sprzęgiełko wiskotyczne
sprzęgiełko wiskotyczne
Witam, mam pytanie do Was co to jest i czy ma to jakiś związek z klimatyzacją? Z góry dziękuję za info. Pozdrawiam.
Probe 95' 2.0
Witam.
Sprzęgło wiskotyczne jeżeli się nie mylę to występuje przy silnikach umieszczonych na długość i służy do napędu wentylatora chłodzącego. Probe ma silnik umieszczony poprzecznie i elektryczne wentylatory, sprzęgło klimy to elektro-sprzęgło które spina się po podaniu napięcia. Moje jest do rozbiórki bo nabiłem klime i coś w nim tyrkota
Sprzęgło wiskotyczne jeżeli się nie mylę to występuje przy silnikach umieszczonych na długość i służy do napędu wentylatora chłodzącego. Probe ma silnik umieszczony poprzecznie i elektryczne wentylatory, sprzęgło klimy to elektro-sprzęgło które spina się po podaniu napięcia. Moje jest do rozbiórki bo nabiłem klime i coś w nim tyrkota
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
może to pomoże: znalezione na: http://olimp.wibro.agh.edu.pl/EDUM/EDUM3/EDUM3.htm
Tłumienie proporcjonalne do prędkości (wiskotyczne)
Z tego typu tłumieniem mamy do czynienia na przykład w przypadku poślizgu z umiarkowaną prędkością względną dwu elementów oddzielonych cienką warstwą smaru. Współrzędna siły tłumienia względem osi x zgodnej z kierunkiem ruchu wyraża się zależnością:
Ft = -b x’
gdzie: x’ – prędkość względna przesuwających się względem siebie elementów,
b - współczynnik oporu wiskotycznego
i jeszcze to:
Drugi rodzaj mechanizmu to sprzęgło wiskotyczne (rys. 16). Działanie międzyosiowego mechanizmu różnicowego jest wtedy ograniczane przez charakterystykę sprzęgła wiskotycznego, zależną od różnicy prędkości obrotowej kół osi przedniej i tylnej. Zaletą działania takiego mechanizmu, w odniesieniu do pozostałych, jest brak konieczności ręcznego sterowania jego pracą.
szczegóy tutaj:
http://www.automotoserwis.com.pl/artyk/2004-02/sam.htm
Tłumienie proporcjonalne do prędkości (wiskotyczne)
Z tego typu tłumieniem mamy do czynienia na przykład w przypadku poślizgu z umiarkowaną prędkością względną dwu elementów oddzielonych cienką warstwą smaru. Współrzędna siły tłumienia względem osi x zgodnej z kierunkiem ruchu wyraża się zależnością:
Ft = -b x’
gdzie: x’ – prędkość względna przesuwających się względem siebie elementów,
b - współczynnik oporu wiskotycznego
i jeszcze to:
Drugi rodzaj mechanizmu to sprzęgło wiskotyczne (rys. 16). Działanie międzyosiowego mechanizmu różnicowego jest wtedy ograniczane przez charakterystykę sprzęgła wiskotycznego, zależną od różnicy prędkości obrotowej kół osi przedniej i tylnej. Zaletą działania takiego mechanizmu, w odniesieniu do pozostałych, jest brak konieczności ręcznego sterowania jego pracą.
szczegóy tutaj:
http://www.automotoserwis.com.pl/artyk/2004-02/sam.htm
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(