Poważny problem z silnikiem 2,5 v6

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Poważny problem z silnikiem 2,5 v6

Post autor: Ada »

Witam
Mam dośc dziwny problem z silnikiem.
A wiec od początku. Kupiłem auto z uwalonym silnikiem 2,5 v6, mianowicie gość stwierdził ,że zatarła mu się głowica. Głowice zrobiłem, wymieniłem rozrząd, sprawdziłem pierścienie itp. jest ok.
Po złozenie silnika i wsadzeniu do auta, opaliłem go bez wody, zagadał od strzała co zresztą mnie zdiwiło. Autko tak pochodziło z niecałą minutkę i wyłączyłem go. Po dłuzszej chwili znów go odpaliłem ale zaczął się dławić więc go zgasiłem. Na drugi dzień odpaliłem go znów a tu się okazuje że mam w piz...u paliwa w układzie wodnym.... może mi ktoś wytłumaczyć co jest grane?? bo brak mi pomysłów... głowice sprawdzone zero dziur, tuleje wyglądają na całe, jedyne co odkryłem to, że poprzednik zamienił uszczelke pod głowicą dał na lewą głowice prawą uszczelkę, a ja tego wczesniej nie zauważyłem, ale nie sadze aby to było skutkiem takiej ilości ( z 2 litry) paliwa w układzie wodnym.
Będe wdzięczny za jakieś mądre wskazówki bo mnie już powoli trafia...
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

jesteś pewien ze to paliwo a nie rozrzedzony olej? taka ilość paliwa nie ma prawa się dostać do wody bo niby którędy??? to co podają wtryski w tak krótkim czasie nawet jeśli by się przedostało (choć nie wiem jak bo wcześniej zostanie spalone) to nie byłoby to aż tyle !
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

no właśnie a jednak... paliwo..
Już nie wiem, skreciłem ten silnik od zera w sumie, chyba, że pomylone jest wejście od pompy paliwa do listwy wtryskowej ale nie sadze.. brak mi pomysłów.. silnik gada a tu takie sceny.. W sumie gdy bym dał dolot na wyjscie do listwy wtryskowej auto by nie zagadało. Może ktoś z was coś wymyśli..
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Odpaliłeś silnik bez sprawnego układu chłodzenia. Coś ty zwariował. Przecież to grozi poważniejszymi konsekwencjami niż odpalenie silnika z przebiegiem. Praktycznie odpaliłeś silnik który jeszcze nie jest dotarty. I teraz masz problemy bo coś po prostu pękło. Tak się nie robi silnik po złożeniu należy włożyć zalać wszystkimi najpotrzebniejszymi płynami i wtedy odpalić a następnie obserwować jego zachowanie oraz wskazania czujników. Robiłem remont już w kilku silnikach i jeszcze nie przyszedł mi pomysł odpalania silnika na "sucho" Podejrzewam że czeka cię kolejny remont.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Przyznam że nie słyszałem nigdy o odpalaniu silnika bez wody w układzie chłodzenia :shock:
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Wszystkie silniki odpalam po złozeniu na sucho ( z olejem ), na kilka sekund.
Wyobrażasz sobie co by było gdybym zalał go wodą??? Nigdy nie dowiedziałbym się co jest grane. a tak wiem co sie stało poprzednikowi, czemu się silnik mu zatarł. poprostu paliwa było na tyle duzo ,że wymieszało się z olejem i zarżnął silnik. On twierdził że brak smarowania a ja juz wiem że to paliwo.
Nigdy nić nie stanie się z silnikiem jak go odpalisz na krótko bez wody.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

No to powodzenia. Tylko że nowo złożony silnik wytwarza dużo większe tarcie a co za tym idzie większą energię cieplną i nawet odpalenie na kilka sekund wystarcza żeby ugotować głowicę.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

wierz mi, ze nie jest tak jak mowisz w praktyce. No i nic nie mowisz jak to mozliwe ze jest taki objaw. Tak jak pisalem, po zdjeciu glowic wszystko ok. wiec z kąd sie bierze paliwo?? perpetum mobile??
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Nie znam dokladnie konstrukcji 2.5L :twisted: i nie bardzo wiem skad moglo sie wziac paliwo w wodzie.
Owszem sa silniki i to wiekszosc, ktorych kolektory ssace maja kanaly wodne, co przy peknietej sciance kanalu wodnego moze doprowadzac do miesznia sie tych dwoch cieczy.

PS. Odpaliles silnik bez plynu... hmm... znasz odpowiedzi powyzej. Jednak jesli nie wymieniales pierscieni to przeciwnie niz napisal zenith839 tarcie w nim bylo znacznie mniejsze. Oczywiscie nie podwazam opini zenith'a ma racje tak on jak i inni ktorzy wyzej sie wypowiedzieli. Problemem tak odpalanego silnika nie jest tyle samo przegzanie (bo nie sadze, ze znajdzie sie ktos kto bedzie go dluzej trzymal uruchomionego), lecz rozchodzenie sie ciepla. Podstawowym zadaniem plynu chlodniczego jest rownomierne rozprowadzanie ciepla co jest szalenie istotne by nie dochodzilo do nierownych deformacji materialow pod wplywem temperatury.
Jednak jesli silnik ktory odpaliles chodzil kilka sekund to nie powinno miec to zadnego wplywu. Jesli go rozbierales to podstawa.... powinienes znac konkretna przyczyne wczesniejszej awarii. Jesli przy rozbieraniu silnika wyczules paliwo w uklad chlodzenia lub w oleju etc. to powinienes przejrzec dokladniej caly uklad, ktorego to dotyczy.
Nie odbieraj mojej odp. jako nauczania :) tylko jako glosne przemyslenia :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Jedyne miejsce w którym system paliwowy jest w pobliżu wodnego to listwa paliwowa znajdująca sie pod kolektorem dolotowym i wyjście wody z silnika będące pod nią .Zastanów się czy przelewu paliwa nie podłączyłeś zamiast wody i na odwrót .Napisz jakiego typu był to wystrzał i jak głośny był .
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jeszcze nie słyszałem aby kilku sekundowe odpalenie zaszkodziło silnikowi, bez przesady, jaja sobie robicie, ja też odpalałem jedynke na dłużej niż kilka sekund i nic nie było.

Co do paliwa to winger chyba się mylisz bo paliwo jest wtłaczane przez wtryski praktycznie prawie w ogóle nie idzie przez głowice, a jak już idzie to ma stan lotny co po kilkusekundowym odpaleniu nie może spowodować aż 2 litrów paliwa w układzie chłodzenia, co do by musiały być za wtryski, a jeśli miało by to być wtłoczone w takiej ilości to niestety ale duże ilości paliwa są przed regulatorem ciśnienia, co deklasyfikuje błąd w sztuce składania silnika.
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

lukask pisze:Jedyne miejsce w którym system paliwowy jest w pobliżu wodnego to listwa paliwowa znajdująca sie pod kolektorem dolotowym i wyjście wody z silnika będące pod nią .Zastanów się czy przelewu paliwa nie podłączyłeś zamiast wody i na odwrót .Napisz jakiego typu był to wystrzał i jak głośny był .
Wystrzał??!! :lol:
Zapalił od strzała w sensie, że od razu :))
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Ps.
tam są dwie metalowe rurki, plus regulatory cisnien, chyba ze tam cos pomyliłem..
ma ktos zdjecie gdzie jest dolot paliwa a gdzie powrót??
ale i tak to nie rozwiazuje problemu, z taka iloscia paliwa w ukl. wodnym.
chyba, ze plus jeszcze ta uszczelka o ktorej wczesniej pisalem.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

ADA>
Wszystkie silniki odpalam po złozeniu na sucho ( z olejem ), na kilka sekund.
Ja robię tak samo aby sprawdzić czy elektryka i inne bzdety są na miejscu i jeszcze nigdy nic się nie stało i tak samo trwa to kilka minut oczywiście nie dłużej. To normalna metoda i nic złego w niej nie widzę. :wink:
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

He he to nie grzeje się aż tak jak procki AMD, bez wiatraka 10s i 80 stopni :lol:
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

czytając temat od początku właśnie też miałam napisać,ze Kali odpala bez płynu, a ma pojęcie chłopak więc bez paniki, z resztą się wypowiedział.
Nie pierwszy raz słyszę o takim teściku krótkim.
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

potwierdzam też odpalałem poprzednie auto po remoncie silnika bez płynu i było wszystko ok
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Raz w życiu remontując silnik na koniec zrobiłem taki numer bo kumpel się uparł. To była mazda 323F z silnikiem 1.8 BPE. Kumpel mówił odpalmy przecież nic się nie stanie, a jego znajomy tak robił i było OK. Z wielkim uporem zgodziłem się i odpaliliśmy silniczek na jakąś minutę. I co?? Efektem było ponowne rozebranie silnika bo pierwszy tłok po 30 sek wydał dźwięk podobny do uderzenia w dzwon. Więc nie wszędzie się da. Od tamtego czasu po remonciku silnika obowiązkowo płyn do chłodnicy.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

po 30 sek., sorrrry ale nie wierzę że temperatura mogła wzrosnąć aż tak drastycznie, żeby mogło się cokolwiek stać, dźwięk uderzenia w dzwon był spowodowany uderzeniem, a przegrzanie prowadzi raczej do zatarcia elementów... zresztą co warsztat to inna szkoła- więc róbta co chceta :twisted:
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Ok. Panowie kwestie czy można odpalać silnik czy nie bez wody mamy juz omówioną, a wracając do kwestii meritum sprawy macie jakieś sugestie??
Może to rzeczywiście wina listwy wtrysków, że leja ile wlezie i do czasu jak silnik moze przepalac to paliwo to chodzi a pożniej go zalewa i gaśnie.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

romulus pisze:po 30 sek., sorrrry ale nie wierzę że temperatura mogła wzrosnąć aż tak drastycznie, żeby mogło się cokolwiek stać, dźwięk uderzenia w dzwon był spowodowany uderzeniem, a przegrzanie prowadzi raczej do zatarcia elementów... zresztą co warsztat to inna szkoła- więc róbta co chceta :twisted:
był spowodowany pęknięciem tłoka. Mniejsza z tym wróćmy do tematu. Sprawdzałeś czy nie ma pęknięć na wysokości komór spalania?
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Sprawdzałem, wygląda wszystko ok.
Oddałem głowice jeszcze do sprawdzenia być może one mają gdzieś jakieś nieszczelności.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

I co doszliście co to ??
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Mówiąc szczerze to nie dokońca.
Głowice sprawdzone, kilka zaworów wymienionych oraz uszczelka pod głowicą na nową.
Wynik, auto zagadało i jest na tą chwilę wszystko ok.
Na dobrą sprawę nie wiem co było nie tak, sądze, że problem był w uszczelce pod głowicą, była założona prawa na lewą głowice ( poprzedni właściciel) aczkolwiek nie jestem pewien czy w tym leżał problem.
reasumując i tak jestem zadowolony, że moje wrotki wreszcie palą i nie muszę wymieniać silnika. Teraz walcze z podciśnieniami ale to już miejsce na inny topik który założyłem.

pozdrawiam all
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”