Akumulator (pojemność, rozmiar, ...)

Arturo77
Posty: 37
Rejestracja: 2005-10-25 11:01

Post autor: Arturo77 »

ja znalazlem bannera (taka firma austriacka) w hurtowni w Lodzi za okolo 180zl po 30% rabacie: 57Ah, okolo 450A pradu rozruchu i cztery elektrody, wiece pasuje do aut z "zamienionymi" biegunami. tyle ze byl okolo 1cm za wysoki.
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

pasuje również delphi nie wiem jaką ma pojemność ale mieści się idealnie, ma takie " magiczne oczko" do sprawdzania stanu naładowania
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

W związku z faktem, że miałem wiele problemów z instalacją elektryczną, akumulatorami itd., myślę, że mogę wtrącić swoje 3 grosze...

Z reguły jest tak, że producent wkłada możliwie najsłabszy aku dla danego modelu. Więc jesli wsadzisz powiedzmy do 10-15% mocniejszy to z pewnością alternator da sobie z nim radę, a wieksza pojemność = wiekszy prąd rozruchu = mniej problemów z odpaleniem...

Co do wysokości to rzeczywiscie jest problem, bo te niższe aku o pojemności ponad 50amh są cholernie drogie (ja dałem 250zł, kiedy aku o takich samych parametrach, ale o standardowej wysokości ok 17cm kosztowały 150-170zł). Sposobem może być obniżenie tej półeczki na aku - ja w końcu dałem to zrobić - kosztowało mnie to 10zł :) I teraz już nie będę miał problem z dopasowaniem akumulatora...

I jeszcze ciekawostka - przy mojej jeździe (krótka trasa), coraz niższych temperaturach i poborze prądu (dmuchawa, światła, radio) - co tydzień V dawany przez aku spada mi o ok. 0,7 - 1 V na tydzień !!!!
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Akumulator możemy włożyć większy. Alternator się nie zajedzie, nie pozwoli mu na to regulator. Natomiast nie wolno montować mniejszych akumulatorów. :!:
IIgen. 2,5 GT, USA-black
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Yaneeck pisze:
I jeszcze ciekawostka - przy mojej jeździe (krótka trasa), coraz niższych temperaturach i poborze prądu (dmuchawa, światła, radio) - co tydzień V dawany przez aku spada mi o ok. 0,7 - 1 V na tydzień !!!!
O co cho ??
IIgen. 2,5 GT, USA-black
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Słuchajcie wtrące swoje kilka zdań na temat aku :)
Więc czytałem kiedyś artykuł o polskich akumulatorach i okazało się że są bardzo szeroko stosowane w całej europie , nawet niektóre koncerny stosują je w swoich pojazdach nie będe pisał jakie bo nie pamiętam .
Natomiast pewne jest że stosowałem kilka różnych polskich aku i wszystkie były super :) naprawde w tej dziedzinie mamy bardzo dobry produkt . To nie reklama ale polecam je są naprawde dobre :)Tu dodam że w autku mam troszkę sprzętu i nieraz na grillu grało to po kilka-kilkanaście godzin i zawsze autko zapalało :)
Awatar użytkownika
Yaneeck
Posty: 408
Rejestracja: 2003-03-20 12:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Yaneeck »

M-Pro pisze:
Yaneeck pisze:
I jeszcze ciekawostka - przy mojej jeździe (krótka trasa), coraz niższych temperaturach i poborze prądu (dmuchawa, światła, radio) - co tydzień V dawany przez aku spada mi o ok. 0,7 - 1 V na tydzień !!!!
O co cho ??

"Cho" o napięcie dawane przez akumulator. Po naładowaniu mam ok. 14V, ale niestety wartość ta spada o podane wyżej wartości ze względu na nietypowy sposób eksploatacji auta... Po prostu mam ciągle niedoładowny akumulator i musze uzupełniać braki prostownikiem co jakiś czas...
<(k)night rider>

miałem probe :)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Arturo77 pisze:ja znalazlem bannera (taka firma austriacka) w hurtowni w Lodzi za okolo 180zl po 30% rabacie: 57Ah, okolo 450A pradu rozruchu i cztery elektrody, wiece pasuje do aut z "zamienionymi" biegunami. tyle ze byl okolo 1cm za wysoki.
bardzo dobre akumulatory Banner mam taki i jestem zadowolony
u mnie w firmie wkładają te akumulatory do jeepa i chryslera
wcześniej wkładali boscha silwer ale były reklamacje siadały za szybko
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Yaneeck pisze:
M-Pro pisze:
Yaneeck pisze:
I jeszcze ciekawostka - przy mojej jeździe (krótka trasa), coraz niższych temperaturach i poborze prądu (dmuchawa, światła, radio) - co tydzień V dawany przez aku spada mi o ok. 0,7 - 1 V na tydzień !!!!
O co cho ??

"Cho" o napięcie dawane przez akumulator. Po naładowaniu mam ok. 14V, ale niestety wartość ta spada o podane wyżej wartości ze względu na nietypowy sposób eksploatacji auta... Po prostu mam ciągle niedoładowny akumulator i musze uzupełniać braki prostownikiem co jakiś czas...
Spox
IIgen. 2,5 GT, USA-black
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

jaki akumulator do v6

Post autor: totmes (gonciu) »

witam, w autku mam od (chyba) nowosci akumulator i nic na nim nie jest napisane ile ma AH, ani amper, juz od kilku miesięcy mierzyłem sie z wymianą akumlatora ale nie wiem na jaki,
teraz przeniosłęm go do bagadznika i okazał sie za słąby, (zbyt długi kabel i zbyt cięki)( za duzy opó) wiec zarypałęm przewód od spawarki :shock: i jest dobrze do czasu jak sobie nie posłucham radia+wzmacniacz,
wziołem od wuja akumulator od pasata 1.9D i tez nie chciał kręcić,(miał 63Ah) ładowałem jeszcze klika akumulatorów o około do 67Ah i nic zaden nie chciał kręcić tylko mój stary od (chyba) nowosci , wiec jaki tam jest prąd rozruchowy,
a jakie w macie akumulatory bo v6 troche chyba prądu potrzebuje do rozruchu?? zamierzam kupić nowy akumlator ale nie wiem jaki -taki zeby cały dzień radia słuchać i "soobwfera" i wieczorem bez problemu odpalać, moze 75Ah ale chyba więkrzy zarype, a jakiej firmy Bocha -chyba najleprzy bedzie??
Ostatnio zmieniony 2006-09-18 09:30 przez totmes (gonciu), łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Jaarecki
Posty: 75
Rejestracja: 2005-10-16 15:13
Galeria: viewtopic.php?t=6634

Post autor: Jaarecki »

Moje auto kręcone było akumulatorem 45A od początku jak je kupiłem i odpalało bez problemów nawet na mrozie -28C. Lecz w końcu padł i teraz zamontowałem 55A Centra futura o wysokości 175 mm i przerabiałem kosz w którym on siedzi ponieważ maska się nie domykała :)
Ford Probe II
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

zamierzam kupić nowy akumlator ale nie wiem jaki -taki zeby cały dzień radia słuchać i "soobwfera" i wieczorem bez problemu odpalać, moze 75Ah ale chyba więkrzy zarype, a jakiej firmy Bocha -chyba najleprzy bedzie??

takiego akumulatora raczej nie dostaniesz ,chyba że od kombajnu założysz;) wzmacniacz i sub konkretnie ciągnie , kilka kilkanaście godzin i tak najlepsze aku siądzie ,ja mam w tej chwili 50Ah i wytrzymuje około 4-5 godzin słuchania i jeszcze odpali ,co do extremalnego zwiękaszania pojemności będzie niedoładowany...
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ja mam aku od DET-a, też w bagażniku - wielki i ciężki jak sk.... :D Ma coś koło 90 Ah. Poprzednio miałem Bosch-a z serii Silver i kręcił bez problemów(był jeszcze pod maską) lecz padł zimą, miał 55 Ah.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

Ronin pisze:Ja mam aku od DET-a, też w bagażniku - wielki i ciężki jak sk.... :D Ma coś koło 90 Ah. Poprzednio miałem Bosch-a z serii Silver i kręcił bez problemów(był jeszcze pod maską) lecz padł zimą, miał 55 Ah.
a jak sie sprawuje ten 90?/ czy własnie alternator jest w stanie naładować go?? bo ja zamiezam cos około 75Ah kupić, ale jak widzie ze koledzy i na 55Ah ciekają bez problemu, a u mnie nie chciał zatrybic na 63, moze cos z rozrusznikiem??
kupie aumlator to bede wtedy wiedział czy cos z rozrusznikiem jest?

to wielkie dzieki
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Kurcze teraz taka moda to i ja powinienem przenieść akumulator do bagażnika :wink: A na poważnie to jak przerabialiście kabel i kleme ??
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

aku w bagażniku -kabelek musi być dosyć gruby ja płaciłem 25 zł za metr średnica około 12mm rdzenia...
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Goncia coś musisz mieć nie tak z ładowaniem - sprawdz na początku naciąg paska. Mi na 55 Ah kręcił bez problemów. Ale umarł śmiercią naturalną, mróz, starość i jako że był to aku żelowy klasyczny prostownik też go dobił. Ten co mam obecnie bez problemu ładuje się podczas jazdy. Lukask gruby kabel poprowadziłem spod maski przez wnętrze(pochowany w dywanikach) natomiast masę złapałem w bagażniku pod plastykami(ładnie ukryte). Mam tylko problem z patentem jak koszyk zrobić? Bo jak poszaleję po zakrętach to mi się majta ten aku w bagażniku. :?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

u mnie tak to wygląda


Obrazek
Jaarecki
Posty: 75
Rejestracja: 2005-10-16 15:13
Galeria: viewtopic.php?t=6634

Post autor: Jaarecki »

Słuchajcie czy jest aż taki sens przenosić akumulator do bagażnika i tylko zmniejszać jego pojemność. Rozumiem że macie na celu odciążyć przednią cześć auta ale czy to ma sens przecież chyba nikt nie używa probe do ekstremalnych sportów czy coś w tym stylu. Osobiście poświęciłem troszkę czasu i przerobiłem standardowe mocowanie i mieści się teraz Centra futura 55A o wysokości 175 mm pod maską która teraz się domyka.
Ford Probe II
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Po pierwsze według mnie przenoszenie aku do bagażnika to ogromna głupota(duże straty prądu, jak dużej średnicy ten kabel by nie miał to straty prądu bardzo duże).
Poza tym 75ah a co dopiero 90ah to już śmiechu warte :)
Ładować tam aku 55ah i będzie dobrze :)
Poza tym pojemność nie jest aż tak ważna jak prąd rozruchowy, a on czym większy tym lepszy. Więc kupuj taki na jaki Cię stać ;-)
Co do aku centra futura to ze swojej strony gorąco go polecam, oraz też akumulatory boscha (nie koniecznie z serii silver, bo te czarne też są bardzo fajne, ale jeśli Cię stać na silvera to właśnie jego bym wybrał na Twoim miejscu).
pzdr
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Jeżeli wszystko robisz prawidłowo(odpowiedni kabel, odpowiednie poprowadzenie, izloacja itp) to nie ma prawa nic złego się dziać :!: A jako że pomykam sam, ew. z dziewczyną to i miejsca w skądinąd przepastnym bagażniku i tak dużo zostało :) A i pod maską większy luz się zrobił :P
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Wywalenie aku do bagażnika jak najbardziej ma sens - szczególnie jak ktoś dłubie. Ja bym się nie porywał na stwierdzenie, że warto go wywalić, ze względu na balans masy. Dla mnie wywalanie kata do bagażnika to wyprostowanie dolotu zimnego powietrza, który teraz jest trochę krzywy przez długie gardło kolektora KLZE.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

chce poprostu posłuchac długo radia (wzmacnaicz i takie tam) kilka godzin i po tym nie musieć pchać auta lub podpinać sie do innego akumulatora, wiec przy duzym poborze prądu, wazny jest prąd rozruchowy, wiec czyli te amperogodziny, wiec dlatego mysle o duzym tz amperażu

poza tym włozenie zwykłego akumulatora pod maske ziąze sie z tym ze mona napotkać sie z tym ze maska sie nie bedzie domykać, miałem taki przypadek gdy wziołem akumu. i maska sie mi nie domykała, wiec w moim przypadku chcać wiekrzy akumulator włożyć do autka musiałem przełożyc go do bagażnika, + taki ze filterek miał sie gdzie podziać, co do kabli wystarczy porządny gróby jeden kabel i dobrze zaprasowane końcówki, i nie ma mowy o zadnym spadku napiecia ani duzego oporu, minus dobrze przykręcić do masy i gitara

co do łądowania akumulatora, to alternator zawsze ma wiekszy prąd łądowania, nawet z duzym zapasem prądu, do regulaci tego złuzy regulator napiecia, wic kiedy akumulator potrzebuje wiecej prądu do naładowania wtedy regulator podaje wiekrzy prąd
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
zetmarcin
Posty: 11
Rejestracja: 2007-05-22 21:32
Samochód: Probe GT V6 USA 94
Lokalizacja: Wrocek-Legnica

Akumulator - jaki zamiennik? Dopasowanie rozmiaru...

Post autor: zetmarcin »

Witam

Czy ktoś może znalazł jakiś zamiennik orginalnego akumulatora motorcrafta który pasuje do orginalnej podstawki???
Jeśli tak to proszę o podanie typu i producenta:)
Czy po prostu jedynym wyjściem jest jej wyrzucenie?

pozdrawiam
probe II GT USA 1994 2,5V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”