Zimny plyn wlany na zagrzany silnik

pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Zimny plyn wlany na zagrzany silnik

Post autor: pablo »

Ello wszystkim..mam pytanie..jakis czas temu zagrzal mi sie silnik do czerwonego pola bo nie mialem plynu chlodniczego...poszedlem na stacje kupilem plyn i bez zastanowienia wlalem go na goracy silnik...Obecnie moj prob nie odpala..Co sie moglo stac??Jak moge sprawdzic mniej wiecej co mi poszlo??Np jak moge sprawdzic czy nie pekla glowica??? :cry:
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Jest bardzo prawdopodobne że stało ci się to co napisałeś na końcu postu. :(
A i pytanie czy od razu po wlaniu płynu odpalałeś auto??
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo »

Odpalilem je i pochodzilo jakies kilka po czym zgaslo..Slyszalem ze jesli peknie glowica to mozna to sprawdzic na bagnecie,poniewaz plyn miesza sie z olejem i powstaje mleko..Ja sprawdzilem bagnet i nic takiego nie ma jest sam olej..
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Tak jak piszesz może na bagnecie, można ale łatwiej zlać olej.
Zobacz czy chłodnica Ci nie pękła bo to też jest możliwe
Pod przepustnicą masz silniczek który reguluje wolne obroty, odepnij go i postaraj się żeby pochodził chwile i z wężyka powinien lecieć płyn. Bo z tego co rozumiem do póki samochód na ssaniu był to chodziło, może być zapowietrzony układ.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Może poszła tylko uszczelka odkręcasz korek chłodnicy i palisz auto jak płyn wywala to już wiadomo co :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Czekaj Kamil.
Bo z tego co ja zrozumiałem, to samochód odpalił zaraz po dolaniu płynu a więc był rozgrzany i nie mógł chodzić na ssaniu.
Fakt, że układ może być zdrowo zapowietrzony po zagotowaniu.

Oprócz bagnetu, sprawdź jeszcze na korku wlewu oleju, czy nie ma "majonezu". Po przegrzaniu silnika, bardzo prawdopodobne jest, że poszła uszczelka pod głowicą. Oby tylko ona.

Napisz coś więcej na temat nieodpalania. Czy auto dobrze kręci rozrusznikiem, czy próbuje zaskoczyć, czy odpala i zaraz gaśnie,
czy są jakieś wycieki na ziemi, czy silnik jest gdzieś mokry, czy odpowietrzałeś układ i tak dalej i tym podobne.

No i napisz jaki to model.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

No to żeś narobił. Duże prawdopodobieństwo że pękła ci głowica.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo »

Po dolaniu tego plynu,kiedy juz przestal mi odpalac,wzialem go na na hol i probowalem odpalic z biegu i nic nawet nie lapal..Majonezu nie ma ani na korku od wlewu oleju ani na bagnecie..Kreci sie normalnie ale wogole nawet nie lapie.Uklad chlodniczy jest na pewno zapowietrzony ale to nie powinno pododowac ze auto mi nie odpala..Jest jeszcze taka opcja...ostatnio zauwazylem ze mam przebicie na kablach zaplonowych ale mimo tego auto noramlnie chodzilo wiec raczej wykluczam to jako glowno przyczyne..Powiedzcie mi czy reduktor od gazu tez jest chlodzony ciecza???A co do modelu to jest Probe II.Mialem jeszcze wczesniej takie opcje ze po odpaleniu auta,po przejechaniu jakis kilkuset metrow Probe zaczal nierowno pracowac i praktycznie przestawal reagowac na gaz co pozniej powodowalo zgasniecie silnika..Ciekawe jest to ze po jakis 5-10min szarpania i gasniecia auto zaczelo normalnie jezdzic..Nie wiem co jest tego przyczyna..Jesli ktos ma pojecie co to moze byc to bede wdzieczny za rade.. :wink:
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

reduktor jest chłodzony płynem
sprawdz moduł zapłonu
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

pablo
czy reduktor od gazu tez jest chlodzony ciecza???
Dokladnie tak, reduktor jest chlodzony ciecza.

pablo
Mialem jeszcze wczesniej takie opcje ze po odpaleniu auta,po przejechaniu jakis kilkuset metrow Probe zaczal nierowno pracowac i praktycznie przestawal reagowac na gaz co pozniej powodowalo zgasniecie silnika..Ciekawe jest to ze po jakis 5-10min szarpania i gasniecia auto zaczelo normalnie jezdzic..Nie wiem co jest tego przyczyna. Jesli ktos ma pojecie co to moze byc to bede wdzieczny za rade..
Mam pojecie i juz Ci tlumacze czego to przyczyna.
Z uwagi na to ze gaz ktory jest rozprezany zamarza to teduktor od gazu jest chlodzony ciecza chlodzony to moze nie najwlasciwsze okreslenie b tak naprawde jest on nia ogrzewany.
Objawy o jakich napisales spowodowane byly tym iz miales zbyt malo plynu w ukladzie chlodzenia, lub ze miales zapowietrzony uklad, lub tez ze odpalales autko i zaraz cyk na gaz i ruszales na gazie nim plyn nabral przynajmniej 30stopniowej temperatury.
Po porannym odpaleniu autka i ruszeniu na gazie autko spoko pojedzie, problem zaczyna sie wlasnie po kilkuset, kilkudziesieciu metrach (zalezy od tem otoczenia) poniewaz reduktor zamarza gdyz nie ma od czego sie nagrzac (zimny plyn lub jego brak etc.). Wytstarczylo podniesc maske i zobaczylbys jak pieknie wyglada zaszroniony reduktor ;). Objaw przed szarpaniem i zgasnieciem silnika to najczesciej coraz wyzsze obroty i ograniczona reakcja na wciskanie gazu. Kiedy postales chwilke i pokreciles go rozrusznikiem to po tych wlasnie minutkach lod odpuszczal i autko znow moglo normalnie jechac.
Dlaczego moglo jechac juz normalnie?
ano dla tego ze jakby na to nie patrzec przejechales jakis odcinek drogi i plyn oraz silnik ma juz plusowa temperature i po odpaleniu reduktor jest ogrzewany.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo »

To by sie zgadzalo dzieki za info ...wingerman... :)

No a jak z ta glowica,skoro na bagnecie i na korku nie ma majonezu to chyba nie glowica...Co to moze byc????

Nie pisz podta pod postem... uzyj edycji (zmien) i dopisz to co zapomniales.

Tego polaczylem
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
diabel
Posty: 44
Rejestracja: 2006-01-28 16:32
Galeria: viewtopic.php?t=7209
Lokalizacja: Sopot

głowica

Post autor: diabel »

witam sprawdz kąpresje w silniku.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A udało Ci się odpalić autko choć raz po zdarzeniu?
Pochodziło trochę, rozgrzało się, pojeździłeś trochę?
Bo jeżeli nie, to tak szybko to nie wyjdzie.
Życzę Ci aby w ogóle nie wyszło,ale naiwnym też być nie można.
W końcu jechałeś bez płynu i zdrowo je przegrzałeś.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo »

No wlasnie nie udalo sie niestety... :( Auto juz stoi sporo czasy a przyczyna jest brak kasy :cry: Ale mam nadzieje ze to bedzie jakas drobnostka...hehe wiem wiem nadzija matka glupich...Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu :wink:
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

pablo pisze:Mialem jeszcze wczesniej takie opcje ze po odpaleniu auta,po przejechaniu jakis kilkuset metrow Probe zaczal nierowno pracowac i praktycznie przestawal reagowac na gaz co pozniej powodowalo zgasniecie silnika..Ciekawe jest to ze po jakis 5-10min szarpania i gasniecia auto zaczelo normalnie jezdzic..Nie wiem co jest tego przyczyna..Jesli ktos ma pojecie co to moze byc to bede wdzieczny za rade.. :wink:
To w takim przypadku może to być moduł, albo ......moduł, he he, zobacz go bo to jest dość częsta usterka w tych silnikach. Do tego wysoka temperatura pracy silnika też ma wpływ na niego i to dość znaczy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”