Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Dzisiaj zmieniałem podświetlenie w przyciskach przy klamkach na drzwiach i doprowadziłem do zwarcia bo bezpiecznika nie wyciągnełem i po tym zdarzeniu nie działa mi podświetlenie Sprawdziłem żaróweczki działają po obu stronach bo siadły podświetlenia po obu stronach. Dodam jeszcze że przyciski działają ale podświetlenie nie Czego to może być przyczyna ?? Miał ktoś z tym doczynienia ??
Sqad pisze:Jakiś scalak się jara od zwarcia na żarówce.
Może schemat podświetlenia to bym poradził.
Bogdan9999 pisze:Słuchaj raczej czytaj wcale do żarówki prąd nie dochodzi to coś musi byc w klamkach bo o żarówek inne kable nie dochodzą a żarówki są dobre !!!!!!!!!!.
Czyli tak jak pisze Sqad , bo niby skąd różnica w jasności świecenia
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
a czy ten scalak nie znajduje sie czasem w tym czarno-bialym komputerku??? Z tego co orientuje to on wlasnie jest odpowiedzialny za sterowanie podswietleniem, najlepiej gdybys skombinowal sobie na podmianke to moglbys sobie sprawdzic czy to to.
Teoretycznie wyjście scalaka powinno być zabezpieczone przed zwarciami ale to tylko teoria... Być może padł tylko opór, który siedzi w kompie. Poszukaj dobrego elektronika albo możesz mi jakoś dostarczyć kompa to ci pomogę.
tofil pisze:Teoretycznie wyjście scalaka powinno być zabezpieczone przed zwarciami ale to tylko teoria...
Może mieć wy OC i wtedy kicha, chociaż wydaje mi się, że powinien być tam tranzystor, bo scalak nie przeniesie dużego prądu, przy czym jeżeli to tylko 4 żarówki od podświetlenia to:
4x50mA=200mA=0,2 A to scalak OC spokojnie to pociągnie, a w tym przypadku może nie być tranzystora i do wymiany będzie scalaczek
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
a ja mam inne pytanie co do podświetlenia tych przycisków.
dorobiłem sobie podświetlenie klamek i przycisków do szyb, przed podłączeniem dodatkowych diód te przyciski gasły po pewnym czasie a teraz święcą cały czas. dlaczego???
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Nie wiem jak to jest dokładnie bo nie mam schematu ale np jeżeli wymusiłeś przepływ większego prądu to mogłeś uszkodzić tranzystor i jest teraz cały czas zwarty.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Chłopaki nowe wiadomości po dokładnym sprawdzeniu okazało się że kabel a dokładnie czerwony kabel z białym paskiem nie ma minusa, plus jest wszystko gra ale ten kabel nie ma minusa jak zmasowałem z obudową to wszystko jest ok a i jeszcze gdzie jest ten scalak czy jakoś tak ????????????? I może jakiś schemat z serwisówki byłbym wdzięczny na pewno było by mi dużo prościej znaleźć przyczynę !! Pozdro
Andrzej pisze:Może mieć wy OC i wtedy kicha, chociaż wydaje mi się, że powinien być tam tranzystor, bo scalak nie przeniesie dużego prądu, przy czym jeżeli to tylko 4 żarówki od podświetlenia to:
4x50mA=200mA=0,2 A to scalak OC spokojnie to pociągnie, a w tym przypadku może nie być tranzystora i do wymiany będzie scalaczek
W takich sterownikach często producenci stosują specyficzne układy, które są kodowane i przeważnie produkowane tylko dla nich (żeby kupić nowy sterownik a nie naprawiać tanim kosztem). Kilka razy naprawiałem coś podobnego stosując np. układy zastępcze.
lisiuGT pisze:a ja mam inne pytanie co do podświetlenia tych przycisków.
dorobiłem sobie podświetlenie klamek i przycisków do szyb, przed podłączeniem dodatkowych diód te przyciski gasły po pewnym czasie a teraz święcą cały czas. dlaczego???
Bo podświetlenie w klamkach to nie jest dioda tylko to są żarówki, pewni dla tego.
wielkie dzięki Robert ale pozostaje jeszcze jeden problem które ustrojstwo odpowiada za podświetlenie tych przycisków ?? I gdzie to jest, jak ktoś sie orjętuje to proszę o pomoc
ok dzieki za info tylko w jednym przewodzie nie ma minusa jak i w jednej tak i drugiej klamce a centrala chodzi ale podświetlenie nie a tam są trzy kable i właśnie w czerwonym kablu z białym paskiem nie ma minusa i się nie świeci jak zmasuję z obudową to się świeci podświetlenie po obu stronach ale już nie gaśnie tylko cały czas się świeci. Co mam teraz robic ?? bo już nie wiem sam i gdzie mam szukać przyczyny ??
Dobra chłopaki może w tym mi pomożecie. Jutro chcę odkręcić deske rozdzielczą ale nie oriętuję się dobrze gdzie jest co i jak więc jak możecie to opiszcie gdzie są śruby i jakie chaczyki na mnie czekają po drodze i co trzeba zdemontować aby muc ją odkręcić ??? Pozdro
Musisz odkęcić kierownicę, i dużo śrubek po drodze, musisz się zaopatrzyć w krótki śrubokręt krzyżakowy żeby odkręcić 3 śrubki mocujące osłonę tablicy wskaźników, jak nie masz dużej wprawy w demontażu urządzeń elektronicznych to porób sobie zdjęcia aparatem cyfrowym w kolejnych fazach i zapamiętaj lub narysuj sobie gdzie powinny być konkretne śrubki bo mają różne gwinty. Wtyczkami od przełączników specjalnie się nie przejmuj każda jest inna i pasuje tylo do swojego gniazda.