Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
przełącznik nawiewu
przełącznik nawiewu
Witam.
nie wiecie na jakiej zasadzie działa przełacznik nawiewu???
chodzi mi o ten ''mix,off,szyba,nogi,vent'' u mnie wieje tylko na szybe i nic wiecej.
może można to jakoś naprawić???
nie wiecie na jakiej zasadzie działa przełacznik nawiewu???
chodzi mi o ten ''mix,off,szyba,nogi,vent'' u mnie wieje tylko na szybe i nic wiecej.
może można to jakoś naprawić???
Tak można. Najprawdopodobniej nie działają Ci podciśnienia. Raczej opłakana sprawa i roboty kupa. Na początek odkręć plastikowe osłony jedna koło pedała gazu druga przy lewej nodze pasażera. Być może masz rozpiętą taką śmieszną kostkę do której dochodzą po 3 kolorowe rurki. Możliwe też że masz którąś z nich nieszczelną. Rurki te idą do takich puszeczek. Jak powietrze dmucha w puszkę - to wypychana jest dźwignia która zamyka lub otwiera obieg powietrza. Na macanego sprawdź czy przestawianie przełącznika z pozycji OFF na FLOOR lub MIX cokolwiek zmienia. Jeśli nie - to daj znać - sprawdzimy w serwisówce.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
więc tak ... dzisiaj zdjąłem weżyki z trójnika w komorze silnika(tuż przy tej czarnej puszce) i podłaczyłem je bezposrednio do siebie i zaczął działac nawiew na nogi. 
wiec mam juz na nogi i na szybe.... co dalej??? do czego jest ta czarna puszka???ona chyba u mnie nie spełnia swej roli .... sam juz nie wiem...teraz jest odłaczona i mam nawiew na nogi i szybe.
czy ktoś sie orjentuje co dalej?

wiec mam juz na nogi i na szybe.... co dalej??? do czego jest ta czarna puszka???ona chyba u mnie nie spełnia swej roli .... sam juz nie wiem...teraz jest odłaczona i mam nawiew na nogi i szybe.
czy ktoś sie orjentuje co dalej?

drodzy forumowicze... mój nawiew jest w porządku! 
mój tato - człowiek niesłychanej wiedzy i intuicji dotyczącej mechaniki samochodowej , praw fizyki i chemii, naprawił coś co nie było zepsute...(zepsute rzeczy naprawia sie łatwiej) tylko pozamieniane i spartaczone przez poprzednią niemiecką włascicielke!
tak wiec nawiew na nogi, szybe , mix , vent działa bez zarzutu . jupppiii!!!

mój tato - człowiek niesłychanej wiedzy i intuicji dotyczącej mechaniki samochodowej , praw fizyki i chemii, naprawił coś co nie było zepsute...(zepsute rzeczy naprawia sie łatwiej) tylko pozamieniane i spartaczone przez poprzednią niemiecką włascicielke!
tak wiec nawiew na nogi, szybe , mix , vent działa bez zarzutu . jupppiii!!!
.....2.0 16V 94'.....
Z przykrością reaktywuje posta...
Teraz u mnie regulator nie działa - cały czas mam nawiew na szybę.
U mnie wszystko było cały czas ok więc opcja zamienionych rurek odpada. Rozebrałem już osłony po bokach i wężyki wyglądają ok, natomiast wydaje mi się, że nie ma ciśnienia w tych "pompkach".
Zmieniając nawiew z szyby na podłogę nic się nie dzieje. Zmieniłem i ręcznie wcisnąłem "pompkę" po czym założyłem węzyk ale ona i tak wróciła do poprzedniego stanu..
Generalnie Pomocy !
Teraz u mnie regulator nie działa - cały czas mam nawiew na szybę.
U mnie wszystko było cały czas ok więc opcja zamienionych rurek odpada. Rozebrałem już osłony po bokach i wężyki wyglądają ok, natomiast wydaje mi się, że nie ma ciśnienia w tych "pompkach".
Zmieniając nawiew z szyby na podłogę nic się nie dzieje. Zmieniłem i ręcznie wcisnąłem "pompkę" po czym założyłem węzyk ale ona i tak wróciła do poprzedniego stanu..
Pytanie za 10pkt - co to za trójnik pod maską - gdzie on jest bo ja niedowidzę albo patrze na niego i nie wiem że to o nim mowa...więc tak ... dzisiaj zdjąłem weżyki z trójnika w komorze silnika(tuż przy tej czarnej puszce) i podłaczyłem je bezposrednio do siebie i zaczął działac nawiew na nogi.

Generalnie Pomocy !
PROBE II 2.0 16V
< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza
>>>
< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza

- michal0208
- Posty: 35
- Rejestracja: 2005-07-09 16:52
- Galeria: viewtopic.php?t=5494
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Kamil_01
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-12-30 00:34
- Galeria: viewtopic.php?t=9319
- Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
- Kontakt:
a co znaczy "mix" bo mi nie reaguje na tej pozycji, co moze byc przyczyną ??
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
To jest schemat podciśnienia dla wentylacji w kabinie.
Trzeba posprawdzać wszystkie rurki czy nie są gdzieś przetarte, dziurawe, czy złączki nie są rozpięte.
Druga sprawa, czy silniczki vacum przy klapkach są sprawne.
Ich budowa składa się z wewnętrznej membrany która też może ulegać uszkodzeniu, więc trzeba sprawdzić ich szczelność.
Trzecią sprawą jest to czy dochodzi w ogóle podciśnienie z komory silnika.
Zbiorniczek Podciśnienia znajduje się w komorze silnika. Dokładniej to jest to takie czarne plastikowe pudełko przy lewym kielichu amortyzatora, patrząc od przodu samochodu.
Nie wiem jak jeszcze pomóc
Ewentualnie mam na sprzedaż cały zestaw nawiewu kabiny, gdyby ktoś był zainteresowany.


Trzeba posprawdzać wszystkie rurki czy nie są gdzieś przetarte, dziurawe, czy złączki nie są rozpięte.
Druga sprawa, czy silniczki vacum przy klapkach są sprawne.
Ich budowa składa się z wewnętrznej membrany która też może ulegać uszkodzeniu, więc trzeba sprawdzić ich szczelność.
Trzecią sprawą jest to czy dochodzi w ogóle podciśnienie z komory silnika.
Zbiorniczek Podciśnienia znajduje się w komorze silnika. Dokładniej to jest to takie czarne plastikowe pudełko przy lewym kielichu amortyzatora, patrząc od przodu samochodu.
Nie wiem jak jeszcze pomóc
Ewentualnie mam na sprzedaż cały zestaw nawiewu kabiny, gdyby ktoś był zainteresowany.



Problem z nawiewem
Ostatnio przestało mi działac sterowanie nawiewem a dokładniej to bez wzgledu na jaką pozycje go przełączam to nawiew jest jedynie na szybe. czy ktos wie jaka jest tego przyczyna?
Probe 94r 2,0 16v
- jarsonik
- Posty: 993
- Rejestracja: 2007-07-22 12:03
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=13697
- Lokalizacja: Białystok
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Do przełącznika wpiętych jest 5 rurek od podciśnienia, a nie cięgna.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Popieram Roberta
W Probasie są zastosowane nietypowe rozwiązania
Twój problem znajduje się pod maską. Po lewej stronie, z tyłu za kielichem znajdziesz czarną puszkę z dużą ilością wężyków. Jeśli przyjrzysz się uważnie to znajdziesz źródło problemu
Jeden wężyk jest dość mocno narażony na przetarcie. U mnie była wielka dziura i pół roku jeździłem z nawiewem na szybę. Kiedy wkońcu to znalazłem wziąłem izolację termokurczliwą i to załatwiło sprawę 





2.0, 16v, Klima, 94 r,
Najpierw sprawdź, w komorze silnika
. Taka plastikowa rurka nakładana na kolektor dolotowy przy lewym górnym rogu komory silnikowej patrząc z przodu auta przy pierwszym cięgle vrisa. Często spada ten wężyk i taki efekt i brak podciśnień.
pzdr.


pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Faktycznie przyczyną była mała rurka która po prostu spadła;)Sam bym na to chyba nie prędko wpadł i w ogóle miałem zacząć szukania przyczyn od przełączników i mozolnym dłubaniu w desce rozdzielczej;) Wielkie dzięki za trafną poradę. PozdrawiamAda pisze:Najpierw sprawdź, w komorze silnika![]()
. Taka plastikowa rurka nakładana na kolektor dolotowy przy lewym górnym rogu komory silnikowej patrząc z przodu auta przy pierwszym cięgle vrisa. Często spada ten wężyk i taki efekt i brak podciśnień.
pzdr.
Probe 94r 2,0 16v
- Denji
- Posty: 24
- Rejestracja: 2007-09-23 09:00
- Galeria: viewtopic.php?t=12173
- Lokalizacja: Częstochowa
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław