętrza. Ale jezeli wywietrznik i wszystkie inne ewentualne otwory (po kołkach plastikowych , zatrzaskach) są pozaklejane i dalej spaliny śmierdza podczas jazdy w otwartymi szybami to przyczyna jest jedna..... uszkodzona lub "wyciśnięta"(to dzieje sie z wiekiem) uszczelka tylnej klapy!! Jak to sprawdzic?? w nocy albo w ciemnym garażu wejdź do auta zdejmij tylna półke a druga osoba niech ci świeci latarką z zewnątrz w szczelinę między buda a klapa :lol: , zreszta mozesz to zrobic i w dzień ale szczelinka moze byc tak mała, że jej poprostu niezauważysz. Czyli albo pozaklejasz otwory i uszcelnisz wywietrznik, albo wymienisz uszczelke klapy. zreszta po dłuższej jezdzie z otwartymi szybami otwórz bagażnik i powąchaj- wszystko powino śmierdzieć spalinami :roll: . Ja miałem jedna małą szczelinę w uszczelce i nieźle sie natrudziłem żeby ta zagadke rozwiązać, teraz ok, powodzenia
Galat
Posty: 26
Rejestracja: 2004-11-22 11:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Galat »

Ale ten wywietrznik do czegoś służy, a jak go zakleję to czy to nie będzie źle wpływało na inne parametry auta? 8-[
Probe 95' 2,0 16V
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

mozesz zakleić, albo wymienić na inny z jakiegoś rozbitka. On pomaga uzyskać w aucie tzw równowage ciśnień, Probe jest dość szczelny i po włączeniu dmuchawy przy zamkniętych onach cisnienie wewnątrz mogłoby wzrosną do tego stopnia, ze dmuchawa nie spełniałaby juz swojej roli i nie byłoby pdpowiedniego przewiewu kabiny, poza tym mogą się pojawić problemy z zamykaniem drzwi, będą odbijały, albo podczas zamykania drzwi czy klapy ludziom w środku będą uszy nieco szwankować :lol:
U mnie po zaklejeniu tego otworu wentylacyjnego nic złego się nie dzieje, nie poci się karoseria, nie pękaja bebenki :wink:
Galat
Posty: 26
Rejestracja: 2004-11-22 11:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Galat »

Skoro tak twierdzisz to spróbuję coś z tym zrobić. Dzieki za info.
Probe 95' 2,0 16V
Konrad_Probe
Posty: 8
Rejestracja: 2005-05-28 23:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Radom

spaliny!!!

Post autor: Konrad_Probe »

Mam to samo!!! heheh tylko u mnie wydmuchało uszczelke pod kolektorem jeżeli by poszedł tłumik lub katalizator bys zauważył że głośniej chodzi Radom pozdrawia klubowiczów
2,2GT V12 91
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: spaliny!!!

Post autor: RX »

Witam,

Ciekawy off:

Konrad Probe masz 2,0 V12 89.r. :?:

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

MiH pisze:.... Z tyłu auta pod zderzakiem znajdują się wywietrzniki, umożliwiające krążenie powietrza przy zamkniętych szybach. Powietrze opływające probe przy otwartych oknach wysysa powietrze ze środka co powoduje zasysanie powietrza zza samochodu....
Niewiem jak wy macie ale u mnie w jedyneczce są dwa otworki po każdej stronie i tak jakoś są skonstruowane że jak szyby są otwarte i powietrze jest wysysane z auta to klapki na tych wywietrznikach sie zamykają i żadne powietrze z zewnątrz niejest zasysane do środka auta- poprostu one sie zamykają i tyle.
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo »

witam. czy możesz więcej coś powiedzieć,o tych otworkach, gdzie ich szukać. pozdrawiam arturo :wink: :wink:
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

Te otworki znajdują się pod zderzakiem tylnym- w takim znaczeniu POD że musisz odkręcić zderzak żeby je zobaczyć a nie że są z dołu. Ze strony bagażnika też możesz do nich dotrzeć- koło gaśnicy i z drugiej strony są takie jeszcze dodatkowe schowki- tam sie znajdują te otwory. Ich wielkość to tak mniej więcej 2,5/15 cm- mniej więcej, i są przykryte gumą właśnie po to żeby sie zamykała przy wysysaniu powietrza z auta.
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo »

śliczne dzięki , za wyczerpującą odpowiedz
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Endrju pisze:.... w jedyneczce są dwa otworki po każdej stronie i tak jakoś są skonstruowane że jak szyby są otwarte i powietrze jest wysysane z auta to klapki na tych wywietrznikach sie zamykają ...... i tyle......
Widzisz w dwójce jest dokłądnie tak samo tylko wymiary tego "otworku" to nie 2,5/15 tylko ok 22x10 zasada ta sama, ale przełożyć sie nie da i tyle :wink:
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

rick pisze:...wymiary tego "otworku" to nie 2,5/15 tylko ok 22x10 zasada ta sama, ale przełożyć sie nie da i tyle :wink:
No możliwe- niewiem jak jest w dwójce a tych z mojego to niemierzyłem bo niebyło takiej potrzeby tylko tak na oko określiłem ich wielkość z tego co mi pozostało w pamięci. A jeszcze dodam że w jedynce po każdej stronie są dwa te wywietrzniki więc jak by to wziąć do kupy to by pewnie było te 10cm a na długość to niewiem dokładnie. :wink:
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”