Co o tym sądzicie? - Siłownik zamka sterowany pilotem

Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Co o tym sądzicie? - Siłownik zamka sterowany pilotem

Post autor: el_talerzos »

Fajnie by było gdyby w działach technicznych posty miały odpowiedni temat. Ułatwi to szukanie - prawda?

Założyli mi alarm i twierdzą że nie mogą podłączyć centralki z pilota bo siłownik od strony kierowcy jest walniety - objawy - gdy zamykam kluczykiem od strony kierowcy zamykają się tylko te drzwi, a gdy zamknę od strony pasażera zamykają się jedne i drugie - facet twierdzi, że bez wymiany siłownika w drzwiach się nie obejdzie (mówi, że 250zł kosztuje) - coś mi się wydaje że chce mnie na kase wkręcić.
Andrzej wysłał mi linka na którym jest jakiś uniwersalny siłownik i kosztuje jedyne 15zł - czy w razie czego można taki założyc?

http://www.hadron.pl/sklep/product_info ... ucts_id=90

I czy nie możnaby było zrobić tej centralki z pilota bez wymiany tego siłownika - bo w sumie jak wcześniej pisałem, od strony kierowcy jak przekręcę kluczyk to zamykają się jedne i drugie?
Czekam na wasze opinie

Pozdrawiam

IIgen, 2.0, 16V, 94r.
Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kula »

Oczywiscie ze mozna podlaczyc centralke bez wymiany tego silownika. Koles sie nie zna i wkreca jakies glupoty. Poszukaj kogos innego kto Ci to zrobi. Albo pobaw sie sam bo to nic trudnego.
Czerwona jedynka GT 91'
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Dzieki

Post autor: el_talerzos »

no też coś mi się tak wydawało ale jutro podjade do niego bo w dodatku cos zrąbał bo mi teraz lusterka nie działają - mam nadzieje ze nie bedzie nic gadal bo w trąbe zarobi - k...a fachowiec za 3 grosze
Dzieki za zainteresowanie
Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kula »

Znajdz w centralce ktora on Ci podlaczyl od alarmu, sterowanie centralnego zamka. Poszukaj na forum schematow jak wpiac sie w Probowy centralny. I dalej juz wszystko pojdzie latwo. Zrobisz to sobie sam, dobrze i za darmo :-) Wystarczy Ci do tego probowka 12V. Powodzenia.
Czerwona jedynka GT 91'
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A powiedzcie mi czy w probe 1 gen jak zamyka się jedne drzwi to zamykaja się i drugie ???? bo u mnie nie :( Anie wiem czy to defekt czy tak powinno być ??????? I jeszcze jedno w przyciskach od centralki przy klamce jak ncisnę kruciutko to wsówaja mi się bole w drzwiach do połowy a czy nie powinny automatycznie do końca zjechać ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

W dwójce sterowanie centralnym jest na 1 przewodzie. Sam sobie zakładałem alarm i zamykanie albo otwieranie jest przez rezystor 4,7k. Jak poszukam rozpiskę to ci podeślę. Co do siłownika to nie on odpowiada za zamknięcie obu drzwi. Przy zamku jest mikrostyk. Sprawdź czy masz alarm fabryczny. Jeśli tak to potrzebna będzie dodatkowa przeróbka. Wal na PW.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Bogdan9999 pisze:A powiedzcie mi czy w probe 1 gen jak zamyka się jedne drzwi to zamykaja się i drugie ???? bo u mnie nie :( Anie wiem czy to defekt czy tak powinno być ??????? I jeszcze jedno w przyciskach od centralki przy klamce jak ncisnę kruciutko to wsówaja mi się bole w drzwiach do połowy a czy nie powinny automatycznie do końca zjechać ??
Ja mam to samo. Nie da się kluczykiem uruchomić centralnego. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

tofil pisze:W dwójce sterowanie centralnym jest na 1 przewodzie. Sam sobie zakładałem alarm i zamykanie albo otwieranie jest przez rezystor 4,7k. Jak poszukam rozpiskę to ci podeślę. Co do siłownika to nie on odpowiada za zamknięcie obu drzwi. Przy zamku jest mikrostyk. Sprawdź czy masz alarm fabryczny. Jeśli tak to potrzebna będzie dodatkowa przeróbka. Wal na PW.
a mi magik wlutował sterowanie z alarmu (2 kable) bezpośrednio w przekaźniki w module fabrycznym i pięknie działa, z tym że wcześniej jak sam kombinowałem to prawdopodobnie spaliłem switche w drzwiach bo z kluczyka przestało działać....
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

tofil pisze:Co do siłownika to nie on odpowiada za zamknięcie obu drzwi.
I tu się mylisz :twisted:
Siłowniki trzeba rozróżnić na dwa typy "master" i "slave".
Slave ma tylko dwa przewody i funkcjonuje jak normalny pojedynczy siłownik.
Master ma cztery (pięć) przewody i odpowiada za pracę samego siebie i podłączonych do niego innych siłowników. To właśnie ten typ powinien znaleźć się w drzwiach kierowcy, on wyzwala inne po przekręceniu kluczyka w zamku.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

w kwestii formalnej: ja uszkodzony siłownik centralnego zamka wymieniłem w najlepszym (podobno) zakładzie auto elektro w Katowicach za cene... 60zł...

Czy Łódz jest az taka droga ??? :twisted:
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

Voodoo pisze:
tofil pisze:Co do siłownika to nie on odpowiada za zamknięcie obu drzwi.
I tu się mylisz :twisted:
Siłowniki trzeba rozróżnić na dwa typy "master" i "slave".
Slave ma tylko dwa przewody i funkcjonuje jak normalny pojedynczy siłownik.
Master ma cztery (pięć) przewody i odpowiada za pracę samego siebie i podłączonych do niego innych siłowników. To właśnie ten typ powinien znaleźć się w drzwiach kierowcy, on wyzwala inne po przekręceniu kluczyka w zamku.
w mojej II otwiera się dwustopniowo z obu stron tak samo - przekręcenie kluczyka I stopień tylko otwierane drzwi - II stopień oboje drzwi
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Voodoo pisze:
tofil pisze:Co do siłownika to nie on odpowiada za zamknięcie obu drzwi.
I tu się mylisz :twisted:
Siłowniki trzeba rozróżnić na dwa typy "master" i "slave".
Slave ma tylko dwa przewody i funkcjonuje jak normalny pojedynczy siłownik.
Master ma cztery (pięć) przewody i odpowiada za pracę samego siebie i podłączonych do niego innych siłowników. To właśnie ten typ powinien znaleźć się w drzwiach kierowcy, on wyzwala inne po przekręceniu kluczyka w zamku.
Opisałeś właśnie zasadę działania zamka uniwersalnego z allegro itp. Nasze Proby są wyjątkowe i mają wyjątkowe rozwiązania. Gdybyś spojżał na schemat elektryczny,jeżeli się na tym znasz, to byś wiedział. Osobiście prześwietliłem zamek podczas montowania alarmu. Dlatego masz przełączniki na drzwiach "zamknij-otwórz" bo nie ma czegoś takiego jak siłownik Master.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Sorki, że tak późno ale dopiero czas znalazłem. Jak jeszcze nie zrobiłeś to masz wskazówki. A więc tak. Moduł zamka znajduje się po prawej stronie pod schowkiem przy nogach pasażera. Musisz ściągnąć plastikową osłonę. Znajdź przewód zielono-czarny we wtyczce wchodzącej do modułu. Z alarmu musisz mieć 2 przewody, jeden otwieranie (sygnał do otwarcia 12V), drugi zamykanie (sygnał do zamknięcia 12V).Przewód zamykania podłączasz bezpośrednio do zielono-czarnego, otwierania przez rezystor 4,7k (moc rezystora nieistotna, kupisz w sklepie elektronicznym) też do zielono-czarnego. I to wszystko. Możesz przeciąć zielono-czarny ale musisz go spowrotem połączyć.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Witam ja wczoraj zamykałem autko z pilota bo już miał central na pilot jak go kupiłem , dziś rano idę otwieram atu lipa prawe się otworzyły lewe nie. I teraz lewy zamek nie reaguje wcale, nie dzieje się nic!lewe drzwi musze otwierać kluczykiem ale w tym czasie wydaje mi się , że powinny się też otworzyć drzwi prawe a tu lipa. i od czego zacząć szukanie przyczyny nie chce zdejmować tapicerki bo może przyczyna leży w czymś innym i ktoś z was już tak miał.Aha wewnątrz jest przycisk od zamykania i otwierania zamków i też zamykają się i otwierają tylko lewe drzwi. pozdrawiam i czekam na wskazówki -nie lubię jak w autku mi coś nie tenteges :P
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Post autor: crupek »

mróz ?? :?
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

mam nadzieje .Pomyliłem się wyżej -otwierają się cały czas tylko prawe lewe co ważniejsze nie..

<b title="Zapraszam do lektury. Robert">Chcesz dopisać coś pod własnym postem? Przeczytaj :arrow: Kilka porad dla nowego użytkownika !
Robert
</b>

już działa to jednak mróz dzisiaj cieplej i jest okej, dobrze ,że nic nie rozbierałem
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”