Remont silnika - nieco inny
Remont silnika - nieco inny
Właśnie mi się tak nasunęło do głowy żeby założyć taki topic na temat remontu silnika ale w wersji SPORT . Zebrać wszystkie informacje jakie można by było wykorzystać żeby podrasować silnik.
Pewno za jakiś czas czeka to nie jednego z nas a parę informacji można by było wykorzystać. Ja już w swoim myślę o wymianie pierścieni chociaż nie pali mi się z tym bo nie mam aż takiej nagłej potrzeby.
Jakie tematy poruszyć?
Pierścienie, tłoki, wałki, panewki, zawory, głowica itp, itd. Firmy, ceny, przyrosty mocy. Wszystkie za i przeciw tak aby ze 115 PS w GL zrobić nieco więcej mocy nie zakładając turbiny (na razie).
Pewno za jakiś czas czeka to nie jednego z nas a parę informacji można by było wykorzystać. Ja już w swoim myślę o wymianie pierścieni chociaż nie pali mi się z tym bo nie mam aż takiej nagłej potrzeby.
Jakie tematy poruszyć?
Pierścienie, tłoki, wałki, panewki, zawory, głowica itp, itd. Firmy, ceny, przyrosty mocy. Wszystkie za i przeciw tak aby ze 115 PS w GL zrobić nieco więcej mocy nie zakładając turbiny (na razie).
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
turbina do GL????? to juz chyba lepiej odrazu kupic GT -nawet jakiegos wraka(silnik) i go zrobic -wydaje mi sie ze by taniej wyszlo -przeciez jak zalozysz turbo do GL to raczej trzeba by skrzynie zmieniac bo ci sie zwykla posypie , pozatym w gt napewno sa wzmacniane korbowody wal itp - tak wiec zalozysz turbo pojezdzisz rok i ci sie cos posypie - po co kombinowac ?? taie jest moje zdanie -a wogole to czy ktos juz przerabial GL na GT- chodzi mi o silnik oczywiscie pozdroo!!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Jeżeli chcesz mieć trochę więcej mocy ale bez większych przeróbek to możesz zmienić:
Stożek, strumienica dolotu (tylko auta bez turbo), strumienica wydechu (zamiast kata), wydech, świece na sportowe, magnetyzery paliwa i powietrza i to chyba wszystko co mi przychodzi na myśl bez większych przeróbek silnika.
W GL ze 115 km zrobiło by się około 125 i poprawił by się moment obr.
A w GT Turbo by lepiej dmuchało (12 PSI) i dużo szybciej by się rozkręcało, mniejsze opory na wydechu i dolot sprawniejszy. Ze 150 km zrobiło by się ok 170 no i z 258 NM było by coś ok 300Nm (jak nie więcej) momentu obr.
Ja to mniej więcej tak widze i w najbliższym czasie tak będę robić. Nie wyjdzie to dużo kasy a auto będzie jeszcze lepiej jeździć
A jak Wy myślicie, mylę się w moich gdybaniach?
Stożek, strumienica dolotu (tylko auta bez turbo), strumienica wydechu (zamiast kata), wydech, świece na sportowe, magnetyzery paliwa i powietrza i to chyba wszystko co mi przychodzi na myśl bez większych przeróbek silnika.
W GL ze 115 km zrobiło by się około 125 i poprawił by się moment obr.
A w GT Turbo by lepiej dmuchało (12 PSI) i dużo szybciej by się rozkręcało, mniejsze opory na wydechu i dolot sprawniejszy. Ze 150 km zrobiło by się ok 170 no i z 258 NM było by coś ok 300Nm (jak nie więcej) momentu obr.
Ja to mniej więcej tak widze i w najbliższym czasie tak będę robić. Nie wyjdzie to dużo kasy a auto będzie jeszcze lepiej jeździć
A jak Wy myślicie, mylę się w moich gdybaniach?
BEAUTY...POWER...SOUL...
A kto mówił oseryjnej tubinie od GT'a, może jakiś garrecikkicur pisze:turbina do GL????? to juz chyba lepiej odrazu kupic GT -nawet jakiegos wraka(silnik) i go zrobic -wydaje mi sie ze by taniej wyszlo -przeciez jak zalozysz turbo do GL to raczej trzeba by skrzynie zmieniac bo ci sie zwykla posypie , pozatym w gt napewno sa wzmacniane korbowody wal itp - tak wiec zalozysz turbo pojezdzisz rok i ci sie cos posypie - po co kombinowac ?? taie jest moje zdanie -a wogole to czy ktos juz przerabial GL na GT- chodzi mi o silnik oczywiscie pozdroo!!
Drzymek pisze:A w GT Turbo by lepiej dmuchało (12 PSI) i dużo szybciej by się rozkręcało, mniejsze opory na wydechu i dolot sprawniejszy. Ze 150 km zrobiło by się ok 170 no i z 258 NM było by coś ok 300Nm (jak nie więcej) momentu obr.
12PSi to seria,
Nie długo jedziem na hamownie wiec się okrze
Co do magnetyzerów, to na mocy i momencie gówno dają jeśli w ogóle coś dają te szamańskie gażety.
Ja w GL wymienił bym pompe paliwa, wtryski na większe zamienił, zawór ciśnieniowy paliwa wymienił. Oczywiście dla bajery stożek i wydech odpowiedni.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Tak jak mówiłem wrzucam stronkę firmy która zajmuje się wałkami rozrządu !!!!!!!!!!!!! www.swiatek.com.pl
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
przy remoncie warto od razu obrobic i splanowac glowice, wyrownac wloty na obu kolekorach (porting), jak jest kasa to mozna wrzucic ostrzejsze walki i zmienic zawory na wieksze
dobrze obrobiona glowica daje ok 10-15%
zawory ok 5% czasem wiecej
walki to juz zalezy jakie, sa turystyczno-sportowe albo wariant hardcore: rajdowe, zero elastycznosci, moc na wysokich obrotach - dopiero wtedy oplaca sie wymienic kolektor na 4-2-1 bo seryjny stawia za duze opory, jezeli cokolwiek ma dzialac to musi byc dobrze wyliczone i wykonane
magnetyzerami bym sobie glowy nie zawracal
co do strumienic to nawet dobrze wyliczona sprawdza sie tylko w waskim zakresie obrotow zazwyczaj dol pogarszajac gore, zla spieprzy osiagi w calym zakresie, montowanie w imejscu kata jest ryzykowne, lepiej dac zamist srodkowego jezeli juz musi byc
swiece (Briski): jest malo wariantow, przez co ciezko dobrac odpowiednia cieplote
zimny dolot, tlumiki o mniejszych oporach
na koniec strojenie elektroniki jakies 8-10%
wniosek taki ze zachodu i kasy sporo efekty i tak nie beda porazajace, lepiej chyba kupic GT i wtedy dzialac na calego
dobrze obrobiona glowica daje ok 10-15%
zawory ok 5% czasem wiecej
walki to juz zalezy jakie, sa turystyczno-sportowe albo wariant hardcore: rajdowe, zero elastycznosci, moc na wysokich obrotach - dopiero wtedy oplaca sie wymienic kolektor na 4-2-1 bo seryjny stawia za duze opory, jezeli cokolwiek ma dzialac to musi byc dobrze wyliczone i wykonane
magnetyzerami bym sobie glowy nie zawracal
co do strumienic to nawet dobrze wyliczona sprawdza sie tylko w waskim zakresie obrotow zazwyczaj dol pogarszajac gore, zla spieprzy osiagi w calym zakresie, montowanie w imejscu kata jest ryzykowne, lepiej dac zamist srodkowego jezeli juz musi byc
swiece (Briski): jest malo wariantow, przez co ciezko dobrac odpowiednia cieplote
zimny dolot, tlumiki o mniejszych oporach
na koniec strojenie elektroniki jakies 8-10%
wniosek taki ze zachodu i kasy sporo efekty i tak nie beda porazajace, lepiej chyba kupic GT i wtedy dzialac na calego
...kto mówi o turbinie od razu? Napisałem że chciałbym zrobić przeróbki bez turbiny (na razie) co nie znaczy że kiedy kolwiek ją założe. Zresztą seryjna od probe w domu leży . Poza tym co złego włożyć turbinę do GL??? bo nie rozumię bardzo? Zdaję sobie sprawę że włożenie jej na "sucho" bez żadnych modyfikacji skończyło by szybko silnik.kicur pisze:turbina do GL????? to juz chyba lepiej odrazu kupic GT -nawet jakiegos wraka(silnik) i go zrobic
Bogdan9999 -> dzięki za link do strony. Zadzwonie do nich i zapytam się jak sprawa wygląda.
Co do zakładania magnetyzera jestem daleki. Dla mnie to marketingowe gadżety.
W chwili obecnej mam świece NGK i kable WN też NGK. Wkładka K&N będzie w niedługim czasie. Kompletny wydech (bez baranów) leży koło mnie przy biurku . Cały ze stali nierdzewnej, przelotowy ze strumienicą - zobaczymy jak się będzie sprawował. Nie długo robię konserwację to i bak wyciągne i zmienię pompę od GT. Wtryski też mam od GT ale nie wiem czy się różnią czymś? Będę zmieniał tłumik to i dolot powietrza poprawię. Plany ambitne .
A co z pierścieniami i tłokami?
Jak się nam uzbiera tu trochę info to może do FAQ przeniesiemy?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
... no właśnie mogłem tak od początku zrobić ale coż? Moja historia z Probe była taka, że nawet nie wiedziałem, że takie auto istnieje (w przeciwieństwie do Tych, którzy o nim marzyli ). Pewnego dnia brat przyniósł wiadomość że fajny Probe stoi do sprzedania za niewielką kasę. Nawet nie wiedziałem że te auta turbiny mają. No i łyknąłem. A teraz sentyment został i szkoda mi auta sprzedawać bo kupe kasy w niego włożyłem. Nowa hłodnica wody, klimy, pompa wody, kable WN, wydech i pare innych rzeczy. Auto jeździ jak złoto. Nic się nie psuje (odpukuje w niemalowane ). I oby tak dalej.RX pisze: Hmm no właśnie. Kollek - bierz GT i w niego jeszcze włóż $$ - to będzie dopiero to!
Pzdr.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Widze że temat umiera śmiercią naturalną a szkoda.
Ale mam jeszcze pytanie.
Jakie skutki będą (i czy ma to wogóle sens) żeby zamontować turbinę w GL z GT ale bez intercoolera (coś w stylu mechanicznej turbiny) a dolot powietrza do turbiny dorobić (żeby nie podpinać się pod oryginalne rurki gumowe).
Ale mam jeszcze pytanie.
Jakie skutki będą (i czy ma to wogóle sens) żeby zamontować turbinę w GL z GT ale bez intercoolera (coś w stylu mechanicznej turbiny) a dolot powietrza do turbiny dorobić (żeby nie podpinać się pod oryginalne rurki gumowe).
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Bez intercoolera to może nie mieć dużego sensu ponieważ tak się nagrzeje powietrze że szok, a sam wiesz jak ciepłe powietrze działa na spalanie !!!!!!!! Ale możesz zamontować i to i to z GT i nie powinien ulec zniszczeniu silnik !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mój kumpel mątnoł bez ingerencji w silnik turbo do calibry i przejeździł nią już 60 tyś na tym zestawieniu i nic na razie się nie stało !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A i mam jeszcze pytanie przy okazji Moja turbinka pompuje mi na 6 czasami na 7 psi no i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że po zdjęciu przewodów nie zauważyłem śladów oleju oprucz lekkiego czarnego nagaru w niewielkiej ilości, więc na mój gust turbina nie wygląda na zużytą !!!!!!!!!!!!! Od jednego z klubowiczów dostałem poradę aby zatkać ten mały przewodzik gdzie jest zwężka zatkałem go co prawda szmatka, ale trochę blokowało przepływ no i przy próbnej jeździe po naciśnięciu na gaz wskazówka od doładowania wskoczyła na 12 psi i po 2 sekundach spadła znowu w granicach na 6-7 psi. I pytanie do was co może się dziać z moimi 6 psi bo nie mam pojęcia ????????????? Przecież jak by turbina była uszkodzona to nie wskakiwało by na 12 pis !!!!!!!!! Czytałem na forum o oryginalnych zaworkach montowanych seryjnie może on mi spuszcza ???????? A i co do całego układu sprawdziłem cały i dokręciłem wszystkie opaski, filtr powietrza wymieniałem 4 dni temu wraz z olejem.
A i mam jeszcze pytanie przy okazji Moja turbinka pompuje mi na 6 czasami na 7 psi no i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że po zdjęciu przewodów nie zauważyłem śladów oleju oprucz lekkiego czarnego nagaru w niewielkiej ilości, więc na mój gust turbina nie wygląda na zużytą !!!!!!!!!!!!! Od jednego z klubowiczów dostałem poradę aby zatkać ten mały przewodzik gdzie jest zwężka zatkałem go co prawda szmatka, ale trochę blokowało przepływ no i przy próbnej jeździe po naciśnięciu na gaz wskazówka od doładowania wskoczyła na 12 psi i po 2 sekundach spadła znowu w granicach na 6-7 psi. I pytanie do was co może się dziać z moimi 6 psi bo nie mam pojęcia ????????????? Przecież jak by turbina była uszkodzona to nie wskakiwało by na 12 pis !!!!!!!!! Czytałem na forum o oryginalnych zaworkach montowanych seryjnie może on mi spuszcza ???????? A i co do całego układu sprawdziłem cały i dokręciłem wszystkie opaski, filtr powietrza wymieniałem 4 dni temu wraz z olejem.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
To się nazywa soft turbo, nie potrzeba dużej ingerencji w silnik, praktycznie żadna, zakładasz i jedziesz.Bogdan9999 pisze:Bez intercoolera to może nie mieć dużego sensu ponieważ tak się nagrzeje powietrze że szok, a sam wiesz jak ciepłe powietrze działa na spalanie !!!!!!!!
A czy przy granicy 12Psi nie było szarpnięcia?? Bo jeśli tak to odcieło Ci paliwo, a po odcięciu wskakuje z powrotem do stanu bez zwężki, nie wiem jak to działa ale tak jest.Bogdan9999 pisze:Ale możesz zamontować i to i to z GT i nie powinien ulec zniszczeniu silnik !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mój kumpel mątnoł bez ingerencji w silnik turbo do calibry i przejeździł nią już 60 tyś na tym zestawieniu i nic na razie się nie stało !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A i mam jeszcze pytanie przy okazji Moja turbinka pompuje mi na 6 czasami na 7 psi no i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że po zdjęciu przewodów nie zauważyłem śladów oleju oprucz lekkiego czarnego nagaru w niewielkiej ilości, więc na mój gust turbina nie wygląda na zużytą !!!!!!!!!!!!! Od jednego z klubowiczów dostałem poradę aby zatkać ten mały przewodzik gdzie jest zwężka zatkałem go co prawda szmatka, ale trochę blokowało przepływ no i przy próbnej jeździe po naciśnięciu na gaz wskazówka od doładowania wskoczyła na 12 psi i po 2 sekundach spadła znowu w granicach na 6-7 psi. I pytanie do was co może się dziać z moimi 6 psi bo nie mam pojęcia ????????????? Przecież jak by turbina była uszkodzona to nie wskakiwało by na 12 pis !!!!!!!!! Czytałem na forum o oryginalnych zaworkach montowanych seryjnie może on mi spuszcza ???????? A i co do całego układu sprawdziłem cały i dokręciłem wszystkie opaski, filtr powietrza wymieniałem 4 dni temu wraz z olejem.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
No właśnie nic nie było żadnego szarpnięcia !!!!!!!!!!!!! Doszło do 12 pis i spadło i tak przy każdym wrzuconym biegu czyli np. 2 gaz do dechy turbinka pompuje do 12 pis i po sekundzie dwóch spada do 6 pis i tak już się trzyma później 3 gaz do dechy wskakuje na 12 pis i znów spada do 6 pis i tak na każdym biegu nie czuć żeby odcinało zapłon po prostu nic !!!!!!!!!! Czego to może być przyczyna ????
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz