Mam zamiar w najbliższym czasie wymienić płyn hamulcowy, i teraz pytanie=czy z układem ABS postępuje się przy wymianie tak samo jak z normalnym układem hamulcowym bez ABS-u?I drugie pytanie jaki płyn hamulcowy używacie w swoich autkach...
probe 96r.
pozdrawiam GregX
Ostatnio zmieniony 2003-01-15 22:57 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam też probaska ale pierwszy raz słyszę aby była jakaś różnica w układzie hamulcowym między wersją z ABS lub bez (ABS to zespół elektroniczny). Jeździłem wcześniej paroma strzępami ale nigdy z tym akurat nie było problemu. Płyn u mnie jest DOT-4 i nie mam żadnych problemów.
W pełni się zgadzam z Bieniasem a DOT-y są wszędzie dostepne i bardzo popularne. amra "trzepiarz sie glupih bleduw" . Czasem klawiatura zawiedzie i nie chce się poprawiać - albo ma wyprodukowaną w Chinach.
Chcę sobie wymienić cały płyn w układnie hamulcowym. Nie wiem czy w przypadku układów z ABS nie ma jakichś specjalnych procedur odpowietrzania. Ktoś z was to robił ?
Nie ma, robilem juz to 2 razy - ostatnio przy okazji wymiany pompy ABS-u. Wlewasz swiezy plyn do pelna i jeden pompuje a drugi popuszcza odpowietrzniki przy kolach i tak do 3 razy odkad zacznie sam plyn leciec z nich.
Simones pisze:Nie ma, robilem juz to 2 razy - ostatnio przy okazji wymiany pompy ABS-u. Wlewasz swiezy plyn do pelna i jeden pompuje a drugi popuszcza odpowietrzniki przy kolach i tak do 3 razy odkad zacznie sam plyn leciec z nich.
Czyli standard. Dzięki za info.
Przy okazji - lepsze jest zastosowanie wężyka i słoika amiast popuszczania.
Sqad sprawdzi z wężykiem zobaczysz jest lepiej załóż na odpowietrznik wężyk tak aby miejsca na kluczyk zostawić i będzie git sprawdzi a zobaczysz że jest lepiej !!!!!!!!!
Jak mam sie pi****yc z jakimis wezykami to sorry, ale to i widac i doskonale slychac czy leci sam plyn czy z powietrzem, nie wspominajac o tym ze jesli pedal jest "twardy" to kolejny dowod ze nie ma powietrza w ukladzie, wiec zostaje przy swoim, ale jest to napewno tez jakis sposob
Sqad pisze:Testowane, nie lubie wężyków nie są dokładne, a w szczególności te które nie są przeźroczyste
Bez wężyków to się Syrenki i Warszawy odpowietrzało
Ma być przeźroczysty i zanurzony w płynie hamulcowym w słoiku. Dzięki temu dokładnie odpowietrzysz układ.
Jeszcze dodam tyle, że jest to wiele razy szybciej.
Wystarczy tez nalac plynu do zbiorniczka i poluzwac wszystkie odpowietrzniki, po kilku godzinach opadania plynu uklad bedzie odpowietrzony.... doswiadczylem kiedys tego gdy nie mialem pomocnika.
Sposob spraedzony i dziala na 101%
musicie pamiętać żeby przekręcić kluczyk w stacyjce przed rozpoczęciem odpowietrzania układu z ABS! wtedy pompa ABS się uruchamia - bez tego nie odpowietrzycie dobrze hamulców
pimpo pisze:musicie pamiętać żeby przekręcić kluczyk w stacyjce przed rozpoczęciem odpowietrzania układu z ABS! wtedy pompa ABS się uruchamia - bez tego nie odpowietrzycie dobrze hamulców
pozdro
O a to ważna wiadomośc, bo o tym to ja naprzykład nie wiedzialem:):)
a ja proponuję wymianę całego płynu bo jeśli nie wiesz jaki tam jest to zapewne nie wymieniałeś jeszcze nigdy a skoro nie wymieniałeś to nie wiesz ile czasu on tam siedzi. ja jak kupiłem probka i spuściłem stary płyn to z przerażeniem stwierdziłem że tam była jakaś czarna maź
wymiana nie jest droga ani skomplikowana. wystarczą 2 buteleczki DOT 4 po ok 10zł sztuka i kumpel do pomocy. co i jak masz opisane na stronie - poszukaj