gaz - ile osob ma u siebie zainstalowany?

purple

gaz - ile osob ma u siebie zainstalowany?

Post autor: purple »

Witam
O dawna zastanawiam sie czy zakladac gaz do swojego auta (2,5V6) i czy pozniej przy ewentualnej sprzadzy nie bedzie tudniej go sprzedac z gazem?
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

Jak ktoś ma kupić to i tak kupi.

Ja akurat kupiłem już z gazem, zresztą i tak w planach był montaż gazu.
Jakoś nie potrafię jeździć ekonomicznie i nawet na gazie czasem zadziwia mnie wartość spalania.

Wszystko zależy ile jeździsz i ile masz kasy na gaz.
Potem trzeba się zastanowić jak długo będzisz jeździł Probe.
Potem przeliczyć po ilu latch zwrócą się koszty instalacji gazu i czy nie lepiej kase na instalacje lpg przeznaczyć po prostu na tankowanie.

Acha - i trzeba wybrać jakąś instalację jescze - a ceny są bardzo zróźnicowane - co też idzie wparze z jakością i komfortem eksplatacji.
Napisz coś więcej to będziemy gdybać.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
purple

Post autor: purple »

jezdze calkiem sporo, czesto w lecie nad morze, autko jest w b. dobrym stanie z 96r. i 90tys km.

jaka instalacje polecacie i ile to moze kosztowac w warszawie?

Pozdro for ALL
Gość

Post autor: Gość »

purple pisze:jezdze calkiem sporo, czesto w lecie nad morze, autko jest w b. dobrym stanie z 96r. i 90tys km.

jaka instalacje polecacie i ile to moze kosztowac w warszawie?

Pozdro for ALL
co do instalacji to ci nie pomogę bo jeżdżę only benzinku ale co do twojego przebiegu 90 tys. km mam podejrzenia i to raczej uzasadnione - dodaj sobie do tego od 50 ÷ 100 tys. - licznik cofnięty na bank. A może licznik masz w milach ? - wtedy to możliwe. Istnieje jeszcze jedna możliwość - oryginalny udokumentowany przebieg ale w to nie uwierzę.
purple

Post autor: purple »

mam licznik w milach, bo auto przylecialo ze stanów, mam dokumenty kupna w stanach, dokumenty celne, dokumenty z warsztatu w polsce gdzie byl serwisowany, wiec raczej jestem pewien co do przebiegu ale zawsze mozna cos wykombinowac ;-)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

BiZoN pisze:Ja akurat kupiłem już z gazem, zresztą i tak w planach był montaż gazu.
Jakoś nie potrafię jeździć ekonomicznie i nawet na gazie czasem zadziwia mnie wartość spalania.

Wszystko zależy ile jeździsz i ile masz kasy na gaz.
Potem trzeba się zastanowić jak długo będzisz jeździł Probe.
Potem przeliczyć po ilu latch zwrócą się koszty instalacji gazu i czy nie lepiej kase na instalacje lpg przeznaczyć po prostu na tankowanie.
Bizon - masz coś spierd..... Ja mam 13 do 14 przy deptaniu i powalonych kablach wysokiego. A mam ustawiony tak żeby był mocny.....
BiZoN pisze:Acha - i trzeba wybrać jakąś instalację jescze - a ceny są bardzo zróźnicowane - co też idzie wparze z jakością i komfortem eksplatacji.
Ja mam najprostszą instalację jakiej już Ci nie założą. Sterowanie pokrętełkiem. Sam decyduje czy czy ekono czy depnięcie. Podejżewam że to też daje mi takie niskie spalanie - z tego co wiem w poldzie z gazem w wersji z silniczkiem krokowym po wymianie silniczka na pokrętełko spalanie spada o 20% bez straty mocy.
Co do komfortu pomiędzy moim (cena 1500) a sterowanym komputerem (3000zł) nie ma żadnej różnicy w komforcie użytkowania.... eeee no chyba że w częstotliwości tankowania.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

purple pisze:mam licznik w milach, bo auto przylecialo ze stanów, mam dokumenty kupna w stanach, dokumenty celne, dokumenty z warsztatu w polsce gdzie byl serwisowany, wiec raczej jestem pewien co do przebiegu ale zawsze mozna cos wykombinowac ;-)
A w Polsce którym jesteś właścicielem? Odpowiedź niech Ci sama nasunie wnioski :wink: :lol: :lol:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

MIH przecież ten temat omawialiśmy już na łamach innego tematu odnośnie LPG.

A moim zdaniem wszystko zależy od tego jak kto po prostu jeździ.

Zainteresowanych odsyłam do tematu o tym problemie 8)



http://www.probe.kim.pl/forum/viewtopic ... sc&start=0

Generalnie po mieście zamykam się w 14l/100km z włączoną klimą oczywiście.

I nic nie mam spierd... :!: :!: :!:
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Ja też nie mam nic spier.... a potrafi nawet 20 wziąć :) Mam sterowanie komputerem. Przy trybie ekonomicznym brał 15 (tyle co beznzynki) ale nie dało się jeździć. na gazie zawsze więcej wexmie. to normalne. Chyba, że am się wtrysk ciekłęgo gazu :)
Przeciętnie bierze ok 20% więcej gazu niż benzyny przy klasycznej instalacji. Wszystko zależy od startów i ciężkości nogi :)
Jeżeli ktoś mówi, że mu bierze tyle co benzyny albo litr więcej to ma albo żle wyregulowany, albo jeździ na jakimś innym gazie. Matematyki się nie oszuka...
Inna sprawa, że na automacie bierze więcej niż na manualu, ale tego chyba nie muszę tłumaczyć.
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

Dokładnie.
Ustawić można wszystko, tak że będzie brał nawet 10l/100km ale jak będzie taki samochód jeździł to już inna sprawa.
Ręczne ustawienie dawki gazu ma ten plus, że można dokładnie ustawić sobie paramety i maksymalną ilość spalanego gazu a silniczek krokowy gwarantuje nam komfort taki jak na benzyne - czyli auto zawsze ma kopa niezaleźnie od sytuacji - i fakt może wtedy brać 18-20L/100Km.

Każdy typ instalacji ma swoje + i - zależy na co kto patrzy.
Z doświadczenia wiem że przy gazie sterowanym kompem trzeba się po prostu nauczyć jeździć i tyle. Wtedy możemy zamknąc sięw tych 14L nie tracąc nic na dynamice.
A wiadomo jak chcemy szaleć to trzeba te kuce czymś nakarmić żeby pędziły. :wink:
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

Bienias ma racje - jak 90 tys. km to +50/100 tys trzeba dodac. "matematyki nie da sie oszukac"
mnie spala ok. 12-13/100 km ale przy jezdzie <120km/h. pow. 140 zaczyna sie robic wir w zbiorniku (tak sadze chociaz go nigdy nie widzialem :D ) a instalacje mam za 1800 PLN zakladana w Siedlcach (uklony dla greyga :D ). jezdzi "prawie" bez usterek ponad rok - niedawno padla membrana (140PLN z wymiana i ustawieniem) no i juz mi sie dawno zwrocila (srednio 2 tys km/miesiac)
gaz zakladac zdecydowanie - nie musisz przeciez na nim pozniej jezdzic jak stwierdzisz ze jest za slaby :D :D (tylko po co bylo zakladac)
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Tak - macie rację. Przy pokrętełku ilośc gazu w mieszance jest stała w całej skali obrotów. Komputer natomiast daje dodatkową dawkę gazu przy wyższych obrotach - czyli kiedy spada lambda. Efekty są wyczuwalne w zakresie obrotów (u mnie - przy moim ustawieniu) 5000 i więcej. Muli się trochę.
Efekt - nie grzeje na jedynce do 70 lecz wcześniej zmieniam biegi. Czy wiele na tym tracę? Nie wiem. Na światłach i tak jestem pierwszy więc wisimito. :lol: Spalanie mam około 13 dlatego też że 50% mojego jeżdżenia to trasa. Mieszkam pod miastem - 2x20 km trasy 120-180km/h, z założeniem jednak by jeździć bezpiecznie. :)
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”